HCL.HR

The Witness se piratizira kao blesav, kaže njegov tvorac

Zoran Žalac 30.01.2016.   •   64 komentara


Jonathan Blow zapao je u nezavidnu situaciju sa svojom novom igrom The Witness. Taj naslov, naime, igra mnogo ljudi, ali tih mnogo ljudi igra ga u piratskoj verziji.

the-witness

The Witness je igra koju je njezin tvorac Jonathan Blow radio otprilike pet godina. S obzirom da je riječ o naslovu nezavisne produkcije, razvoj iste je financiran ponajprije novcem koji je Blow zaradio od svog prvijenca Braida. U toj informaciji može se tražiti opravdanje za inače visoku cijenu The Witnessa od čak 37 eura, ali kako sada stvari stoje – rasprava se kreće u drugom smjeru.

Naime, Blow je uočio kako je njegov The Witness ovih dana „broj 1 na popularnoj stranici za torrente“, te na Twitteru podijelio svoja razmišljanja o tome. S jedne strane mu je drago što mnogo ljudi doživljava igru, ali s druge strane mu je krivo što mu to neće pomoći da si može priuštiti razvoj sljedeće igre.

Reakcije publike na njegov Tweet bile su raznolike. Netko mu je poručio da je visoka stopa piratizacije igre možda rezultat toga što ista nema demo verziju. Blow se s time, međutim, ne slaže i tvrdi kako je Braid imao demo verziju pa se svejedno piratizirao kao lud. Isti odgovor vezan je uz kritiku za cijenu igre, s obzirom da je Braid koštao duplo manje, a ipak je zabilježio visoku stopu piratiziranosti.

Naposljetku, Blowu su savjetovali da koristi snažniju zaštitu poput Denuva, na što je on odgovorio kako se to možda dogodi sa sljedećom igrom – ako je i bude, ali da osobno ne voli DRM jer vjeruje da bi ljudi trebali imati potpunu slobodu u posjedovanju igara koje kupe.

Označeno sa:

Komentari (64)

  • trulex

    30.01.2016 - 12:56

    Evo i Lara je izgleda na denuvo nema kreka, evo i jc3 je van vec 2-3 mjeseca nema kreka. Izgleda da je ovaj denuvo pravo dobar. Pomalo mi i žao čovjeka, a toliki trud.

    • closingtime

      @trulex, 30.01.2016 - 13:16

      FIFA 15, MGSV, Mad Max, Battlefield Hardline, Batman Arkham Knight svi su imali Denuvo i sve su i krekali

    • Glavas_ZG

      @closingtime, 30.01.2016 - 14:25

      Ove igre koje si ti naveo su zaštićene starijom verzijom Denuvo Antitemper zaštite, novija verzija još nije probijena.

    • pesek32

      @closingtime, 30.01.2016 - 15:02

      FIFA 16, Just Cause 3 i rottr još nisu krekani. A kad je FIFA 16 izašla…

    • Cryster

      @closingtime, 30.01.2016 - 21:39

      Kakve to ima veze..? Ni jedna igra nema tako dobru zaštitu od krekanja da ju se nikako ne može razbit ali problem je vrijeme..Denuvo se može razbit ali razbit takvu zaštitu potraje više od 2 mjeseca.Tkao da što više igara bude koristilo Denuvo krekeri će popizdit jer ima treba 2 mjeseca za jednu igru i polako će se to piratstvo ugasit kod AAA igara.

    • Cro007

      @Cryster, 31.01.2016 - 11:09

      Najveći je problem što Denuvo je toliko skup da si samo AAA kompanije to mogu priuštit. Indie developeri će uvjek patit od piratizacije.

      Ali piratizacija u tom slučaju proširi riječ do onih koji bi to i kupili.

    • RedEy3

      @trulex, 31.01.2016 - 07:46

      lol. Volim što se na ovakvim komentarima javljaju upravo oni koji isključivo crackaju igre. (čekam komentar: Ja uvijek kupim ako mi se sviđa!)

    • Vejn

      @RedEy3, 31.01.2016 - 17:32

      Hahah… Ja uvijek kupim ako mi se svidja 🙂

    • Vejn

      @trulex, 31.01.2016 - 17:30

      Ko sisa JC3, mene licno ne zanima.. A sto se Lare tice kljuc je svakako ”dzaba” Na ruskom sajtu ima ih za 12 evra koliko hoces… Ako ne izadje krek narednih 5-6 dana ja cu je uzeti i zavrseno… Mada mislim da su pogodili sa ovom zastitom, ili jednostavno nisu pogodili nista samo su dobro platili Skidrowu i ostaloj klapi 😉
      Bjezi ba, hakuju Americku mornaricu, upane lik i na krstice upravlja nosacem aviona a da ne moze krekovati video igru… Suplja, samo placeno dobro

    • pesek32

      @Vejn, 31.01.2016 - 18:14

      Koji je to “ruski sajt”?

    • Vejn

      @pesek32, 31.01.2016 - 21:11

      Zaboravio sam stvarno.. Sacu na fejsu pitati jarana, cim mi odgovori javicu ti 😉 On je bas prije 2 dana ga uzeo, STEAM key

    • KhorneFlake

      @pesek32, 31.01.2016 - 21:28

      Ako si iz Hrvatske – zaboravi. Square Enix je dodao Bosnu i Srbiju u listu zemalja koje mogu da aktiviraju ključeve normalno namjenjene za RU/CIS region. Hrvatska nije među njima, vjerovatno što ste dio EU sad. Kupiš li Ruski ključ – bacio si novac.

    • pesek32

      @KhorneFlake, 31.01.2016 - 21:34

      A kvragu.

    • Vejn

      @pesek32, 31.01.2016 - 21:29

      http://plati.ru/itm/rise-of-the-tomb…am-key/2049479
      Uzivaj….

    • pesek32

      @Vejn, 31.01.2016 - 21:42

      Hvala na linku. Mislim da neću kupit ako vjerojatno neće radit, al svejedno hvala.

    • Vejn

      @pesek32, 01.02.2016 - 02:18

      😉

  • Srpski gamer 7

    30.01.2016 - 12:58

    Verovatno misli na Kickass, posto je tamo prvi

  • vojnovic4

    30.01.2016 - 13:25

    Ja san jako zainteresiran za igru ali mi je puno na psn dat za nju 280 kn pa cu pricekat kad bude neka akcija cim bude ispod 200 uziman.

  • Black op

    30.01.2016 - 14:45

    Izgleda da je sav rad na igri bio..(•_•) / ( •_•)>⌐■-■ / (⌐■_■) blowjob.

  • pesek32

    30.01.2016 - 15:03

    Nije neka igra imala da ako koristiš piratsku verziju da zapneš u liftu il nešto tako…? Mogo je tako nešto napravit.

    • Alan Wake

      @pesek32, 30.01.2016 - 16:00

      ovo

    • krs_cro

      @Alan Wake, 30.01.2016 - 16:53

      talos je imao nešto takvo

    • pesek32

      @krs_cro, 30.01.2016 - 20:01

      Mislim da je to… Znam da je arkham asylum imao ono di ne možeš letit.

    • krosis

      @pesek32, 30.01.2016 - 22:33

      asylum je imao da ne možeš skočit do lifta kad si u Scarecrowom svijetu…

    • pesek32

      @krosis, 30.01.2016 - 22:54

      Tako nešto…

    • HighCro

      @pesek32, 30.01.2016 - 18:26

      Ima je serious sam 3 onaj nepobjedivi skr

    • PppPP

      @pesek32, 31.01.2016 - 00:33

      Nije mi jasno kako bi to mogli napravit, al ok. To sa nekim igrama je bilo čisto zbog lošeg cracka.

    • Cro007

      @PppPP, 31.01.2016 - 11:11

      Imaju autentikaciju sa originalnim .exe, ako nije isto, pokrene se anti-piratizacijski postupak.

  • josipk

    30.01.2016 - 15:07

    pa cekajte neki nemaju novca da si priuste igricu neka skidaju onda

    • ashstash

      @josipk, 30.01.2016 - 15:21

      upravo to, oni koji su je piratizirali nebi je ovako i onako kupili

    • Kralj Budala

      @josipk, 30.01.2016 - 16:12

      Oooo, izvinjavam Vam se gospodine, vaša tvrtka proizvodi prekrasne automobile ali ja nemam dovoljno novaca da si ga priuštim pa ću laganini ….

      Svćaš li sada kako to zvuči. Ako si i gladan, zakonom je zabranjeno krasti i tim činom bi bio kazneno gonjen. Sada, što mi (kao društvo) tu krađu u digitalnom obliku manje osuđujemo je druga stvar.
      Naposljetku kako bi naprimjer “only download” igru fizički i mogao ukrasti?

    • krs_cro

      @Kralj Budala, 30.01.2016 - 16:54

      u hrvatskoj je zakonom zabranjeno umnožavanje nije skidanje. kao drugo ako si glad im pučkih kuhinja koja te nahranu koji opet netko plati hranu tko kaže da piratizacija free?

    • Kralj Budala

      @krs_cro, 30.01.2016 - 19:00

      I to kada skineš igru (na bilo koji način) je umnožavanje (po meni). Nisam ni ja nekakav svetac, imao sam i piratski igara, već desteljeće jedno (od kako radim) nije mi žao i problem platiti za igru tako da su pirati izašli iz mojih kolekcija.
      Da, plati je porezni obveznik, svi mi. Isto tako mislim da bi igre bile jeftinije da ih svi kupe a ne 30% ili 90%, samo kada ih kupi 100% igrača onda je i tvorac dobio što je zalužijio, ja na to gledam tako. i ti želiš za svoj maksimalni rad dobiti maksimalnu nagradu (ocjenu, plaću ili snošaj itd) a ne da ti netko kaže trudio si se i sve si ipravno napravijo – evo ti trojka.
      Ovo jeste složena tema i ne želim ja nikoga preobratiti niti uvjeravati kako je u krivu, iznosim svoje mišljenje/stajalište, ništa više. Uvijek će biti i pirata i to se ne mjenja. Nije ovaj svijet bajka ili nekakva utopija Platonova i nebi ni bilo dobro da je tako. Svakome svoje.

    • RedEy3

      @Kralj Budala, 31.01.2016 - 07:48

      Stoji ti nick. Ne vjerujem da još netko postoji koji uspoređuje krađu fizičkog i digitalnog. To što je netko ukrao digitalno što ne bi vak i onak kupio ne šteti apsolutno onoga koji tu digitalnu verziju prodaje. Taj auto koji si ukrao je koštao već veliki novac tog proizvođača, i njega šteti što si isti ukrao. Shvaćaš?

    • Kralj Budala

      @RedEy3, 31.01.2016 - 10:27

      Hvala ti podaniče moj! Krađa je krađa. Točka. Ajde ti meni odgovori za igre koje se samo prodaju u digitalnom obliku. njih ne možeš ni imati u fizičkom obliku, znači skidaš ih – ili platio za nj ili ih ilegalno skidaš – KRADEŠ. i ta firma je uložila u razvoj te igre novce (prave) i ako se njihov proizvod ne bude prodavao sa nekom dobiti, oni gube – isto kao pekar kojeg si pokrao ili proizvođač automobila. To ti je ona stara fora:”Bil ti kurako 10.000.000,00 € a da niko nikada ne sazna?” Pitaj naše političare, oni ne mare ni kad se zazna, tako i ovdje neki se ponose što su ilegalno sebi skinuli igre i smiju se proizvođačima u lice što su glupi i nisu bolje zaštitili svoje proizvode. A kada im netko provali u kuću (primera radi) onda psuju Boga i državu nesposobnu a ONI sami nisu imali bolja ulazna vrata!

    • Cattoc_C

      @Kralj Budala, 30.01.2016 - 17:04

      Mislim da rasprava nije o tome da li je to korektno ponašanje ili ne, već o tome da li bi tvorac zapravo imao više novca da je manje ljudi piratiziralo njegovu igru ?

      Moj mišljenje je da ne. To što je 1.000.000 možda skinilo igru, ne znači da je on izgubio 1.000.000 kupaca, ni približno tome. Tako da ne vjerujem da mu piratstvo utječe na uspjeh. Koliko ljudi bi ju kupilo da ju ne mogu skiniti, toliko njih će ju kupiti baš zato što su je skinili i žele imati original kopiju.

    • R4iden

      @Cattoc_C, 30.01.2016 - 17:13

      Ne mozes kupit igru na izlasku? Strpi se godinu dana i kupi je na popustu. Jedino sto podrzavam je piratiziranje, ako igra nema demoa, samo da je isprobas. Tako sam ja skinuo najjnoviji DMC i svidio mi se i iduci sam ga dan kupio.

    • Kralj Budala

      @Cattoc_C, 30.01.2016 - 19:07

      Ja mislim da bi. ako je skine 1.000.000 ljudi znači ima potražnje, a ako je od tih 1.000.000 samo 25% kupi zato što je ne mogu skinuti on ima 3.750.000 € više na raspolaganju. i čak a je samo jedan kupi zato što je ne može skinuti netko će imati više novaca pa makar i 10 Kn. Ja nikada nisma kupio orginal, nakon što sam igru imao piratiziranu. Ali ima nas svakavih.

    • fez

      @Kralj Budala, 30.01.2016 - 19:50

      Buraz neće ih 25% kupit nego 1%. Tako ti to ide. Pitaj bilo kojeg pirata. Ni jedan ne bi igre niti igro da nema piratskih verzija. Ovo plakanje developera su čiste gluposti. Umjesto da bude sretan što mu je igra sve popularnija

    • krosis

      @Kralj Budala, 30.01.2016 - 22:39

      Taj koji ju je namjeravao igrati u piratskoj verziji, nije ju nikad ni namjeravao kupiti. Tako da to njemu ništa ne znači. I da je stavio denuvo, pirati ju vjerovatno nebi nikad kupili već bi prešli na neku drugu igru ili eventualno čekali da netko probije zaštitu. Ja sam barem tako radio, ali sad od kako radim samo orginale kupujem.

    • SemirTheChosen

      @Kralj Budala, 31.01.2016 - 00:33

      U zemljama s iole postavljenim standardom kvaliteta življenja bi trebalo da svi kupuju igre,filmove,muziku… tj. da ništa ne uzimaju piraovano jer ionako imaju socijalu od 1500$ da ništa ne rade tzv.;’socijalu za nezaposlene’ iako odbijaju da rade…a u ovakvim zemljama gdje je standard kvaliteta življenja nepostojeći -piratstvo je potreba, nažalost .

    • Kralj Budala

      @SemirTheChosen, 31.01.2016 - 11:40

      Aj dobro, razumijem ja i ljude koji bi željeli odigrati nešto a da to i ne kupe (razni faktori zašto), ili da samo probaju demo (tako rekuć – najčešće cijele igre, zato ako kreneš, teško ti je stati sa igranjem pogotovo ako si se anvukao), ili ako se desi da igra nije najbolje podešena i pravi probleme a bila je dosta skupa. Nisam čak za ulazak u raspravu o standardima u raznim državama. Ali recim to ovako. Nama je lakše utjerati metar u guzicu nego centimetar u glavu, tvrdoglavi smo mi. Uvijek idemo lakšim putem i koristimo svaku priliku da nekoga oštetimo. Radnici u državnim službama po cijele dane provode na kvama i drugim rekretivnim aktivnostima. Mogao bi ja satima o tome problemu (ali nebi nikoga zamaro time – to svi znamo – osim onih koji rade u državnim jaslicama). Ako si ikada bio zapadnije od Slovenije možda si mogao zamjetiti kako na rasvjetim stubovima imaju fascikle sa dnevnim novinama (možda to više i ne rade) i malu kasu pored. Svatko može uzeti (čitaj ukrasti ) te novine i ne platiti. Problem je što tamo svi plaćaju – koje budale, jel? Eto to ti je taj mentalitet. Oni imaju još morala i etike u svome društvu i najverovatnije je zato tamo standard bolji. Ali dosta o tome.

      Ja sam ovdje htio više ukazati na to da mi ovjde ilegalno skidanje stavljamo pod neke kavalirske delikte. A te teze da ti koji skidaju to ne bi radili kada bi im se to onemogućilio je nešto sasvim drugo. Svatko tko je skinuo ileglano je oštetio autora i kraj. Njegov trud mu se ne isplaćuje i tu nema ALI ja to svakao ne bi kupio. Ja pričam o gotovom činu, o ljudima koji su ukrali i onda se izvlače na to: “Pa kada mi je omogućeno, nisam ja kriv što je to tako.”

      Bila je tema prije par godina o rekalama u igrama. Ono tipa igraš 45 minuta i onda blok rekalama od 5-6 minuta o ko zna čemu a igru ti dadnu gratis.

    • krosis

      @Kralj Budala, 31.01.2016 - 13:54

      Većinu si upravu, ali ja opet ponavljam, ako sagledaš realno, taj koji ju je htio u piratskoj verziji, nije nikad razmišljao o kupnji iste, sad ili ubuduće. Tako da zapravo autor igre od njega ne bi dobio novce ovako ili onako.

    • BoneDigger

      @krosis, 05.02.2016 - 01:16

      Tako je u nasim prostorima, u zemljama 1. svijeta je drugacije. Gdje ljudi, kao sto je Kralj Budala rekao, imaju morala i etike. Nekad je bolje da ima piriziranja nekog naslova (pogotovo kod indie naslova) gdje se podize publicitet a s time i broj kupaca. I jednostavno nije istina da pirat nikad nije razmisljao o kupnji, ponavljam, tako je mozda kod nas, ali ne i ostatku svijeta.

  • Slim1992

    30.01.2016 - 16:01

    Tomb Raider se ceka…sto se tice mene ovo su mogli hladno zastiti…igra je bezbedna od mene 😛

    • pesek32

      @Slim1992, 30.01.2016 - 17:10

      Novi TR ti koristi Denuvo pa…

    • Slim1992

      @pesek32, 30.01.2016 - 18:12

      Pa? Koliko se sjecam i MGS V je koristio denuovo…..

    • pesek32

      @Slim1992, 30.01.2016 - 19:59

      Koliko se ja sjećam Just Cause 3 i FIFA 16 koriste Denuvo, a te igre nisu krekane. I TR vjerojatno koristi istu verziju Denuva kao Just Cause 3.

    • krosis

      @pesek32, 30.01.2016 - 22:41

      Znaš kako se kaže “Vrijeme rješava sve probleme”….napredovat će i piratska tehnologija 🙂

    • pesek32

      @krosis, 30.01.2016 - 22:58

      Da, al kad oni to uspiju probit potražnja će već past i druge igre će izać. FIFA 16 je izašla prije 5 mjeseci i nije još krekana.

    • Slim1992

      @pesek32, 30.01.2016 - 23:21

      Da, i? Pogresno si me shvatio, on se ceka, nisam mislio na zastitu, naravno da ce trebati vremena da se probije…Uglavnom najmanji problem je cekati i onda gospodski skinuti :), mada jaran mi je kupio na nekom ruskom sajtu steam kljuc za 12e, tako da mozda ga i uzmem ako ne izadje u skorijem periodu, a do tad cu uzivati u GTA V , MGS i mozda malo u Witcheru 🙂

    • Pero Zdero

      @Slim1992, 30.01.2016 - 23:24

      Koliko znam, mgsV nije radio na amd procesorima. Nisam siguran jesu li to uspjeli rijesiti i dan danas.

    • Slim1992

      @Pero Zdero, 31.01.2016 - 00:19

      Da, bilo je probema na AMD-u, al nekako se na to naviklo, kako od gpu-ova pa na dalje…

    • BoneDigger

      @Pero Zdero, 05.02.2016 - 01:17

      Da, rijesili su to dosta brzo.

  • krs_cro

    30.01.2016 - 16:58

    ako ljudi skidaju tko ludi onda očigledno vide nešto u igri. Netko će poslije kupiti na popusti itd. Treba pričekati službeno izvješće prodaje pa će se onda moći filozofirati. Možda je greška što je samo digitalno izbačeni.

    • HighCro

      @krs_cro, 30.01.2016 - 18:32

      Sigurno ce onaj koji je skinio igru i presao je kupiti nakon godinu dana (sarkazam)

    • pesek32

      @HighCro, 30.01.2016 - 20:00

      Slažem se. Jedino ako se tom nekom jako svidila igra.

    • Slim1992

      @HighCro, 30.01.2016 - 23:23

      Da, najjaci su oni sto probaju pa onda kupe original lol, ako ces kupiti kupit ces…mada ima i onih koji cekaju da spadne na 1dolar pa da tu igru igraju za pola decenije lol

  • GTA222

    30.01.2016 - 19:08

    Ma ja piratiziram kad stignem, ARK sam piratiziro pa ga kupio za 20€ na akciji zbog multiplayera, a ovo sto JC3 i lara i ostale igre nisu krekane, oce biti ce, lords of fallen 200 i nes dana za crack tako da ljudi nemojmo gluposti govorit.

  • Srpski gamer 7

    30.01.2016 - 19:10

    A njega je kao briga sto piratiziraju igrice, covek je milioner

    • KarloKarlec

      @Srpski gamer 7, 01.02.2016 - 15:25

      haha daj molim te, indie developer a miljoner, ne seri i informiraj se

  • PppPP

    31.01.2016 - 00:35

    Kupujem samo mp naslove. Koje prije toga dobro isprobam (sp kamanju ili mp preko tunnglea ako se može).

  • funky0308

    31.01.2016 - 19:39

    Opet ista, glupa priča..kakve su nebuloze : ako nema para neka skida??? Ma tko to ima za PC ali nema 20€ za igru? Pričajte to nekom drugom.
    Ja na Steamu imam 20ak igara, na Originu 3,4 i na Uplayu 3-4..ne kupujem sve sto izadje i imam para za ono sto mi se svidja.
    Taj koji nema 200-250kn za Tomb Raider taj nema ni za konzolu, a kamoli za PC koji bi to pokrenuo..zasto onda ne bi skocio veceras do Linksa ili neke druge trgovine pa sve to pokrao..pa dajte ljudi pa on nema para…pa jeste vi ljudi zdravi, kakve su to blesave izjave..??
    Skinio si? Ma neka si, jbmi se ali nemoj nas ostale uvjeravati kako si ti posten i robonhodovski se boris protiv megalomanskih kompanija..gadi mi se vise ova tema.
    Valjda sami sebe uvjeravate kako je to sve super, skini, igraj i suti..

  • ^MRDA^

    05.02.2016 - 16:51

    Imam jak osjecaj da ce probit zastitu,ipak su to pirati niko im nista ne moze.Lp

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?