HCL.HR

Tvorac God of Wara poludio na 2D God of War igru

Zoran Žalac 16.02.2026.   •   67 komentara


Kreator God of War serijala nije birao riječi kojima je “počastio” 2D igru God of War: Sons of Sparta. Nazvao ju je dosadnom uvredom za fanove God of Wara.

Sony je prošlog petka u prodaju lansirao 2D igru God of War: Sons of Sparta, a jednu od prvih “recenzija” za nju ponudio je kreator samog God of War, David Jaffe.

Nakon sat vremena igranja, Jaffe nije imao lijepe riječi za igru. To jest, kaže da igra sama po sebi nije loša, ali da to nije God of War. Zasmetalo ga je što likovi svako malo rade pauzu od borbe da bi porazgovarali, te smatra da ton igre nije pogođen prema originalnim God of War igrama.

“Uvredljivo je kako igra ne uspijeva odraziti licencu i brend po kojima je rađena. To je kao da dobijete prava na Johna Wicka i snimite film gdje on samo sjedi u kafiću i razgovara.” – objašnjava Jaffe te nastavlja:

“Ajmo za ovakve stvari ne koristiti sjajnog lika kojeg ljudi vole i koji je izgradio ovaj serijal. Ajmo ga ne prikazati kao nekog generičkog, dosadnog malog klinca. To je uvreda fanovima. To je uvreda ljudima koji su radili na igrama – sama ta pomisao da je ovaj lik ono što ljudi žele. To je sranje. To je glupo. To je blesavo.” – zaključio je Jaffe.

David Jaffe je razvoj videoigara napustio nakon fijaska svoje zadnje igre, multiplayer pucačine Drawn to Death, kojoj su serveri bili ugašeni dvije godine nakon izlaska. Od tada je prigrlio karijeru YouTube komentatora te je u više navrata izrazio nezadovoljstvo smjerom God of War serijala.

Prije dvije godine izjavio je kako nije fan emotivnijeg Kratosa iz zadnjih dvaju God of War igara, uz tvrdnju kako likovi iz videoigara po njegovom mišljenju ne bi trebali odražavati ono kroz što prolaze ljudi koji stvaraju avanture tih likova.

Komentari (67)

  • Hadvar

    16.02.2026 - 20:16

    Pa, po meni… zadnja dva god of wara uopce nisu bila potrebna. Trilogija je bila dobro zaokruzena. Sad pokusavaju od serijala napraviti brend i god of war universe sa razno raznim glupostima.

    • pinkfloyd94

      @Hadvar, 16.02.2026 - 20:23

      Napravili su top stvar sa rebootom. Vidi se to i po financijskom izvjescu. I po povratnim informacijama gamera

    • Hadvar

      @pinkfloyd94, 16.02.2026 - 20:29

      To je istina, ali je i dalje nepotrebno po meni. I meni je reboot bio okej, ali ni blizu originalnoj trilogiji. Malo izgleda kao da je prica nastavljena na silu. Sad imamo samo star wars plot explanation: “Somehow Kratos returned”

    • SanKa

      @Hadvar, 17.02.2026 - 09:00

      nepotrebno po tebi lol. a tko si ti ?

    • Hadvar

      @SanKa, 17.02.2026 - 09:14

      Netko tko ima svoje misljene? Smeta ti? A tko si ti?

    • Kreks

      @Hadvar, 17.02.2026 - 13:35

      Ni Puss in Boots 2 nije bio “potreban”, a svijet bi manje zanimljiv bez tog nastavka.

      Za fizički život nije potrebno ništa osim zraka, vode i unosa kalorija koje je moguće i s najbljutavijom hranom. No ne čujem baš da se netko trza za takav život.

      Ne shvaćam što je poanta u naglašavanju da “nije potrebno”, pogotovo u kontekstu videoigra za koji ljudi izvana često znaju komentirani ne da su nepotrebne, nego gubljenje vremena.
      Ironija.

    • Bakinson

      @Hadvar, 17.02.2026 - 18:24

      Osobno mislim da je puno ljudi u zabludi oko originala. Gameplay je cool, ali prica je maximum 3/10. Lik je samo, ljut. Dubina lika je ko lokva vode. Meni se svidja sto su od njega napravili zapravo lika sa rebootom. U originalu se ponasa ko ljuti dvanaestogodisnjak.

    • Hadvar

      @Bakinson, 18.02.2026 - 08:23

      Da si pratio pricu, znao bi da nije tako.

    • Bakinson

      @Hadvar, 18.02.2026 - 13:37

      Pa buduci da sam igrao prije nesto manje od godinu dana sva 3 i pratio pricu, mogu pouzdano reci da je 3/10. Da se razumijemo, prici treba prici drzeci na umu da je to tipicna power male fantazija iz 2000-tih kada je to bilo veoma popularno u medijima tako da ne smeta me. Stovise, ima i neke cari u toj jednostavnosti i jednodimenzijalnosti. Ne trebaju sve price biti literalno cudo.

    • TheCaptainCrash

      @pinkfloyd94, 16.02.2026 - 20:57

      to su skoro pa sve novi fanovi. Gameplay je pojednostavljen za nove igrace. GoW 3 je imao odlican kraj. Necu lagat i reci da GoW 2018 nije dobra igra, igra kao igra je odlicna, ali nije mi to GoW. Mogu cjenit tehnoloski pristup igre i cutscene i borbu i sve, ali nije GoW.

    • pinkfloyd94

      @TheCaptainCrash, 17.02.2026 - 17:01

      Ne znam zasto bi bili svi novi fanovi. Ne znam na kojoj si ti tezini igrao, ali gameplay nije pojednostavljen nikako hahha.

    • TheCaptainCrash

      @pinkfloyd94, 17.02.2026 - 22:45

      pa nisam mislio jednostavniji gameplay kao tezina, igrao sam na normal i umirao bgmi dosta, nego puzzle elementi, sigurno ti se dogodilo da si na puzzleu vise od minute i onda ti Atreus baci hint, ili npr sto nema skoro pa nista vertikalnosti. Ti si u starijim igrama mogao skakati i samim time se mjenja kompletno level dizajn, nacin na koji se prica odvija, pa imas te mini bosseve vise cesce a i bili su zanimljiviji, ali to je subjektivno. I sad sve sto sam rekao, GoW 2018 kao igra je fenomenalna, pogotovo pacing izmedu borbe i razgovora izmedu njih dvojice, tj lore, samo evo nista mi jos nije nadmasilo onaj pocetak iz GoW 3.

    • Ravel

      @Hadvar, 16.02.2026 - 20:32

      Nisu bili potrebni, ali su najbolji oblik nastavka i ponovnog početka koji je serijal mogao dobiti i zanimljiv je dijalog u njima između starog i novog Kratosa i onoga što je GoW nekoć bio i što je sada. Kao što je uvijek slučaj, od ovog serijala će se opet praviti franšiza i vjerojatno će isti problemi doći na vidjelo jer su unosni i to znači da će trenutan mandat biti pumpanje novog dokle god se prodaje. To na stranu, način na koji zadnja dva naslova upotpunjuju serijal i daju Kratosu definitivan kraj stvarno je vrijedan i smislen doprinos franšizi i sad bi mi ju bilo teško zamisliti bez njih. Trojka kao epsko finale je super, diskutabilno je da li je Kratosu zaslužio iskupljenje u zadnje dvije igre, no meni je drago i vidi se koliko je serijal odrastao zajedno sa svojim glavnim likom.

    • pinkfloyd94

      @Ravel, 16.02.2026 - 20:44

      Jedna od najdrazih scena u mojoj gaming povijesti je ona kad se kratos vratio u kucu i izvadio blades of chaos. Uzasno jaki flashbackovi i sve vezano uz originalnu trilogiju.Slazem se sa svime sto si napisao. Nisu uopce fulali sto su ovo napravili, dapace. Napravili su ovo jako,jako kvalitetno. Hvala im na tome

    • Ravel

      @pinkfloyd94, 16.02.2026 - 21:33

      Definitivno!

    • Lovac

      @pinkfloyd94, 17.02.2026 - 00:23

      Jelda? I oni kadrovi, glazba, bez da išta veli, govori “Sad ste naj*bali!”

    • SanKa

      @Hadvar, 17.02.2026 - 09:00

      pricas idiotarije, oba zadnja GOW-a su fantasticni. sereš da bi srao

    • BozanicJosip

      @SanKa, 17.02.2026 - 10:16

      Lik uopće ne sere samo dijeli svoje mišljenje. Ti se možeš s njim slagat ili ne. Ja se osobno ne slažem s njim, ali ne znači da ga se mora poklopit jer se razilazimo u mišljenjim..

    • SanKa

      @BozanicJosip, 17.02.2026 - 10:58

      fair enough

    • Kybo

      @BozanicJosip, 02.03.2026 - 10:15

      A dal postoji netko s kim se ti slažeš?? Osim što mašeš smrdljivim nožetinama i ništa ti ne valja??

    • Tetrapak_

      @Hadvar, 17.02.2026 - 14:59

      Mislim da su napravili jednu veliku kenjažu po Kratosu time što su ga prikazali kao emotivno stabilnim ocem, pogotovo uz to što se i dalje mora jednako žestoko boriti. On nije God of Virtue, nego God of War. Njegova zadaća treba biti osvajanje i krvožednost ako su ga već raditi kao antiheroj usporedno s Adresom. Ovako ako žele napraviti još igara, pogotovo nakon Norske sage, biti će jako teško opet mijenjati osobnost Kratosa nakon što ga Atreus napušta.

      Imaju dvije opcije: ili ga održati na pacifist arcu ili ga vratiti u svoj praktički genocidni put ratnih bubnjeva. Ako se odluče na ovo drugo što bi sad on trebao biti opet pun gnjeva i kaosa odjednom? To skoro pa retcona njegov emotivni napredak i kronologiju. Ako se odluče na pacifist rutu i zrelog pojedinca, jako si ograničavaju obrazloženja za njegovu osvetničku ili štoliveć radnju za iduće igre, s obzirom na to da to nije puzzle igra ili trkaća igra, već borbeni back and slash. Kako god naprave, zeznuli su. Eventualno neki prequel ali i tu bi bilo jako puno nejasnoća, a i onda bi morali svaku novu igru smjestiti između Grčke i Norske mitologije kad su se već tako odlučili. Da se mene pita, Morska mitologija se mogla napraviti ali cijela priča da se on pretvara u obiteljskog čovjeka i da plot od 2018 bude Far Cry 4 redskin je bedasta. Čovjek je pogodio u sridu kad je rekao da Kratos kojeg je on pisao i koji je bio u Norskoj mitologiji nisu isti lik, ali doslovno nisu isti. Ljudi koji misle tako su u manjini, jer osobe koje se i slažu s njima brane nove igre jer su uživali u gameplayu ili drugim aspektima pa imaju obavezu pričati da je story i Kratos zapravo jako kvalitetno odrađen, što ne može biti dalje od istine.

    • Tetrapak_

      @Tetrapak_, 17.02.2026 - 15:17

      Pardonček za tipfelere, pišem na mobitelu sa autocorrectom koji isključivo mijenja ispravno napisane riječi. Ne mogu odvojiti odgovor u odlomke pa je malo naporno dva puta provjeravati sve za pravopis 😉

    • pinkfloyd94

      @Tetrapak_, 17.02.2026 - 16:48

      Ti tvrdis da ovaj, kako vole svi nazvati, “novi” Kratos nije dobro i kvalitetno odradjen? Da cijeli story base nije dobar ? Ne mogu vjerovati da neko to moze izjaviti/napisati. Frende ljudi su RAZVALILI.

    • Tetrapak_

      @pinkfloyd94, 17.02.2026 - 20:46

      Osobno mi ne paše, ali čak i da mislim da je sjajno napisan. Zašto bi se svaki expectation subvertao? Zašto svaki lik mora biti cookie cutter? Zašto tako neozbiljan i kaotičan IP poput GoWa mora biti toliko formulaičan i kanibaliziran? Neka budu takve igre. Tržište je veliko, može postojati i Alan Wake I God of War i Crash Bandicoot i Outlast I street fighter. Moj problem je s time da se svaka franšiza mora “prilagoditi”. Ne, ne mora! Cijela poanta je da svoj IP bude odrađen i ograničen na svoj način. To bi bilo kao da ti kažeš da je nakon filma ‘Commando’ Arnold Schwarzenegger odnosno njegov lik otišao u ‘Kindergarten Cop’ u istom svemiru. Ne, to nisu isti IPjevi, i manje je bitno kako su to napisali. To bi trebali biti svaki svoj self contained universe. Zašto bi Sonic trebao postati akcijski triler gdje je on u potrazi za svojom izgubljenom kćeri i onda se od toga radi “insert generic Liam Neeson film here”? Ne, neke stvari se ne bi trebale raditi i mijenjati, nema izlike za to. Ako ti se ne sviđa, odaberi IP koji nudi drugačiju strukturu likova i svijeta, a ne fundamentalno mijenjati nešto uspostavljeno. To je sve što mislim o tome

    • pinkfloyd94

      @Tetrapak_, 17.02.2026 - 21:38

      Ti si fulao ceo fudbal.

    • Tetrapak_

      @pinkfloyd94, 17.02.2026 - 21:56

      Pa reci gdje sam fulao, koji gol zjapi prazan. Ili nemoj, kako već hoćeš. U svakom slučaju lepi pozdrav, čiča 😘

    • pinkfloyd94

      @Tetrapak_, 17.02.2026 - 22:36

      Stoji ti prazna glava u kojoj vjetar puse. Mijesas kruske i jabuke, pises neke neutemeljene gluposti i fraziras bezveze. Imam osjecaj da ni sam ne znas sto pises, oprosti. Ne mogu te shvatiti ozbiljno

    • Tetrapak_

      @pinkfloyd94, 17.02.2026 - 23:04

      “Ti si glup i ja se ne slažem”. U redu, hvala. Kada nećeš morati varati ID provjere pošto si i dalje maloljetan, možda ćeš znati argumentirati svoj stav sa više od toga da kažeš da ti je igra dobra. Preporučujem ti B razinu za maturu iz hrvatskog i sretno sa pronalaženjem dobrog instruktora, a do tada uživaj u igrama pa kako kome nego svatko svome! Laku noć

    • pinkfloyd94

      @Tetrapak_, 17.02.2026 - 23:07

      Hahahah osebujan si 😂

    • djosic85

      @Tetrapak_, 17.02.2026 - 18:01

      Ne slažem se s tobom, zašto se lik ne bi mjenjao, svako je podložan promjenama pa tako i Kratos. Što se tiče pitanja što dalje, mislim da je nebitno jer ne vjerujem da će Kratos bit opet glavni lik

    • Tetrapak_

      @djosic85, 17.02.2026 - 20:34

      To apsolutno nije istina. Nije svaki lik napisan tako da se može mijenjati. Time se gubi cijela poanta uspostavljanja lika, jer se svatko može promijeniti bilo kada, samo se mora izmisliti razlog. Ljudima su tako radikalne karakterne promjene praktički neostvarive ako nisu prošli kroz neku traumu ili trans kao što je psihodelična sredstva. Ljudi se mijenjaju naravno, ali to se događa postepeno i niti u jednom trenutku nisu neprepoznatljivo drugačiji, izuzev navedenih razloga, ili bolesti i sličnog. Čak i da se ljudi mijenjaju, poanta videoigara nije da se pričaju totalno realistične priče, naglasak videoigara treba biti na interaktivnosti, svijetu i na tome da igrač bude u kontroli situacija. Znam, postoje horor igre, razni zapleti i svakakve okolnosti gdje je igrač odnosno njegov lik u podređenom položaju, ali to bi trebala biti iznimka a ne pravilo. Svaka igra danas mora biti film i sve se mora svoditi na 30 sati CGI scena koje su pola igre. Pola trajanja filmova je već danas CGI i samo pričanje, ne želim da videoigre i filmovi budu jedan te isti medij. Da se razumijemo, volim visual novels, volim priču u igrama. Ali ako je svaka radnja potpuno kinematografska, ako svaki lik mora biti “ozbiljan i utemeljen u stvarnosti”, onda igre gube poantu. To je pogrešna filozofija za taj medij jednostavno

    • TheCaptainCrash

      @Tetrapak_, 17.02.2026 - 23:14

      znaci ti mislis da igre ne mogu imati sve? i dobru pricu, i filmsku atmosferu i dobar gameplay, lore, world building etc etc? nego da odaberes jedno i drzis se toga? jesi li ti igrao jedan red dead redemption? gta4? last of us? baldurs gate 3? da gameplay nije dobar u GoW 2018, pa hajde imas neki point ali ovako skaces sa teme na temu, nigdje konstrukcije. Meni se takoder vise svida stariji pristup God of Waru, i nisam 100% zadovoljan sa novim gameplayom i kako nema vertikalnosti prakticki nikako, medutim postujem rad koji je ulozen u to jer vidi se da napisano sa paznjom. Kratos je uvijek imao dosta pozadine gdje prirodno moze imati character development, nije da ti sad Doomslayer odjednom ima soft spot ili nesto slicno, mada ima tu lorea zapravo masivno, dalo bi se pricat.

    • djosic85

      @Tetrapak_, 17.02.2026 - 23:29

      Ma bravo, vidiš i to je moguće kad si kod psihodelika… možda se Kratos najeo onih vikinških ludih gljiva pa ga udarila neka hipi faza, zato je tako “omekanio”… pajdo počeo si previše filozofirat i lupetat, odgovaraš na nesto a načmeš 10 drugih tema

    • moordrak

      @Tetrapak_, 18.02.2026 - 00:05

      “Ali ako je svaka radnja potpuno kinematografska, ako svaki lik mora biti “ozbiljan i utemeljen u stvarnosti”, onda igre gube poantu. To je pogrešna filozofija za taj medij”
      Ljudi se vole poistovjetiti sa likovima čije uloge igraju. Čista psihologija frende. Vidiš da su se tu u komentarima najviše uzjebali stari, ozbiljni prdonje sa ženama i djecom. 😘 dragim kolegama, da mi se ne uvrijede. 👍
      Da je priča novog GOW-a nešto osobito unikatna i neviđena, nije. No dobro je odrađena. Gameplay je OK. Sad, ima li tu previše ili premalo filmskih scena podložno je osobnim preferencijama. Zašto u igrama izbjegavati filmsku naraciju? Filmski pristup u određenim scenama stvara kompaktnu cjelinu. Slažem se, ne treba pretjerivati.
      Mene osobno živcira što je Ragnarok nastavak sage. Nisam ga igrao iako me prvi dio oduševio. I uvalit će, gotovo sigurno, treći dio.
      Nešto kao Matrix. Ako ne znaš ništa o tom svijetu, kada prvi puta pogledaš Matrix, noge ti se odsjeku. Drugi dio je, gledljiv, a treći, treći je totalni fuck, ali zaokružili su priču. I onda s neba padne četvrti nastavak. Ono. WTF!?
      Svi znamo oko čega se vrti današnji svijet: novca. Rebootat će Sony svoj vrlo popularni IP koliko god puta bude trebalo. Naprave li pritom igru vrijednu igranja, neka ih! Slično je i sa filmovima. Svaki bolji redatelj može poznati literarni predložak interpretirati na kompletno novi način. I ponovno ću, barem ja, uživati u njemu!

    • Tetrapak_

      @moordrak, 18.02.2026 - 17:59

      Uživaj u čemu hoćeš, ako tebi igra paše nije na meni da te batom razuvjerim. Ali evo anegdotalno, ja sam gen Z pa se opet ne mogu poistovjetiti sa promjenom Kratosa. Samo zato što ima ljudski oblik, ne znači da se treba ljudski ponašati uvijek. Neke stvari su jednostavno najbolje kada su zabavne i pomalo naivne po svojoj prirodi. Nije ultimativna verzija svake igre takva da to mora postati imerzivni film gdje tu i tamo imaš kontrolu nad likom pa eto tučeš tamo neke Draugre. Samo se sjeti koliko igara sa površnom ili lošom pričom si zaigrao i nije ti smetalo, dapače cijenio si činjenicu da su se developeri osvetili gameplay loopu i samom interaktivnom iskustvu. Ako se već dodaje bitna priča i ponešto se mijenja lik, uzeo bih pristup Doom reboota. Da, priča nije ludo dobra i nisam gledao scene sa iščekivanjem i napetošću, ali u pozadini igre bilo je jako puno sitnica u dijalogu, tekstovima, audiologovima i kroz svijet gdje sam imao priliku uloviti se u koštac sa pričom koja je bila neinvazivna i prirodno uklopljena. Ljudi koji su ljubitelji Doom Eternala, 9/10 njih nemaju pojma koji je ekstenzivni Lore i pozadina priče. Oni su došli komadati demone i takoreći letjeti po arenama kao ukleta beba ghost ridera i John Wicka. Priča je postojala, kao i backdropovi i trenutci koji su oduzimali dah, ali oni su prvenstveno bili fora umjesto imerzivni. Sjeti se da je glavno pravilo gaminga bilo oduvijek i uvijek će biti: rule of cool. Ne proputkujem kako je Doomguy bio ispucan iz orbitalnog topa, ali takav trenutak pamtim još dugo nakon što spustim kontroler…

    • Ravel

      @Tetrapak_, 18.02.2026 - 12:41

      Sve ovo se svodi na “meni se ne sviđa i ja imam jednu ideju kako se rade igre i pišu likovi, i samo je moja ispravna i točna”. Likovi i priče gube smisao kad ostanu na istom i daju ti ono što želiš – više istoga. Kao što Alan Moore kaže, publici ne treba što žele jer da to znaju bi stvarali, ne bi bili publika, nego im je nužno dati ono što im treba. Sa Kratosom je stvar da je uništio cijeli svijet kojem je pripadao i sve u njemu, to je dovoljan razlog da se on i sama igra promjene i da uzmu drugačiji pristup. Te dvije igre se pretežito bave njegovom krivnjom i prošlošću koja ga progoni, baš kao što su ga žena i kćer progonile u originalnoj trilogiji, i ovdje je dobio priliku za iskupljenje i da se namiri sa svojim duhovima, da se suoči sa vlastitim krivnjom i krvoprolićem i odabere bolji put za sebe, svog posinka i svijet kojem trenutno pripada. Što o ima i tematskog i narativnog smisla i dosljedno je njemu kao liku. Barlowe je isto rekao da se nove dvije igre bave temom očinstva jer je on sam postao otac i, pazi sad ovo, jer autori često pišu o onom što ih zanima i trenutno fascinira i okupira. To je isto podložno promjenama, bilo u igrama, romanima, filmovima ili serijama pa glazbi i slično. Najbitnije je da se radi iskreno i s integritetom, a toga ne manjka u nove dvije GoW igre. Serijal je prije toga slavno umro na Ascensionu, zna se i zašto.

    • Tetrapak_

      @Ravel, 18.02.2026 - 17:48

      Ako kažemo da se sve svodi na to sviđa li mi se ili ne sviđa, onda nema nikakve produktivne rasprave. Pa naravno da će ti se sviđati ili ne sviđati nešto u što si spreman investirati svoje vrijeme, emocije, novac, nebitno. Moja poanta je da Kratos postaje nedosljedan kao lik jer nikada nije zamišljen kao išta drugo nego baš takav kao što i je. Tim više što se gleda napraviti još nastavaka (vjerojatno) sa Kratosom na kormilu. Takve stvari sa iskupljenjem imaju smisla za likove koji su napisani na temelju toga da su iskupljivi pojedinci. Nešto tipa protagonisti RDRa. Međutim, kada je cijela narativna i gameplay okosnica bijes i moć pojedinca, gubi se smisao toga da se njihova snaga zatomljuje i kosi se s njihovim principima. Dobar primjer bi bio TLOU 2, bilo je toliko mnogo situacija gdje bi (spoiler alert) Abbie ili Ellie mogla ubiti jedna drugu i jednostavno nisu to napravile, samo da bi kasnije opet išle u lov ili zatvoriti čvor. Kratos bi vrlo lagano mogao pasti u istu zamku gdje mu se karakter jednostavno prilagođava situaciji, umjesto da se situacija prilagođava njegovom karakteru (iz developerske perspektive, čekiću je svaki problem čavao). Pa zamisli na trenutak da je u TLOU 1 (spoiler alert) nakon cijelog puta Joel odlučio pustiti Ellie Krijesnicama I da su je ubili. Joel je, baš zato što je grešan i ne dozvoljava svijetu da gazi njegove principe čak niti pod cijenu potencijalnog lijeka odlučio biti sebičan i dosljedan svojem liku, do te razine da je napravio masakar nad ne samo zaštitarima već i liječničkim osobljem, te zatim lagao Ellie ravno u lice. I u dvojci kad je to otkriveno, on joj je priznao i zatim rekao da bi sve to ponovno učinio za nju, unatoč tome što je s prolaskom vremena bio bolje informiran i hladnije glave. Tako se piše lik koji je uzemljen i realističan ali opet gamerski naklonjen i narativno smislen. Ali barem mogu poštivati činjenicu da za razliku od nekih drugih, argumentirano i konkretno izlažeš svoju nesuglasicu sa mnom. Tako da utoliko poštujem tebe i što želiš reći…

    • Ravel

      @Tetrapak_, 18.02.2026 - 20:08

      Okosnica prve trilogije je kamo put osvete vodi i kako je Kratos s vremenom izgubio bilo kakav pravac i smjer i opijen svojim bijesom pokopao cijelu Grčku, od ljudi do bogova. Mislim da se tu fundamentalno razlikuje naše čitanje zadnje dvije igre i što rade s Kratosom te koliko je to u skladu s njim kao likom. I mislim da generalno kod pisanja bilo kakve radnje ne možeš oblikovati radnju liku i nadati se da lik ostaje nepromijenjen i da ga silni događaji, odluke i njihove posljedice neće promijeniti. Postoji ogromni vremenski odmak između trojke i onog iz 2018., i to se vidi. Nemoguće bi bilo očekivati da će ostati isti, iako tog bijesa i dalje ima i to najviše dođe do izražaja svaki puta kada je Atreusu život u opasnosti i kada dođe zadnji okršaj protiv Baldura. Mačevi koje čuva zakopanim ispod kuće isto sugeriraju da još nije kompletno promijenjen, već da je u konfliktu s time tko je bio i time tko želi postati.

    • Tetrapak_

      @Ravel, 19.02.2026 - 02:35

      Agree to disagree. Ajmo vidjeti na što liči remake originalne trilogije pa se opet nađemo dolje u komentarima :p

  • mii2o90

    16.02.2026 - 20:52

    Obožavam 2D metroidvanije. God of war setting je doslovno presavršen za takvu igru i još imaš kul lika. Dosad sam ih prešo barem 20ak. Mislim da su ovim devovi uspjeli dizajnirat najmanje zanimljivig lika evo IKAD. strašno, teška blamaža.

  • Marin8

    16.02.2026 - 21:08

    Sve je to recimo ok,ali ako nova God of War igra bude s Atreusom kao glavnim likom, piši propalo…Ragnarok ne bih ponavljao više nema šanse, isključivo zbog misija s njim

    • TheCaptainCrash

      @Marin8, 16.02.2026 - 21:56

      ja nisam jos ni presao Ragnarok, a svidila mi se 2018 kao igra. Ako ce Atreusa napraviti badass i samostalnim, nesto ala Bjorn iz Vikings ako si gledao, onda moze.

    • marko1106

      @TheCaptainCrash, 17.02.2026 - 01:31

      Ragnarok je odlican također. Ni ja ga nisam prešao prvi put jer sam nakon par sati rekao ma ista igra i sve vec viđenom te priča sladunjava. Kasnije krene priča u pravom smjeru. Igraj

    • TheCaptainCrash

      @marko1106, 17.02.2026 - 01:52

      a dobro vjerovat cu ti.

  • TheCaptainCrash

    16.02.2026 - 21:58

    ima on pravo sve reci sto misli, i vidim odakle dolazi. Stvar je u tome sto je to IP koji se mora koristiti redovito, ne znam kakav im je ugovor ali npr imas Bandai Namco sto ima licencu od Dragon Ball igara, i da zadrze tu licencu moraju ja mislim minimalno jednu igru godisnje napraviti u Dragon Ball univerzumu da zadrze licencu. S time dolaze problemi u kvaliteti i “dusi”.

    • Zoran Žalac

      @TheCaptainCrash, 17.02.2026 - 09:07

      Načelno da, s tim da Sony ovdje u potpunosti ima vlasništvo nad IP-jem pa mogu što žele, zapravo. Ali da, u IP-based svijetu vrijednost franšize opada kad se s njom ništa ne radi. Kužim da Jaffe ima drugačiju viziju i ima ju svako pravo iznositi, al isto tako kužim da rage sadržaji donose gledanost pa eto, i s te strane ima smisla. Osobno mi je puno draži pristup Tima Caina, tvorca Fallouta koji je isto tako aktivan na YouTubeu i govori o serijalu, ali diplomatski – sigurno bi stvari odveo u drugačijem smjeru nego Bethesda, ali ne blati ih javno samo da dobije gledanost.

    • Bojko

      @Zoran Žalac, 17.02.2026 - 10:21

      Baš sam Tim Caina htio spomenuti, i Brian Farga čak (koji nije toliko javno aktivan), koji se pored ovog čobana čine kao gospoda. Ali eto nas, pričamo o njemu.

    • TheCaptainCrash

      @Zoran Žalac, 17.02.2026 - 22:49

      a gledaj covjek vise nije u developmentu koliko znam, mora nekako zaradit, cak nisam ni vjerovao da je ono fakat on dok nisam fact checkao, tako da nije mu bas prva impresija dobra. Caina gledam tu i tamo jer covjek stvarno zna igre i kako bi trebale funkcionirati, on je dusa i nije takav da ce blatit javno.

  • RPGamer

    17.02.2026 - 00:02

    Ne znam, da sretnem sada tog čovjeka rekao bih mu da se smiri.

  • marko1106

    17.02.2026 - 01:27

    Jedno sam uvjeren nakon ovih komentara je to da onaj sindrom ne znam kako se zove ali gdje mrziš sve popularno definitivno postoji. Reci za zadnja dva GOW da nisu potrebna ili da su loša ili da je prica loša je kraj svakog razgovora sa mnom. Da igrao sam originale I volio sam ih isto kao nastavke znam da zvuci nevjerojatno za ove neke koji misle da smo svi novi fanovi.

    • Goblin

      @marko1106, 17.02.2026 - 09:43

      Kontraš sindrom? A imaš i onaj sindrom kad se ljudi smrtno uvrijede kad netko ne voli film, igru, glazbu koju oni obožavaju… kao da su sami pisali scenarij, kao da si mu mater opsovo.

    • marko1106

      @Goblin, 17.02.2026 - 10:34

      A ima i toga. A kad netko kaže za igru koja je meni jako dobra i pobijedila RDR2 za igru godine da nije bila potrebna onda mozda malo i pretjeram sa reakcijom.

    • Goblin

      @marko1106, 17.02.2026 - 12:16

      Ma i gospodin iz članka, kaže uvrijeda za fanove, uvrijeda za ljude koji su radili na igrama… a izgleda jedini on pizdi.

  • Krle91ITG

    17.02.2026 - 01:39

    S obzirom da je danas postalo standard da se stvari, unistavaju, srozavaju, menjaju u 90% na gore i ako je originalni materijal savrsenstvo, itd itd. Naucio sam da ignorisem stvari, jednostavno za mene nisu izdate, ne postoje ako mi se nesto ne svidi.
    Ima toliko mnogo zabave u svetu koje su vec izdate i koje su 100% provereno dobre a nisam ih nikada igrao, gledao, procitao. Tako da boli me vise uvo za nove izmisljotine koje mi ne prijaju a vezane su za nesto jako dobro sto sam odigrao, odgledao, procitao…

  • Krle91ITG

    17.02.2026 - 01:46

    Na kraju balade kome se svidja neka uziva, a kome ne neka preskovi. Ne razumem cemu galama i mrznja.
    Ako je nesto uspesno i dobro znaci odgovara ljudima, ako nije onda ce da flopne. Prosto je.
    Mogu ja sada ovde da pricam 3 dana kako mrzim gta online itd itd. Ali to nece spreciti ljude da ga igraju, i da bude uspesan, tako da dzaba hejt.

  • SanKa

    17.02.2026 - 09:01

    ovaj lik je isfrustriran vec 10 godina i treba ga ignorirat.

    • djosic85

      @SanKa, 17.02.2026 - 10:15

      Da, očito mu je teško

  • Bojko

    17.02.2026 - 10:22

    Složit ću se sa ovim “gospodinom”, iako način komunikacije mu je dno.

  • Fenner

    17.02.2026 - 12:33

    Od ovog GOW-a budu napravili sprdnju kao i ubisoft s AC. Kratos bu potukel sve Bogove. Kaj sad ide u egipat, pa onda u indiju itd… Glupost!

  • Kreks

    17.02.2026 - 13:58

    “…po njegovom mišljenju ne bi trebali odražavati ono kroz što prolaze ljudi koji stvaraju avanture tih likova.”

    Upravo to, samo po njegovom mišljenju koje u ovom slučaju nema veliku vrijednost.
    Početak ljudi i uzdizanje čovjeka iznad životinja i je počeo sa stvaranjem priča kako bi bolje sebe razumjeli i svijet oko nas, što nužno znači davanje ljudskih vrlina, mana i problema (neljudskim) likovima u priči.

    Neovisno o nečijoj vjeri, isto se može vidjeti u Bibliji kroz mit o Isusu koji je “najčovječniji” čovjek, u kojem se Bog (analogno ovdje Kratos) približava nama i našim problemima.

    Originalni GoW i GoW 2 su imali što za reći, no GoW 3 ima vrijednost priče koju je ispričao tinejdžer koji samo želi vidjeti nasilje i gole tete na ekranu.

  • IgorBiH

    17.02.2026 - 14:05

    U potpunosti se slažem sa njim po svim tačkama optužnice. I poslije svega, prve 3 igre su vrhunac serijala za mene. I to kažem kao neko ko ih je igrao prerađene godinama poslije. Tu su pogodili neku žicu sa svom tom nesputanom brutalnošću, uništavajući nedodirljive bogove jednog po jednog, pravi adrenalinski rush. Kao što reče Jaffe, ne želiš John Wick film pretvoriti u neku dramu sa tonama dijaloga, osjećajima i malom djecom što su oni uradili od franšize. Eno kilometarskog članka na IGN-u o seks mini-igrama gdje se autor presavija kao perec pokušavajući nekako naći opravdanje za neku ublaženu, pristojniju verziju iste jer su vidjeli preplavljujuće reakcije javnosti na tu temu. 😄 Druže, je li si svjestan trenutka u kome se nalaziš, gdje je čitava svjetska elita maltene prokazana kao nastrani, perverzni seksualni kult. I ti ćeš nam sad popovati da je malo pikselastog stenjanja i treskanja kreveta mizoginija ili šta ti ja znam? 😆 A čitava grčka mitologija prepuna i seksa i nasilja baš onako kako je to dočarano u prve 3-4 igre. Kako smo došli do toga da najgori tipovi ljudi u cijeloj umjetnosti čuvaju kapiju u našoj industriji i govore šta smije a šta ne smije proći? Pa to u filmu ne postoji ili knjigama (koje gutaju žene, to smo tek saznali).

    • Zoran Žalac

      @IgorBiH, 18.02.2026 - 09:41

      Nisam čitao to na IGN-u, ali te sex scene u GOW-u su mi uvijek bile više meme nego ozbiljni dio igre, a sad ih se kao pokušava pravdati “grčka mitologija je bila perverzna”. Osobno mi ne drži vodu da lik koji izgubi ženu i žensko dijete ide u jebadu usred osvetničke misije. To mi je kao da se Max Payne usred svoje depre i patnje najednom prebaci u Duke mode i uđe u striptiz bar gdje baca pare po striptizetama. Jednostavno ne paše liku. Osim toga, jel liku koji kida glave bogovima treba dati žene za QTE općenje da bi bio badass? Ako treba, onda je God of War kvazi sprdnja na razini Machetea. HE KNOWS THE SCORE. HE GETS THE WOMEN. AND HE KILLS THE BAD GUYS!

    • IgorBiH

      @Zoran Žalac, 18.02.2026 - 14:45

      Nasilje i seks idu zajedno. I to je usputni seks da se ispuše od silnog uništavanja. Neće ih oženiti. Zapravo, kad bolje razmisliš, video igre bi trebale plivati u seksu i razvratu kad skontaš koliko je samo tu testosterona i koliko je ispušnih ventila potrebno.

    • Zoran Žalac

      @IgorBiH, 18.02.2026 - 16:43

      Je, samo većinska publika kod spartanskih zgoda selektivno želi vidjet jedino onu vrstu seksa kakvu i sama preferira, ne nužno i onu koju su razvratni Grci tog doba prakticirali. Pa se ne treba vadit na nekakvu povijesnu autentičnost ili realističnost kad je to u pitanju.

    • djosic85

      @Zoran Žalac, 18.02.2026 - 16:51

      Vidio sam ja šta su prakticirali u AC odiseji, bože sačuvaj… A jesi vrag zoki, sad si me natjerao razmišljat bi li Kratos bio furundžija ili topdžija

    • IgorBiH

      @Zoran Žalac, 18.02.2026 - 17:07

      Ma da, slušajući modernu propagandu mislio bi čovjek sve derpe do derpea u antici. Moš’ mislit. Ne bi oni postali toliko uspješni i moćni da je to baš tako bilo. Pogledaj seriju “Rim”. Da, bilo je svega ali porodica je bila STUB društva. Ne, nego se oni fiksiraju na takve primjere i ne puštaju a to jedan od 50 ili 100. I koliko ja znam sam termin “peder” se odnosi na privlačnost prema starijim maloljetnim muškarcima, dakle efebofilija ali bome je bilo brdo i klasične pedofilije. Tako da ako će prikazivati te scene samo povijesno autentično, molim. 😬

  • vragec25cro

    18.02.2026 - 07:16

    Lol.Pa kolko se sjecam ja sam zbog previse price a premalo gameplay prestao igrati Gow iz 2018 jer bilo vise cut scena nego gameplaya (odigrao nekih 1-1.5h) a lik kaze da tu previse price 🙂

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?