HCL.HR

Uhićen je dvojac koji je pravio alate za hakiranje Nintendovih konzola, prijeti im 25 godina zatvora

Zoran Žalac 03.10.2020.   •   33 komentara


Vođe hakerske organizacije Team Xecuter uhvaćene su zbog prodaje alata za hakiranje Switch konzola.

Iza Nintenda je uspješan tjedan što se tiče borbe protiv pirata. Prvo im je sud donio presudu da im vlasnik stranice Uberchips.com mora platiti odštetu od dva milijuna dolara zbog prodaje alata za hakiranje konzola kako bi iste mogle pokretati piratske kopije videoigara. No, ta dva milijuna dolara su tek mala zadovoljština pokraj činjenice da je policija u Dominikanskoj Republici uhitila dvojicu voditelja hakerske grupacije Team Xecuter.

Ista je grupacija zaslužna za proizvodnju alata koji zaobilaze zaštitu Nintendovih konzola poput Switcha, 3DS-a i NES Classica. Njihovo djelovanje otvorilo je vrata pokretanju ilegalno distribuiranih igara na tim konzolama, a ono što je posebice sporno u cijeloj toj priči jest to da je Team Xecuter na tome zarađivao prodavajući različite alate za hakiranje konzola, poput USB stickova za pokretanje drugog operativnog sustava na konzoli.

Dvojcu koji je uhićen ne piše se dobro. Tereti ih se za ukupno 11 prekršaja, uključujući i pranje novca. Kazna će im ovisiti o odluci suda, no ako budu proglašeni krivima za sve te prekršaje, svaki će dobiti po 25 godina zatvora.

Da cijela situacija bude ironična pobrinula se činjenica da se jedan od uhićenih preziva Bowser – jednako kao negativac u Super Mario serijalu, ali i trenutni predsjednik tvrtke Nintendo. Eh, Bowseru, Bowseru…

Komentari (33)

  • Darcoolio

    03.10.2020 - 12:16

    Bolje da su ubili nekoga iz Nintendam dobili bi manje.

  • Darcoolio

    03.10.2020 - 12:17

    *nintenda

  • Bojko

    03.10.2020 - 12:50

    Nikad mi se nije sviđao taj Bowser…

  • funky0308

    03.10.2020 - 12:50

    Mozda ovakvi clanci razuvjere mlade generacije koje odrastaju uz uvjeravanje nekih da je piratstvo robinhudovski cin i da je uredu ukrasti velikim i zlim korporacijama jer one imaju. Piratstvo je kazneno djelo/prekrsaj, ovisi o drzavi i djelu i treba ga maksimalno izbjegavati. Pogotovo mlade generacije treba uciti pametnom i normalnom ponasanju. Jesu, igre su skupe ali to nije razlog da se krade i otima. Znam da ovo sto pisem nije popularno ali reda mora biti. Standard u RH i regiji treba biti bolji i nece biti skupa igra.

    • Iceman73

      @funky0308, 03.10.2020 - 13:30

      E, a dok je standard u RH takav kakav je(napredka niti u bliskoj budućnosti na vidiku nema),trenutno se igra Resident Evil 3 by Hoodlum!

    • Drunkenstein

      @Iceman73, 03.10.2020 - 14:09

      Priša si sa navedene konfiguracije u profilu na: R5 3600, 16gb 3200mhz, RTX 2070 strix. Ne doimaš mi se baš ka nekakva sirotinja.

    • Iceman73

      @Drunkenstein, 03.10.2020 - 14:36

      Imam normalno na steam i na uplay jako puno orig.igri+Ps4Pro za ps exkluzive,a ak se nekaj takvoga poput Resi 3 uploada na torrente,zakaj nebi zel?
      BTW,Horizon Zero Dawn(imam normalno orig.na steam i na Ps4),probal sam najprije piratsku verziju,i morem ti reči da piratska verzija igre puno fluidnije ide nego orig.na steamu…

    • Drunkenstein

      @Iceman73, 03.10.2020 - 15:55

      Sve je to dobro, samo si ti uzmi šta se god nudi, ali nemoj glumit žrtvu standarda.

    • Iceman73

      @Drunkenstein, 04.10.2020 - 21:25

      Vidim,sve dobrice tu na portalu…nema nikaj ilegalnoga,sve se kupuje original…hahaha!!!

    • Demon90

      @Iceman73, 03.10.2020 - 19:51

      Nije nešto čime se treba hvaliti. I kad mnogi kažu puno je 60eura za igru. Pa kupi je brate mili godinu kasnije na popustu.

    • Drunkenstein

      @funky0308, 03.10.2020 - 13:40

      Nije da nisi u pravu, ali nepotpuno; naime, piratstvo je vrlo širok i složen pojam, ponekad je isključivo štetno, a ponekad je i korisno za same autore. Već je odavno jasno da piratstvo u nekim slučajevima pospješuje prodaju, a isto tako je jasno da mnogi koji se time koriste ionako nikad nisu ni imali namjeru taj proizvod kupit. Analogija bi mogao bit neki predator poput vuka, medvjeda ili velike mačke; ne želiš ih u blizini, dikod napadnu i ubiju čovika, stvaraju probleme farmerima, ali su ipak nužni po sustav, bez njih se ne može. Takvih primjera ima jako puno u raznim oblicima, ono šta nazivamo nužnim zlom jer je svrha svega u ravnoteži.

    • funky0308

      @Drunkenstein, 03.10.2020 - 13:44

      Istina, sami developeri su to izjavili ali pricam vise sa strane zakona nego sa strane korosti ili stete po izdavaca ili developera.

    • Dick Johnson

      @funky0308, 03.10.2020 - 15:50

      Protuzakonito je i da nemozes prodat polovno digitalno kupljene igre, pa ne vidim da se tu nes pretrgavaju ni Nintendo ni dugi da isprave tu nepravdu. Nek prvo pometu u svom dvoristu pa nek moraliziraju, do tad ahoy mates! Takoder kod nas je ilagalno zaradivat na piratskom sadrzaju, i djelit, ali skidat nije tak da svi koji zele, slobodno dajte.

    • moordrak

      @funky0308, 03.10.2020 - 19:10

      A baš ga voliš solit. Quod licet Iovi, non licet bovi. Uvijek bilo i biće. Sad razmisli zašto sam to napisao prije nego me izbombardiraš komentarima o sirotim korporacijama i slovima zakona.

    • marko1106

      @funky0308, 04.10.2020 - 00:50

      I ti i ja smo piratizirali dok neki nisu znali sta je internet. U drukcijm smo godinama. Da nemas para i klinac si piratiziro bi sve što želiš igrati.

    • funky0308

      @marko1106, 04.10.2020 - 08:13

      Jesmo ali probaj se sjetiti kakva su to vremena bila.. jesi mogao pricekati dva mjeseca pa kupiti igru na sale-u za 50,60 ili 70% popusta? Naravno da ne. Kupovali smo igre preko oglasnika koje su kostale vise nego danas na Steamu. Igra na 3-4 CDa, CD 100kn. Kupio bih ja original ali nisam imao gdje. Net je bio toliko spor i skup da kupovina online nije bila opcija, a i to je bilo puno kasnije. Igrao si shareware igre koje su dolazile na disketama i to ti je bilo super. Nisi ni imao ovakav izbor. Da ne duzim, nisu ni klinci problem, njih samo treba uciti da nije OK uzimati, neka skupe pare pa si kupe igru. Neka skupi 100kn, ti mu dodaj ostatak. Odgojiti ces normalno djete koje ce uciti da ne moze imati sve, a ono sto zeli da treba zasluziti, platiti i vrednovati tudji rad. Lega malcu kupi komp, ulupa 10ak k kuna u konfu i prvo sto instalira je torrent klijent. Znaci nije frka dati 10ak tisuca kuna za komp ali problem je kupiti 4 incha manji monitor i 1TB manje diskova da ostane para za koju igru… ne, ideja je takva da grafa mora biti zvjer, da monitor mora biti metar i pol ali igre su bespla. Odgajamo djecu na potpuno krivi nacin. Toliko je toga free..igre koje nisu smece, toliko je popusta, free vikenda pa cak i cijelog tjedna free igara.. pretplata za 4, 5 eura sa ogromnim katalozima igara da ja jednostavno ne mogu pronaci niti jedan jedini razlog da si djete sutra ucim da skida igre i uzima ono sto nije njegovo. 80te i 90te su bila neka druga vremena, a cak i onda smo igre za Atari 2600, Nintendo, Segu, Gameboy – kupovali. Imao si par igara, cekao da rodbina iz njemacke odigra pa posalje ali moralo se kupiti i onda.. PC je imao tu eru p piratstva, istina ali to je zavrsilo i dosla su neka druga vremena u kojima za to nema potrebe. Svaku igru danas mozes odigrati sati, dva i ako ti nije OK vratiti pa cak vise nisu problem ni klinci koji bi probali svasta, a malo toga odigraju duze od sat, dva..

    • marko1106

      @funky0308, 05.10.2020 - 13:41

      Sve to stoji. Govorim da smo mi danas klinci istog onog osjeca ja kad nekada upali igru ne mozes se na cuditi koliko je dobra. Istih onih osjecaja da jedva cekas odigrati nešto što si kupio na 5 cd-a. I danas klinci tako osjecaju i rađe ce ju igrati nepošteno nego pošteno sanjati da igra. Naravno da neopravdavam to, ali drugo sam ja danas a drugo sam bio kao klinjo kad sam otvarao vrata na Resident Evilu i ježio se od straha a u isto vrijeme zabavljao. Znam da sam klinjo i nemam novaca iskoristio bih sta mogu samo da zaigram.

  • rokonja

    03.10.2020 - 13:01

    Mislim ekipa kupi konzolu i radi što želi s njom. To isto ko da ja ne smijem u VW stavit Mercedesov motor ili chipirat auto, moj je i… Za mene to nije piratstvo nego modifikacija konzole.

    • Drunkenstein

      @rokonja, 03.10.2020 - 13:26

      Promaklo ti je da su prodavali alate pa čak i poseban OS te prali novac? Velike korporacije čak i toleriraju bilo kakvo piratstvo, sve dok se ne distribuira. Čak i distribuciju u nekoj mjeri toleriraju sve dok je besplatna, odnosno dok se pirati ne bogate prodavajući tuđe vlasništvo.

    • funky0308

      @rokonja, 03.10.2020 - 13:46

      Postoje pravila i prava koristenja i svi ih prihvacamo ako zelimo igrati. Tu staje sva prica… sve sto je van tih pravila je krsenje njihovih pravila, a ponekada i zakona. Nitko nas ne tjera prihvatiti “EULU” ali onda nema ni igranja.

    • Dick Johnson

      @funky0308, 03.10.2020 - 15:53

      Zakon > EULA. Mogu oni napist tamo da ti pristajes bit rob il dat bubreg al to nis ne znaci jer je kontra zakona. Dovoljno je znat zakon, nemoras citiat EULA.

    • funky0308

      @Dick Johnson, 03.10.2020 - 17:10

      Nisi u pravu. Krsis EULU i ladno ti skinu igru ili blokiraju racun. Mozda ti ne mogu uci u kucu, uzeti bubreg ili te natjerati da im das milion dolara ali ono sto stite ce zastititi i to je jedino bitno. Kod nas se zakoni znaju i iako ih mozes krsiti, moras shvatiti da ces snositi i posljedice. Mislis da su ova dvojica mogla i zamisliti ovakav ishod?.. da ce ih uhititi u Dominikanskoj Republici? Ja bih se kladio da tamo mozes sto hoces i da ti nitko nece nista, a ipak nije tako. Zasto mislis da si u clanici EUa (govorim o RH i Sloveniji, naravno) zasticen? To sto ces ti raditi sa svojim autom, svojim kompom ili tijelom je samo tvoja stvar ali samo dok te ne uhvate.. kako kaze i Dunador, to sto ke nesto tvoje, ne daje ti pravo da s time radis sto god ti padne na pamet

    • Dick Johnson

      @funky0308, 03.10.2020 - 17:34

      Mozda sam lose napisao. Kod na u HR nema zakona kojim je kaznjivo skidat sranja s neta, mozda su promjeno u meduvremenu. Kaznivo je ak dupliciras i djelis i ako zaradujes. Znaci ak seedas je kaznivo, ak napravis custom hack il firmware je ok. Al ak zaradujes na tom ko ovi to je ilegalno. Il ak prodajes piratske igre. Ak skines s neta, kod nas zakon to nije definiro ko ilegalno (a sve kaj nije zabranjeno zakonom smije se). Ako se nes mjenalo molim te da kazes jer ja neznam. A oni mogu radit kaj oces, banat ti acc i sve legano i ilegalno, ak ko ima vremena, moci i zelje tuzit ih. Pogle Youtube npr. kompanije claimaju videe ljevo i desno kaj spada pod fair use i niko im nemoze nis jer niko nema pristup istom rangu odvjetnika nit kapitala da izgura pravdu.

    • Duanador

      @rokonja, 03.10.2020 - 14:34

      Ako je auto tvoj svejedno nesmijes sanjim radit sta god zelis. Nesmijes voziti brže neg sto zakon kaže, inače kazna. Nesmije nanjet štetu svojim autom inače kazna, nesmijes ostavit svoje auto gdje god zelis, inače kazna. Sve ima svoje granice i pravila. Ukoliko sutra zakon kaže da nesmije ugradit mercedesov motor, nećeš smjet inače kazna.

  • Apocalypse4987

    03.10.2020 - 13:53

    So long, gay Bowser!

    • Wolfman

      @Apocalypse4987, 03.10.2020 - 14:31

      Ga(r)y*

  • Wolfman

    03.10.2020 - 14:37

    Koliko ja znam, ova ekipa je omražena i u samoj homebrew/hakerskoj zajednici. Ako se ne varam, uzeli su open-source custom firmware od druge grupe i onda to prepakirali i prodavali pod drugim imenom. Također su hostali piratske igre za ekipu koja je platila licencu za taj “njihov” custom firmware. Dakle, definitivno se ne radi o dobroćudnim hakerima, hardverskim entuzijastima koji su samo htjeli pomoći homebrew zajednici da na svoje Switcheve stave custom aplikacije/homebrew igre iz kućne radinosti 😀

    • funky0308

      @Wolfman, 03.10.2020 - 17:11

      Nije im proslo da je to diplomski rad hahaha 🙂

  • Emperor Ghaleon

    03.10.2020 - 14:37

    Dobro su rekli na chanu: ”Sounds like they’re going to be Xecuted” 🙂

    Imam prvi model, nije hakiran, i kupujem igre, tako da me ova vijest ne dira ni najmanje. Ali bitno je da pravna država radi svoj posao.

  • moordrak

    03.10.2020 - 18:51

    Koliko mi je poznato, ova gospoda nisu napravili štetu isključivo Nintendu. I nisu jedini. Kada si predugo na sceni, dobiješ po prstima…

    • Emperor Ghaleon

      @moordrak, 03.10.2020 - 21:07

      Negdje sam pročitao da su bili upleteni u pranje novca. Sad, koliko je to istina…

  • Klaudio89

    03.10.2020 - 21:46

    Haker se zvao Bowser,kako ironično 😁😁

  • VEK1NG

    04.10.2020 - 00:34

    Pa gde na Nintendo

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?