Dragon Age: Origins [PC,X360,PS3]

Porijeklom iz Kanade, razvojni tim BioWare jedan je od najproduktivnijih i najcjenjenijih zapadnjačkih proizvođača RPG igara. Ekipa je između ostalog zaslužna za PC klasike kao što su Baldur’s Gate i Neverwinter Nights, a u novije vrijeme za konzolaške uspješnice Jade Empire, Star Wars KOTOR te Mass Effect. Uz igre spomenutog proizvođača izgubili smo nebrojeno mnogo vremena, no nikada zapravo nismo žalili za njime, na što nas je još jednom podsjetio i njihov novi naslov pod imenom Dragon Age: Origins. Dotični je pak čista BioWare klasika, ovaj put u prvom redu namijenjena PC igračima. Riječ je o igri mračne fantasy tematike odrađene na kvalitetnoj razini kakvu ne vidjesmo još od legendarnog Witchera.

Kraljevstvo Ferelden našlo se u nezavidnoj poziciji zbog ljudske pohlepe. Čarobnjaci su svojim eksperimentiranjem potaknuli zlo i postali čudovišta znana kao Darkspawn, stavivši pritom Zemlju u neposrednu opasnost. Ipak, ljudi su uspjeli izvući pobjedu u ključnim bitkama ponajprije zahvaljujući odredu zvanom Grey Wardens. Skupina najboljih ratnika svih rasa suzbila je prijetnju tzv. Blighta, no četiri stoljeća kasnije, neprijatelj se vraća još snažniji, koristeći narušene odnose u društvu Fereldena. Grey Wardens skupina ponovno se udružuje kako bi uz kralja Cailana dovršila borbu jednom za sva vremena, ali kraljev pomoćnik Loghain vara obje strane te ih prepušta nemilom neprijatelju. Nakon bolnog poraza u bitci, drevni odred biva optužen za izdaju, a na igraču je da opravda njihovu čast, spriječi građanski rat, ujedini narod i krene u konačnu bitku s mrskim protivnikom.

Kratki opis Dragon Ageovog zapleta može vam dati dojam da priči manjka originalnosti ili pak čvršćih oslonaca, no nemojte da vas to zavara – ova igra definitivno ima jednu od najbogatijih fabula uopće. Prije samog zapleta očekuje vas uvod kroz šest različitih podloga, odnosno porijekla. Ovisno o rasi i klasi koju odaberete, vaš put u veliku avanturu počet će drugačijim scenarijem. A kad je već tako, treba li uopće spominjati da igra nosi i više mogućih završetaka? Bilo kako bilo, svijet Fereldena je iznimno dobro osmišljen, a svaki njegov segment detaljno razrađen. Povijest, religija, ideologija i mitologija ovdje daju prekrasnu sliku virtualnog okruženja, za što je svakako trebalo mnogo truda.

Ali Dragon Age ide i dalje od toga, postavljajući masu zanimljivih likova i lokacija čije će pojave jednostavno okupirati vaše misli, htjeli vi to ili ne. Način na koji BioWare oslikava atmosferu mučnog vremena kroz napetost i netrpeljivost u društvu, postupak je kojemu se možemo samo diviti. Kroz priču se tako provlače filozofske niti jer gotovo svaka odluka u pitanje dovodi poimanje moralnosti. Posljedice vašeg djelovanja trajno utječu na svijet te definiraju daljnji razvoj priče, a kako vam je izbor uvijek na raspolaganju nerijetko ćete vagati ponuđene opcije. Pohvala ide i zanimljivim referencama na mnogobrojna bića, stvari i pojave iz stvarnog života, koje su često izvor simpatičnog humora unutar igre.

Posebna priča su vaši suborci, odnosno likovi koje regrutirate kao Grey Wardene. Osim što svi imaju čitavu hrpu interesantnih pripovijetki iza sebe, ti likovi aktivno reagiraju na zbivanja i vaše stavove, pa stoga imaju i vlastito mišljenje o svemu tome. Valja istaći i činjenicu da se vaša ekipa neće uvijek idealno slagati, što znači da nećete moći ugoditi baš svakom individualnom članu. A ukoliko vas to odvede u krajnosti, takva situacija promijenit će priču odsustvom lika ili pak dodatnim zapletom. Sve u svemu, poprilično je teško ograničiti doživljaj Dragon Agea na tek nekoliko rečenica kada isti ima enormnu podlogu izvrsne kvalitete. Stoga ne treba okolišati – ovo je epska avantura koja s pravom ide ravno uz bok najvećim RPG serijalima u povijesti video-igara.

Na polju konkretnog gameplaya, Dragon Age ne pada daleko od BioWareovog stabla s ostalim igrama, prvenstveno KOTOR-om i Neverwinterom. Dakle, ako ste se već susreli s pristupom dotičnih naslova Dragon Age: Origins vam nikako ne bi trebao biti stran, a ukoliko još uvijek niste krajnje je vrijeme da to učinite. Borba iliti okosnica igre, odvija se u real time-u s opcijom pauziranja. Kontroliranje vaših likova svodi se na zadavanje naredbe, ali taj sistem nije baš jednostavan kao što se to na prvi pogled može činiti. Naime, upravljat ćete s maksimalno četiri lika u grupi, a naglasak će biti na strategiji. Doduše, uz podesivi kreator taktike moguće je ostaviti druge likove pod vodstvom umjetne inteligencije, no ukoliko ste spremni na učestalo pauziranje igre, radije preuzmite kontrolu nad svim borcima.

Razlog ovakvom savjetu leži u težini same igre. Iako su vam dostupne čak četiri razine težine, već na standardnoj postavki igra biva prokleto teška. S druge strane, easy postavka može vam ubiti čar igre jer je prelagana, što će reći da težina nije baš najbolje izbalansirana. Velika razlika između verzija za PC i onih za konzole također se nadovezuje na problem težine. Naime, PC verzija sadrži mogućnost prebacivanja na izometrijsku kameru, sličnu ptičjoj perspektivi. Pomoću nje borba postaje kudikamo preglednija, a izdavanje naredbi mnogo lakše. Konzolaške inačice zbog navodnog hardverskog ograničenja nemaju takvu kameru, što je vidljivi problem (pogotovo u zatvorenim prostorima) jer je ona neusporedivo bolje rješenje nego pogled iz trećeg lica. Nevezano za težinu igre, konzolaške verzije pate i od kompliciranog sučelja pa navigacija brojnim menijima često zna biti mukotrpan proces. Dakako, PC na ovome području blista pomoću kombinacije miša i tipkovnice.

Brojnost menija dokaz je bogatog sadržaja u igri. Questovi, inventory, mape, codex te karakteristike likova označavaju klasične elemente RPG žanra koje ne treba mnogo opisivati. Zadaci se dijele na glavne i sporedne, od kojih se potonji najčešće obavljaju po istom kalupu. Srećom, izazov je uvijek tu, a napredovanje ne pita za sredstva. Razvoj lika temelji se na odabiru klase, kasnije i pod-klase, nadograđivanju tipičnih karakteristika lika, te vještina i talenata koji uključuju razne mogućnosti poput spravljanja napitaka, krađe ili obijanja lokota. Igra je podijeljena na nekoliko regija s višestrukim lokacijama (sela, gradovi, dvorci, šume, grobnice itd.), a putovanje do njih vrši se pomoću mape. Na istom putu mogu vas zaustaviti nasumični susreti s neprijateljem, trgovcima i drugim pojavama.

Kad već spominjemo neprijatelje, valja reći da igra broji oveću količinu istih, podijeljenih na nekoliko vrsta i klasa (ljudi, životinje, utvare, mrtvaci, Darkspawn, itd.). Generalno se velika većina protivnika prilagođava vašem levelu, no tvrdoglavci koji glume svojevrsnog bossa (zmajevi, demoni) znaju dobrano zagorčati život te u kosti uliti strah od sljedećeg suprotstavljanja. A iduća bitka vodi skoro u nedogled ili barem u stotinjak sati koliko igra traje. Multiplayera nema, no teško da će vam nedostajati. Replay value je iznimno visok jer, kao što je spomenuto, očekuje vas više različitih početaka i završetaka, puno izbora i mnogo raznovrsnosti. Gameplay kao takav možda nije inovativan, ali vrijeme uz Dragon Age jednostavno leti i nitko se ne obazire na takve sitnice. Teško mu je zapravo naći pravu manu pokraj ovoliko dobrih stvari.

Građen na BioWareovom Eclipse engineu, Dragon Age: Origins nas časti solidnim vizualima. Mogli bismo kukati kako oni nisu na razini sa ostalim savršenstvom, no utvrđeno je kako nam grafika ne igra ulogu. Uostalom, ono solidno izgleda jako dobro na PC-u, dok se na konzolama zbog mutnih tekstura drži kao nekakav grafički prosjek. Optimizacija kod PC verzije također je sasvim pristojna – trebat će vam tek neki snažniji procesor (četverojezgreni, po mogućnosti) dok će starije grafičke kartice bez većih problema gutati više postavke. Tehnički problemčići kao što su duže loadiranje i iskakanje objekata u daljini (posebice u Xbox 360 verziji) znaju zasmetati s vremena na vrijeme, ali srećom nisu toliko česti da bi bili posebno iritantni.

Zvuk? Čista petica. Glasovna sinkronizacija po BioWareovoj tradiciji briljira, iako ostaje pomalo nejasno zašto glavni lik ne govori u dijalozima. Glazba je pravi melem za uši, bilo da se radi o laganim melodijama pri istraživanju ili pak o napetim skladbama tijekom borbe. Za razliku od Fallouta 3, proslavljeni Inon Zur ovdje je pogodio bit pa Dragon Age zvuči kao prava fantasy avantura, zajedno s glazbom koju bi rado poslušali i izvan igre.

I sad završna riječ, ali što reći nakon svih superlativa? Pa bit će najbolje svesti Dragon Age: Origins na računicu koja bi glasila: fenomenalna igrivost + zarazan gameplay + trajanje preko stotinjak sati + replay value + bogata priča = ljubav, uspjeh, BioWare, drevni RPG na PC-u, epska zabava, 94%! Ukoliko vam nije jasno, vjerojatno nikad neće ni biti, no bez obzira na sve ovo je RPG godine i nije da ima ikakvu konkurenciju nakon svega što je ponudio i što će u budućnosti ponuditi. BioWareu stoga kapa dolje, nadamo se ekspanzijama, nadamo se nastavcima. Samo ne u skorije vrijeme, treba prvo više puta završiti ovaj RPG dragulj.

Slažete li se sa nama? Jeste li uopoće odigrali ovaj odličan RPG naslov? Sve nas to zanima pa nam svakako ostavite svoj komentar u boxu za komenatre ispod, a ne zaboravite nam ostaviti i svoju ocjenu ove igre. Za komentiranje i ocjenjivanje sadržaja na HCL portalu morate biti registrirani.

Nakon pet godina predanog rada BioWare nam je konačno servirao Dragon Age: Origins – fantasy poslasticu koja nas je vratila u najbolje dane RPG žanra na PC platformi. Kako joj je to uspjelo, pročitajte u našoj recenziji.

94 Naša ocjena
  • igrivost
  • trajnost