ANKETA: Koristite li Frame Generation tehnike u PC igrama?
Današnje se PC igre sve više oslanjaju na tehnike ubacivanja umjetnih frejmova, odnosno zaglađivanja slike u pokretu. Prihvaćate li to ili stoički odbijate ideju promatranja lažnih sličica u sekundi?

Sviđalo se to nama ili ne, skoro svaka treća igra na PC platformi danas koristi neki oblik Frame Generation tehnike. Kod developera je sve popularnije oslanjanje na te tehnike, a neslavni primjer toga je ovogodišnji Monster Hunter Wilds za kojega je Capcom izravno poručio PC igračima da koriste Frame Gen da bi dobili glatku izvedbu.
Doduše, jedan dio igrača s druge strane ima prilično negativan stav prema Frame Genu, a nije teško pretpostaviti zašto. Grafičke kartice su sve skuplje i skuplje, a sve je rjeđi slučaj da mogu glatko vrtjeti igre bez Frame Gena. Stoga je među “pokretom otpora” Frame Gen smatran kao “Fake Frames”, bilo da se radi o Nvidijinom, AMD-ovom, Intelovom ili nekom četvrtom rješenju.
No, je li situacija jednostavna da te razine da baš nitko među PC gamerima ne voli tehnike generiranja umjetnih frejmova? To želimo istražiti našom novom anketom pa nam u komentarima javite jeste li vi našli neku dobru primjenu za Frame Gen i je li vam to opcija koju redovito držite uključenom u igrama.































































RPGamer
21.10.2025 - 20:40Niš Ja tu ne razmem. Nemam blage veze kaj je to.
Darac83
@RPGamer, 21.10.2025 - 21:16Kad sam vidio članak, bio sam spreman u 200 eura se kladit da ćeš to odgovoriti. 😂
RPGamer
@Darac83, 21.10.2025 - 21:30Instaliram, pokrenem igru i normalno igram. Kakvi tamo nekakvi frameovi, 30, 60, 100, 120 fps i gluposti, daj se saberite. Ne mogu vjerovati da postoje ljudi koji se zamaraju time. Ja ni dan danas ne znam što je to.
Bubimir666
@RPGamer, 21.10.2025 - 21:34A jbga RPG kad igraš igre iz 1965.! Oprosti, fkt nemam ništa protiv tebe, ali iskreno počinješ mi ić na živce. Zkj si tu? Zkj komentiraš ako te ne zanimaju pomaci u zadnjih 30 godina, u tehnološkom smislu? U gejming smislu? Ponavljam, nemam ništa protiv tebe, ne poznajem te, super mi je kaj voliš svoje sprite sheetove iz doba DOS-a, ali daj ako nemaš kaj pametnog za reći, ako ne kužiš tehnologiju, nemoj komentirat. Jednostavno. Volimo te, ali ideš na živce. Odi igrat Mana Full Power Wizards Dream Quest iz 2004. Remake u 720p i pusti nas na miru. Molim te.
RPGamer
@Bubimir666, 21.10.2025 - 22:20Dobro, neću više. Nebitno koliko je stara igra, igram i ne zanima me je li taj frame 15, 30, 60, 200, 1000…meni igra radi i ostalo me ne zanima. Šutim i normalno igram.
TheCaptainCrash
@RPGamer, 21.10.2025 - 22:51ti si meni legenda brate, never change haha. covjek ima svoj djir i briga ga, tako treba.
PppPP
@RPGamer, 22.10.2025 - 01:43I koja je sad poenta ovog komentara 😂
TheCaptainCrash
@Bubimir666, 21.10.2025 - 22:52dobro sto si se uzjebo oko nonsalantnog komentara? vidis da covjek nema ni malo zle namjere.
Bubimir666
@TheCaptainCrash, 22.10.2025 - 20:29E pa ja baš mislim da ima. Ne zle, nije zao, super je meni RPG (nije sarkazam), ali da prca – prca. Da ne prca, prešutio bi. Aktivno bi raspravljao o nečemu. Argumentirao bi. Predložio bi nešto, savjetovao. Podjelio svoja iskustva. Ne bi samo došo, bacio komentar: “Ne znam kaj je to.” (A zna. I ti i ja znamo da zna). “Ja to ne koristim.” “Sve nabrojane igre za GOTY su smeće”. “Nije mi bitan FPS, ne znam kaj je to.” (Baš me zanima da mu se sprite sheet Digimoni vrte u 3 FPSa jel bi to rekao i bi li onda znao kaj je FPS). “Najbolja grafika mi je 7 godina stara, izgleda prerealno” (A prije 7 godina jel mu bilo prerealno ili je čekao 7 godina da prestane bit realno i sad mu je dobro?) “Najbolji soundtrack 8bitni”. Sori, I dont buy it. Super mi je kaj je svoj i voli kaj voli, ali ja stvari koje me ne zanimaju ne komentiram, nego preskočim. Volino te RPG <3 Nemoj se ljutit.
TheCaptainCrash
@Bubimir666, 23.10.2025 - 12:52ha dobro ti misli sto zelis mislit. Btw, 8bit muzika i je najbolja tako da fight me slobodno hahaha. Ne kazem kako bi trebao se ponasat, ali ako vidis da tako pise, vratis mu sa istom dozom nonsalantnosti! To za GOTY ima argumenta definitivno, koliko igara boljih bude pokradeno (astro boy, jesmo li mi ozbiljni?). Ajde tu smo da se zezamo. Da ima neke zle pokvarene namjere, ja bih prvi to prozvao tako da chill bro, uzivaj.
Bubimir666
@TheCaptainCrash, 24.10.2025 - 06:16A nije hahaha Kak može bit? Dobro, ja se bavim glazbom u slobodno vrijeme, skladam haha Tako da tu vjv možemo unedogled i nećemo se složiti 🙂 Slažem se za GOTY, da su igre pokradene i Astro Boy iako odličan platformer, i mene nasmijava kao GOTY… Uživam, sori, i sori RPG treći put.
TheCaptainCrash
@Bubimir666, 24.10.2025 - 15:37bavim se i ja evo ali ne skladam, nego samo sviram gitaru, ali ono muzika mi je zivot. Brate evo npr igra The Messenger, cijeli soundtrack je banger za bangerom, takoder spica iz AVGN Adventures. Evo ti 2 linka pa da vidis o cemu pricam. https://www.youtube.com/watch?v=XQm67FJG3Ug
https://www.youtube.com/watch?v=xWlT-nCXJNA
Nisu obije nuzno 8 bit ali mozes prepoznati da se na to mislilo. Takoder DOOM E1M1, iako dosta tih pjesama uzima veliku inspiraciju od Pantere, Metallice itd itd. Mada evo da nije sve 8bit, GTA 4 Soviet Connection me najezi svaki put, onda npr ova pjesma iz The Punishera sto absolutno nema pravo biti ovakav banger https://www.youtube.com/watch?v=XOmXi2XzvVE
Ok sorry znam da sam te zasuo linkovima, o ovome mogu pricati cijeli zivot doslovno hahahaha. Btw mislim da RPGa nije briga uopce, to je ono sto sam rekao originalno, covjeka boli briga xD
Darac83
@RPGamer, 22.10.2025 - 08:58Pa i ja, ali eto, pratim gaming isključivo preko ovog portala pa pročitam i naučim nešto. Makar to ne koristim, znam o čemu se radi i što je sve danas “in”. A komentar je bio u šali, bez zle namjere. 🖖
Darac83
@RPGamer, 22.10.2025 - 08:58Pa i ja, ali eto, pratim gaming isključivo preko ovog portala pa pročitam i naučim nešto. Makar to ne koristim, znam o čemu se radi i što je sve danas “in”. A komentar je bio u šali, bez zle namjere. 🖖
gavinikima
@RPGamer, 28.10.2025 - 09:16Pa to je osnova osnove. Kao da Filmofil ne zna stil kojime nekakav direktor pravi filmove.
Cristal_Wolf
@RPGamer, 21.10.2025 - 23:36slazem se, boli me tuki kolko frame-ova vrtim… ako radi radi….
Blackbeard
@Cristal_Wolf, 22.10.2025 - 03:27RPG Gamer je u pravu,ako mi igra radi kako meni paše i da je igrica,šta me boli briga koliko fps-a ima,mislim možda je bit o za CS,ili više za esport,za Casual gamere to ne bi trebalo biti bitno.
Dick Johnson
21.10.2025 - 21:36Jbg nema takvog odgovora, al koristim ak imam osnovni fps prek 60+, onda ima smisla i palim. Ak je ispod 60 onda je kontraproduktivan i pogorsava jos dodatno input lag.
Zweihänder
@Dick Johnson, 22.10.2025 - 11:40Najsmješnija je stvar da i Nvidia i AMD vele da framegen ima smisla samo kad imaš stabilnih 60 fps-a, a igre danas ga koriste da bi došle do 60 uopće. O stabilnosti da ne pričam, ako je 1% low na modernoj igri samo 20 fps-a ispod prosječnog fps-a, to je po današnjim kriterijima stabilna igra.
Dick Johnson
@Zweihänder, 22.10.2025 - 13:10Ma uzas, s framegenom love 30 fpsa 😂
Iron666
21.10.2025 - 21:42To je nešto što je sadašnjost i budućnost i čim se prije prihvati, to bolje. Mislim, igre koje su neoptimizirane su neoptimizirane sa i bez FramGena. Ovi koji govore kako u singleplayer igri osjete razliku između 10mS bez framegena i 25-30mS input delaya sa frame-genom… de aj dobro je. Ja koji sam OCD za takve stvari do sad nisam imao problema s tim niti u jednoj igri. Oke, nećeš to koristit u kompetitve shooterima koji su većinski dobro optimizirani nego u nekim 2K, 4K scenarijima sa izuzetno lijepim singleplayer naslovima da dobiješ jako visok framerate i uživaš u blagodatima dobrog ekrana.. Ljudi seru bez povoda, a tehnologija iza toga je zaista fascinantna. Neoptimiziranost igara iako ima malo veze s tim, ponajviše ima veze sa samim developerima i požurivanjem nedovršenih igara. Također, ne možeš očekivati da će ti FramGen pomoći sa entry level grafičkom ako nativno bez njega imaš nizak frame-rate. Uglavnom, nije to tako loše kako ljudi pričaju, ali da igre moraju bit optimiziranije, itekako moraju i bez i sa svim tim postavkicama
Cygarone
@Iron666, 21.10.2025 - 22:43Uopće nije poanta u input delayu po pitanju SP igara. Problem nastaje kad taj isti Frame Gen dodaje frameove, pa tako dobivamo butter smooth sliku u xyz FPSa sa razmazanim teksturama po ekranu. Evo ti jedan primjer ovdje. Gledaj u 4K kvaliteti i uspori ili zaustavi sliku ako ne “primjećuješ u hodu”. Apsolutno se slažem da igre moraju biti optimizirane, ali sagledajmo situaciju realno, u današnje vrijeme su sve drugo, osim optimizirane. Pa tako imamo 101 traljavu implementaciju RT, PT i ostalih idiotarija sve odjednom, bez mogućnosti opcije gašenja istoga (Indiana Jones za primjer). Nemoj me krivo shvatiti, ja sam apsolutni pobornik i obožavatelj novih tehnologija, u svim pogledima. Ako se radi o kvaliteti prikaza igara uz nove tehnologije, nemam ništa protiv, samo daj! Ali ako kvarimo trenutnu kvalitetu prikaza kako bi ubacili nešto poput FrameGena i upscalinga… To je grehota čovječe! Recimo tamo za nekih 20-30 godina, taj frame gen bi mogao biti dobar… ALI trenutno to nije. Dokle god devovi ne pobjede lijenost u sebi po pitanju optimizacije i daju malo više od sebe za level of detail. Gaming će ići samo u jednom pravcu, slobodnim padom, unatrag.
moordrak
@Cygarone, 22.10.2025 - 00:14Samo kratka replika, u pravu si. Ovo što imamo sada je čisti developer BMK mode. Bitno da radi. Kako radi, koga briga. Korisnici su ionako ovce.
Dokle god devovi ne pobjede lijenost u sebi po pitanju optimizacije i daju malo više od sebe za level of detail.
Znaju devovi što je optimizacija, ne brini. Svi su u ovoj industriji oboljeli od jedne druge bolesti: akutnog dolaritisa. Jednostavno ne možeš razvijati igru 7 godina. Tri, možda četiri maksimalno. Kakva je da je, izbacuju je na tržište te krpaju u letu. Primijetio si da je sve manje i manje inhouse engina. I to je postao trošak. Samo ću reći, Unity puno toga “guta”. Vidjet ćemo kakav će biti RAGE. Jel devetka? Samo R* boli pipi. Toliko su love natukli da je to odurno. I stalno im kaplje. Vrijeme radi njima u korist 🙂
Cygarone
@moordrak, 22.10.2025 - 11:23Ovu ću zapamtiti, Dolaritis! Strava na što je spala gaming industrija, više se fokusiraju na dioničare nego kvalitetu proizvoda. Sve me strah kako će izgledati taj dio upscaling i FG odrađen u RAGEu. Da budem iskren, čini mi se da nije niti problem u UE5 nego u devovima koji ga ili ne znaju koristiti efikasno ili su jednostavno lijeni/opterećeni rokovima. Nešto od toga mora biti problem…
Iron666
@Cygarone, 22.10.2025 - 01:27Ma sve stoji, zato sam i naveo da igre prvenstveno moraju bit optimizirane u samom startu, a onda sve te dodatne tehnologije su samo šlag na torti. Mrljave teksture su bile problem prije, sad sve rijeđe i rijeđe, pogotovo sa novim verzijama DLSS-a (tople preporuke da si sami uvijek updejtate DLSS verziju za svaku igru jer dosta često bude starija verzija). U svakom slučaju trebalo bi to bit bolje kroz dogledno vrijeme.. ali da.. sve je to na kraju manje bitno ako će i dalje izbacivati polu dovršene igre..
Cygarone
@Iron666, 22.10.2025 - 11:25Ma probao sam i DLSS na RTX 3070, sve je to ista pašta. FSR4 je poprilično smanjio jaz između DLSS. I dalje se vidi razlika nativne slike i upscalinga.
darijoman
@Cygarone, 22.10.2025 - 02:23Nebi se složio s tobom u nekim aspektima, pogotovo to po pitanju pljuvanja upscalera a i F-a. DLSS 4 i FSR 4 rade odličan posao i gotovo nema nikakvog gubitka u kvaliteti slike, pogotovo na višim rezolucijama recimo 4K i ako koristimo mod quality i balanced. Po pitanju FG ovisi kako ga koja igra implementira i o samom fps-u. On obično radi dobro kad je fps 60+. Space Marine 2 i Wuchang Fallen Feathers su igre gdje sam ja probao FG i radi odlično bez ikakvih nuspojava, dok u nekim drugim ne baš najbolje. Tako da to sve ovisi od dva pomenuta faktora: implementacija i fps. To za 20-30 godina, ma daj čovjeće
Cygarone
@darijoman, 22.10.2025 - 11:35Igram PS5 i PC gaming u 4K trenutno na AMDu. FG i upscaling mi stvaraju mrljavu sliku i ghosting efekte. Možda je problem što mi je monitor zapravo OLED TV od 42″ a udaljen sam cca 1m od ekrana pa i vidim takve minuse. Igrao sam između ostalog i sa RTX 3070 koristeći DLSS. Ista priča, nažalost nije me se dojmila kvaliteta. Kada sam napisao 20-30 godina mislio sam na to da će tada FG biti implementiran po defaultu u igre. Razlika će biti u potpunosti neprimjetna jesu li pravi frameovi ili AI generirani. U današnje vrijeme guraju AI u svaku reklamu neovisno o tehnologiji. Kao što je to bilo prije desetak godina sa riječi “Gaming”. Trebati će barem 10-15 godina prije nego kvalitetni AI procesor postane dostupan široj potrošačkoj publici. Tek tada će taj AI FG i ostale kerefeke zaživjeti u potpunosti. Što se tiče današnje dostupnosti svega navedenog, samo bih spomenuo Daj mi brate toggle u postavkama!
darijoman
@Cygarone, 22.10.2025 - 11:43Problem kod tebe je u TV-u. Za ostalo mogu samo opet sam sebe citirati iz gornjeg posta.
Cygarone
@darijoman, 22.10.2025 - 12:03U redu, prihvaćam. Molim te obrazloži. Smatraš li da je LG OLED C2 loš po pitanju prikaza slike ili…? Jedino bi mogao biti problem u udaljenosti od ekrana. Možda ako bih igrao sa 3,5m ne bi vidio problem… Probao sam npr sa Hogwarts Legacy, neovisno o udaljenosti kosa na likovima je i dalje vidljiva kao velika mrlja. Probao sam i ovaj novi GTA EE (refleksije na vozilima su katastrofalne). U njemu su dodavali RT, FG i upscaling funkcije za testiranje primjene u sljedećem GTA 6. Sve je to nezgrapno napravljeno i primjetno.
darijoman
@Cygarone, 22.10.2025 - 12:21Mislim da si ti jedini koji iznosiš takve hipoteze, a svi ostali stručnjaci i mi gameri čoravi. Eto tu je izgleda problem. Očito ti nešto ne štima sa TV-om i to je to
Cygarone
@darijoman, 22.10.2025 - 21:33darijoman, zašto se tako pjeniš? Ča te lipi tić moj tako peče? Ne bih znao o kakvim hipotezama ti pričaš, ja iznosim činjenice potkrijepljene primjerima. Nauči dariYOčovječe razliku ako se već trudiš ispasti školovan i još k tome stručnjak kako si napisao… Ajde, zakopati ću ratne sjekire, ispričavam se. Evo ti darijočovječe jedan primjer ovdje na ovom linku gledaj u 4K ako je ikako moguće. Nemoj mi rastezati to po IPS monitorima od 27 incha i 1440p nego raspali na kvalitetnom ekranu (btw dok sam furao Benq EX2780Q također su bili primjetni mrljavi detalji).
U prvom komentaru na Iron666 sam dao drugi primjer. Koliko vidim po komentarima, većina ljudi koristi FG i upscaling izričito zato jer moraju zbog slabe optimizacije proizvoda u pitanju, a ne zato jer im je to mega, ultra, jako “do jaja kvalitetnija” slika! Štoviše, ako se osvrnemo na postotak ankete većina publike je prisiljena koristiti ili odbiti tu abominaciju zvanu fake frame (42,55% zbrajanjem druge i treće opcije ankete). Moj jedini problem je udaljenost od ekrana, pa se takve stvari osjetno primjete. Dao bih samo primjer LG scarlet TVa od 47″ FULL HD televizija. Gledao sam je kod prijatelja čiji su je roditelji kupili odmah po izlasku pred 17 godina ako me ne vara pamćenje. Stavili su nam film u 1080p i ja sam na takvom TVu vidio ogromnu količinu piksela, kao da gledam Minecraft. Činjenica je da je to prevelika dijagonala za takvu rezoluciju. A ti sada napiši da ja iznosim hipoteze bez primjera…
I da u potpunosti zakopam zlu krv među nama, probajmo se složiti da je FG zapravo subjektivan dojam korisnika (od slabovidnih gamera ili slabovidnih stručnjaka do oka sokolova). Nekome smeta mrljavi rep konja, a neki poput moje sestre ili tebe to uopće ne primjećuju. Ima nas svakakvih, nije bitno, bitno da smo živi i zdravi. Živ mi ti bio darijoman! 😊😊
darijoman
@Cygarone, 22.10.2025 - 22:39Primjer koji si mi dao nema nikakve veze sa ovim o čemu mi raspravljamo. Kompracija između PS5 Pro i PC-a. Naravno da je PC bolji. Također primjer koji si dao Iron666 isto nema veze sa ovim, jer u onom video se testira razlika između FSR 3 i FSR 4. Složit ću se sa tobom da je FSR3 i ispod to o čemu ti govoriš: mutnjikavo, svjetlaci i sl. Međutim FSR 4 je potpuno drugi par cipela, kao i DLSS 4. Ja igram na 32″ 4K monitoru i kad uključim FSR4 nema gotovo nikakve razlike naspram nativne reze u realnom vremenu. Možda oni koji testiraju zumiraju, usporavaju vide tračak razlike, međutim nama to nije bitno, kao što nam nije bitno dali mobitel na bechmarku ima 300 bodova ili 325. O tome ja govorim i u gornjim postovima. Čak je FSR 4 Native AA daje bolji prikaz od nativne rezolucije. Opet ću reći za niže reze je to malo drugačije tj. lošije ali i dalje pristojno. Pa i ja sam u taboru gdje bi želio igrati bez FG tj. izbjegavam ga ponajviše zbog laga. Opet ću ponoviti i da je to od igre do igre. Svaka ga igra implementira drugačije. Recimo Remnant 2 katastrofa, Space Marine 2 vrhunski. Nije ovo nikakva ratna sjekira, samo drugačiji doživljaj. Možda je do TV-a možda da ja ne igram na dobrom monitoru bi imao isti problem. Ne znam. ja testiram na trenutnoj opremi a i po yt kanalima tvrde da je FSR4 kao i DLSS 4 vrhunski upscaleri iako je tema FG. Živio 🙂
Cygarone
@darijoman, 22.10.2025 - 23:48Oba primjera imaju itekako veze sa onime o čemu raspravljamo a to su Frame Gen i upscaling. Primarno je pitanje vezano za FG ali kada spominju FG tehnike, pretpostavka je da se tu odnosi i na sam korišteni upscaler iako se može koristiti FG bez uspcalinga. Na kraju krajeva, i sama slika CP2077 u naslovu članka prikazuje RTX OFF/RTX ON sa DLSS i RT tehnikama.
Primjer prvi koji sam spomenuo je primjer FSR3 i FSR4 u kojem se jasno vidi razlika između jednog i drugog, međutim kosa na MCu u FSR4 je i dalje mutnjikava.
Primjer drugi koji sam ti dao je primjer upscalinga, na PCu sa 4090 GPUom i PS5.
U oba slučaja imamo mutnjikav rep konja, a ako obratiš pozornost na fatamorganu kotača kočije pred sobom vidiš koliko je loša implementacija upscalinga u oba primjera. Jedan je PSSR inhouse Sony tehnologija na AMD čipu drugo je DLSS na Nvidiji.
Remnant 2 nisam igrao, Space Marine 2 također… Space Marine 2 nema baš neke dlake po ekranu. Mislim marinci nemaju kose kao Geralt iz Witchera… Ne znam što bih ti više trebao reći, i koliko primjera dati. Sami primjeri koje sam ti predstavio, a prikazuju mutnjikavost detalja u snimkama, ne dolaze od monitora na kojem ih gledaš nego od komponenti koje se nalaze u korištenim računalima/konzolama koje daju prikaz slike snimljenog videa. Pogledao sam danas oba videa kod prijatelja na nekom bijesnom Asus ROG ekranu od čini mi se 27″ i 1440p, isto se primjete mrljave teksture. Oprosti ako je ovo možda previše osobno pitanje, ali nosiš li možda kojim slučajem naočale za vid? Sugerirao bih ti da uložiš možda u 4K monitor veće dijagonale, ako ti je 32″ malo a navedeni su ti primjeri neprimjetni. Spomenuo bih i provjeru u Ghetaldus optici ali onda bi rekli da ti se izrugujem za vid, a to mi iskreno nije cilj, i ispričavam se ako ostavljam takav prizvuk čitanjem napisanog.
Jedina igra za koju mogu reći da FSR4 daje bolji prikaz nego nativna rezolucija je Cyberpunk 2077. Ali po meni je to smiješno, odnosno devovi očigledno nisu odradili posao nego to prepuštaju na “milost novih tehnologija”. Ono u čemu bih se mogao složiti sa tobom je to da svaka igra implementira spomenute tehnologije na svoj način. Kako god bilo, za sada su po mojem subjektivnom dojmu ispod prosječno implementirane. Ukratko, sve su mi trenutno katastrofa osim prethodno spomenutog CPa a ti slobodno napiši svoj subjektivni dojam. A propos novih igara i kod gašenja svih spomenutih opcija (ako imamo mogućnost u postavkama) na ogromnom ekranu je itekako vidljiva svaka prokleta nepravilnost. A tu se opet hvatamo onog svijeta devova koji slabo ili nikako ne optimiziraju svoje igre.
Mr. Crow
@Iron666, 22.10.2025 - 11:00Evo primjera: dying light the beast od jedinice (izašla 2015) nema ono wow efekt šta se tiče napretka u grafici a guta fps nemoguće. Tek nakon zakrpe 1.2.4/1.2.5 značajno diga frame. Igra sam ga na fsr balanced da bi ga nakon patch-a igra na native.
Znači prevara teška, neoptimiziranost nad neoptimiziranošću.
Iron666
@Mr. Crow, 22.10.2025 - 11:22Yep, to je nažalost postao standard. Đabe i sve te đinđe minđe kada je u samoj srži i jezgri igra neoptimizirana…
darijoman
@Mr. Crow, 23.10.2025 - 00:12Opet se hvataš za dlakinu sjenku. Ovaj video od RDR2 uopće ne stoji u opisu da je uključen DLSS ili PSSR samo komparacija između dvije platforme. OK ajde da je tako kako kažeš i to što se vidi vidi se, međutim to je DLSS 3 koji je poprilično lošiji od DLSS4 i od FSR4. Ja cijelo vrijeme govorim o zadnjoj tehnologiji upscalera. U drugom videu Blaky Myth je test između FSR3 i FSR 4 u performance mode. Očekivati je da će se vidjeti malo zamučenje ili treperenje ali puno puno manje nego kod FSR3. E sad performance je najlošiji mod. Nešto bolji je balance a quality i Native AA su najbolji. Nisam rekao da je FSR4 bolji od nativne rezolucije već da FSR4 mod Native AA može imati bolji vizualni prikaz od nativne rezolucije. Imaš to i sa DLSS 4 transformerom. Pogledaj na yt. ne nosim naočale i ne želim mijenjati 32″ 4K monitor za veću dijagonalu. S druge strane možda se to na većoj dijagonali kao što kažeš znatnije primjeti, međutim zadnja tehnologija upscalera radi odličan posao. Stojim na tome
Cygarone
@darijoman, 23.10.2025 - 11:04Fulao si odgovaranje posta. Također i igru u pitanju (nije RDR2 nego Mafia Old Country) koja dolazi sa DLSS4 tehnologijom. Ne vidim razlog zašto bi netko koristio DLSS3 ako imaju službeno opciju nove verzije u samoj igri? Apsolutno se slažem sa tobom da su DLSS/FSR 4 generacija upscalinga bolje nego sve prijašnje, tu nema greške. Rade bolji posao nego prethodne, međutim da je to odlično… To je diskutabilno, i kao što sam prethodno naveo podložno subjektivnom dojmu. Što se tiče veće dijagonale, pametno. Nemoj prelaziti na veću. Daj nam samo napiši u svrhu rasprave ako ti nije problem, koje su ti specifikacije računala i model monitora. Btw ne hvatam se za dlakinu sjenku, hvatam se za sjene likova i stvari u pokretu koje i dan danas uz sve što si spomenuo imaju problem. Nekome neprimjetno, a nekome stvari oko kojih se lome koplja. Stvar je još jednom, subjektivnog dojma.
darijoman
@Cygarone, 23.10.2025 - 11:45Da, primjetio sam kad sam poslao post da sam fulao. Ryzen 7 7800X3D, 32GB RAM, RX 9070XT i Monitor Gigabyte M32U.
Cygarone
@darijoman, 23.10.2025 - 21:33Sa ovime si trebao započeti cijelu raspravu, odmah bi ti prihvatio argumente i rasprava ne bi bila ovako usijana. U trenutku kada sam spomenuo IPS panel od 27″, prvotno sam pogledao tvoj konfiguraciju iz koje sam došao do zaključka na čemu vršiš svoja testiranja. Ovim uvidom u specifikacije, jasno se vidi da nije stvar u tvojem monitoru već u konfiguraciji računala. Imaš kvalitetniji CPU (nije uvjet kvalitete prikaza slike), noviju generaciju GPUa (veliki uvjet kvalitete prikaza) i monitor (znatno slabijih performansi od mojeg TVa). Svoje zaključke izvukao sam iz sljedećih primjera primjer tvojeg monitora na poboljšanoj verziji M32UP, i primjeru mojeg TVa C2 iz kojih se jasno vidi prosječno vrijeme responzivnosti ekrana i razine ghosting efekta izražene u postotku. Nadalje, zaključio bih da je jedini logičan razlog tvoje kvalitetnije slike to što koristiš GPU dvije generacije noviju od moje, koja je 35% u prosjeku jača od moje i po defaultu koristi punokrvni FSR4 FP8, dok moja to može koristiti u vidu INT8 verzije sa manipulacijom .dlla. Ono što mi nikako nije jasno, što te to točno ponukalo iznositi pretpostavke (zna se da su pretpostavke majke svih zajeba) bez primjera i činjenica? Što si sa time htio dobiti? Potvrdu da je FG i upscaling bogomdana tehnologija? Ako te to usrećuje, evo potvrđujem da je FSR4 na tvojoj GPU kvalitetniji nego FSR4 na mojoj, i to je apsolutni maksimum od mene što ćeš dobiti. Uspoređivati kruške i jabuke povlaćenjem paralele među monitorima je smiješno. Uspoređivati zlatni delišes i granny smith jabuke je već druga priča, a to imamo sa ovom FSR4kom koju koristimo. Za kraj bih ti samo spomenuo da baciš pogled na komentar kolege Lazya koji ima RTX 5080 (koja je u prosjeku jača za 20% od 9070XT), a nativno podržava DLSS4. TL:DR čovjek ima praktički isti TV kao i ja samo prve generacije, a primjećuje iste spomenute probleme sa zamrljanim teksturama. Da FG i upscaling imaju potencijala, to ne poričem. Ali da su na zavidnoj razini? Ne lupetaj!
Offtopic. Sad sam se sjetio da sam radio 2018. godine sa nekim Darijom u njemačkoj kao električari. Isto je bio pratitelj novih tehnologija i čini mi se član HCL portala. Jesi to ti možda? Odgovori mi na PM ako jesi. Nisam siguran, vjerojatno sam se zabunio jer taj dečko nije bio ovako tvrdoglav bez ikakvih argumenata potkrijepljenim primjerima. Još jednom živ mi ti bio!
Cygarone
@Cygarone, 23.10.2025 - 21:39Krivi time na linku vezan za Gigabyte M32UP, mea culpa. ovdje je ispravljeno vrijeme početka
Zweihänder
@Iron666, 22.10.2025 - 11:49Framegen kako sada funkcionira s interpolacijskim algoritmima skoro uvijek proizvodi rezultate koji ostavljaju vrlo neprirodan dojam. Dio problema je i nestabilnost fps-a modernih igara. Osobno mi ne pada na pamet igra u kojoj nisu važne niti grafika niti reponzivnost, ali kad bi takvo nešto postojalo, tu bi framegen bio savršen.
dvuk
21.10.2025 - 21:52Koristim ako baš moram, mrzim ga, i mislim da je to najveća prevara u povijesti pc gaminga. Danas grafa košta kao nekad zvijer od kompa, a ne može terat igre u fulu, igram u 1440p i moj bogčić 3060ti gura nekako, a da uzmem 5070 ti košta 1300€ Znači 1100 eura skuplja za duplo više fpsa. Samo duplo više. Užas
Kikindo
21.10.2025 - 21:54Nažalost koristim jer sam primoran…
Demon90
21.10.2025 - 22:27Koristim povremeno Al ne mogu reći da je zato što volim
Cygarone
21.10.2025 - 22:30Frame Gen je apsolutni gimmick trick. Koriste ga devovi kako bi prikrili jedan od smrtnih grijeha, u narodu poznatog kao lijenost. Svatko tko mi kaže kako je to super, zamolio bih da mi proslijedi broj svojeg dobavljača, što točno konzumira i u kojim količinama. Igram igre na 4K TV i sama pomisao da mi se razmazuju teksture i LOD po ekranu samo kako bih nagurao čistih 120 FPSa, koža mi se naježi. Radije ću lockati FPS sa riva tunerom na stabilnih 70-80 FPS nego gurati nešto što će mi dati prebijenu sliku lošiju od starog sivonje na CRTu.
PppPP
@Cygarone, 22.10.2025 - 01:44Jesi li probao? Od Nvidie
Cygarone
@PppPP, 22.10.2025 - 11:44Jesam također i DLSS. Doduše samo sa RTX 3070 ali svejedno, nisam zadovoljan. Popeglane su jedne teksture a zamrljane druge… Napravimo kompromis, neka nam daju opciju gašenja u postavkama i svi će biti sretni. Bit je u tome, onoga trena kada se zagasi npr. TAA dobivamo prikaz igara kao da su pokretane na MSXu a ne modernom računalu. Ukratko, trenutna implementacija je blago rečeno nezgrapna/smotana do te mjere da sam bolje bez svega sa 60FPSa u SP igrama nego sa svim njihovim trikovima.
Zweihänder
@Cygarone, 22.10.2025 - 11:55Naziv supstance je copium. Ljudi potroše 1000€ na novu grafičku koja uopće ne može vrtiti nove igre pa su onda prisiljeni sve to uključivati. Onda se uvjeravaju da je sve super kako bi otjerali onaj caveat emptor što im šapće u uhu.
dukicakvaki
21.10.2025 - 22:41Ja recimo to izbjegavam koliko god mogu, probao sam to koristiti na MSFS 2024 i 2020 , međutim užasno blurra elemente u kokpitu. Srećom, 2024 su sada sa zadnjim patchem optimizirali i stvarno mi nije potrebno više.
Inače se dobije nekih 20-30% više frameova na mojoj konfi – ali nije vrijedno toga u načelu.
mii2o90
21.10.2025 - 22:41Sinoć upalio novu igru “Keeper”. U postavkama je nudilo uključiti frame gen. Sa strane piše koji je očekivani FPS, iz nekog razloga je bio već kad opcija nije uključena. To je bio prvi i jedini put da sam uopće razmatrao. Ne vidim smisao opcije ako je FPS manji kad je uključena
TheCaptainCrash
21.10.2025 - 22:54fali kategorija “Ne koristim osim ako pokusam igrati normalno i nece”, tako nesto, mozda nije najbolje ime ali razumijete nadam se. Ja prvo stavim sve kako hocu bez ikakvih dodatnih điđa i onda ako vidim da ne ide, pokusam sa DLSSom. Tako da prvo probam nativno pokrenuti, tek onda umjetno.
moordrak
21.10.2025 - 23:48Da, naravno, koristim sve što vole mladi! 🍻 Prvo pokrenem igru po defaultu. Moram vidjeti kako stvar izgleda “iz kutije”. Obično se dočepam settingsa nakon prvih sat vremena provedenih u igri. Provjerim rezu (ide na 1440p po defaultu), pogasi se motion blur i bloome. RT ide na off ako ima “štekanja” ili je FPS ispod 60. RT je jako lijepa i posve nepotrebna stvar. Spustim na 1080p za glatko igranje na 120 FPS i uživam k’o tuljan. Više od toga mi ne treba iako monitor ide na 180 (ili 175, ne znam više). Kompetitivna scena me ne zanima zato mi lag, ako postoji kad je upaljen FSR/DLSS , ne smeta. Previše. Iznimka su souls-like igre gdje moraš pogoditi pravi iframe u stotinku. I gatcha igre su, ne bi vjerovali, jako ovisne o dobrom tajmiranju, posebno kod izbjegavanja napada ili u prevenciji istih.
Zaključak: ako igra upali sve te dodatne điđe, ok, ako ne upali, isto dobro. Ne volim razmazane teksture zato držim “umjetnika” pod kontrolom. Po nekom mojem skromnom mišljenju, sve u rasponu od 60 do 120 FPS na 1080p je sasvim zadovoljavajuće. 4k me savršeno ne zanima.
Cygarone
@moordrak, 22.10.2025 - 11:50Ja sam se vidiš lijepo zafrknuo. U vrijeme kad sam kupovao 4K TV čini mi se da PS5 nije imao podršku za 1440p. Nedugo nakon toga (cca 2-3 mjeseca), PS5 objavio podršku za 1440p. Super zadovoljan sam bio sa 1440p za gaming na PCu i htio sam isto sa PS5. 4K me i dan danas ne zanima.
moordrak
@Cygarone, 22.10.2025 - 12:434k ima smisla na TV-u odnosno velikim dijagonalama i ako si blizu panela. Sa 3-4 metra, razlika u kvaliteti između 2k i 4k nije toliko drastična. Barem meni nije. Kod filmova i serija, da, razlika je vidljiva ali to je većinom radi “zasićenosti” filmskog prikaza nekim drugim elementima koje igre još uvijek ne mogu emulirati.
Cygarone
@moordrak, 23.10.2025 - 00:10Ne znam kakva je situacija sa npr 2K na 3-4 metra, monitor koji sam imao je bio 2K ali je bio malen (samo 27″) pa se već na 2-3 metra detalji slabije vide, iako i dalje primjetni. Problem je što sam taj monitor koristio jedno kratko vrijeme, poklonio ga sestri i uzeo TV od 42″ umjesto neki monitor od npr. 32″ Izbjegao sam tih 32″ jer sam čuo da se navodno na toj dijagonali 2K reza slabo vidi u npr. dokumentima i sličnim situacijama. Volio bih vidjeti vlastitim očima OLED 32″ 2K prije nego ispalim novac. Međutim nisam siguran ako uopće postoji OLED tih specifikacija (reza+dijagonala).
moordrak
@Cygarone, 23.10.2025 - 02:33Ima monitora 32”, OLED TV-a nema. 42” je najmanje. To je 107cm dijagonala. Malo offtopic, ti si zadovoljan sa takvom konfom? Ja se trenutno lomim uzeti ili ne uzeti ono neko zakrivljeno čudo. Najviše bih volio vidjeti kako to izgleda uživo, recimo onaj monitor kojeg su nedavno na HCL.u recenzirali. Kod mene ti je to poprilično promjenjiva situacija. Trenutno sam u kombinaciji 2x 27” jedan u pivotu jedan normalno. Opcija je isto uzeti 42” oled LG-ov, serija c3, c4 (ako nađem igdje, c2 više nema) ili c5. 42” ide fino u kombinaciji sa ova moja dva ako ih stavim u pivot lijevo i desno. Ruka je problem. Teško je naći nešto što može nosti 42” i da ima 3 kraka.
Sa druge strane, ultrawide bi isto bio ok, s time da bih u toj konfi imao 2 monitora viška.
Cygarone
@moordrak, 23.10.2025 - 10:36Ozbiljno? Ja dok sam tražio u vrijeme kupnje ovog LGa nisam našao. Svi OLED monitori od 32″ su išli u 4K. 1440p ama baš nigdje nisam našao. Ajde molim te, kada uhvatiš vremena pošalji mi modele koje pronađeš jer mislim da bi mi to bilo ideala. Kada se sjetim da sam se dvoumio između ovog C2 42″ i Aorus 48″ FO48U… Ja sam generalno zadovoljan sa ovom TV jedino me žulja što mi je previše blizu. Rezolucija sama po sebi i takva dijagonala na ovu blizinu od cca 1m je zapanjujuća. Lako se priviknuti, međutim vidi se svaka mala nepravilnost u igrama. Recimo kada pokrenem GT7 u 120FPS modu, onda vidim “crni dim” nekakvo zatamnjenje na onim rubnicima staze i kako se približavaš vozilom tako nestaje. Isprva mi je smetalo, kasnije sam se priviknuo. Čini mi se da bi trebao možda po narudžbi dati napraviti kao nosač za sva 3 monitora. To će te koštati kao novi monitor 😆😆A propos ultrawide monitora, probao sam ga kod prijatelja Samsung Odyssey G9 49″. Poseban osjećaj kad te ekran “obgrli”. Jedino me smetalo što je osvjetljenje toliko jako kada ga spustiš na minimum, zbog blizine ekrana i dalje peče za oči. Prijatelj se priviknuo nakon nekog vremena ali nosi naočale pa mislim da mu to možda malo pomaže ublažiti efekt. Kada god bih došao kod njega morao sam biti na minimum 1,5m udaljenosti jer nisam mogao gledati duže od minutu dvije. Takve monitore moraš obavezno prvo probati uživo, puno je to novaca da bi na kraju shvatio kako ipak ne odgovara.
GogicM99
22.10.2025 - 01:46Dobra je stvar u slucaju da imas monitor od 100 ili vise Hz pa da napravi ugodjaj jos fluidnijim ali pod uslovom da obavezno imas minimalno 60FPS bez upaljenog FrameGen zbog input laga. Nikako ne bi trebao doci u obzir framegen da bi neku igru doveo u igrivo stanje zbog lose optimizacije.
Hadvar
22.10.2025 - 08:57Isprobavam jedino sa ry tracingom. Recimo, koristim to na AC Shadows sa ukljucenim ray tracingom i mogu reci da ne primjecujem neke razlike u izgledu. Ali inace ne koristim. Native all the way.
Lazy
22.10.2025 - 09:26Pokusavam da ne, al moram posto PC furam u 4k, naime postoji problem kod pretjeranog koristenja FrameGena s “razmazivanjem” slike,nez kako drugacije da to nazovem.Kad mi je fps iznad 60 ne diram,inace “moram”.
Cygarone
@Lazy, 22.10.2025 - 23:59Ako poslušaš kolegu darijomana 2-3 posta gore, on bi ti preporučio da uložiš u bolji monitor. Jer razmazivanje se ne pojavljuje, osim na lošim monitorima. Biti će da nam je to u glavi zamišljeni problem. 😆😆😆😆
Lazy
@Cygarone, 23.10.2025 - 09:32Heh ok,radim pa cu kratko, probao sam ja na dva monitora i opet isto, na Hogwartsu i drugom Jediju se bas vidi kad ukljucim puste supporte velebnih alata,inace sam na nvidii 5080…e da pojede mi i moju favorit igru AW2,to me bas mapkice smeta…
Cygarone
@Lazy, 23.10.2025 - 10:43Taj Hogwarts legacy je i kod mene ista priča. Probao sam na LG C2, probao sam na Benq, uvijek ili razmazuje kosu ili ako se popale sva ta čudesa onda imam ghosting efekt. Poigrao sam se sa TAA koji je defaultno upaljen preko settings.ini. Ako ga ugasim, onda drveće ima baš slab AA, praktički negledljiv, dok stijene i ostale teksture imaju po sebi kao nekakvu vlagu zbog koje dobivamo sjaj na svemu, zidovi, koža likova itd. Žao mi je čuti da je i na 5080 isti problem kao na mojoj 6950XT koja je upola slabija. Čovjek bi pomislio da uz svu paletu današnjih tehnologija, novi hardver ima ogromnu prednost, kad ono čorak! Svi smo u istom loncu.
ChungaLunga
22.10.2025 - 09:38Zaboli me, igram se uglavnom na konzolama.
IceQ
22.10.2025 - 09:49Samo ponekad ako je igra baš loše optimizirana ili koristim raytracing pa malo da popravim fps.
Pask0o0
22.10.2025 - 10:08Ja osobno pokušavam igrat savaku igru bez DLLS-a ili AMD frame gena, ali neke igre stvarnu su od mene tražile da barem malo upalim frame gen, kao što su black myth wukong itd..
Mr. Crow
22.10.2025 - 10:26Meni je 60 fps u singleplayer igrama postalo malo. Sićam se kad sam molia za 25 fps-a, a sad ako pada ispod 70, nije mi dobro, živci neki ovo ono.
Što se tiče cs-a; 120?, uf nešto me žulja, 240? eee too daa (7000 premier xD)
anonimikus
22.10.2025 - 18:54malo i kasne stim fakeom, več imamo fake sise, fake usne, fake nos, fake međunožje, fake dupe pa naravno da bu i fake frame
esse
23.10.2025 - 11:37bolje stabilnih 30 fps koji ne trzaju nego 120 fps sa jet lag XD
marko1106
23.10.2025 - 13:22Iskreno nisam upucen dovoljno šta je to ali znam da sam probao u nekoj igri ne znam sad tocno kojoj I da mi je grificki igra izgledala lošije. Mutnije, nemam pojma možda sam zabrijao nešto. I od tad nisam probavao.Islreno se ne mogu sjetiti koja igra a sad me baš žulja. Ali možda je problem u konfiguraciji jer ja sam to probavao kad sam imao problema sa fps-om kad je oko 30.Možda kad koristiš ako vec imaš 60fps nije osjetna razlika u grafici. Nekako imam osjecaj da je to tehnologija koja u real time vremenu podiže I spušta grafiku da bi zadržala neki fps.