Zagrijavanje za Avengers: Infinity War – što sve trebamo znati prije Thanosovog dolaska?

Osvrtnik 24.04.2018.   •   19 komentara

Avengers: Infinity War dolazi ovoga tjedna i predstavlja kulminaciju Marvelovog superherojskog univerzuma koji je s nama zadnjih deset godina. Osvrtnik se tim povodom prisjetio svega što je prethodilo “beskonačnom ratu”.

Pali odijelo. Jarvise, pali MCU Storyline da ljudi ne moraju gledati deset godina filmova da se pripreme za Infinity War. Jarvise? Džarvise? Jarvisa nema, njegova svijest je sada u Visionu. A da, zaboravio sam, sreća pa sad kreće cijeli storyline pa ću se podsjetiti. Idemo sad redom, kronološki.

Priča počinje s našim prvim Avengerom – Steveom Rogersom, slabićem velikog srca. Radi slabe fizičke građe i ostalih problema sa zdravljem, ne daju mu sudjelovati u 2. svjetskom ratu. To ga izjeda iznutra, pogotovo zato što njegov najbolji prijatelj Bucky Barnes ide. Zato se prijavi u eksperimentalni program pod vodstvom Howarda Starka gdje pomoću određenih kemikalija i zračenja dobije nadljudsku snagu. Steve Rogers postaje Captain America. Savršen vojnik. Savršene građe i s motivacijom bez granice.

S druge strane, Johann Schmitt, koji je prošao sličan, ali tada još neusavršen tretman, ukrade tajanstveni artefakt zvan Teserakt, čiju moć planira iskoristiti za oružje koje bi trebalo promijeniti tijek rata. Da ne ulazim u detalje, kroz film doznamo da je Schmitt Red Skull, naši junaci uspiju doći do Teserakta, ali kroz svu tu akciju, Bucky Barnes nestane, smatra se da je mrtav. Slično se dogodi i s Red Skullom, koji nestane u stupu svjetla nakon što je dotaknuo goli Teserakt. U bezizlaznoj situaciji, Captain America se surva u ocean zajedno s Teseraktom gdje ostaje okovan ledom sljedećih 70-ak godina.

Priča se na stavlja prvim Iron-man filmom, gdje Tony Stark, sin Howarda Starka, nakon što ga otmu i rane u pustinji, razvije poseban generator koji će držati šrapnele u njegovom tijelu podalje od njegovog srca, kao i oklopno odijelo koje će taj generator napajati. Na taj način se spasi, te kad se vrati najavi kako se njegova firma više neće baviti razvojem naoružanja, kao što je do sada radila. Kroz film on razvija odijelo i kroz to dođe na radar SHIELDA. Na kraju film se susreće s Nickom Furyem koji mu naglašava da nije jedini super junak na svijetu.

Zatim je tu Iron Man 2. Generator koji Tonyu Starku čuva srce od šrapnela u njegovom tijelu ga istovremeno truje radi oksidacije paladija. Tony traži rješenje svog problema. Kroz film se razrađuje odnos s njegovom suradnicom Pepper Potts, kao i razvoj novog kemijskog elementa koji će zamijeniti paladi Također se susrećemo s agenticom Shielda Natachom Romanoff – Black Widow. Nakon svih peripetija u filmu koji nisu važni za glavnu priču, Nick Fury obavještava Starka da je primljen u Avengere, ali samo kao savjetnik, jer, Tonyev karakter.

Nakon toga slijedi Hulk koji se u biti bavi mirenjem Brucea Bannera sa svojom sudbinom, ne može izaći iz svoje kože, ne može prestati biti Hulk, može ga samo naučiti kontrolirati. S obzirom na to da je bio u vezi s kćerkom generala Thunberbolta Rossa, naravno da je pod povećalom vojske. Na kraju filma Tony Stark obavještava Rossa kako slaže jedan tim.

Onda nam slijedi Thor. Ovo je priča o sazrijevanju princa Asgarda i postavljanju odnosa s njegovim posvojenim bratom Lokijem. Prvo odbačen na zemlju, tu spoznaje što se sve traži od jednog dobrog vladara, prestane biti sebično đubre i počne razmišljati kao vođa. Zato što je njegov čekić bio odbačen na Zemlju zajedno s njim, privuče pozornost SHIELDA. Za vrijeme njegovog boravka na zemlji mu pomažu Dr. Jane Foster, u koju se zaljubi, i Dr. Selvig, kojeg zaposjedne Loki. Na kraju filma vidimo kako Nick Fury otvara kovčeg ispred opsjednutog Selviga, kovčeg koji u sebi ima zanimljivi kockasti predmet.

Slijede Avengeri. Svi naši junaci su na okupu, uz dodatak Black Widow i Hawkeye, koji su SHIELDOVI superagenti. Loki je oteo Teseract i naši junaci ga moraju uzeti nazad i usput spasiti Zemlju. U tome na kraju i uspiju iako je Tony Stark skoro poginuo za vrijeme okršaja. Zarobljeni Loki se vraća u Asgard, zajedno s Teseraktom. Lokijevo žezlo ostaje na zemlji.

U trećem Iron Manu se Tony bori s PTSP-om od kojeg pati radi Bitke za New York. Tony razvija dron- odijela kojima upravlja njegovo računalo JARVIS. Potts je izložena drogi Extremis radi koje ima nevjerojatnu, ali izuzetno volatilnu moć, opasnu po život. Na kraju filma se uspije stabilizirati, te joj Tony obeća da je gotov s Ironamom, te naredi JARVISU da uništi sva odijela. Tu je produženje ugovora s RDJ-em još bilo upitno pa se zato priča u tom smislu nekonzistentno nastavlja, Iron Man je i dalje aktivan član Avengera na terenu.

Slijedi Thor: The Dark World. U Jane Foster uđe nepoznati entitet za koji se kasnije dozna da je Aether. Takva privuče pozornost Tamnih vilenjaka koji se godinama spremaju za osvetu Asgardu. Oni su naravno poraženi, a Aether uklonjen iz Jane Foster. Na kraju filma vidimo kako se Aether predaje Collectoru uz riječi da je 2 Infinity Stonea prepasno čuvati na istom mjestu. Podsjetimo se, Teserakt je u Asgardu.

Slijedi Nastavka Captain Americe: The Winter Soldier. Ovdje doznajemo da je Bucky Barnes, najbolji prijatelj Stevea Rogersa, sad pod kontrolom Hydre, ispranog mozga. Do kraja filma on uspije barem malo doprijedti do njegai te upoznajemo nove heroje: Falcon, Scarlett Witch i Quicksilver.

Slijede nam Guardians of the Galaxy vol. I i II, odnosno priča o Peteru Quillu: Star Lordu. Star Lord se dokopa nekakvog artefakta kojeg izgleda traži pola galaksije, kroz filmove se skompa s još nekoliko antijunaka koje prozovu Čuvarima Galaksije. Za taj se artefakt na kraju ispostavi da je Infinity Stone, te ga se da na čuvanje Nova Corpsu. Nekakvoj svemirskoj policiji, štatijaznam. Usput doznamo da je Star Lord imao majku sa zemlje, ali otac mu je bio Celestial, božanska rasa.

Zatim se vraćamo na zemlju s Age of Ultronom. Ukratko: skuži se da je u Lokijevom žezlu bio kamen koji je sadržavao umjetnu inteligenciju. U svoj toj gunguli se stvori Ultron kojeg se porazi, ali se istovremeno i razori grad Sokovija. I da, dobijemo novog člana Avengera: Visiona, koji je u biti utjelovljenje Jarvisa. Thor ima nekakve vizije i uz pomoć Dr. Selviga dozna priču o Infinity stoneovima. Radi toga zna da je Mind Stone u Visionom čelu. Na kraju filma vidimo kako Thanos stavlja Infinity Gauntlet na ruku i kaže kako će ih sam skupiti.

Onda ide film Ant-Man koji baš i nema veze s ostatkom priče. Origin Story, čovjek dobije odijelo kojim se smanjuje. Dođe u kontakt s Falconom, ali to je to. Na kraju filma vidimo zatočenog Buckya kod Captaina Americe gdje mu Falcon govori kako zna nekoga tko bi mu mogao pomoći.

Onda dolazi Civil War gdje se naši junaci tuku međusobno. UN priprema zakon o regulaciji super heroja te se traži od njih da se svi identificiraju kako bi ih se moglo držati pod kontrolom. Iron man je za, Captain America nije. Svi super heroji zauzmu neku od strana, pridružuju im se Black Panther i Spider Man. Problem je što je Bucky dok je bio pod kontrolom Hydre, ubio roditelje Tonya Starka i sad vidite kako je to komplicirano. Dolazi do velikog sukoba, a Buckyju je pružen azil u Wakandi gdje mu se pokušava ukloniti posljedice pranja mozga od strane Hydre.

U Dr. Strangeu imamo još jedan origin story, novog junaka i doznajemo lokaciju još jednog infintiy stonea. Idemo dalje.

U Thoru Ragnaroku vidimo kako thor bezuspješno traži preostale inifinity Stonese. Susreće se s Hulkom koji na kraju potpuno preuzima kontrolu nad Bruceom Bannerom. Ili Bruce nad Hulkom? Uglavnom, sad imamo Hulka koji može slagati rečenice. Thor ovdje postaje vladar Asgarda, nakon smrti njegova oca. Sam svijet Asgard je uništen, a Loki je u posljednji tren pokupio Teseract.

U Spider-Man Homecomingu po meni ne saznajemo ništa važno za infinity War, osim što se upoznajemo sa Spidermanom.

U Black Pantheru se upoznajemo dublje s T’challom, našim junakom, te Wakandom koja je, iako tehnološki najnaprednija zemlja na svijetu, tom istom svijetu bila skrivena sve do sada. Ovdje se Wakanda otvara svijetu i vidimo kako teče Buckyeva rehabilitacija.

I to je to, ugrubo. Znači Space Stone, plavi kamen, je kod Lokija. Mind Stone, žuti kamen, je u Visionom čelu. Reality Stone, crveni Aether je kod Collectora. Power stone, ljubičasti kamen je kod Nova Corps, a Time stone, zeleni infitniy stone je kod Dr. Strangea, u Eyeu of Agamuto.

Gdje je šesti kamen? Svoje ideje mi pišite u komentare, nadam se da ste uživali!