HCL.HR

Je li došlo vrijeme da PlayStation 4 i Xbox One odu u penziju?

Zoran Žalac 08.02.2023.   •   69 komentara


Stare PlayStation 4 i Xbox One konzole ove će godine napuniti desetljeće postojanja. Hoće li ta obljetnica biti tužan povod ili će se na tim konzolama u 2023. i dalje moći igrati nove igre?

Životni ciklus igraćih konzola sve je dulji i dulji. Nekad je izlazak novih konzola značio brzu smrt za njihove prethodnike, a danas imamo uređaje koji se dobro drže pred čitavim desetljećem postojanja. Osma generacija konzola, koju su startali PlayStation 4 i Xbox One, svoju dugovječnost može pripisati raznim faktorima, a svakako je pomogla činjenica da su to bile prve PS i XBOX konzole koje su dobile svoje snažnije modele (PlayStation 4 Pro i Xbox One X).

Međutim, znamo da svemu kad-tad dođe kraj pa je opravdano pitati se je li kraj već nastupio za PS4 i XBO, ili će te konzole u 2023. i dalje pružati mogućnost igranja novih igara?

Interesantno je da je odgovor za obje konzole isti. Još uvijek su za stare PS4 i XBO konzole u planu neke interesantne igre, među kojima i nekoliko najzanimljivijih naslova tekuće godine. No, zajednička stvar za obje konzole jest ta da bi ekskluzivni naslovi Sonyjeve i Microsoftove produkcije od ove godine trebali zaobići stare konzole.

Do sada potvrđene ekskluzive za PlayStation igrače, kao što su Marvel’s Spider-Man, Final Fantasy 16 ili Stellar Blade, u razvoju su isključivo za PlayStation 5. S druge strane, Xboxove ekskluzive Starfield, Redfall i Forza Motorsport također su u razvoju isključivo za Xbox Series. Nije baš izgledno da ćemo ubuduće viđati nova izdanja postojećih serijala PlayStationa i Xboxa na prošloj generaciji njihovih konzola.

Što će se onda moći igrati na PS4 i XBO? Dobra je vijest da je podrška igara različitih izdavačkih kuća dosta dobra pa očekujte barem dvadesetak zanimljivih igara visoke ili srednje visoke produkcije. Za stare konzole još uvijek dolaze Diablo 4, Street Fighter 6, Assassin’s Creed Mirage, Hogwarts Legacy, Resident Evil 4, Dead Island 2, Crash Team Rumble, Atomic Heart, Armored Core 6, Minecraft Legends, Wo Long: Fallen Dynasty, Alone in the Dark…

Vrijedi spomenuti da verzije tih igara za stare PS4 i XBO konzole najčešće više nisu prioritet i velike su šanse da bi te igre mogle kasniti s izlaskom u odnosu na verzije za aktualne PS5 i XS konzole. Takav primjer već imamo: Hogwarts Legacy na aktualne konzole dolazi ovoga tjedna, ali vlasnici starih konzola čekat će ga nešto duže – do 4. 4. I to vjerojatno neće biti zadnji takav slučaj.

Premda se može reći da dosta novih igara neće zaobići stare konzole u 2023. godini, značajnija količina (tj. veći dio) ipak će izostati s PS4 i XBO platformi. Osim već spomenutih ekskluziva Sonyja i Microsofta, vlasnici starih konzola ne mogu računati ni na igre kao što su: Alan Wake 2, Stalker 2, Ark 2, Final Fantasy 7 Rebirth, Suicide Squad, Star Wars Jedi: Survivor, Tekken 8, Dead Space, Avatar: Frontiers of Pandora, The Lords of the Fallen…

Možda se lista naslova koji će zaobići stare konzole još uvijek ne čini dugačka ni značajna, ali je sigurno da će samo rasti. Gotovo sve igre koje su najavljene za 2024. godinu ili za neku neodređenu budućnost, nisu u razvoju za PS4 i XBO. Dok bi te konzole postojećim vlasnicima mogle pružiti još jednu godinu kvalitetnog igranja, budućim se kupcima nikako ne isplate kao investicije ako namjeravaju kupiti uređaj za igranje igara koje tek dolaze.

PlayStation 4 sve se rjeđe pronalazi u trgovinama i premda je cijenom jeftiniji od PlayStationa 5, treba na umu imati da se ta cijena nije značajnije spuštala u zadnjih devet godina, a sama konzola više ne dobiva nove mogućnosti kroz softverska ažuriranja. Primjerice, dok na PlayStation 5 uskoro stiže mogućnost komuniciranja preko platforme Discord, takvo što neće biti izvedivo na PlayStationu 4. Isto vrijedi i za Xbox konzole, s time a je ondje situacija još jednostavnija jer su se određeni modeli Xbox One konzola prestali proizvoditi i više ih nema u prodaji, a noviji Xbox Series S je ionako perspektivnija i povoljnija opcija.

Dakle, je li došlo vrijeme da PS4 i XBO odu u mirovinu? Nakon ispunjenih devet godina mislimo da jest – ali ne tiho i naglo. 2023. godina trebala bi im pružiti dostojan oproštaj uz još nekoliko velikih igara.

Komentari (69)

  • Emexs

    08.02.2023 - 18:50

    Godina dana nakon izlaska konzole oke ali ovo je sad previse, mozda bi do sad presli na nex gen da nije bilo problema sa isporukom. Cekamo da vidimo sadasnje konzole u punom kapacitetu.

  • AngryMosquito

    08.02.2023 - 18:52

    Ovaj clanak me je nazivciral vise nego kaj je trebal hahahaha

    • Kols

      @AngryMosquito, 08.02.2023 - 20:17

      Mene vise rastuzio😓

  • BeLLicus

    08.02.2023 - 19:20

    Da

  • Iceman73

    08.02.2023 - 19:24

    Odavno prešlo vrijeme tih konzola…

    • Rastmahatta

      @Iceman73, 10.02.2023 - 07:42

      Iceman napada 😉

    • Iceman73

      @Rastmahatta, 10.02.2023 - 07:53

      Al niti blizu kak onaj “dragansimic22”,neznam kaj je to za čoveka,njemu ništ ne paše,sere po svemu,svu pamet svijeta popil…

  • Cro legend

    08.02.2023 - 19:36

    PC je pokopao sve konzole osim Switcha jos odavno. PS3 ultra slim smatram zadnjoj vrijednom konzolom, imas PS3 eksluzive(kojih uglavnom nema na pc-u) i ne placas nista za igrat online. Konzola hladnija i manja od PS4 slima, a i kostala je 100€ manje. Skoro sve PS4 eksluzive mozes igrati na PC-u, od Spidermana, Uncharteda, Crasha pa nadalje. Koristiti je danas ili kupiti nema nikakvog smisla. Xbox ono malo eksluziva sto je imao je stavio na PC game pass, prakticki ih dijeli dzabe. Sto se tice PS5, najbolja je next gen konzola, al joj je cijena u Hrvatskoj smjesna.

    • mamojebac

      @Cro legend, 08.02.2023 - 20:14

      Pa ne mislim da je kupnja ps4 sada promašena, jer za relativno male novce možeš igrati toliko igara. Možda ne nove, no svakako dobre igre pogotovo za ljude koji te igrice nisu igrali.

    • MAJSTOR RINGO

      @mamojebac, 08.02.2023 - 20:28

      Pa imaš backwards compatibility, sve PS4 igre mozes igrati na PS5 i to plus boostano u 60 fps-a, zbog toga planiram da ponovo odigram recimo tshusimu sa iki island u 60 fps, pa TLOU part2, dying light u 4k itd…
      Ps4 je imao smisla sve ajde do prosle godine, tada je i bilo uglavnom podrske, cak i kada je ima, vise nije to to, 9 godina star hardwer prosto vristi na novim igrama, plus duga duga ucitavanja, ucitavanja tekstura u igri, preocit pop in efekat i svasta drugo.
      Mislim da je vreme za penziju ili ti mirovinu😪😪😪

    • mamojebac

      @MAJSTOR RINGO, 08.02.2023 - 20:57

      Nisam ja ciljao da je Sony4 dobar za budućnost, nego da je pristupačan za igranje haha

    • MAJSTOR RINGO

      @mamojebac, 08.02.2023 - 21:44

      Znam sta si ciljao kompa, ali vidi, nije u pitanju razlika od nekoliko hiljade evra, pa sada ne uzeti PS5 koji kao sto sam rekao ima BC, jer ono kad das 200-300 evra, iskesiraj jos toliko otprilike, i imas osiguranu buducnost pa nekih jos 6-7 godina, ne moras zapet samo u eri PS4 haha.

    • mamojebac

      @MAJSTOR RINGO, 08.02.2023 - 22:27

      U pravu si, nije sporno. Mislim, i sam tako razmišljam. Samo sto Sony4 možeš naći bez beda za 200 eura, dok Sony 5 teško ispod 500 €, a to je dobra rata kredita. Pa kako nisu svi u mogućnosti izdvojiti taj novac, smatram da je 4. sasvim OK investicija.

    • Rick Sanchez

      @mamojebac, 09.02.2023 - 10:17

      Meni se čini da PS5 ne možeš naći ispod 700 € 🙁

    • mamojebac

      @Rick Sanchez, 09.02.2023 - 10:33

      Ja sam pisao za polovne konzole, ne bi bilo der usporedjivati novu i polovnu konzolu. No bila je nedavno na a1 ponuda za sony5 sa 5 aktualnih igara, dva kontrolera i ps+ računom na mjesec dana za nekih 590€. Sto smatram odličnom cijenom. Pod uvjetom da imaš njihov internet i ugovor na dvije godine.
      Neki dan je netko stavio ponudu neke trgovine za 670€ sa jednom ili dvije igre. Sto isto tako nije bas toliko strašna opcija. No opet, nemaju svi dati taj novac pa sam zato i pisao da je ps4 po meni još uvijek dobra opcija.

    • Rick Sanchez

      @mamojebac, 09.02.2023 - 11:19

      Ja se apsolutno slažem s tobom da je PS4 i danas legit opcija, pogotovo za nekoga tko ju nije još imao. Btw čak i na tržištu rabljenih konzola, plejka 5 drži apsurdno visoku cijenu (doduše, samo sam nakratko bacio pogled na Njuškalo).

    • mamojebac

      @Rick Sanchez, 09.02.2023 - 12:36

      Ti koji prodaju polovno valjda zabrijali da cijena konzole raste kad mijenjaju vlasnika haha

    • Tomislav88

      @MAJSTOR RINGO, 08.02.2023 - 21:01

      Taman poceo rijesavat Iki’s island na kraju drugog act-a…

    • MAJSTOR RINGO

      @Tomislav88, 08.02.2023 - 21:10

      Ja sam ga odigrao odmah jos kada je bio izasao, imam ga na discu, igru sam kompletirao 100%, masterpiece, krivo mi je sto nisam uzeo DLC, skoro bio na snizenju.
      Kao sto sam rekao ide ponovni prelazak zajedno sa iKi island, btw jel si zadovoljan njime?

    • Pajo Paksu

      @MAJSTOR RINGO, 09.02.2023 - 16:14

      Ja sam igrao na PS5 RE7 za PS4 i odvratno dugi daunlod . Tek kad sam završio igru vidim kako sam dobio full game RE7 za PS5, instalirao i probao igrati. Duga očitavanja nestala i igra puno bolje izgleda

    • Cro_Cop1

      @mamojebac, 08.02.2023 - 22:47

      Slažem se, za neke ljude koji ne igraju toliko ili nemaju mogućnosti, ps4 je i dalje dobra opcija pogotovo što može služiti i kao bluray player. Ja i dalje imam svoj ps4 godinama i hvala Bogu sve super haha toliko igara imam i stalno kupujem, što fizički kopija, što digitalnih da ne trebam ništa više do PS8. Tona igara nekih nisam ni odigrao a neke ni otvorio doslovno. Nije mi se žurilo za novu konzolu ovaj put niti je bilo potrebe, tek sada evo izlaze neke ekskluzive poput dead space remake pa sam pomislio na Ps5, ali još će tu biti igara i za stare konzole, uskoro stiže i RE 4 remake itd tako da nema žurbe još neko vrijeme možda 🙂

    • MAJSTOR RINGO

      @Cro_Cop1, 08.02.2023 - 23:04

      Slazem se u prvom delu komentara, i ja sam tako razmisljao do skora, u stvari kada sam pokrenuo Callisto na PRO konzoli, tada sam video da prosto konzola hoce da eksplodira kao mlazni avion koji samo sto se nije zapalio, plus sto je sama igra izgledala dosta lose po meni, kao sto si rekao idu van i naslovi samo za PS5, a ubedjen sam da ce RE4 rimejk kojeg si spomenuo biti poprilicno downgrejdan na cetvorci, tako da malo ko ozbiljnije shvata gaming, sigurno ce ici na peticu.

    • Cro_Cop1

      @MAJSTOR RINGO, 10.02.2023 - 00:56

      Meni je Callisto fino izgledao, nisam imao taj problem..
      Nije mi se konzola toliko čula, čak sam se iznenadio kad sam malo God of war ragnarok igrao, kada je izašao, kako igra dobro radi i ne zuji kao što je znalo biti na pojedinim igrama. Sigurno jer je i sa strane developera optimizirano kako treba pa odmah se manje čuje unatoč što je igra zahtjevna. Sjećam se House of Ashes kada sam jedne prilike pokrenuo pa se baš culo kao da će poletjeti haha ali od tada nisam toliko primjećivao. Ma izgledati će i RE 4 remake sasvim dobro, nije bilo problema sa ranijim naslovima kao RE 8 itd pa neće ni sada. Najvažnije da igra dobro radi a nisam inače od onih koji kukaju, doslovno pola tih bugova nekad i ne vidim u igrama o kojim neki bruje..jedino cyberpunk je imao više problema ali i to je ok radilo tek kasnije koji crash sam imao. Naravno zavisi sve i od modela konzole i koju srecu ili nesreću imaš sa pojedinim igrama. Ali za sada sam zadovoljan i dalje a u neko skorije vrijeme mozda uzmem ps5 kad ekskluzive prodju izlaziti. Ali ovaj mj prvo opet u šoping po nekoliko novih naslova 😄

    • MAJSTOR RINGO

      @Cro_Cop1, 10.02.2023 - 08:39

      Ne znam jel imas base ps4, slim ili PRO, ja sam imao PRO, mislim jos ga imam, nisam ga jos prodao😁, on je mnogo bucniji od slima recimo, ocito zbog vece rez. Pa guro ono hardwer do limita, slazem se da zavisi od strane developera i kako je igra optimizovana, pa tako kod pojedinih igara je stvarno tako, manje bucniji, ali se cuo kod svake igre, recimo god of war 2018, res. Mode, pa RDR2, TLOU2, Tshushima i jos mnoge mnoge druge, mlazni avion, jedino gde nije bio bucan, minimalno, su oni stariji naslovi portovi od PS3. Callisto generalno izgleda pristojno i na PS4 PRO, ali se vidi znacajan downgrade u odnosu na Ragnarök recimo, ono sto mi je smetalo kod Callista jeste da se nisu odmah ucitavale teksture, verovatno zbog nedostatka SSD, cut scene su u 24 fps-a, znacajan downgrade generalno u teksturama, duga ucitavanja, i ne nesto prevelik pad fps-a, ovo kazem jer sam licno iz prve ruke igrao i PRO verziju i sada na PS5, zaista ogromna razlika.
      Ja ga uzeo skoro pre nedelju dana, za sada super zadovoljan, konzola nije skroz necujna ali je neuporedivo tisa, mislim da nije zvanicno ali ovaj nov model je 1200 serija, laksa sa novim cipom od 6nm,efikasniji, stedljiviji, i manje greje konzolu, a ubacili su novi ventilator, NIDEC mislim da se zove, koji je mozda za nijansu bucniji ali efikasnije hladi konzolu. A zaista se tek cuje minimalno kad je ono skroz tisina i ako sedis na metar od konzole, zanemarljivo. Takodje sada, za par meseci izlaze neki naslovi za koje nema podrska za PS4, pa sam eto zbog toga uzeo PS5, a i zbog svega prethodnog sto sam rekao, plus su me izludjivala sve vise i vise beskonacna ucitavanja igre.

    • mamojebac

      @Cro_Cop1, 09.02.2023 - 06:14

      Hahaha pa bas, ako ništa drugo, možeš gledati filmove 😎 ja DVD nemam, PC nema ladicu za CD-ove već godinama, pa sam ja svatove svoje gledao na Sonyu

    • Cro_Cop1

      @mamojebac, 10.02.2023 - 00:59

      Pametno hahahaa i ja koristim ps4 kada na taj nacin gledam film, a ne toliko davno sam u nekoliko navrata baš nakupovao blu-ray filmova, od bruce lee-a kolekciju pa nadalje, neke stare hitove horora, western filmova i još vagon toga😄

    • Nijam Kaj

      @mamojebac, 12.02.2023 - 07:51

      Prešutio sam ovo da PS4/5 nazivaš “sony 4/5″😂, ali ovo “PC nema ladicu za CD-ove već godinama” ne mogu. Stvar je samo u kućištu i modernim dizajnima koji ne predviđaju optičku jedinicu. Znači ako ti treba optička jedinica kupiš kućište koje ima predviđen utor i optičku jedinicu koja košta 100 kn. Ako ne želiš to nego baš moderan dizajn bez, imaš opciju vanjskih optičkih jedinica za 100-250 kn. Primjer, i kako se koristi. Vanjsku možeš spojiti još i na na mob, tv, pretpostavljam da radi i na auto radiju (2 din- android).

    • Cro legend

      @mamojebac, 08.02.2023 - 23:57

      Sve ovisi za koliko nadjes polovno konzolu i u kakvom je stanju. Ja sam govorio iz perspektive sebe koji imam Ps3 i PC, ne iz perspektive nekoga sto nema nista. No po meni je bolje ustjedeti i tih 200-300€ vise pa cekati da PS5 padne cijena, nego sad uzeti PS4, posto PS5 ima backwards compatibility za vecinu igrica, tako da si osiguran za nove i stare igrice, dok si ovdje samo litiran za stare i neke nove.

    • Cro legend

      @Cro legend, 08.02.2023 - 23:52

      Nisam PC fan boy, nemam nikakve razloge to biti, govorim ti samo cinjenice. Nikad manje isplativo nije bilo koristiti PS4 nego sada, kada je vecina eksluziva na PC-u i tamo se vrte odlicno, a nove igre koje izlaze za PS4 ga izmuce da je to tuzno gledat(cak i pro verziju). Sve tri igre koje si igrao imaju trenutno na PC-u, razlog zasto su tu je nebitan, pa covjece ja se tebi divim ako ti suosjecas s milijarderima, onda si stvarno gospodin 🙌

    • Cro legend

      @Cro legend, 09.02.2023 - 00:04

      Meni bi falilo 60 fpsa, besplatni online, jeftine ili besplatne igre i indie igre sa Steama kojih je stvarno bilo dosta dobrih. Sto je meni falilo sto nemam PS4? Ghost of Tsushima, Tlou 2
      PS4 u usporedbi s PS2 i PS3 nije imao puno eskluziva

    • Cro legend

      @Cro legend, 09.02.2023 - 18:28

      Ovisi sto radis u zivotu vise nego s godinama. Tebi vidim s konzolama ide super i drago mi je radi toga. Meni daj mis i tipkovnicu, sto je moguce vise fpsa i da derem Quake ili Rocket League, nema mi bolje stvari. Tebe to ne zanima vjerovatno, svi imaju drugaciji ukus. No svejedno mislim da je PC hardverski superiorniji od last gen konzola vec odavno(jos cak od gtx 1000 serije) i osim par eksluziva koje jos nisu izasle na PC, ne vidim poantu kupnje xbox one ili ps4 sada nakon skoro 10 godina.

    • mamojebac

      @Cro legend, 09.02.2023 - 20:54

      Jedan samo dodatak – znam nekolicinu nešto starijih ljudi koji se igraju na računalu jer igraju strategije. Tako i sam nikako takve igre ne bi mogao igrati na konzoli, ma koliko god prilagodili za joysticke.
      S ostalim se slažem, sa konzolom si u nekoliko sekundi u igri bez komplikacija.

    • mirkunjaaa

      @Cro legend, 09.02.2023 - 14:29

      Dobro do kad cemo slusat ove piz…..e da je pc nesto pokopa konzole?!
      Znaci evo ja cu ti objasnit zasto nije i zasto nikad nece (dok je pc ovo sto danas nazivamo pc).
      Samo cu koristit sebe za mjerilo. Znaci iman pc, solidan.
      Koristin ga samo za strategije i to starije. Mogu kupit bolji bez problema ali necu nego cu kupit sve konzole u generaciji ko i do sad.
      Prvo neman volje pokretat pc i sidit za tastaturom metar ispred ekrana. Velikoj vecini igraca samo to je dovoljno da ne igraju igre tu.
      Konzola je uvik bila plug and play u bilo kojem polozaju sto pc nije niti ce ikad bit.
      Broj dva, pc oduvik i zauvik kosta samo u startu bar duplo (ne, ne racunam monitor) a kroz generaciju od cca 7 godina, troduplo i kadkad i cetveroduplo uz izvanredne faktore.
      Broj tri. Ljudi putuju, idu kod prijatelja i vole ponit konzolu sa sobom (ja svoj xbox stalno nosim) a bome pc vise (pocetak milenija i lan partiji su long gone) ne nosi niko.
      Ima toga jos, spomenit cu jos i nadogradnje.
      Konzolu kupis i igras, pc kad kupis pogotovo solidan onda s vremenom i nadograđujes. I ovde ne pricam o cijeni (to je navedeno prije) nego o cistoj zaj…….i oko toga kako vecina igraca ne zeli i nece to radit.
      I zato prijatelju moj, lipo ti izostri vid na svom pc-u!
      Meni ga je sasvim dovoljno u poslu, pusti me da uzivam ispruzen na kaucu sa kontrolorom u ruci, amen!

    • Cro legend

      @mirkunjaaa, 09.02.2023 - 18:09

      Jao kakve gluposti ti si zapeo ocito u nekoj 2010 godini kada svaki gamepad nije imao podrsku za pc, kada laptopi nisu postojali i kada nisi mogao spojit pc na tv i da radi odlicno. Mozes kupit laptop za 600-650€(s PDV-om) s gtx 1650 i ryzen 5/7, tako da te price od 2-3-4 puta skupljim pcevima padaju u vodu. A ti kupuj svaku konzolu u generaciji ako te to veseli i slazi si ih koliko hoces. Vecina ljudi isto nema stanove od 100m2+ s home cinema u dnevnom boravku, ja recimo opce nemam dnevnik boravak nego samo kuhinju.

    • kanidja536

      @Cro legend, 09.02.2023 - 19:10

      Jedno pitanje za tebe , ako si npr. kupio PS4 prije 9 godina i PC prije 9 godina, da li možeš igrati recimo RE:Village na tom PC-u? Ja imam i PS4 i PC i po meni je PS4 isplativiji. Naravno, ne tvrdim da ga je isplativije sad kupiti novoga ali recimo polovni za nekoga ko ga do sad nije imao a želi odigrati neke starije igre je puno bolja opcija nego kupnja PC-a.

    • Cro legend

      @kanidja536, 10.02.2023 - 02:59

      Drago mi je da si spomenia RE Village jer sam ga odmah po izlasku kupio s jedne ruske stranice ako se dobro sjecam za par 2-3€(cijeli steam acc s njim zapravo) i igrao ga na gtx 1060 i i5 7500(CPU i GPU iz 2016). Vrtio se na ultra sve u daleko preko 60 fpsa bez trzuckanja na 1080p 144hz monitoru(nisam mjerio al vj da je bilo oko 80-90 fpsa).
      Krajem 2016 je izasao PS4 slim, ja sam komentirao njega, ne originalni playstation 4 i komentirao sam kupnju njega danas, ne u 2016. godini. Nije mogao jednako dobro proci onaj tko je uzea novi PS4 po istoj cijeni 2014. godine i 2021. godine i naravno da se onom isplatilo uzet PS4 tada. Al u zadnjih 9 godina stosta se toga promjenilo, 3-4 generacija grafickih i 5-6 generacija procesora za PC, kao i cinjenica da je Sony poceo izbacivat svoje najbolje eksluzive za PC(osim njih par naravno) i tamo se vrte dobro do te mjere da ih mozes vrtiti s 10-12 godina starim grafickima. Nece to trajati vjecno, ovako stanje, ja mislim da ce Sony vrlo brzo izbaciti PS5 slim i da ce kolicina PS5 u opticaju se opcenito povecati pa ce biti i relativno jeftino preci na next gen konzole, ja ti samo govorim iz onoga sto je danas.

    • mirkunjaaa

      @Cro legend, 09.02.2023 - 22:06

      Je eto ja sam zapeo u 2010 a ti si ultra moderan 😁😁
      Mozes ti napravit sta oces sa pc-om ali vecina to ne radi.
      Svi ljudi sta ih ja znam da igraju na pc-u nijedan nista ne kemija nego sjede u stolici sa slusalicama metar ispred ekrana i kazu da im je to jedini nacin kako mogu i zele igrat igre.
      I to meni uopce nije sporno. Ali ima nas ostalih koji volimo i zelimo skroz suprotno i ne znan sta je tu sporno 🤷‍♂️🤷‍♂️

    • Cro legend

      @mirkunjaaa, 10.02.2023 - 02:33

      Ko je rekao da je tu ista sporno? Ja sam rekao da je PC hardverski pokopao staru generaciju konzola sto i je, ne vidim razlog iskreno zasto se ovdje javila tolika rasprava. Ulagati u PS4 danas za kojeg nece izlaziti nove igrice, a vecina postojecih je izasla za pc gdje izgledaju i vrte se bolje je meni besmisleno. No nigdje u komentaru nisam napisao da ja osudujem ikoga sto to radi, napisao sam svoje misljenje.

    • mirkunjaaa

      @Cro legend, 10.02.2023 - 08:08

      Ja san se referira na tvoju izjavu da je pc pokopa SVE konzole odavno 🤷‍♂️
      Ako cemo ćemo o last genu i dalje ta izjava ne stoji pogotovo sto se tice ps4.
      Neznam jel ima jos kupit novi ali polovnih konzola ima koliko hoces za cca 100-130 € a i nova ne bi trebala bit skuplja od 200 €.
      Ajde ti meni reci kakav pc mozes kupit za te novce?
      Neko kome grafika nije primarna a nije ima konzolu prosle generacije ne postoji nista ni priblizno isplativo kao ps4.
      Katalog igara je ogroman a na pc-u je izaslo jedva 5-6 naslova ako i toliko.
      Sve te igre su i cesto bagatela po raznim akcijama.
      Tako da je ps4 i dalje jako dobra kupnja 🤷‍♂️
      Necemo je ja i ti kupit ali ima ljudi koji oce 😉

    • Cro legend

      @mirkunjaaa, 12.02.2023 - 23:48

      Svaka konzola je dobra kupnja gledajuci tako. 200€? Je k. Sony je potajno do nedavno izradivao PS4, imas na internetu o tome pa istrazi po izlaznoj cijeni bez ikakvih popusta. PS4 nije sada nikako dobra kupnja osim ako je polovan, neostecen s igricama i ispod 150€, tada je ok, al ne must have kupnja. I ako nisi te igrice vec prosao i nemas PC da ih pokrene. Da sam ja u situaciji da nemam PC, niti bilo koju konzolu, cekao bi PS5 i da mu se poveca dostupnost u Europi i stedio za tih 500€ za kojih ce valjda nekad doc PS5 ovdje ili kupio gaming laptop za nekih 650€. A to da PC nema veliku kolekciju igrica je glupost. Ne samo da ih ima nego su jeftine ili ako ces piratizirat offline igre pa su ti i besplatne. Evo ja sam uzea BF1, BF5 i BF4, zadnje dobre pucacine iz serijala za ispod 10€ u bundleu. Horizon Zero Dawn sam uzeo steam key za 7.8€ i imam ga u steam libraryu, isto Playstation eksluziva. Imas God of War ispod 20€, Days Gone za nekih 7-8€. I imas naravno xbox pc game pass gdje su ti skoro sve EA, Bethesda i Ubisosftove igrice(i jos brdo drugih igrica) 1€ prvi misec, a ostalo placas mjesecno 10€ po punoj cijeni(ili mos uzet 3 mjeseca za 18€ i tako svaki put). Znaci imas i tu opciju. Dakle da nema igrica na PC -u je glupost ima ih najvise i najjeftnije su. Ne bi se Steam Deck prodavao opce da je istina recimo.

  • Phoenix striker

    08.02.2023 - 19:41

    Ko može da priušti – naravno. Žao mi maltretirati PS4 sa novim igrama i rezolucijama i da gledam kako se muči. Dovoljno lepih trenutaka je konzola pružila u svoje vreme, zaslužila je odmor.

  • GogicM99

    08.02.2023 - 19:42

    Razumljivo je sto su do sad imale podrsku sto zbog nestasica sto zbog igara koje su zapocele development prije nego sto su i najavljeni PS5 i XBSX ali vrijeme je da se stavi tacka na njih i oslobode nove igre hardverskih limitacija starih konzola.

  • Stitrek

    08.02.2023 - 19:42

    Da jer su ogranicene hardwareom za najnovije AAA igre, pitanje je koliko dugo ce se odrzati uz PS5 kao cross platforma za online igre

  • Tomon_45

    08.02.2023 - 19:48

    Da vrijeme mu da već ide u penziju.

  • vragec25cro

    08.02.2023 - 19:49

    Pa bas i ne,iako od prvoga dana od kako izašao xsex uzeo ga preorder i u meduvremenu uzeo dva ps5 niti jedna od te dvije(ps5/xsex) konzole nije opravdala svoje “next gen” i potrebu da se treba hitno prebaciti na njih osim ssd diska i brzega ucitavanja koje je vec godinama na pc.

    • PppPP

      @vragec25cro, 08.02.2023 - 22:16

      Mene je najviše iznenadio quick resume. Konzola mi je stalno na standby, igram tri igre trenutno i u svaku uđem za nekoliko sekundi kad god hoću 😁 na ps4 pro me izluđivao loading

    • alan40rt

      @PppPP, 09.02.2023 - 09:48

      Quick resume radi i kad Xbox otpojiš doma, odneseš ga prek ulice susjedu i spojiš natrag 😀

    • PppPP

      @alan40rt, 09.02.2023 - 10:39

      Da ali treba mu više da se upali

    • vragec25cro

      @PppPP, 09.02.2023 - 11:08

      Pa i na xone je bio loading.Dobar je quick resume kad nekome nesto pokazujem i kad me netko zove u drugu igru,a i dobar je backward compability koji ima sejvove s xone i pc(sad naprimjer Age of Empires 2 samo na xsex nastavio tamo gdje sam stao na pc prije nego je crknuo) ro mi se najvise i svida

    • PppPP

      @vragec25cro, 09.02.2023 - 11:37

      Da, ali ja nisam imao xone. Igram dosta sportske igre pa mi zato dobro posluži quick resume. Igram jednu sp igru i par sportskih i onda je baš super što mogu samo prebaciti igru u 5 sekundi kad mi dođe želja

    • vragec25cro

      @PppPP, 09.02.2023 - 13:06

      Jba.Ja sve do sad od ps1 i og xboxa,jedino Nintende nekako zaobilazim od Nintendo 64 uzeo samo 3ds

  • kebbab

    08.02.2023 - 19:52

    Pa oni koji su kupili next-gen konzolu, još pogotovo na dan izlaska, nema šanse da se vrate na prošlu generaciju najviše radi brzine rada.

    • Pajo Paksu

      @kebbab, 09.02.2023 - 16:06

      Iako možeš igrati PS4 igre na P S5 očitovanje PS4 igara nije ništa brže

  • Gotamy

    08.02.2023 - 21:41

    ja još uvijek igram na commodore 64 sa kazetama

  • blacklist0907

    08.02.2023 - 22:41

    Po meni su otišli u penziju cim sam nabavio ps5

  • Danijel88

    08.02.2023 - 23:33

    Zadnjih 7 godina sam pc gamer prije toga sve ps konzole, nqjveci razlog sto sam presao na pc je tih 60fps-a, prvu igru za ps4 koju sam kupio bila je shadow of mordor super je izgledala ali u 30 slicica a kod frenda sve isto na pc-u kao i kod mene na ps4 ali tih 60f fps-a tesko je ne primjetiti, tako da smatram da je era ps4 trebala zavrsiti 1 godinu nakon sto je izisla petica ali manjak navedene na policama malo je produljila vijek ps4, a prva ekskluziva za ps4 koju sam odigrao je bila infamous second son vrhunska igra po meni i ovi izlasci ps igara na pc-u je super stvar za pc gamere ali ps polako gubi ono svoje nesto zbog cega su ljudi najvise kupovali konzole sad malo pricekas i dolazi ti na pc i to bez denuvo zastite

  • undisputed_kiki

    08.02.2023 - 23:40

    Usporedbe izmedju ps5 i ps4 pro otkrivaju da smo novom generacijom dobili brze ucitavanje😂 ray tracing i to njesra me uopce ne zanimaju jer igram samo online pucacine i fifu tako da to mi nema svrhe da blejim u odraz vode i poginem😂 ps4 pro i series S najjaci combo sve zajedno za 500 eura..

    • PsyBorG6of9

      @undisputed_kiki, 09.02.2023 - 00:32

      imam taj combo uz piceka…. s tim da mi pro sluzi jedino za gt7 😀

  • opp

    09.02.2023 - 00:36

    Xbox One X može biti jako dobar još neko vrijeme zahvaljujući Cloud Gameingu preko Gamepass-a. Ko ima super brzi Internet, može igrati nove igre bez većih problema.

  • IgorBiH

    09.02.2023 - 03:03

    Davnih dana moj Zorane.

  • Wolf Rage

    09.02.2023 - 07:18

    Bas prosli tjedan prodao PS4,nema smisla cuvati ga. Jedinicu i dvojku da ali cetvorku ne.

    • mamojebac

      @Wolf Rage, 09.02.2023 - 10:39

      Ja imam 4. pro verziju i definitvno ju neću prodavati kao ni keca. Nisam ju upalio sigurno vise od pola godine, nisam nešto ni sentimentalno vezan za nju, ali eto opet bi mi na neki način bilo ju zao prodati 😅 jednog lijepog dana bi volio imati svoju buksu, Ala “muška” soba, pa bi lijepo stajala uz sve ostalo sto bi volio imati 😎

    • Wolf Rage

      @mamojebac, 09.02.2023 - 16:27

      To sam i ja htio ali kako godine odlaze sam postao realan da od toga ništa hahaha

    • mamojebac

      @Wolf Rage, 09.02.2023 - 20:57

      Znam, mokri snovi svakog gejmera 🙌

  • mirkunjaaa

    09.02.2023 - 08:54

    Xbox one je u penziji od kad je izasa ☝️😁😁
    Ps4 jos moze itekako posluzit ljudima koji nisu u mogucnosti pric na next gen. 🤷‍♂️

  • DjokaBA

    09.02.2023 - 11:44

    Dosta je bilo, vala i previse. Daj konacno i taj nextgen da krene kako treba…

  • Fenner

    09.02.2023 - 12:39

    Odgovor na naslov: Ne, jer neki su još uvijek na oldtimerima s obzirom da si ne mogu priuštiti neku novu mašinu.

  • BozanicJosip

    09.02.2023 - 15:26

    Nikako, jučer sam prvi put upalio tlou 2 i igra izgledna bolesno

  • dame_3

    11.02.2023 - 19:37

    Za nekoga ko koristi konzolu jednom u dva dana otprilike po nekih 1h, PS4 je i dalje odlična konzola. Govorim u slučaju kao što je moj, a to je da već posjedujem PS4. Jedan sam od onih koji odigraju igru po par puta, a i ljubitelj sam sportskih igara (singleplayer, odnosno karijera), a da ne pominjem ogromnu bazu igara za PS4, tako da u tom slučaju kupovina PS5 će sačekati neko vrijeme. Za nekog ko nema nikakvu konzolu, mišljenja sam da je bolje odvojiti novac i kupiti PS5, nego polovan PS4.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?