HCL.HR

Što nam je bilo najbolje i najgore u gamingu 2018. godine?

Zoran Žalac 29.12.2018.   •   51 komentara


Redakcija HCL portala grupno se prisjeća dobrih i loših događaja u svijetu videoigara koji su obilježili 2018. godinu.

Godina je na izmaku i pravo je vrijeme za retrospekciju. Pod krinkom da će biti kolača za nagradu uspio sam nagovoriti članove redakcije da vam prenesu svoja viđenja najboljih i najgorih stvari/događaja/trendova i ostalih pojava vezanih uz svijet igara u 2018. godini. Srećom, većina ih se odazvala pa idemo vidjeti što kažu.

Pero Mlinar

Najbolje: Cosplayerica s Infogamera

Nije ovogodišnji Infogamer uopće bio loš iako sam se ja ondje pojavio ciničan kao pas. Ispostavilo se da je bilo kul igara, događaja, ekipe (između ostaloga i nas par NEKOLIKO s HCL-a koji smo se velesajmom minglali u civilu i niste nas mogli vidjeti). Ali među svim tim kul stvarima – jeftinim kuhanim vinom, druženju s jutuberima, sramotnom porazu u kartama od strane urednika, miomirisima hektolitara isparenog (pubertetskog) znoja i Old Spicea Whitewater (koji se dijelio na tone), jedna stvar posebno mi je zapala u oko.

Poput oskudno odjevene princeze, pojavila se u dvorani s velikim platnom i stejđom u pratnji dvije služavkinje prijateljice na koje ni jednog trena nije svrnula pogled. Naravno, nisu je bile dostojne; nje, te istaknute smeđokose figure zbog koje sam morao uključiti čitav raspon svojeg enciklopedijskog znanja iz područja gaminga kako bih odredio odakle dolazi taj njezin plavi grudnjak filigranski kostim. World of Warcraft? Guild Wars? Nešto teće? Nisam znao.

Najgore: Cosplayerica s Infogamera

Je li to uopće bio kostim? Ili samo izlika? Pitao bih da sam stigao, ali žurio sam na profesionalno novinarsko testiranje hrvatske retro mašine za kafiće pa sam djevojku samo mimoišao. Mašina se pokazala super – imala je desetak igara, osam tipki, dobar ekran… Ali, skrećem, vratimo se na ono bitno. Izašao sam na zrak. Ispred dvorane osam sreo sam Igora kojemu sam kao stručnjaku za gaming žustro objasnio situaciju.

Gestikulirao sam, vizualizirao mu kostim u pojedinosti. Ali ni on nije znao o čemu se radi… Do osam sati navečer ostao sam u ophodnji kako bih je ponovno uhvatio. Nije se više pojavila. Retro mašina koštala me pitanja. Tako da ovu rubriku koristim za apel. Ako se netko nađe u spomenutom opisu – znači, minimalistički plavi fantasy kostim, smeđa kosa, dvije prijateljice – neka se javi i razjasni situaciju. Hvala lijepa.

P.S. Nisam Creep, ali Radioheada slušam.

Žarko Ćurić

Najbolje: Indie igre u <3

2018. je bila odlična godina za ljubitelje indie igara. Nemam ja ništa protiv visokobudžetnih projekata, no oni rijetko imaju hrabrosti riskirati. Srećom, tu su maleni, nezavisni studiji koji se ne boje zagrebati u nekom neočekivanom smjeru. Redefinirati žanr. Ponuditi unikatan vizualni stil. Ili jednostavno izvesti zabavan dizajn igre koji nije okovan pričom ili grafikom.

Zamislite ludu kombinaciju ritmičke igre, svjetlosnog mača i virtualne stvarnosti u Beat Saberu. Ili monokromatska puzzle avantura sa mističnom pričom kakvu nudi Return of the Obra Dinn. Da ne spominjem Celeste koja nas osim vrhunskim midi tonovima drži prikovane uz TV i izazovnim levelima. No ne mora sve biti veselo. Ponekad depresija kao tema može biti prilično zanimljiva. Filmovi i serije su to već pokazali, pa zašto to ne istražiti i kroz interaktivni način. A Gris će vam kroz svoj maštoviti svijet ponuditi baš to.

I za kraj dobili smo po meni jednu od najzabavnijih roguelike igara od originalnog Diabla. Igra gdje je svaki prelazak pravi dašak zabave. Ponekad sam se čak osjećao kao da igram ritmičku igru spojenu sa speedrun zajednicom te RPG elementima. Naravno, mislim na odlični Dead Cells koji se po meni bez problema može natjecati za najbolju igru 2018. godine.

Najgore: Preko-prekovremeni rad u industriji igara

Tužno je da neke stvari strogo drže pod tepihom, poput čuvenog cruncha u gaming industriji. Crunch označava razdoblje u razvoju softvera kada dolazi do prekovremenog rada cijelog tima. Primarno su uzrokovani lošim planiranjem te nerealnim rokovima. Posljedice su i do sto sati rada u jednom tjednu, nezadovoljstvo djelatnika te na kraju loš proizvod kao posljedica manjka koncentracije.

Ovo je došlo na vidjelo prilikom izjava određenih djelatnika Rockstara pri kraju razvoja Red Dead Redemptiona 2. No, crunch nije ništa novo u industriji. Oni su samo pokrenuli raspravu te osvijestili druge ljude oko realnih problema koje sreće ekipa koja radi na vašim najdražim naslovima.

Posebno boli jer su ti isti programeri, dizajneri, testeri i ostali članovi tima većinom veliki gameri i strastveni su oko svog posla. A čelnici velikih korporacija to znaju iskoristiti kroz razne vrste psiholoških ucjena te skrivanju iza “strasti” da se dovrši projekt na kojem rade. Makar morali raditi 12 sati dnevno. I tako po nekoliko mjeseci ili dok ne izgore kao Cliff Bleszinski.

Iskreno se nadam da će napokon doći do stvaranja sindikata proizvođača igara te da će se gore navedeni problemi smanjiti. Jer sretan, zadovoljan i ODMORAN djelatnik će uvijek donijeti mnogo više samoj industriji. A samim time i nama kao korisnicima njihovih proizvoda.

Hrvoje Smoljić

Najbolje: Single-player je imao uspješnu godinu

Prije nego je većina nas posjedovala brz internet, stvari su bile jednostavne. Igrač i računalo (ili konzola). To je jedino bilo potrebno. Sve igre bile su za jednog igrača i moglo se utonuti u gaming iskustvo bez razmišljanja o stabilnosti interneta, vještini igranja, beskrajnom grindanju i pristojnosti potencijalnih suigrača. Ne kažem da je multiplayer loša stvar, ali većina nas je svoje gaming iskustvo započelo kroz singleplayer igre.

Upravo mi je zato izuzetno drago da su najveći pobjednici ove godine upravo igre za jednog igrača. Sve to usprkos popularnosti multiplayer naslova i kontroverznih izjava kako singleplayer polako umire i nije isplativ. God of War, Spider-Man, Dead Cells, Celeste, Assassin’s Creed Odyssey, Shadow of Tomb Raider i neke druge igre pokazuju da je to daleko od istine. Pokazuju kako su igrači još uvijek gladni dobrih priča i zabavnih iskustava koje žele iskusiti na svoj, jedinstven način.

Najgore: Battle Royale iskače iz paštete

Battle royale žanr je profitabilan za proizvođače i izdavače. Ok, super. Skočiti na najpopularniji trend nije ništa novo. Ponekad to sa sobom donese pozitivne efekte pa proizvođač poput Epica zbog dodatne zarade može otvoriti vlastitu trgovinu i stvoriti Valveu dodatnu konkurenciju. S druge strane, battle royale trend guši kreativnost u razvoju igara, ali i ubija neke postojeće franšize u potpunosti.

Nismo malo puta izvještavali kako staje razvoj neke igre jer se proizvođač želi fokusirati na potencijalno profitabilniji battle royale. Žalosno je to što za velikim stolom sjedi nekoliko battle royale igara dok je ostatak njih vjerojatno osuđen na propast. Bačen je to novac koji nam je mogao donijeti sljedeću veliku igru ili nove i zanimljive likove.

Inovativnosti je nestalo i u samom žanru, a osobno sam poptuno otupio na najavu svake nove battle royale igre. Fali mi još Tetris Battle Royale i onda sam vidio sve.

Filip Zorić

Najbolje: Xbox nam daje nadu u dobru budućnost

Ako je itko na početku godine bio gubitnik u ovoj industriji, to je bio Microsoft. Tvorci Xboxa najviše su se namučili u zadnje vrijeme, bez poštene ekskluzive ili argumenta zašto bi netko u 2018. odabrao Microsoftovu konzolu umjesto PlayStationa ili Switcha.

Srećom, 2018. godina označila je zaokret za Xbox Game Pass uslugu time što su u ponudu za istu dodane i neke nove igre poput Forze Horizon 4, Sea of Thievesa pa čak i nekoliko multiplatformskih naslova (Mutant Year Zero).  Uz to su ljudi iz Xboxa ove godine održali fantastičnu E3 konferenciju najavivši novi Halo, Gears 5 i prikazali dugoočekivani trailer za Cyberpunk 2077. Cijelu godinu su se također zalagali za pritiskanje Sonyja da omogući cross-platform multiplayer s drugim platformama.

Za kraj se treba spomenuti kako se Microsoft pošteno pripremio za budućnost tako što su kupili talentirane studije poput Ninja Theoryja i Obsidiana. Tko zna, možda ovakvim potezima uspiju vratiti staru slavu koju su imali u generaciji Xboxa 360.

Najgore: Nema više Telltale Gamesa

Zamislite sljedeće: 2012. je godina, zaposlenik ste kompanije koja radi point’n’click igre s fokusom na priči, i sa svojim kolegama uložili ste mnogo truda u svoj najnoviji projekt – The Walking Dead. Niste očekivali da će ovaj naslov izmamiti suze brojnih igrača i biti jedan od kandidata za igru godine. Uspjeli ste – napravili ste igru koja će ostati u pamćenju industrije i igrača. Sad zamislite da vam je šest godina nakon takvog uspjeha (i mnogih drugih naslova) rečeno da morate napustiti svoje radno mjesto u 30 minuta. Svjetovi koje ste izgradili, priče koje ste napisali, kolege s kojima ste se sprijateljili – sve to morate napustiti u svega 30 minuta.

Problem leži u činjenici da se ovo stvarno dogodilo. Telltale Games se počeo  gasiti u rujnu ove godine i tako su brojni talentirani ljudi ostali bez posla. Zaposlenici koji su uložili godine truda u Telltaleove igre su morali napustiti tvrtku u pola sata, a uz to im nije pružena kompenzacija za prijevremeni raskid ugovora.

Na svu sreću, tvrtka Skybound Games je zaposlila veliki broj bivših radnika Telltalea kako bi nastavili rad na posljednjoj sezoni The Walking Deada. Unatoč ovom spasu u zadnji čas, naglo otpuštanje ovako poznatog razvojnog tima pokazalo nam je koliko nestabilna karijera u industriji igara može biti.

Stjepan Fikter

Najbolje: The International 2018 bio je turnir za pamćenje

Ovogodišnji turnir The International nije pružio samo prikaz Dote na najvišoj mogućoj razini, nego je imao i priču koju će biti teško nadmašiti. Svatko tko prati profesionalnu scenu zna kako je tim OG izgubio dva igrača koji su prešli u EG te su zbog toga morali kroz otvorene kvalifikacije potražiti svoje mjesto na najprestižnijem turniru.

Nakon što su osigurali odlazak na završnicu turnira te napredovali kroz grupnu fazu, krenula je jedna neobična i vrlo zabavna serija mečeva u kojoj su N0tail i ekipa izdržali do samog kraja i podigli Aegis of Champions. Naravno, drame nije izostalo kada su se u Upper Bracketu susreli OG i EG, odnosno nekada najbolji prijatelji iz istog tima, gledali su se sa suprotnih strana.

Nakon toga uslijedilo je jedno od najnapetijih Upper Bracket finala te još napetije finale kroz svih pet mečeva koje je teško opisati riječima. Za sve one koji bi se mogli zainteresirati zašto je ovo finale toliko dobro bilo, sačekajte 15. 1. 2019. kada će Valve premijerno prikazati novi True Sight koji je njihov serijal dokumentaraca iz Dota 2 profesionalne scene.

Najgore: Tržište PC igara dodatno se segmentira

Kao i svaka godina u gamingu, uvijek se može pronaći loših stvari koje se niti ne trudim pamtiti. Ovako na prvu mogu izdvojiti Epicovu digitalnu trgovinu i “kupovanje” vremenskih ekskluziva. Razumljivo je kako se na neki način mora privući publiku, no nevjerojatno je kako tvrtka s vrećama punim zelenih novčanica ne može unajmiti PR agenciju koja bi cijelu situaciju normalno iskomunicirala. Isto vrijedi i za Blizzard i situaciju zvanu Diablo Immortal, no da stvar bude gora, cijelu Heroes of the Storm esports scenu odlučili su ubiti jednim blog postom.

Zatim su tu svi oni koji se uvrijede iz xy razloga na internetu pa onda tvrtke reagiraju sukladno tome iako se radi uglavnom o manjinama koje se nađu uvrijeđene jer je to sada in. Posljednji primjer je super simpatični Chuchel koji je promijenio boju jer je nekoga podsjećao na “blackface” iako igra nije imala niti trunke naznake kako bi se tu radilo o ikakvom prikazu rasizma. Usput, svakako bacite pogled na ovaj naslov koji je nezasluženo prošao ispod mnogih radara.

Vezano na to, dolazimo do negativnih ocjena na Steamu jer kada nam se nešto ne sviđa, svi trk staviti palac dolje. Nemam ništa protiv toga da se na nekakav način izrazi zadovoljstvo, ali s time se samo ubijaju one prave recenzije korisnika koje bi nekome mogle prosuditi isplati li se kupiti neku igru ili ne.

Ivan Brekalo

Najbolje: Povratak otpisanih

Kroz godinu me držala općenito odlična ponuda remastera,  i kompilacije starih igara. Gotovo da je bilo dovoljno pomisliti na neki stari klasik i najava dotične igre u modernom ruhu bi samo osvanula. Wild Guns se vratio na Nintendo platformu u vidu remakea pod nazivom Wild Guns Reloaded, Monster Boy and the Cursed Kingdom demonstrirao nam je da se može i bez službene licence, Mega Man je dobio pokoji novi trik u „jedanaestici“, a ljubičasti zmajček ipak nije zaboravljen i vratio nam se sa Spyro Reignited Trilogy rekreacijom. Streets of Rage 2 se na Steamu može kupiti za manje od 10 kuna i ima online podršku. Shenmue 1 & 2 i Shadow of the Colossus igre su koje su svojednobno definirale platforme na kojima su se pojavile, a sada ih ponovno možemo zaigrati i na aktualnim platformama.

Veseli me i da se trend nastavlja već početkom 2019. s obećavajućim Resident Evil 2 remakeom, a u 2018. smo također dobili i najave za Crash Team Racing Nitro-Fueled, Streets of Rage 4 i Windjamers 2, tako da i mi nostalgičari imamo razloga za veselje.

Najgore: Nintendo naplaćuje najgoru online uslugu

Dugo najavljivana Nintendo Online usluga za Switch konzolu konačno je krenula u ovoj godini te je vlasnicima konzole omogućila nastavak online igranja popularnih igara kao što su Splatoon 2 i Mario Kart 8 Deluxe… samo to sada sve treba platiti. Servis je izašao nešto prije dolaska isčekivanog Super Smash Bros. Ultimatea, naslova s mogućnošću online igranja od kojeg se svakako očekuje da će uspjeti proširiti bazu vlasnika Switch konzole.

Nakon lansiranja plaćene Online usluge reakcije igrača nisu bile sjajne jer osim samog online igranja, ona nudi razočaravajuće malo toga. Nintendo je dosta slabo iskomunicirao koje će to pogodnosti servis zapravo nuditi, te ne čudi da su mnogi igrači ostali razočarani što nema nekih iznenađenja poput virtualne konzole (viđene na ranijim platformama), dodatnih tema ili najavljene mogućnosti snimanja duljih video-snimaka. Sve to bile bi stavke koje bi pretplatnicima opravdale čekanje i nekakav novi iznos novaca koji će od sada morati izdvajati ako i dalje žele igrati online.

Cijena usluge je manja nego kod konkurencije, ali dodatnim mogućnostima posvećeno je premalo pažnje. Primjerice: pohrana podataka na oblaku postoji, no postoji i poduža lista igara koje ju ne podržavaju, te je Nintendo nakon prvotnih nezadovoljnih rekacija po dolasku usluge produljio period nakon kojega će bivšim pretplatnicima brisati podatke iz oblaka.

Dostupnost palete NES igara koje se mogu igrati u bilo kojem trenutku tijekom trajanja pretplate je možda i najbolja dodatna stavka, no teško je ne poželjeti recimo SNES i N64 igre u istom paketu. O mogućem proširenju Nintendo još uvijek šuti, te po tom pitanju još uvijek nisu ništa najavili za 2019. godinu. Nakon svega ostao sam zbunjen, pogotovo nakon što je u službenoj video-najavi Mario opalio ?-blok koji je ostao upitnik, te sve vuče na to da Nintendo neke stvari namjerava doraditi u hodu.

Gregor Stojev

Najbolje: Igra kao usluga ima smisla

Meni najbolja stvar u 2018. bila je horor igra Dead By Daylight – asimetrični multiplayer hororac u kojemu se četvero igrača skrivaju od petog koji ih želi zatući. Znam što mislite, to je igra iz 2016. Nije li moj odabir trebao biti za 2018. godinu?

I jest, samo što ne mislim na ono što je Dead by Daylight nekoć bio, već ono u što je danas narastao. Kad sam ga po izlasku 2016. godine recenzirao, objektivno sam ga morao malo i “zgaziti”. Bila je to ipak stvar koja je imala tek tri ubojice, četiri skoro identične mape, preduga učitavanja, katastrofalan matchmaking i naravno brdo raznih bugova. Sve je to tada nažalost još nalikovalo nekoj beti, Early Accessu ili čak demu. Međutim, to me nije spriječilo da u njemu vidim potencijal, i da se toplo nadam kako će jednoga dana to sve sigurno biti bolje.

I onda je slijedila 2017. godina kada je njegova popularnost eksplodirala zahvaljujući Twitchu. Polako je prešao na konzole, organizirali su se turniri i stvarali mutavi meme-ovi. Postala je to stvarčica u svojoj zasebnoj sferi. Na moje oduševljenje, taj se rast kroz 2018. samo nastavio, i do danas je čak dobio i neka kultna lica poput Michael Myersa, Freddy Kruegera, Leatherfacea, pa čak i svinjice iz Sawa. Godina 2018. mi je zato ona u kojoj se Dead By Daylight uspio razviti u nešto sasvim dobro. U nešto što sam strpljivo čekao. S novim alternativnim mehanikama i periodičnim rebalansima, danas se sastoji od čak 14 ubojica i 12 tematskih lokacija, svaka od kojih još sadrži po nekoliko različitih levela.

Pričamo dakle o tri do četiri puta masivnijoj igri nego što je nekada bila, i to bez znakova usporavanja tog debljanja. No možda najbolja stvar koju je dobio ove godine je redizajn sustava monetizacije. Osim što je novi dućan sa sobom donio i brdo razne kozmetike, također je uveo i novu valutu s kojom DLC možemo preuzeti sasvim besplatno. Iako tek nedavno najavljen, proces prebacivanja na službene servere polako je već i započeo, a kada peer to peer uskoro postane stvar prošlosti, moći ću napokon tvrditi da sam dobio sve što sam ikada želio.

Op. ur. Gregor S. je sumnjiv tip čudnih životnih preferencija.

Najgore: Suicidalni Blizzard Entertainment

S naslovima kao što su nekoć bili Diablo, Starcraft i Warcraft, studio Blizzard Entertainment kumovao je mojoj asimilaciji gamingu. Bila su to zaista predivna vremena i premda se Blizzard tada nije baš razbacivao s igrama, ono što je imao bilo je kvalitetno. Svaka njihova najava bila je dočekana s velikim oduševljenjem, no nakon niza upitnih odluka, u 2018. nam je kap napokon prelila čašu. Prelaskom u famozni e-sports, Blizzard se već neko vrijeme nije bavio naslovima s kojima me prije toliko godina oduševio, no taj sam dio još nekako tolerirao. Neću sada previše spekulirati, ali spomenuti ću da se taj nepoželjni trend uglavnom samo nastavio od kako se Blizzard stopio s Activisionom.

World of Warcraft već godinama ni sam ne zna što bi, gdje bi, i kako bi. Diablo 3 pak smo jedva dočekali nakon što je prošlo čak 12 godina od legendarne dvojke, ali i on je tek bio šuplji prijevod naslova kojeg nosi. Ako ništa, barem je tada još izgledalo kao da je Blizzard napokon shvatio što njihovi vjerni igrači žele, i činjenica da pokušavaju bila nam je dovoljna. Jesam li rekao vjerni igrači? Mislio sam naravno PC igrači, ako smijem biti precizniji.

Ukratko, da, Blizzarde – imam ja mobilni telefon. Telefon na kojem mi nije ni na kraju pameti da se “ozbiljno” igram. Pogotovo kada za to posjedujem specijalizirane uređaje.

Virtualnu analognu gljivu ne bi dirao ni stylusom (čitaj štapom), a kamoli golim prstom. Da stvar bude još gora, taj novonajavljeni Diablo Immortal ne samo da je klon Diabla 3 (koji baš i nije nešto) već i klon nekakvog kineskog klona. To nam je dakle govno na kvadrat, besramni pokušaj da u što kraćem vremenu iz nas izvuku što je više para moguće. Problem uopće nije u Diablu kao takvom, već u samom Blizzardu koji je u potpunosti sada izgubio dodir sa svojom publikom.

Sva velika imena koja su nekoć stajala iza Blizzardovih najvećih hitova već su otišla na zelenije pašnjake dok se vrijednost Blizzardovih dionica preko noći pak srozala za nekoliko bilijuna dolara. Ako ni investitori više ne žele dirati njihove šuplje ideje, moram li ja zbilja opet biti njihov magarac? Zbogom stari prijatelju, nedostajat ćeš mi.

Zoran Žalac

Najbolje: “Thank you for releasing me, Spyro”

Ekipa se gore raspisala pa ja stvarno ne bih htio duljiti. O meni najzabavnijoj/najboljoj stvari već sam pisao – to je Spyro Reignited Trilogy. Na neki način ovime kopiram kolegu Brekala, ali ja sam urednik i ja kažem što može i ne može!

Da ovaj, ako je to već iskorišteno, 2018. i Sonyju izrazio bih zahvalnost za Astro Bota, jedinu VR igru zbog koje mi nije bilo tlaka spojiti PlayStation VR s njegovih tri tisuće kablova.

Najgore: PlayStation Classic

IMALI STE SAMO JEDAN POSAO, SONY! … Sad ih hvalim, sad ih kudim… tako je to u životu. Prvi PlayStation je kultna konzola i za Sony i za industriju videoigara pa se ne mogu načuditi koliko je traljavo odrađen posao oko PlayStation Classica. Gotovo nijedan aspekt nije prošao bez prigovora.

Početna cijena – previsoka za ono što se nudi. Kontroleri – trebali biti DualShock. Kablovi – prekratki. Emulator – tuđi. Postavke emulatora – skrivene. Kvaliteta slike – loša. Ponuda igara – razočaravajuća. Sveukupan dojam – nikakav.

Najtužnije od svega jest što vjerojatno više neće biti prilike da stari “sivonja” dobije moderno izdanje kakvo zaslužuje. Imali su jednu šansu i uprskali su. Znajući koliko emulacija može poboljšati izgled starijih igara, prava je šteta što u 2018. nemamo dostojan i potpuno legalan način za igranje klasika s prvog PlayStationa.

Posjetitelj HCL portala

Ako izuzmemo Igora koji se ostavio uredničkog posla i sad se bavi montiranjem televizora na zidove tuđih kuća, mi smo svoj posao odradili. Sada ste vi na redu pa nam u komentarima ispod napišite što je vama u svijetu i industriji videoigara bilo najbolje i najgore tijekom godine na izmaku.

Komentari (51)

  • Igor Belan

    29.12.2018 - 16:36

    Evo da i javno kažem da mi žao što vam se nisam mogao pridružiti u ovom kolektivnom članku. Ali telke se neće same montirati na zidove.

    • lliquid_

      @Igor Belan, 29.12.2018 - 19:52

      Women like to say…You should call “the guy”…iliti sluzbu za korisnike,hahah 😀

    • Aaa Aaa

      @Igor Belan, 29.12.2018 - 20:32

      ‘El možeš i meni montirati TV na zid :);)

    • Vass

      @Igor Belan, 30.12.2018 - 21:41

      Igroe hoćeteli u 2019 uvesti opciju prepravke komentara

    • Svizac Haby

      @Igor Belan, 06.01.2019 - 20:21

      Sram ih bilo, kad sami ne idu na zidove!

  • Zloco

    29.12.2018 - 17:18

    Najbolja stvar meni osobno? Kupnja ps4 iako sam bio ful skeptican a sad mi je ko djete(uz ostatak moje kolekcije),konto ju prodat al nope.najgora?psone classic takoder ovdje,moja prva konzola u zivotu,naprave classic i sjebu stvar.cijena je pala na 450 kn tak da cu uzet cisto zbog cijene i hakiranja.

  • superdeda2000

    29.12.2018 - 17:27

    Za najbolju stvar ću kopirati Hrvoja Smojića a za najgoru Filipa Zorića?

  • Black op

    29.12.2018 - 17:50

    Ne znam da li igre postaju lošije ili ostaju iste jer mi je gaming potpuno dosadio.Prošlo je vrijeme kada sam u gotovo svakoj igri uživao.Jedino čega se sjećam iz ove godine je Subnautica.Ipak se tu i tamo nađe neki dragulj.

    • Lovac

      @Black op, 30.12.2018 - 22:58

      Ma igre idu “downhill”. Evo ja godišnjem ponovno igram ME trilogiju, sad sam na 3; obavezno instalirajte Expanded Galaxy i Priority Earth (ovaj drugi proširuje cijelu zadnju misiju i moram ga još vidjeti, ali EG je zakon) mod!

  • Hellblazer

    29.12.2018 - 17:56

    Složio bih se sa Hrvojem po pitanju najboljeg i najgoreg i još samo dodao među najbolje ono što je naveo Žarko – stvarno dobra godina za indie igre.

  • vragec25cro

    29.12.2018 - 18:01

    Sve je isto več par godina u gamingu.Nažalost.Uzeo ps 4 da odigram rdr2(jeftiniji od xboxa),za…,ipak trebao uzeti Xbox.I dalje se igra klasika,WOT,ETS2,CoH2,Frostpunk pružio nadu u bolje sutra.Fortnite me iznenadio sa svojom popularnošču(iskaće več i iz paštete,nemogu ga smisliti,svaka čast njihovim tvorcima zbog zarade,popularnosti,održavanja novih stvari)Sve u svemu klasična godina(“aaa” naslovi me razočarali,indie naslovi u nekim segmentima oduševili).

    • Zloco

      @vragec25cro, 30.12.2018 - 19:46

      Xbox one s ljudi novi prodaju za 1000 kn na njuski,nema ekonomske racunice ovdje 😀

    • vragec25cro

      @Zloco, 30.12.2018 - 21:49

      Kako ne?pa ps 4 dobio za đabe 🙂

  • Saren

    29.12.2018 - 18:17

    Tesko za reci jel je bilo stvarno svega ove godine. Prije nego pocnem dobrim stvarima (koje vidim osobno kao losim bez uvrede ikome) krenimo sa losima. Prvo bih izdvojio Blizzardovo mucko ubijanje HoTS-a, (iako su si sami krivi za to sto njihova moba nije pridobila dovoljno veliki broj igraca) te njihov lame pokusaj da smire situaciju tvrdeci da ce se sve dalje odvijati normalno (od heroja to tematskih event-ova itd…) iako nema vise HGC-a. Ovim tempom cini mi se da ce HoTS vjerojatno krajem (ako ne prije) iduce godine biti ugasen (sto mi je iskreno steta jer ostajem bez igre s kojom sam se druzio od bete a nema za mene advekatne zamjene).
    Sto se jos Blizzarda tice i njihovog gusenja od strane Activisiona necu govoriti, polako postaju ko EA po nacinu odnosa prema fanovima, a o Diablo Immortal ne vrijedi niti rijeci spomenuti. Ocito je u 2018-toj popularno od strane developera / izdavaca pljuvati potencijalne kupce/igrace.
    Sljedece na listi mogao bi se izdvojiti RB6 Siege i blazi oblik gluposti (nisu valjda uzeli terapiju taj dan) koji su pokusali sa nametanjem iste verzije za sve igrace bez obzira geografski gdje bili, a samo da bi se probili na Azijsko trziste pod izlikom da “biti ce vam bolje jer nam je lakse stvoriti i odrzavati jednu verziju igre i tako ju podrivati svugdje (sa cenzurom za Azijsko trzise namjenjenu svima)”. No i to se sprijecilo pa je Ubi brze bolje zakljucio da su pogrijesili i da nece biti “one to rule them all” verzije. Vidjet cemo sto ce bit dalje.
    Od ostalih koji su mi se “zamjerili” ove godine vracam se ponovno na Bethesdu i fijasko zvan Fallout 76. Iako sam dugogodisnji fan ovog serijala drago mi je da za ovo nisam napravio pre-order (kao moj frend) al sam dobio beta key da isprobam. Blago receno stvar je koma kao sto sam u proslosti naveo od bugova, neoptimizacije do cinjenice da su mogli napraviti istu stvar i proglasiti ju multiplayer modom za Fallout 4. Jos su goru stvar napravili pucajuci si u nogu sa plasticnim vrecicama za tzv. collectors edition. Kako stvari idu sad si jos kopaju i grob jer igru cekaju navodno loot boxevi *insert slow clap here*. Uglavnom stvari su lose a ostaje za vidjet u 2019-toj kako ce proci RAGE 2, Doom Eternal te ako i kad se pojavi Bethesda i njihov ssci fi novi IP (zaboravih ime),ali smatram isto tako da ce ljudi itekako biti oprezni prije nego naprave pre-order novih igara njihovih.
    Sljedeci na listi je EA koji odlucno marsira naprijed sa gafovima (krenuvsi od lanjskog Battlefronta 2 i lootboxeva i “sense of acomplishment for players”) do toga da ako vam se jel ne svidja Battlefield V ne kupujte ga *ubaci fail trombone ovdje*. Uglavnom EA ko EA nemoze proci da ne naprave glupost neku. Ostaje za vidjet jesu li se opametili i kako ce Anthem proci kod publike sljedece godine. Za kraj jos cu spomenuti divljacku cijenu Originovog passa koji ti otvara pristup hrpi igara (istina od dva pro i obicnog prvi je jefitniji s obzirom na sve sto dobivas al smatram da EA opet haraci sa cijenovnikom koji iako je na godinu dana je neopravdano visok – ki to moze platit ?).
    Od ostalih stvari koje smatram losim jest sve visa i gora cijena PC igara (krenuvsi od sve vise edicija samo da ti dobijes novi shineyi a x/y kompaniji ostavis 100+ Eura), a da ne pricamo o tome kako Collectors Edition naslovi dolaze od sada bez igre (?!?!?!). Istina ko moze i hoce neka izvoli al smatram da se pretjeruje ovdje bez obzira kako igra dobra bila. Vjerojatno je to sve vise na tragu onoga sto je Zoran rekao jednom da cemo imati igre kao usluge i placati to sve vise – cini se da sve ide u tom smjeru. Dobili smo prakticki krajem prosle i pocetkom ove novi tip igre znan svima kao BR. Iako nemam nista protiv (prije nego se neko pozove na moj javni linc istaknut cu da sam dva probao kod frenda i nije za mene bez uvrede ikome) i smatram da je dobro imati raznovrnosti, cini se da je ova godina mahom bila obiljezena BR-om na valjda milijun nacina, sto opetovano dovodi do blagog zasicenja sto igraca do nas (mene) koje ovaj zanr ne zanima. Al eto svi zele na hype train pa mislim da nas u 2019-toj ceka jos BR zanrova.
    Sto se nekih lijepih vijesti tice koje smatram osobno pozitivnim u svijetu gaminga bas mi i ne pada puno toga napamet. Mogao bih izdvojiti uspjeh Croteama i Gamepiresa sa SCUM-om za kojeg se nadam da ce bit jos uspjesniji sljedece godine, ekipu iz eSport Arene koja je krenula sa svojom vlastitom gaming periferijom. I to je u globalu to za menne, osim nade da cemo u 2019-toj vidjeti sve one krasne nove naslove (tipa Outer Worlds i ostale) i da ce gaming sto se bar PC platforme tice biti jeftiniji (bar nesto) sa vecom raznolikosti naslova nego ove godine. Sorry for long post, krumpira nemam – pojeden sa blagdanskom puricom.

    • Hellblazer

      @Saren, 29.12.2018 - 18:59

      Ma evo ti lajk, ako ni zbog čega drugog, a onda barem zbog toga što si se dao u toliko pisanje i što si iznio sve što ti leži na duši. Valjda će biti krompira, a ako ga ne bude, nek’ onda barem bude purica?

    • Saren

      @Hellblazer, 29.12.2018 - 19:13

      Hahahah hvala, ma promisljao sam ovako sta je sve bilo ove sad vec gotove godine i reko idem stavit sve ovo sta je po meni osobno onako lose bilo. Hahaha bit ce i krumpira valjda xD 😉

    • lliquid_

      @Saren, 31.12.2018 - 01:53

      Hmm, u vecini ovih stvari se slazem s tobom jer si fkt dobro iznio argumente+svaka cast jer bogme si se raspisao dd, ali postoje neke stvari sa kojima ne da se ne slazem neko su po meni u isto vrijeme tocne i ne. Istina, ove godine nekima se svidja a nekima ne sva strka oko Battle Royale moda, loot boxeva u igra,itd… Ali npr. nebi rekao da je situacija s PC igrama toliko zeznuta. S time da stvar u kojoj se najvise slazemo je koliko je Blizzard zeznuo ovu godinu. Igram HotS cca 1god i nisam previse experienced posto igramu o mnogo odvojen intervalima, ali igra mi je supp bila i nadam se da nece odustati od nje jer mozda je toliko pokvare ili uspore da se pola nas prebaci na LoL, a uz to sam i Overwatch player i moram priznati da koliko kod se Blizz trudi igra je pala, mby zbog BRa mby zbog neceg drugog, kao i igrin community, sve nedrustveni likovi koji nece da ti pomognu i iritante kiddare[dobro toga ima u svakoj igri dd]. 😀 😀 😀

  • GizdaviApolon

    29.12.2018 - 19:36

    Najbolje-kupio xbox one
    Najgore-kupio fifu 19

  • PeroPoplava

    29.12.2018 - 19:50

    Najbolje- igrat god of war
    Najgore- ne igrat god of war???

    • blacklist0907

      @PeroPoplava, 30.12.2018 - 11:12

      Jos gore-ostale ekskluzive koje tek slijede

  • lliquid_

    29.12.2018 - 19:55

    Najbolje-masterpiece naslovi poput God of War, Red Dead Redemption 2, Spider-Man, Assassin’s Creed:Odyssey,itd…
    Najgore-na neki nacin Battle Royale zanr postaje glavno pravilo uspjeha te ga svi zele inkoponirati u svoju igru, pa tako druge igre i zanrovi koji su puno bolji od ovog padaju u sjenu

  • l)oolvl

    29.12.2018 - 21:11

    najbolje: remasteri kultnih igara kao što su Spyro i Shadow of the Colossus, te najave CTR-a i Warcrafta 3 😀
    najgore: Bethesda mi je skroz upropastila TES Legends 🙁 (promijenili developere)

  • Oblakoder

    29.12.2018 - 21:20

    Smash i PS4 Pro najbolje sto me zadesilo u ovoj godini 🙂

  • ivanic

    29.12.2018 - 21:22

    Najbolje- najavljen dugoočekivani Resident Evil 2 Remake
    Najgore- ne najavljen Half Life 3 😛

  • Tony77

    29.12.2018 - 21:28

    Najbolje: smjer u kojem ide GodofWar
    Najgore: ma fortniteova mainstream dominacija

  • andjel

    29.12.2018 - 23:00

    najbolje: platinum Rayman Legends na PS4
    najgore: platinum Rayman Legends na PS4

  • crolink07

    30.12.2018 - 00:30

    Najbolje: gomila odličnih single igara
    Najgore: sve manje vremena za sve te igre

  • Raba

    30.12.2018 - 01:23

    Najbolje: Singleplayer igre još su jednom pokazale kako neće izumrijeti iako su neki tvrdili ili još uvijek tvrde da će se to dogoditi

    Najgore: Pokušaji razno raznih develepora da kopiraju Fortnite i Pubg u žanru battle royala umjesto da stvore nešto drugo.

  • bozicni_zeko

    30.12.2018 - 12:57

    Slažem se sa Hrvojem i Zoranom. Te stvari su meni najgore i nabolje u ovoj gamerskoj godini 😀

  • BONZO

    30.12.2018 - 13:28

    Zar nitko neće dati podršku našem Peri kojeg je zadesila ljubav? There’s plenty more fish (citaj: cospleyerica) in the sea ?

    • MaliMicek

      @BONZO, 04.01.2019 - 22:17

      Ako se ne varam (pogledao sam kratki video) valjda misli na plavi kostim Crystal Maiden iz Dote 2

  • cro8991

    30.12.2018 - 16:30

    Najbolje – apsolutno fantasticni GoW i ocekivano odlican RDR2.. Koliko god mi bilo drago da smo dobili takva dva dragulja u istoj godini, opet mi je zao sto ce samo jedan odnjet GOTY (minimalmu prednost dajem GoW-u).. Spiderman je takoder ispunio ocekivanja, ali ne bih ga stavio u tu kategoriju s ova dva gore navedena dragulja, ali drago mi je da smo nakon Arkhama dobili nesto dobro iz tog zanra… Bilo je jos tu dosta dobrih naslova i 2019-oj ce biti jako tesko ovo nadmasit…

    Najgore – battle royale groznica se nastavila, jaca je nego ikada i kako vrijeme odmice, tako i ona guta sve pred sobom i sumnjam da ce gaming u narednoj godini ozdraviti od nje…

  • Brok

    30.12.2018 - 17:44

    Imam sit. Pa i problem Kod Gow za ps4. Naime. Muspalheim level 6.porazim valkiru, ali umjesto onog plamen kaosa za nadogradnju ostrica dobijem neki plameni grb ili tom sl. Sranje i nemogu jer nema. M. Nadogradit ostrice na level5. Tako vrujedi i za sjekiru.. U redursima, kupi, prodaj, Nema. Igrao sam 30ak puta, nadajuci se ovaj put ce biti, ali svaki put isto. Kupio san novi Cd. Opet ista stvar. Kako, zasto?? Ostajem na levelu 4.koji je poodosta za poraziti zadnju Valkiru u vijecu valkira. Ima li tko takvih sit., savjet, prjedlog?? Hvala

  • StJimmy90

    30.12.2018 - 17:47

    Dugo sam čekao članak na kojem ću moći ostaviti poduži komentar na ovu temu, ali evo tko čeka taj i dočeka. 🙂
    Dakle, najbolja stvar u ovoj godini po pitanju gaminga, po mom osobnom mišljenju je RDR 2.
    Prošlo je više od dva mjeseca od kako je igra izašla ( kupio sam ju na day one ) igrao sam ju svaki dan, a još ju nisam prešao. Igra je toliko masivna da to nije za povjerovati. Bez imalo patetike, RDR2 je prva igra još od mojeg djetinjstva koja mi je izazvala “leptiriće” u trbuhu. Vjerojatno zato što sam još kao klinac bio ogroman fan western tematike ( Od Zagora, western filmova, igranja s kaubojima i indijancima ) a ne pomaže ni činjenica da mi je najdraža, a i prva igra na kompu bio famozni Desperados.
    Ne želim omalovažavati GoW, ali ta igra meni uopće nije u istoj klasi. Smatram da je to linearna igra koju prijeđeš u par dana i koju ćeš odigrati maksimalno dva do tri puta i slijedeće godine je zaboraviti.
    RDR2 je za mene igra desetljeća, a ne godine. I probati ću navesti nekoliko razloga, a koji uopće nemaju veze s grafikom i tehnikalijama.
    RDR2 je prvenstveno spora igra koju će cijeniti stariji igrači mirnog karaktera i tu je njena najveća draž. Jahanje nepreglednim krajolikom me nevjerojatno opušta, iako neki proklinju izostanak fast travela. Igra ti daje mogućnost da se toplo obučeš, zajašiš konja i odjašeš u planine gdje danima možeš loviti, pecati i kampirati. Savršenstvo za one koje to privlači. Za Boga miloga, Dutch je poslao jednom prilikom kolegu iz kampa da me nađe koliko dugo me nije bilo u kampu.
    Igra je također puna nevjerojatnih prizora poput onog gdje se čopor vukova nadmeće s grizlijem oko strvine na sred zaleđenog jezera.
    Svaka koliba ima neku tajnu. Pa razne špilje “vještičje jazbine”, likovi koji žive s vukovima ili u krošnjama.
    Igra te jednostavno vuče da istražiš svaki komadić teritorija.
    Svaki put kad uđem u Valentine ili Strawberry, prolaze me trnci. Koliko ti gradovi djeluju živo.
    Spuštanje rijekom i brzacima u kanuu dok ne dođeš do mirnijih voda, a onda štap za pecanje i pecaj.
    Svaki kadar izgleda kao da je stvoren za razglednicu.
    Svaki aspekt ove igre djeluje nevjerojatno. Ovo je remekdjelo koje će se još dugo pamtiti.
    A sada idem dalje istraživati bespuća američkog zapada i uživati u ovom remekdjelu.
    Ispričavam se na dugačkom komentaru i želim Vam sve najbolje povodom blagdana. 🙂

    • Tommygun

      @StJimmy90, 30.12.2018 - 19:46

      Potpisujem…

    • Brok

      @StJimmy90, 30.12.2018 - 23:33

      Hmm. Ja sam God of War presao vjerujem jedno 50 ak puta. Tako da pisi u ime svoje. Ne i u ostala, ili vecine, kako god ustvari.

    • Oblakoder

      @Brok, 31.12.2018 - 01:48

      Pa on i pise u svoje ime i to na samom pocetku teksta naglasava…

    • Brok

      @Oblakoder, 31.12.2018 - 02:11

      Ako si ga dobro razumjeo… Citiram…. Koju ces odigrati max. 2, do 3 puta. Znaci govori o tebi, meni, njemu. A u tom trenutku vise nepise za sebe, o sebi. Ključ na rijec Ces. Ja, ti, on, mi, vi, oni. Dakle Nenaglasava samo nit samog sebe. I ZATO me bocnulo to. Jer ima vidis netko tko ju je presao i 20 puta vise negoli sto On misli, tj kako kaže Smatra.
      ?

    • StJimmy90

      @Brok, 31.12.2018 - 08:35

      Nisam mislio na okorjele fanove poput tebe nego na obične gejmere. Oni u prosjeku sigurno neće odigrati igru više od dva tri puta.
      Govorim to iz vlastitog iskustva jer moj mali katalog igara su uglavnom PS ekskluzive. I ista stvar mi se dogodila sa Unchartedom i s Last of us. Te igre završiš maksimalno dva tri puta u mjesec dana i to je to. Ja ponavljam, RDR igram dva mjeseca svakodnevno i još ga nisam završio.
      Bez obzira što smatram da je Last of Us igretina, nije u istoj klasi sa RDR2.
      Po pitanju uloženog novca i vremena zabave, RDR2 nitko nije do koljena.

    • crolink07

      @StJimmy90, 31.12.2018 - 09:27

      2 mjeseca? A koliko igraš dnevno? Pola sata?
      Onda će ti potrajati čitavu iduću godinu.

    • StJimmy90

      @crolink07, 31.12.2018 - 10:56

      Neki od nas imaju i drugih obaveza. Posvetim se igranju par sati dnevno. Uostalom RDR2 ima masu stvari za obaviti ukoliko želiš ostvariti 100 %. Većina tih stvari oduzima dosta vremena.
      Na kraju krajeva, kako da ja Vama objasnim da nekad po cijele dane vozim kočiju s jedne strane mape na drugu. Pa malo u planine jer me to opušta i pruža nevjerojatan užitak.
      Kako da ja vama objasnim da sam u San Andresu pokušao odvesti svako vozilo uključujući i šleper na vrh planine Chiliad ili sletio sa svakim zrakoplovom na nosač aviona ili da sam u GTA V po cijele dane vozio autobus kao u bus simulatoru.
      Rockstarove igre imaju to nešto što ti omogućava da radiš što poželiš.
      U RDR2 želim preživljavati u planinama. Kampirati danima tijekom mećave. Pecati na zaleđenom jezeru. Loviti legendarne životinje. Hvatati ucijenjene glave. Ploviti kanuom brzacima kroz kanjone.
      Sve to oduzima vrijeme, a nema veze s glavnom pričom.
      Osoba koja je proletjela kroz story u tri dana i stavila igru na njuškalo to ne može shvatiti.
      Kad mi neka druga igra omogući sve ovo što sam nabrojao i tonu drugih stvari, zaigrat ću ju. Do tada, RDR2 je za mene igra generacije.

    • crolink07

      @StJimmy90, 31.12.2018 - 12:37

      Ma zezam se, najvažnije je da je tebi super,uživaj u igri??

    • Oblakoder

      @Brok, 31.12.2018 - 09:19

      Svaka cast ako si odigrao GoW 50 puta ali to sto je napisao 2-3 puta je sasvim korektno. Jedno 5 puta u tekstu je napisao da je to njegovo misljenje pa ne mora valjda napisati 10 puta da bi razumeli u kom kontekstu pise 🙂

      U sustini RDR 2 jeste gigant naspram GoW barem sto se tice velicine, sto na kraju krajeva ne znaci da je bolja igra.

  • Vass

    30.12.2018 - 21:34

    Dobro-uzeo ps4 i unchaarted 1-3 i TLFU
    Loše-UT rip

    • Vass

      @Vass, 30.12.2018 - 21:37

      Prokleti telefon,ja umesto TLOU napišem TLFU

  • moordrak

    31.12.2018 - 06:33

    A gdje je kolegica Petra Rukav? Vidim sva pera iz Teama Sausage. Nema ni jedne žemske ruke…

  • moordrak

    31.12.2018 - 07:37

    Ova godina je bila jedna od najboljih gamerskih godina koje pamtim.
    Za početak, AC Odysey, zatim NiNo Kuni2, pa God of War, Detroit: Become human, Astro Bot: Rescue mission i na kraju igra desetljeća: Red Dead Redemption 2.
    Razočarenja također nije manjkalo. Godinu je otvorio Kingdom Come: Deliverance tehničkim problemima, pa je baklju preuzeo FC5 prokleto neinteresantnim likovima i dozlaboga repetativnim gameplayom, a pred kraj godine, titulu najgoreg preuzima Fallout 76. Bilo je tu još par naslova vrijednih spomena poput novog TombRidera i većini dobrog Spidermana.
    Batle Royal žanr postao je globalni fenomen, dok je Fortnite od običnog moda postao multimilijunski biznis. Dobro ili loše, ne mogu ocijeniti, ali da su svi uskočili na vlak zvan BR jesu. Ako je ovo budućnost gaminga, onda je to loše. Jako loše.
    Dobro je što ćemo dobiti neke nove konkurente na području igranja u oblaku, a loše je što se segmet konzolaškog gaminga kod nekih proizvođača stopio sa PC-jem.
    Dobro je što napokon i u hrvatskoj imamo kvalitetne studije i tvrtke koje se bave gamingom. Loše je što ih malo koji domaći gamer visoko cijeni (čast izuzecma).
    Loše je što su cijene kvalitetnih grafičkih kartica još uvijek u nebesima, a neki od velikih igrača poput Nvidije nemaju nikakvu namjeru spuštati cijene. Naprotiv, nabrijavaju ih.

    Kada sve podvučem i zbrojim, bila je ovo godina prepuna sadržaja, bogata velikim igarama koje ćemo dugo pamtiti,a neke ćemo još duže igrati.

  • Brok

    31.12.2018 - 09:12

    Ma sve 5.svako ima svoj ukus, a i okus. Hh.

  • maniacx

    31.12.2018 - 09:26

    Najbolje: singleplayer!
    Najgore: tisuću gaming platformi na PC-u (od Uplaya, Epica, Steama, Origina, GOG-a itd itd) – svaki k ima posebnu platformu s koje igras…

  • Kernel

    02.01.2019 - 11:39

    Najbolja stvar definitivno pregršt open-world singleplayer igara. Tek sam probao RDR2, ali ne sumnjam da su i GOW i Spider-Man odlični.

    Najgora? Skandali oko Bethesde. Fallout 76 sam po sebi je već dovoljan skandal s obzirom na to šta je. A onda su došli fake canvas bagovi za Collectors Edition, pa leakovi informacija kupca, pa onda sad najnovije ona boca za Dark Rum ili kako se već zove piće.

  • SanKa

    03.01.2019 - 09:11

    SP igre oživile, to je najbolje, BR žanr najgore

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?