HCL.HR

Budućnost igara otvorenog svijeta je u letenju, evo zašto

Zoran Žalac 03.03.2022.   •   16 komentara


U kratkom periodu pojavilo se nekoliko novih igara koje aktivnost kretanja po otvorenom svijetu proširuju na mogućnost letenja. Bilo je i vrijeme!

Otvoreni svjetovi u igrama postaju sve veći, a samim time sve je veći smor istraživati ih pješke, ili bolje rečeno – na tlu. Da, vidim onu planinu tamo na koju se mogu popeti, ali do nje imam stotinu i jednu distrakciju na putu. Dok prođem pokraj deset neprijateljskih kampova, osam spilja i šest stanica za autobus, izgubio sam volju za odlaskom na prokletu planinu.

Zato mi je drago vidjeti da sve više igara s otvorenim svijetom počinje koristiti mehanike letenja. Horizon Forbidden West je očiti primjer – mogućnost letenja u toj igri bila je jedna od najtraženijih stvari i izvedena je odlično. Pokemon Legends Arceus također nam je dopustio da se vinemo u zrak. Nedavno lansirani ELEX 2 dodatno je oslobodio svoj jetpack iz prvog dijela i omogućio “plovidbu” iznad mape. Dying Light 2 je isto tako postao “vertikalniji” uvođenjem paraglajdera. Čak i nadolazeći Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarok proširuje svoj sustav letenja omogućujući igraču da se pretvori u gavrana, odleti i na nekoj novoj lokaciji nastavi trčati u ljudskom obliku.

Da se razumijemo, nije letenje u igrama otvorenog svijeta bila strana pojava prije 2022. godine. Just Cause, Saints Row, GTA, Batman: Arkham… sve su to serijali koji su nam omogućili brže kretanje pomoću nekog oblika letenja. Od individualnih naslova za primjer također možemo spomenuti Middle-earth: Shadow of War ili  No Man’s Sky. Igre u MMORPG žanru tradicionalno imaju leteće mountove – od onih popularnijih teže je nabrojati one koji nemaju letenje nego one koji imaju.

Međutim, dosta igara otvorenog tipa nije dopuštalo takvo letenje. Fallout 4, The Witcher 3, Ghost of Tsushima, Dragon Age: Inquisition, Days Gone, Cyberpunk 2077  i Watch Dogs samo su neki od primjera. U nekim od tih igara letenja nema jer to tehnički nije u skladu s periodom u kojem se igra odvija (Ghost of Tsushima) ili nije u duhu igre (Days Gone je bajkerska, a ne helikopterska avantura). No, u drugim igrama, npr. Dragon Age takve implementacije nema jer je u to vrijeme bila teško izvediva s tehničke strane, ili tadašnji hardver jednostavno nije bio spreman za to. Sada to više ne bi smjelo biti izlika.

Letenje u igri otvorenog svijeta može značajno izmijeniti koncept gameplaya, ali mislim da nam baš to i treba umjesto da trčkaramo od točke do točke. Ako si malo premotate film, vidjet ćete da sve više igara otvorenog svijeta zadnjih godina ima tu ideju. Kretanje u Marvel’s Spider-Man je odlično i brzo, a jedna od najboljih stvari propalog Anthema bila je upravo letenje.

Ako gledate ono što tek dolazi, ima i tu primjera. Forspoken ima gameplay u kojemu glavna junakinja drži momentum kretanja i skače s visina bez štete od pada. Nastavak Breath of the Wilda također seli u nebesa te smo u najavnom traileru vidjeli Linka kako slobodno pada u oblacima. U prvom traileru za Avatar: Frontiers of Pandora vidjeli smo kako ćemo u ulozi Na’vija jahati njihove leteće zvijeri. U Starfieldu ćemo također letjeti vlastitim brodom, isto kao i u Beyond Good and Evil 2 ako ta igra ikada izađe.

Naravno da ovo ne znači kako je klasičnom hodanju, jahanju i vožnji po tlu odzvonilo. I dalje će to biti validni načini kretanja i transportacije. Ali budućnost je definitivno u letenju, a igre s početka 2022. daju više nego jasnu naznaku toga.

Označeno sa: ,

Komentari (16)

  • Agent

    03.03.2022 - 15:29

    Bolje da rade manji svijet nego forsiranje letenja

    • Agent

      @Agent, 03.03.2022 - 16:52

      Da ali često developeri onda stave prazan svijet. Jer što bi stavljali svugdje nešto zanimljivo kad se lagano može preletjet nekoliko kilometara za sljedeću zanimaciju.

  • macgyver

    03.03.2022 - 15:38

    U Far Cry 4 iz 2014. se moze letjeti

    • vlatko2003

      @macgyver, 03.03.2022 - 15:47

      u morrowindu iz 2002. takoder

  • Smike

    03.03.2022 - 16:31

    Znaci napokon je došlo vrijeme da neko napravi kvalitetnu Superman igru..

  • vragec25cro

    03.03.2022 - 16:33

    2004 godine več Gta San andreas imao letenje po mapi i cak vise razlicitih aviona i helikoptera.Dragon Age izasao 2009 a DA Inquisition 2014 tako da ne vidim tu neke tehnicke nedostatke za letenje osim možda vremena i price u igri.U zadnja 3 Far cry letenje isto korišteno na veliko.Od zadnjih par open world igara koje odigrao jedino Ac Valhalla nije imala letenje logicno Vikinzi,Cp 2077(to me malo i razočarlao) i Elden ring.Tako da to nije previse novo ili da je nesto popularnije.Vecina igra koja open world i nema letenje je zbog vremena u kokem se odvija sve koje igrao blizu naseg vremena po priči večinom imaju neki nacin letenja

    • Mamba_

      @vragec25cro, 03.03.2022 - 16:52

      Kontam da je dosta lakše uraditi animacije i programiranje za neko vozilo(avion, helikopter, svemirski brod…), nego za neke životinje/čudovišta(zmaj, ptica, neko i slična leteća stvorenja i karakondzule…)

    • vragec25cro

      @Mamba_, 03.03.2022 - 18:01

      2005 Perfect world,ali to kako je i spomenuo Zoran mmorpg imao letece.Nisam ja tu mislio nista lose sta se tice Horizon Fw nego samoga članka 🙂 Horizon Fw mi trenutno cak i zanimljiviji od Horizon Zero Dawn zbog štita padobrana šta se tice gameplaya,ali ga stavio malo na cekanje zbog Elden Ringa.

    • Demon90

      @vragec25cro, 03.03.2022 - 17:59

      A CP he trebao imati, al kao I mnogo drugih stvari ista mogućnost je izbačena. Mislim ono doslovno postoje letača auta samo ih ne mozes koristit.

  • Stitrek

    03.03.2022 - 17:11

    RDR2-u bi ponekad dobrodosao zmaj ili antigravitacijska letjelica🚀

    • Zoran Žalac

      @Stitrek, 04.03.2022 - 09:14

      U RDR-u 2 se inače može letjeti, zato nije ni spomenut 😛

    • Smike

      @Zoran Žalac, 04.03.2022 - 11:49

      Moze u onom balonu, ima misija.

  • StargateFan

    03.03.2022 - 18:07

    Jedna je istina – ne trebaju sve open world igre letenje

  • Smike

    03.03.2022 - 22:43

    Nama je problem sto brzo izlaze druge igre i ne uspijemo istražiti cijeli svijet i sta se nudi,pa daj jos letenje da još manje istražujemo. Kad sam bio mlađi sve živo sam pročešljao u gta san andreasu jer je bio neki mit da postoji Jeti ili Bigfoot i neki masovni ubojica i našao sam na nekoj pilani garažu a u njoj krvavi lanci..😀,a sad hajmo malo istražiti gdje ima neki upitnik i idemo sljedeća igra..

  • Veseleilo

    04.03.2022 - 09:01

    Ark i griffin sa speed 1200… Slican dozivljaj nisam imao ni u jednoj drugoj igri.

  • Zoran Žalac

    04.03.2022 - 09:12

    Klasične recenzije neće biti, možda netko napiše nešto kasnije ako bude igrao.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?