HCL.HR

Što će velike kompanije pjevati na kraju 2013. godine?

Zoran Žalac 22.12.2013.   •   1 komentara


Ekskluzivno doznajemo koji će se domaći glazbeni hitovi slušati na blagdanskim domjencima velikih izdavačkih kuća i developera u industriji videoigara!

Cijele ove godine redakcija HCL-a marljivo je gradila dobre odnose s izdavačima i proizvođačima videoigara čime smo im jasno dali do znanja da je gaming na ovim prostorima itekako učestala pojava, gotovo na razini trenda. Istina da 95% populacije ove države još uvijek koristi termin „igrica“, ali barem napredujemo iz godine u godinu pa polovica tog postotka barem zna na što se taj termin uopće odnosi. Svu tu ljubav koju smo iskazivali s naše strane developeri i izdavači vratit će nam na svojim predbožićnim domjencima i pijankama na kojima će, po našim ekskluzivnim saznanjima, na svoje playliste uvrstiti i neke od najpopularnijih glazbenih uradaka s naših prostora. Čast nam je ovim jedinstvenim tekstom otkriti o kojim je to hitovima riječ.

Kad u jednom danu prodaš četvrtinu onoga što Nintendo uspije prodati u čitavoj godini, imaš zasluženo pravo na opuštanje i nirvanu. Sony je tijekom 2013. bio u toliko ugodnoj poziciji da si je doslovno mogao dopustiti ismijavanje konkurencije. S jedne strane imao je najživlju konzolu trenutne generacije uz niz ovogodišnjih ekskluziva, a s druge je ponudio tehnički snažniju, a opet jeftiniju konzolu od izravne konkurencije. Sonyjeva je ekipa s PlayStation 4 konzolom igračima praktički poručila: „Ovo je samo za vas igrače. Dođite i uzmite što je vaše!“ Samo ih ne pitajte o prodajnim rezultatima PS Vite.

Xbox One konzola startala je jako dobro, također se prodavši u milijun i nešto primjeraka unutar prva 24 sata. Ali ako malo premotamo film šest mjeseci unazad takav scenarij zapravo nije bio na vidiku jer je Microsoft tada propagirao neke sasvim druge ideje od trenutnih. Njihova nova konzola trebala je konstantno biti spojena na Internet i trebala se obračunati s polovnim kopijama igara. Ali glasno negodovanje istog tog Interneta natjeralo je Microsoft da napravi zaokret, pojede govno i dostavi ono s čime su svi na kraju zadovoljni. Jedinstven je to dokaz da igrači drže velike kompanije u šaci, a ne obrnuto, iako se to većinu vremena ne čini tako. Ako oni ne daju nama, ne damo ni mi njima. Zapamtite to. U Microsoftu definitivno jesu.

Iako u redakciji HCL-a postoje stranke koje snažno lobiraju za Nintendo i ne dopuštaju kritiziranje istoga, činjenice su činjenice – Nintendo trenutno živi u balonu od sapunice. Konzola koju nude hardverski je inferiornija od konkurentnih uređaja i pored toga ima slabiju podršku izdavača i developera. Svaka čast Nintendovoj kreativnosti i domišljatosti, ali u 2013. nisu učinili mnogo toga da nas uvjere kako budućnost Wii U konzole izgleda optimistično. Pustimo ih stoga da žive u sadašnjim uvjerenjima, ako se ispostavi da su u pravu i da je naša zabrinutost neutemeljena, stvari će s vremenom sjesti na svoje mjesto i nitko neće biti sretniji od nas.

U godini 2013. oprostili smo se od izdavačkih kuća THQ i LucasArts. Koliko to god nepristojno zvučalo, možemo reći – i bolje da je bilo tako. THQ je svoje brojne franšize podijelio strankama koje su se sasvim fino pobrinule za njih i njihovu budućnost (primjer su Saints Row IV i Metro: Last Light u izdanju Deep Silvera). LucasArts s druge strane sa Star Warsom dosta dugo nije napravio ništa korisno, a pogotovo ne nešto impresivno. Postoje određene dvojbe oko toga je li uistinu bilo pravedno da ta franšiza pripadne samodopadnom Electronic Artsu, no odgovor na to pitanje dobit ćemo tek negdje 2015. godine. Ove tvrtke možda neće imati grupne domjenke, ali u sklopu nekih manjih privatnih okupljanja i druženja rečeno nam je kako će Jole biti neizbježna glazbena podloga za te prigode.

Bogu hvala na nogometu, rekoše nam u Electronic Artsu. U godini gospodnjoj 2013. veliki EA ponovno je proglašen najgorom tvrtkom u Amerikama, promijenio je čelništvo kompanije, otpustio tisuću i nešto ljudi u sklopu sužavanja svog EA Partners programa pa pohrlio u partnerski zagrljaj prema Microsoftu. Najiskrenije, ovu tvrtku nije briga što vi mislite o njoj. U Electronic Artsu znaju da vi zapravo ne možete bez njihovih Battlefielda, Mass Effecta, Simsa i koječega još. Možete ih mrziti, ali bez njih ste zapravo u krizi. Vi zajedno s čitavom industrijom.

Ubisoftove najave često graniče s provokacijama. Ove godine tako su više igara odgodili nego izbacili na tržište. Karikiramo naravno, ali nije to ni tako daleko od istine – Beyond Good and Evil 2, Rainbow Six Patriots i Brothers in Arms: Furious Four tek su dio obećanih naslova o kojima Ubisoft uporno šuti dok istovremeno odgađa Watch Dogse, South Park, a donedavno i Rayman Legends. Ali oni zapravo nisu negativci, nikako. Idu na trenutak samo, popravit šminku malo.

Tvrtka koja je svojevremeno cvjetala na franšizama Tony Hawka, Guitar Heroa, Spider-Mana, James Bonda, Star Warsa i drugih, u 2013. je svoje poslovanje svela tek na Blizzardov dio kolača, zombije Walking Deada, Skylanders figurice i novi Call of Duty. A upravo je potonji krenuo silaznom putanjom i u novom izdanju postao najslabije ocijenjena igra čitavog serijala. Ali Activisionu zapravo nije ništa, oni se samo smiju dok još obrću pare. Iduće godine ionako imaju Bungijev Destiny.

Teoretski gledano, Valve u svom Steamu ima kljuse koje je u stanju pobijediti u svakoj utrci, a utrkuje se u sasvim zasebnoj kategoriji gdje zapravo i nema konkurenciju. U 2013. godini svjedočili smo stidljivom pokušaju Valveovog prodora prema domeni gaminga u dnevnom boravku, pokušaju čiji ćemo ishod znati tek u predstojećim godinama. Kažemo stidljivom jer Valve ne želi samouvjerenost Microsofta ili Sonyja, premda statistički raspolaže jednakom, pa čak i većom vojskom korisnika od njih. Iduća će godina za njih stoga biti u znaku borbe za teritorij. Bit će to bitka koja će pokazati što je čije u dnevnom boravku.

Vlasnik Rockstara i 2K Gamesa ima povoda zadovoljno trljati rukama i gladiti bradu, ako je pušta. Grand Theft Auto V tek je počeo svoju dominaciju koja će se iduće godine samo nastaviti dopunskim sadržajem i, nadamo se, portovima za neke druge platforme. S druge strane, BioShock Infinite je do izlaska gore spomenutog GTA 5 bio najprodavanija multiplatformska igra u SAD-u, a NBA 2K 14 opet se pokazao kao jedino virtualno odredište za ljubitelje košarke. Take Two stoga ovih blagdana slavi što smo prepoznali njihove dobre kapitalističke namjere.

Slava zna udariti u glavu, i zna se isto tako obiti o glavu svakome tko si umisli da je slavan. Razvojni tim Telltale Games postao je slavan prije godinu dana kada je na medijski eksponiranoj VGA 2012 dodjeli nagrada sa svojim Walking Deadom pobrao titulu za igru godine pa smo svi zaboravili da je godinu dana ranije s Jurassic Parkom imao jednu od najgorih igara godine. Telltale si je sada za 2014. samouvjereno nabacio četiri epizodna projekta istovremeno, što je po mnogima zabrinjavajuće. Mi im želimo svu sreću u tome jer volimo njihove priče, samo se nadamo da se neće zaletjeti kao Jasmin Stavros sa svojom ekipom.

Ovim putem ograđujemo se od bilo kakve odgovornosti prikrivenog oglašavanja gore navedene autorice iza koje sasvim slučajno stoji magnat Kozomara, a koji isto tako sasvim slučajno ima udio u poslovanju ovog portala. Istinska je istina da su nezavisni razvojni timovi rasturili ovu godinu i da sukladno tome imaju pravo slaviti svoju solo igru i dobitnu kombinaciju.

Eto, sad kad znamo što će se slušati među velikim tvrtkama na izmaku 2013. možemo se polako okrenuti planiranju iduće godine. Budite i dalje uz nas, očekuju vas neke zaista lijepe stvari s kojima će gaming u čitavoj našoj državi, a bome i regiji, doći na jednu novu, višu razinu!

Komentari (1)

  • vaultboy_zd

    29.12.2013 - 00:24

    kreativno, al glazba je ajme majko

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?