HCL.HR

DiRT Showdown

Igor Belan 24.04.2012.   •   7 komentara


Ekskluzivno smo zaigrali DiRT Showdown, Codemastersov pokušaj da napravi arkadniju, eksplozivniju, nabrijaniju i destrukcijom nabijeniju DiRT igru. Otkrivamo kako izgleda za sada i što će sve donijeti kada izađe u svibnju.

‘Dobrodošli u novu vrstu DiRT-a’, kaže developer i izdavač Codemasters na službenim stranicama ove igre. I zaista – DiRT Showdown je potpuno drugačija vrsta DiRT igre. Zamislite da Gymkhana mod iz DiRT-a 3 i Destruction Derby serijal iz 90-ih dobiju dijete u Codemastersovom EGO engineu – to je DiRT Showdown. Ovdje nema rally elemenata, a nema ni govora o simulaciji. Prije nego se zabrinete da je Codemasters potpuno krivo shvatio što fanovi zapravo žele, valja spomenuti da developer već radi na pravom nastavku serijala, DiRT-u 4 (ime nije konačno) za koji je obećao povratak simulaciji i nekim starim vrijednostima rally utrkivanja.

Showdown je tako naslov između dva velika DiRT nastavka. Brza, luda i eksplozivna arkada koja cilja na onu publiku koja je poželjela preskočiti rally evente DiRT-a 3 i samo raditi trikove u Gymkhana modu. Budući da je EGO engine i dalje glavni mozak iza svega, automobili djeluju konkretno i imaju prigodnu težinu koja se osjeti u vožnji, samo je fizika malo podešena da više oprašta greške – olakšava izvedbu raznih kontroliranih okreta i proklizavanja koji zarađuju igraču bodove u nekim modovima igre.


Iako raznolikih eventova sa svojim posebnim pravilima ima nekoliko, u suštini se sve svodi na tri osnovna načina igre: utrkivanje, izvođenje trikova i čisto uništavanje konkurentskih automobila u arenama.

Iz mog kratkog iskustva s igrom eventovi utrkivanja su čista arkadna klasika. Staze su obično kratke i dizajnirane tako da potiču sudare na određenim mjestima. Skakaonice su česte, a prelaskom preko njih aktivira se i prigodni vatromet te ovacije publike. Tipku za nitro (prvi put u serijalu) i ručnu često ćete stiskati dok se pokušavate ubaciti između protivnika i zida u nekom dugom zavoju, a igra će dodatnim bodovima nagraditi dobro tempirane udarce u protivničke aute.


Dio igre koji smo dobili na test nije dopustio izbor licenciranih automobila za eventove utrkivanja, a kako čujem – tako će biti i u konačnoj verziji. Igrati ćemo s fiktivnim ‘pilama’ koje podsjećaju na neke jurilice iz stvarnog života te izgledaju kao da su i stvorene samo za tu jednu utrku, već predodređene za uništenje.

Imajte na umu da će netko s guštom ignorirati zavoj pred sobom samo kako bi se uz zvuk nitro boosta zabio ravno vama u bok…

Baš kao što ćete se vi truditi da onesposobite protivnike, isto će i oni pokušati napraviti vama. Ne računajte da ste sigurni dok kontrolirano driftate u zavoju, već imajte na umu da će netko s guštom ignorirati zavoj pred sobom samo kako bi se uz zvuk nitro boosta zabio ravno vama u bok (za dodatne bodove, ako ne samo iz gušta). Takav osjećaj iščekivanja i napetosti obećavaju utrke DiRT Showdowna, a to je ono što bi ovaj način igre moglo dići iz prosjeka. Jer kad sve zbrojim i oduzmem, eventovi utrkivanja bili su najmanje zabavni dijelovi igre.

Ponešto interesantniji bio je Hoonigan mod koji djeluje kao Gymhkana 2.0. U njemu valja u što kraćem vremenu proći stazu usput izvodeći trikove u maniri Kena Blocka. Dapače – Ken Block je opet u igri, kao i njegov automobil. Hoonigan eventovi jedini i daju na izbor licencirane automobile iz stvarnog svijeta poput Forda Fieste i Subaru Impreze. I ovdje postoje varijacije na osnovnu temu izvođenja trikova, ali stvar je u suštini jednostavna – promašite izvesti neki trik na određenom dijelu staze i izgubili ste. Budite sporiji od protivnika u izvođenju i opet – izgubili ste. Trikovi uključuju skokove, driftove, okrete oko stupova i prolaske kroz uske prolaze, a u odnosu na DiRT 3 ovdje ih je ponešto lakše izvesti zbog arkadnijeg i prilagođenijeg voznog modela.


Veliki dio ovakvog freestlye iskustva odigravati će se u igrinom Yokohama Complexu u sklopu Joyride moda, za koji se priča da je oko četiri puta veći od konceptualno sličnog DC Componda iz DiRT-a 3.

Sjećate se ovog legendarnog serijala iz 90-ih? Možda najzabavniji dio novog DiRT-a je onaj koji podsjeća na Destruction Derby serijal. Koncept je ovdje u suštini isti kao i kod stare igre za PlayStation – izaberete jedan od nelicenciranih automobila (koje možete nadograditi osvojenim creditsima), a igra će vas postaviti u jednu od arena za uništavanje gdje se od vas očekuje izbjegavanje tuđih udaraca i zabijanje u ostale aute sve dok ih ne uništite. Broj bodova koje ćete skupiti zabijanjem ovisi o snazi i mjestu udara (primjetili smo da je frontalni udar u bok protivnika, tzv. „T-Bone“, bogat bodovima), a pobjednik meča je na kraju onaj s najviše bodova.


Virtualna atmosfera na ovakvim susretima uništenja u arenama je dobro dočarana – pirotehnički efekti posvuda, 3D publika ne prestaje s ovacijama, a EGO enigne ne štedi ni s dosta realnim efektima savijanja metala i simuliranja dima. Iz DiRT-a 3 prenesen je i onaj gotovo neznatni, ali tako bitni efekt zamućivanja slike pri udaru koji daje dojam kao da gledate na akciju iz stvarne video kamere koja lagano „puca po šavovima“ pri jačim sudarima. Eventualno bi mogli bez pomalo iritantnog komentatora koji pokušava biti smješan, ali često samo faila.

Akcija se odvijala na velikom podiju podnignutom oko 3 metra od poda s kojega za dodatne bodove treba izgurati protivnike…

Od dvije mape u stilu ovalnih arena koje sam isprobao u ovom načinu igre, druga je definitivno zanimljivija. Prva je podrazumijevala sve već opisano – čisto zabijanje u druge automobile za konačnu pobjedu uz dobro korištenje nitro boosta i kočnice. No druga mapa, odnosno druga vrsta eventa pod imenom Knock Out, postavila je mali zaokret na ovu mehaniku. Uz sve navedeno ovdje se glavna akcija odvijala na velikom ovalnom podiju podnignutom oko 3-4 metra od poda s kojega za dodatne bodove treba doslovno izgurati protivnike. Dakle zabijate se u njih za standardne bodove i pokušavate ih izgurati za poseban bonus. Ovdje treba paziti da se ne zaletite k’o sivonje u protivnika koji stoji na rubu podija, jer bi to moglo značiti da on u posljednjem trenutku ubaci u rikverc, pomakne se – a vi samoinicijativno završite na podu. Dok se vratite na uzvišeni podij po priloženoj rampi, ostala ekipa već je iskoristila to vrijeme za skupljanje bodova.


Ovi eventi destrukcije postaju posebno napeti u posljednjih 30 sekundi kada igra duplira bodove za svaki sudar, dajući priliku i onima na kraju bodovne ljestvice da se uz par dobro izvedenih poteza popnu sve do vrha. Jednostavan je to koncept u koji se lako uhodati, a uz dobru atmosferu i igrivost – vrlo je zabavan. Jedino je mogućnost “Crashbacka” možda malo nepotrebna – ona vam naime omogućava da ispravite pogrešku tako da vratite vrijeme unazad prije nekog ružnog sudara.

Sve što sam vidio igrajući ovu preview verziju DiRT-a Showdown iskreno mi se svidjelo. Nešto više (destrukcija), nešto manje (utrkivanje i tematika), ali u globalu – imam pozitivno mišljenje o Showdownu kao jednom zabavnom, arkadnom spin-offu serijala koji će se u sljedećoj iteraciji vratiti svojim korjenima. Bitno je razumijeti što ova igra pokušava i uspijeva biti i ne mrziti ju bez neke prave osnove samo zato jer je drugačija od onoga na što bi očekivali od DiRT-a. Još kad uračunate da će većina tih zabavnih eventova podržavati multiplayer online i u split-screenu – nije teško zaključiti da je Showdown predodređen da bude hit među gamerima natjecateljskog duha koji vole nabrijane “pile”, savijanje metala, eksplozije i vatromet.

No kad već govorimo o igri imam osobno i jedan problem s njom koji je duboko zakopan u njenom DNK te sigurno neće biti promijenjen u naradnih mjesec dana. Ova igra mi je na mahove jednostavno previše pozitivna i na neki način – prekul. I mislim to naravno u negativnom kontekstu. Primjerice, tip koji vas mladenačkim glasom vodi kroz sustav menija pun je pozitivne energije i zvuči… prekul. Tip koji komentira svaki event i svaki vaš potez je isto tako – forsirano kul. Dizajn arena je obasjan suncem i krasnim logotipima sponzora… pa čak i vatromet kod nekih rampi baca pozitivne vibracije roza svjetlošću. Nije da išta od toga zvuči ili izgleda specifično loše – samo je malo izlizano, forsirano i opet da tu riječ iskoristim, prekul.

Mislim, kad je već premisa svega arkadni gameplay i surova destrukcija ne bi li bilo prikladnije da je cijela igra mračnija, s naratorom brutalno duboka glasa koji govori muške stvari poput “KILL THAT BASTARD!”? Ili sam to samo ja? Dobro, možda sam malo zabrij’o. Možda me Showdown presnažno podsjetio na vrijeme uživanja uz Destruction Derby i Carmageddon pa sam poželio da je i ova igra tako “muška” u dizajnu. Ali sad kad mi je ta ideja u glavi teško ju je izbiti; samo razmišljam o propuštenoj prilici i igri koja je u suštini jako dobra, ali možda u svojoj tematici previše pozitivna za eksplozivni gameplay kakav servira.

No pustite mene i blesavu nostalgiju. Codemasters zna na koju demografiju cilja, a bome zna napraviti i dobru igru. Stoga pripremite mjesto na hard disku za demo verziju koja stiže na PSN, XBL i Steam 1. svibnja (zajedno s Codemastersovim RaceNet servisom), a potom pripremite i novce za četvrtak 24. svibnja kada igra izlazi na PC, PS3 i X360 platforme.

Komentari (7)

  • goldfinger

    24.04.2012 - 19:00

    Zvući ko dobra zajebancija…možda probam čak i odigrati malo…

  • trulex

    24.04.2012 - 21:41

    pa baš vidim vrti se vjest po baneru na hcl-u,a jos sam mislio da ste to davno igrali pa da sam propustio vjest.super ljudi

  • DevilMayCryTM

    25.04.2012 - 09:37

    Ovo podsjeća na Flatout 2. 🙂 Trebali bi novi GRID najavit, DIRT je tu svake godine….

  • Pirotehnika

    25.04.2012 - 09:59

    Lijepo, sjajno, bajno. Ima li neka simulacija relija da se može odigrati, ali simulacija ne arkada.

  • PS3FAN!!!

    25.04.2012 - 17:25

    jedva čekam

    ovo trebam odigrati

  • xGamer

    28.04.2012 - 07:26

    Ovo kupujem sigurno!

  • Ementaler

    @Blaster32, 25.04.2012 - 20:53

    Richard Burns Rally možda? Iako, ne znam zašto pričamo o rallyu 🙂 – igra ovdje nema veze s time.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?