HCL.HR

Igrali smo Level Zero Extraction, novu extraction pucačinu s PvPvP formatom

David Šesto 19.08.2024.   •   2 komentara


Svježa extraction pucačina Level Zero: Extraction unosi nove ideje u već dobro poznati format, no je li dovoljno privlačna da dugoročno zadrži igrače?

Trenutno su extraction pucačine popularnije no ikad. Uskoro nam dolazi novi veliki Escape from Tarkov update, u tijeku je testiranje Delta Force: Hawk Opsa, a u isti dan su u fazu ranog testiranja došli Arena Breakout: Infinite i Level Zero: Extraction. Od navedenih igara, jedino se Level Zero: Extraction zaista ističe jer umjesto fokusa na vojnu tematiku i modifikaciju oružja, ovdje je poanta čisti horor te igra svjetla i tame.

Dva glavna načina igranja znatno se razlikuju. Možete igrati kao plaćenik, s ciljem skupljanja što više vrijednih predmeta kako biste ih prodali i dobili pristup boljoj opremi. Maksimalni broj plaćenika na jednoj mapi je 12, a u igru možete ući sami ili u timu do tri igrača.

Na svakoj mapi po dva igrača primaju ulogu izvanzemaljskih čudovišta, tako da ovo nije samo PvP iskustvo, već PvPvP. Cilj čudovišta je ubiti sve prisutne plaćenike na mapi, a kao nagradu dobijete novac s kojim kupujete bolju opremu za plaćenika. Plaćenici se ne mogu oživljavati nakon smrti, ali čudovišta imaju beskonačan broj života. Ako umrete kao plaćenik, a vaši suborci su i dalje živi, vratit ćete se kao dron s ograničenom baterijskom svjetiljkom kako biste i dalje mogli pomoći svojim kolegama.

Na svakoj mapi po dva igrača primaju ulogu izvanzemaljskih čudovišta, tako da ovo nije samo PvP iskustvo, već PvPvP.

Oba načina igranja su većinom zadovoljavajuća. Igranje kao plaćenik je zastrašujuće i razina rizika i nagrade je dobro pogođena pošto gubite unesenu opremu ako umrete, a igranje kao čudovište je zabavno jer možete gledati ljude kako paničare kada vas ugledaju i kada im pokvarite sve planove. To se ipak rijetko događa jer su čudovišta za sada ipak malo preslaba. Jedino ćete uspjeti ubiti nekoga ako ih uspijete izolirati od tima ili ako su ušli sami. Čak i ako dobro isplanirate taktike s drugim čudovištem, ako je puni tim od troje igrača, šanse za uspjeh su minimalne.

Najzanimljiviji dio igre je već prije spomenuta igra svjetla i tame. Čudovišta su ranjiva na svjetlo, ali je mapa prekrivena tamom. Plaćenici mogu koristiti svoje baterijske svjetiljke kako bi vidjeli u mraku, ali te baterije su preslabe da bi nanijele štetu čudovištima. Na raspolaganju vam je i velika industrijska svjetiljka koja ubija čudovišta, ali ima ograničenu bateriju za razliku od osnovne svjetiljke. Također su vam na raspolaganju baklje kakve često viđamo na našim nogometnim utakmicama.

Najzanimljiviji dio Level Zero: Extractiona je igra svjetla i tame.

Postrojenja u koja se upuštate obično rade na rezervnom napajanju, što znači da svjetla mogu biti upaljena samo na ograničeno vrijeme, a nakratko se događaju i kompletni gubici struje. Osim toga, čudovišta mogu postati nevidljiva na neko vrijeme kako bi se zaštitila od svjetla, uz trošak energije. Energija se s vremenom obnavlja, no možete skupljati jaja po mapi kako biste povećali količinu maksimalne energije, što otključava dodatne sposobnosti poput pljuvanja kiseline, vriska koji omamljuje, itd.

Ekonomija u Level Zerou se bazira na skupljanju raznih alata i komponenata razbacanih po mapi. Pronađene predmete možete prodavati petorici trgovaca. Kako prodajete, tako vam raste odnos s određenim trgovcem, i oni vam nude bolje predmete. Na početku ste jako ograničeni, no nakon desetak sati igranja sam otključao bolja oružja i alate koji mijenjaju način igranja. Ne postoje detaljni zadaci kod svakog trgovca, kao u Tarkovu, već se svakih par sati rotiraju nasumično generirane misije kako biste brže napredovali.

Najveći je problem ovdje brzina napretka – čak uz ganjanje misija i dalje ćete jako sporo otključavati nove predmete.

Najveći problem ovdje jest brzina napretka – čak uz ganjanje misija i dobar broj uspješnih pohoda, i dalje ćete jako sporo otključavati nove predmete. Naravno, ne želim otključati svu najbolju opremu u roku od tjedan dana, no cijeli sustav napretka je ipak prespor da bi se stekao onaj osjećaj zadovoljstva nakon svake ekskurzije.

Osim reputacije kod trgovaca, također dobivate iskustvene bodove, no i to ide presporo. Na svakoj novoj razini dobijete neke predmete koje i ovako možete kupiti te mogućnost vizualnog prilagođavanja likova. Čudovišta također dobivaju XP, ali jedina nagrada je otključavanje novih boja. U budućnosti ćete moći “žrtvovati” zarađene bodove kako biste dobili novac.

Prije svake ekskurzije dobivate besplatan komplet opreme koji uključuje pištolj za čavle, industrijsku svjetiljku, baklje, svjetleće štapiće te sjekiru, Tijekom igre možete osigurati pet predmeta koje možete prodati čak i ako umrete.

Što se tiče samih mapa, uglavnom se igra po skučenim hodnicima, bez vidljivih orijentira, a pošto je postrojenje u mraku većinu vremena, često ćete lutati bez da zaista znate gdje idete. Plaćenici mogu koristiti GPS da vide gdje se nalaze, ali čudovišta ne mogu. Ovo može dovesti do frustracija gdje lutate mapom po nekoliko minuta bez da uočite ijednog protivnika. Trenutno su u igri samo dvije mape, ali obje imaju isti problem.

Pošto je postrojenje u mraku većinu vremena, često ćete lutati bez da zaista znate gdje idete.

Svaki fan horora zna da je dizajn zvuka ključan u ovom žanru. Srećom, Level Zero: Extraction odmah vas povuče u svoj svijet svojom sjajnom zvučnom atmosferom. Nećete vidjeti što je u mraku, ali ćete to definitivno čuti. Koraci su glasni te se vatreno oružje čuje preko cijelog postrojenja. Fokus na slabija oružja i ranjive likove donekle tjera igrače na šuljanje, što visi na vama cijelo vrijeme kao Damoklov mač. Znate da su čudovišta blizu, znate da su drugi timovi blizu, ali ne znate kada ćete upasti u opasnost, što čini igru stalno napetom.

S druge strane, grafika nije previše impresivna, animacije i teksture su osnovne, a sam izgled mapa nije nešto što će vas zadiviti, a zahtjevi su ipak, prilično visoki. Ako imate moćan PC, možete koristiti Lumen globalno osvjetljenje koje značajno povećava kvalitetu prikaza. Pošto je odnos svjetla i tame u ovoj igri bitna mehanika, ovdje je Lumen dobrodošao. Svjetlo se lijepo odbija i baklje bacaju sjene na likove i okoliš, što izgleda fantastično kad ste u pokretu ili kada bacite baklju.

Iako je igra u early accessu, iskustvo mi je bilo uglavnom bez problema s izvođenjem. Jednom sam doživio gubitak konekcije, no igra me vratila na glavni meni s opremom koju sam imao na početku misije. Ono što me najviše smetalo jesu duga čekanja na matchmaking. Rijetko sam igrao drugu mapu radi ovog problema. Broj igrača je trenutno nizak za igru ovoga tipa, što je glavni razlog čekanja.

Ovo ne bi bio toliki problem da se i dalje može baratati predmetima i kupovati opremu, no čim stisnete gumb za matchmaking, jedino što možete jest čekati. Srećom, developeri planiraju uskoro dodati i solo mod, kako bi dali vukovima samotnjacima poštenu šansu i stavili ih u posebni matchmaking bazen.

U glavnom meniju je vrlo detaljan putokaz što developeri kane dodati u igru i u kojoj su fazi nove značajke, što je uvijek dobrodošlo u early access igrama. Početna cijena za Level Zero: Extraction je 20€, što je vrlo pošteno s obzirom na količinu sadržaja. Ako vam se igra jako sviđa, tu je Deluxe izdanje igre koje vam daje početničke bonuse, poput nekoliko boljih oružja i više novaca na početku. To vam daje veliku prednost i takva praksa je česta u drugim extraction pucačinama, no to ne znači da bi ovakav pay-to-win trebao biti prihvaćen kao norma.

Extraction pucačine su danas česta pojava, no uglavnom se prati Tarkov formula te je inovacija rijetka. Stoga je pravo osvježenje vidjeti novu igru takvog tipa koja zaista ima vlastiti identitet te pokušava nešto novo. Ako ste obožavatelj SF horora ili ste gledali Alien: Romulus prošli vikend i žedni ste nečeg novog u istom žanru, Level Zero: Extraction je možda prava igra za vas. Unatoč problemima, osnovna petlja gameplaya je napeta i vrlo zabavna te želim da ova igra uspije i postane uzor drugim igrama da i dalje postoji prostor za inovacije u ovom podžanru.

Komentari (2)

  • Boozieboogle

    19.08.2024 - 13:27

    vec mi je dosta ovih looter shootera i hero shotera ngl

  • mirkunjaaa

    19.08.2024 - 13:39

    Sve ima svoje vrime trajnost.
    Završit će i ovo, samo da ne dođe gore 🤷‍♂️

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?