Zaigrali smo Assetto Corsa EVO – igru koja trenutno vozi krug zagrijavanja
Konačno nam je stigla Assetto Corsa Evo, dugoočekivani naslov Kunos Simulazionija, stoga smo provjerili može li se ovaj naslov nositi sa svojim prethodnicima ili ulazi u nove krugove života.
Assetto Corsa mnogima je sinonim prave simulacije utrkivanja. Uz iRacing, vjerojatno je kralj tog podžanra utrkivanja koji godinama zadovoljava određenu nišu igrača. Nakon uspješnog originala i njegovog nastavka Competizionea, bilo je jasno da je hype za Assetto Corsa EVO prilično velik.
Ipak, malo se uvukla sumnja u ovaj naslov kad je bilo rečeno da će igra (jednoga dana) imati komponentu koja podrazumijeva vožnju u otvorenom svijetu, često viđenu u arkadnim vožnjama. “Nije valjda da će igru učiniti dostupnom kežualcima” – pomislili su iz te male, ali složne zajednice. E, na pitanje otvorenog svijeta ne možemo vam još dati odgovor jer smo se proteklih dana utrkivali po striktno zatvorenim stazama – jedino su one trenutno i dostupne u early access verziji igre.
Kolekcija staza i vozila u igri trenutno nije velika. Imate dvadesetak vozila i tek pet staza. Među stazama ćete u ovoj ponudi voziti legendarne Imolu i Suzuku, Brands Hatch, Mount Panoramu te Lagunu Secu. Suzuka ima čak tri verzije staze (East, West i Grand Prix), dok Brands Hatch nudi dvije – Grand Prix i Indy. Slabašno je to za prvi dojam, no treba imati na umu da će ponuda rasti s vremenom. Ako ništa, ranijim pristupanjem igri barem ćete imati manje staza za usavršavanje vožnje jednom kad sve budu dostupne.
Odmah u startu vam mogu reći da je fizika vozila vjerna prijašnjim naslovima. Odlično se osjeti razlika između cestovnih automobila i trkaćih jurilica. Težina vozila se fino prenosiiz zavoja u zavoj te su na početku svake utrke dodani i noviteti u postavkama automobila. Ne možete u svaki zavoj jednako ulaziti te je potrebno pronaći idealnu putanju kako biste mogli sporim ulaskom i brzim izlaskom pokazati zašto ste najbrži.
Odlično se osjeti razlika između cestovnih automobila i trkaćih jurilica.
Prethodni Assetto Corsa Competizione igrao sam i na volanu i na kontroleru. Razlika između ta dva uređaja u toj igri bila je i više nego očita. U Assetto Corsa EVO je situacija ponešto drugačija. Iako je riječ o early access verziji koja je podložna izmjenama, u trenutnom stanju uistinu mi se čini kako su igru približili kežualcima na kontroleru.
Kontrolerom se ovdje dade uspješno voziti. Naravno, i dalje ćete biti u hendikepu naspram onih vozača na volanu, ali ovakvo stanje igre ju više približava nekoj sredini između simulacije i arkade. U usporedbi s prijašnjim AC naslovima, mogli bismo i reći da je EVO mrvicu arkadnije izdanje. Rekao bih da me vožnja u EVO podsjeća na Forzu Motorsport, koju sam imao prilike igrati prije godinu i pol.
Kontrolerom se ovdje može uspješno voziti.
Budući da je u igri trenutno dostupna samo single-player vožnja, jasno je da vam preostaju samo utrke protiv umjetne inteligencije protivnika. Ja sam se vozio na postavci težine 100% i mogu reći da sam uspio biti kompetitivan čak i s kontrolerom. To je u jednu ruku porazno, ako se nadate ultimativnoj simulaciji, ili optimistično ako smatrate da bi svaka metoda kontroliranja ovakve igre trebala imati nuditi jednaku šansu za uspjeh.
Što se tiče same vožnje, nemam baš riječi hvale za AI vozače, tj. protivnike. Prvo, što je odmah primjetno, je njihov nelogičan start. Na početku svake utrke vozači iz nekog razloga skreću u lijevu stranu, umjesto da krenu ravno. Da stvari budu gore, na nekim stazama čak ni ne prate trkaću liniju nego puno ranije skreću u zavoj.
Primjerice, vozio sam Suzuku na kiši i odmah u prvom zavoju su trojica vozača skrenula na travu te napravili dar mar, a nismo ni ušli u drugi zavoj kako spada. Po kiši bih rekao da su pokazali čak i najgore umijeće vožnje, nešto što bi posramilo i likove poput Mahaveera Raghunathana. Ipak, mogu primijetiti da je ideja za AI vozače bila da budu nesavršeni i da rade greške na stazi, što je donekle pohvalno. Međutim, očito to u ovim počecima ne radi baš kako treba i zato dolazi do češćih grešaka nego što bi ih realno trebalo biti. Nemam ništa protiv da AI vozači rade greške na stazi, no ako je svaki start takav, onda je jasno da se nešto gadno poremetilo u njihovom kodiranju.
E sad, konkretno utrkivanje je i dobro i loše. U trenucima kad vi prestižete protivnika, pružit će vam solidnu borbu, no neće se baš agresivno braniti nego će puno ranije kočiti u trenucima približavanja zavoju. Što se događa kad protivnici vas kreću prestizati? E, tu je stvar drugačija. Očito im je inspiracija bio veliki Ayrton Senna jer će vas zaobilaziti čak i ako ostavite milimetarski prostor. Silom će se htjeti ugurati tu i pritom će vas izbaciti sa staze. To mi se također znalo dogoditi nekoliko puta.
U trenucima kad ih vi prestižete, protivnici će vam pružiti solidnu borbu, no neće se baš agresivno braniti.
Ne samo to, nego AI vozači koče točno na jednom te istom mjestu. Uopće nisu uvažili da sam ja recimo htio ranije zakočiti u zavoj nego prijašnji krug. Ne, neće i oni to napraviti, već će nastaviti ravno do svoje zacrtane točke kočenja. I pomesti vas usput ako je potrebno.
Modeli automobila i sami vizuali izgledaju solidno. Vozila su vjerojatno najbolji aspekt cijelog grafičkog dijela. Staze su također fino napravljene i lijepo izgledaju, no ostatak okoliša je tu tek toliko da ne ispadne kao da vozite u pustoši. Drveća, tribine i oblaci nisu baš u skladu s modelima automobila po ljepoti. To je u neku ruku i jasno, jer tko će se oslanjati na vanjski dio tijekom utrkivanja. No tu opet dolazimo do Forze Motorsport i Gran Turisma koji svejedno izgledaju vrlo lijepo u cjelokupnom paketu.
Najveće razočarenje mi je u prikazu kiše. Kišni uvjeti unutar automobila izgledaju vjerno preneseni na virtualne ekrane, no kad postavite kameru izvan vozila, to nije tako impresivno. Ako odabere prolom oblaka kao vremenske uvjete, to vam u pravilu neće uopće izgledati tako. Da, staza je mokra, ali ne vidite uopće da kiša pada koliko bi trebala.
Noćne utrke su me također iznenadile. Iako ima trenutaka kad sve to izgleda lijepo i ugodno oku, ne mogu se oteti dojmu da su i ovdje malo propustili ispeglati stvari. Čestice svjetlosti s reflektora ponekad daju osjećaj kao da se prašina digla na stazu. U replay modu pak djeluje kao da je netko dobio napadaj epilepsije jer igra doslovno poludi.
S tehničke strane se na stazama sve vrti u redu. Osobno nisam imao nikakvih problema iako sam čuo od drugih da su znali na utrkama imati zamrzavanje ekrana, rezuckanje frameratovea i slične probleme. Srećom, mene to nije pratilo, ali sam nakon pojedinih utrka imao usporeno sučelje i pad frameratea u meniju. Nevjerojatno mi je da se u toliko tehnički problema ispoljava baš u tim menijima, dok je na stazi sve glatko i neprimjetno. Mislim, od dva zla i bolje da je tako.
U slučaju da niste uhvatili informaciju na početku teksta, Assetto Corsa EVO je tek izašla u early accessu i slučaj je igre gdje to treba posebno naglasiti. Nemojte ovo uzimati kao gotov proizvod jer je očito da igri trenutno nedostaje puno toga. Znamo da postoje igre koje izgledaju i djeluju vrhunski u early accessu, no evo – Assetto Corsa EVO nije jedna od takvih.
Međutim, ne dajte da vas to deprimira. Unatoč određenim problemima, igra djeluje obećavajuće u svojim temeljima. Malo pristupačnije iskustvo u igranju na kontroleru ne bi trebalo naškoditi ovoj igri na dulje staze. Na kraju krajeva, igra je i zamišljena da bi se vozila tako – na dulje staze. Trenutno se vozi krug zagrijavanja i to vjerojatno nije toliko uzbudljivo većini igrača. No, ako biste htjeli aktivno sudjelovati u oblikovanju igre kakvu jednog dana želite voziti, nije da se takva prilika nudi kod alternativnih igara ovoga tipa.
kebbab
20.01.2025 - 19:36Assetto Corsa Competizione je meni osobno najbolja stvar. Ovo cekam da izađe na ps5.
Stecajni_upravnik
@kebbab, 20.01.2025 - 20:30Igrao Automobilista 2?
Iceman73
20.01.2025 - 20:03Evo…usrali su ga i s ovim…simulator vožnje na kontroleru…ahahaha dobra!!!
Dukie
@Iceman73, 20.01.2025 - 20:47To kaj se da igrat na kontroleru ne znaci da nije ”simulacija”. AC se dao namjestiti na kontroler i dalo se igrat ali to nije bilo ni priblizno volanu. E sad, drugo je da naprave da se mozes kompetitivno natjecat protiv ljudi koji igraju na volanu, e to je onda vec sranje. Tipa GT7 puno prasta na kontroleru ali nisi ni priblizno brz, a bome ni u mogucnosti voziti kak vozis na volanu. Ipak si jednim dobrim dijelom ogranicen na kontroleru.
kebbab
@Iceman73, 21.01.2025 - 00:39Prva stvar, kod trkaćih igara postoji slična stvar kao i kod soulslike igara, umjetna težina igranja s nekom fizikom (suha/mokra staza), koju onda proučavaš nekoliko godina za svaki auto dok ne izađe nova igra. Druga stvar, poanta su tvoje postavke u igri a ne način na koji igraš (kontroler/volan). A treće, bar tri su razloga zašto je kontroler omogućen odnosno je omogućeno da se njime lakše igra. Prvi razlog, netko možda nezna niti igrati s volanom niti ga podesiti a lakše mu je s kontrolerom, inače casual igrači donose novce a ne hardcore. Drugi razlog, netko neće dati ili nema 600+€ za sjedalo, volan i pedale. I treći razlog, netko bi platio 600+€ za sjedalo, volan i pedale ali za to nema mjesta jer živi u stanu od 30, 40, 50 kvadrata. To su osnovni razlozi. Onda su tu još drugi razlozi, možda je netko invalid…
Stecajni_upravnik
20.01.2025 - 20:29Jbg, Suzuka je sama po sebi jebena pista ( mozda najlepsi splet prvih pet krivina ) koja trazi sate vezbe, pa je tvoja kisa na Suzuki zabava na kub 😀. Elem, malo si me onespokojio sa onim Forza Corsa momentom, bas bi bilo truba da se ode u arkadno trkanje ( do cega mislim da nece doci, ljudi vole AC upravo zbog sirovog osecaja simulacije, odlazak u arkadu brise kompletnu mod zajednicu a onda sama igra nema mnogo smisla )….
RPGamer
21.01.2025 - 09:12Meni ova igra izgleda tužno i depresivno. Neće dobiti neke visoke ocjene.
battery992
22.01.2025 - 09:53To što se igra da igrati kontrolerom ne znači ama baš ništa, niti određuje da li je igra simulacija ili ne. Fizički model određuje da li je nešto simulacija, a optimizacija tj. smoothing inputa kontrolera je samo plus koji igra može imati da se približi većoj publici.
A volan i pedale su opet samo jedna od input metoda, u kontekstu simulacije donose prednost veće granularnosti koju opet može iskoristiti samo onaj tko zna kako.
Iako skoro isključivo igram racing igre nema mi ništa mrže negoli tvrdnje nekih uzvišenih “simera” kako je simulacija samo ono što se mora igrati na volanu.
A onda probaš dotičnu igru i toliko je realistična da voziš Miatu/mx5 i zadnji kraj proklizuje u blagoj krivini pri 70-80 km/h…