HCL.HR

Zaigrali smo Timberborn, gradili brane i žičare s dabrovima

Lovro Maroševac prije 6 sati   •   1 komentara


Timberborn je simpatična mala avantura gradnje dabrovskog naselja u kojem je cilj preživjeti ekstremne vremenske neprilike i očuvati populaciju dabrova na životu.

Zemlju je pogodila strašna nestašica vode. U malom prikrajku našlo se nekoliko obitelji dabrova koji su odlučili ne izumrijeti. Krenuli su graditi kuće, brane, vodene pumpe i farme. Prostor na kojim su obitavali bio je polovično dobar – jedna strana je uspijevala, druga je patila.

Jedan dio hranila je rijeka Dabrona i cijelo područje održavala plodnim. Drugi dio, nažalost, nije bio pod utjecajem Dabrone pa se osušio. Bilo je teško tamo išta napraviti, no industrijska četvrt idealno se uklapala. I tako Dabropolis biva uspješan sve do dolaska prvog velikog sušnog perioda.

Alarmi su se aktivirali, panika je zavladala među stanovnicima Dabropolisa. “Kako ćemo preživjeti?”, pitali su se građani. Srećom, zalihe vode i hrane uspjeli su sačuvati, no je li to bilo dovoljno? Tri dana mrske suše ostavila su traga. Posađeno povrće je propalo, a Dabropolci su zadnji postali žedni.

Srećom, sušno razdoblje je prestalo i lijepo kišno vrijeme natrag se vraćalo, a samim time i Dabrona je poprimala stari oblik života. Dabropolci i Dabropolkinje vratile su se svojim starim radnim navikama i do neke druge suše uživali u životu. Čak im je i radno vrijeme smanjeno sa 16 na 12 sati zbog dobrih rezultata.

Ova mala pričica zapravo je uvod u to što je Timberborn. Mehanike razvoja naselja, preživljavanja te ekstremnih uvjeta dio su ove dabrovske igre. Posljednjih smo se tjedana upravo njima bavili te otkrivali sve čari velikih majstora.

Prilikom samog starta igre možete odabrati dvije različite skupine dabrova. Odnosno, za početak samo jednu, dok se druga otključava tek nakon što osigurate dobar život prvoj skupini. Karakteristike obje vrste dabrova se razlikuju – Folktails su radišni i marljivi dabrovi koji uživaju u svojim farmama i jednostavnom načinu života. Iron Teeth, s druge strane, su pravi radnici koji neće posrnuti ni pred kim, a idu glavom kroz zid.

Nakon toga slijedi odabir težine igranja, koji opet možete dodatno urediti. Na izboru vam je dostupno pregršt mapa iako su samo tri preporučene početnicima zbog svoje jednostavnosti i pristupačnosti. I to je više-manje to – ne postoji više od jednog moda. Taj jedan jedini mod igranja u trenutnoj fazi jest preživljavanje. Bitno je da očuvate svoju dabrovsku populaciju i preživite što je duže moguće. Ne samo sušna razdoblja, već i poplave.

Kako je ovo igra o dabrovima, jasno je da im voda igra veliku ulogu, ne samo u njihovom životu, već u cijelom funkcioniranju. Važno je uvijek imati naselje na rubu pristupa vode jer tlo pod njenim nogama uživa u svježini i plodnosti. Osim što je moguće održavati hranjive materijale na takvom tlu, omogućeno je i prikupljanje vode, dodatno odvajanje loše od dobre tekućine pa čak i tuširanje, koje je dabrovima prijeko potrebno.

Možete i branama određivati koliko vode će teći u određenom prostoru. Neke brane imaju više, takozvanih, katova pa sve ovisi koliko vam je potrebno vode za određeni dio prostora. Ipak, treba paziti i ne pretjerivati jer može se dogoditi da vam poplavi cijelo područje.

Sušna razdoblja, kako igrate sve dalje i dalje, ona su jača i veća. Potrebno je pomno planirati što stignete posaditi i napraviti prije većih sušnih razdoblja. Jer ako nešto fulate, dabrovi će to itekako osjetiti i tijekom kriznih situacija nažalost okončati svoje živote.

A kad smo kod života, tu je također i važna mehanika održavanja zdravlja dabrova. Moram priznati da me malo zbunilo na početku kako se populacija dabrova može povećati. Napravio sam im kuće, svi su bili zaposleni i broj nikako nije rastao. Normalno, kako je vrijeme odmicalo, tako su stariji dabrovi umirali, a mladi se baš nisu rađali. Pomislio sam: “Što to krivo radim?”.

Ipak, shvatio sam da je dabrovima potrebno slobodno vrijeme, barem vrsti Folktails. Oni, da bi se širili, moraju imati krov nad glavom, kraće radno vrijeme i neke aktivnosti u slobodno vrijeme. Bilo da je riječ o uživanju na terasi, lovačkim pričama pred laganom vatricom ili nečemu trećem, svaki dio slobodnog vremena oni cijene. I tako je moja populacija krenula rasti.

Ne samo to, već održavanje općenitog zdravlja je itekako bitno. Možete staviti da dabrovi rade do iznemoglosti, međutim tad će biti umorniji, sporiji i tromiji. A možete im skratiti radno vrijeme, omogućiti više aktivnosti u slobodno vrijeme i prilagoditi prehranu te će biti efikasniji u poslu kao znak zahvale i dobrog zdravlja.

Skupljanje i transport resursa je ovdje gotovo pa jednak kao i u sličnim igrama. Oni se nalaze na određenom dijelu mape, dabrovi odlaze po njih i vraćaju ih u spremište. Ako su potrebni negdje drugdje da se nešto sagradi, oni ih uzimaju i nose tamo. Caka jedino leži u tome da morate napraviti put do mjesta na kojem želite da oni idu jer inače neće moći imati efikasan posao. Srećom, u novom ažuriranju stigle su žičare koje uvelike pomažu u kretanju ako se put na tlu čini prenapučen. Sviđa mi se koliko opcija postoji za određene aktivnosti iz svakodnevnog života, baš vam nudi sve ako zaglavite.

Inače nisam još doživio da neka igra u ovom žanru potencira vertikalnu gradnju. Vrlo brzo ćete uvidjeti da je prostora zapravo malo. Kako biste mogli normalno funkcionirati i ne prenatrpati se, jednostavno ste primorani ići u visine. Osim što se naselja moraju širiti na ostale dijelove mape, tako se i vaši objekti moraju uzdići u visine da biste pravilno raspoređivali prostorom. Sviđa mi se takav način igranja jer vas tjera malo da budete kreativni, a ne da samo stavljate stvari na mjesta i to je to.

Tutorial je za sada možda ovdje najveća mana Timberborna. Poprilično je jednostavan i ne govori vam puno toga pa će vam nakon njegovog završetka definitivno trebati još nekih sat vremena učenja i vježbanja. Ipak, ovaj early access naslov zabavan je i opuštajući za igranje. Bit će potrebno mućnuti glavom tu i tamo, no ne toliko da vam popije živce.

Iako se igra nalazi u ranoj fazi razvoja, potencijal je definitivno prisutan. Možda će nekima odgovarati što nema priču pa će moći uživati u vlastitoj kreativnosti. Timberborn mi se čini kao ona igra koju zaigrate kad vam je dosta svega i tu je ona najbolja. Ne tjera vas da gubite vrijeme, a opet na vlastitu odluku možete provesti mnogo vremena u njoj.

Komentari (1)

  • -W-

    22.05.2025 - 17:43

    Like it..čini se super kao casual razbibriga. Hvala za info 👍👍

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?