Art of Rally

RALLY SA STILOM

Odmah na početku recenzije mogu kratko i jasno reći – art of rally je vrhunska rally igra. Bez pretjerivanja. Možda se ne čini dovoljno ozbiljnom kao prave simulacije, ali ne dajte da vas izgled zavara. Ovo nije arkada nego izazovna vožnja kako za ekipu koja voli voziti opušteno, tako i za one vozače koji znaju izvući maksimum iz vozila. Naime, ovdje se na vozilo gleda iz ptičje perspektive pa iako automobili podsjećaju na igračke, njihova snaga se vrlo dobro osjeti pod gasom. Bilo to da su u pitanju vozila s kraja 60-ih ili ona iz 90-ih godina.

20,99€ PC Ustupio proizvođač igre.

Cijela ova reli priča odvija se u alternativnom svijetu u kojemu se nisu postavljala ograničenja na sport pa stoga na izbor imamo poveći broj vozila koje se dijele kroz šest klasa, a u jednom trenutku se voze i super-automobili. Odlično zamišljen početak u otvorenom svijetu igraču dopušta da isproba dostupne automobile. To je vrlo korisna opcija prije nego se krene s karijerom, a isto tako i prije nego se prebaci u novu klasu vozila. Pametno se prvo upoznati s vozilom u okruženju bez ograničenja vožnje nego kad se krenu skupljati bodovi za napredovanje.

art of rally on Steam

Kako bi cijeli taj segment s otvorenim svijetom bio dodatno interesantniji, nisu odmah sve lokacije dostupne. Potrebno je skupiti razbacana RALLY slova i tada je novi svijet otključan za vožnju. Ima tu još slikanja, pronalaska kombija i skupljanja kazeta kako bi se otključale nove stvari unutar soundtracka. Simpatično zamišljena petlja gameplaya, a uz to i dovoljno dobar razlog za proći svakom dostupnom cestom i uživati u predivnom okruženju. Bilo da se radi  o otvorenom svijetu ili sređenim stazama za utrkivanje, svaka od pet dostupnih lokacija jednostavno oduševljava s vizualnim prikazom.

Nove lokacije u ovoj igri otključavate skupljanjem razbacanih slova koja tvore riječ RALLY.

Nevjerojatno je koliko stilizirana grafika pridonosi osjećaju vožnje jer zbog svijetlih boja svijet izgleda vrhunski. Od Finske, Norveške, Njemačke, Sardinije pa sve do Japana, svaka staza je vizualni slatkiš za oči. Nebitno jesu u pitanju zelene nizine Njemačke, zlatna polja Sardinije ili brdoviti Japan, umjetnički stil jednostavno podiže atmosferu vožnje na novu razinu. Tome u prilog ide i vožnja različito doba dana kao i vremenski uvjeti jer igra izgleda vrhunski bilo da je u pitanju jutro, predvečer, kiša, magla ili noć.

Drugi element koji podiže vožnju na novu razinu jest glazba. Vrhunski soundtrack da budem precizniji. Synthwave žanr se toliko dobro uklapa u svijet igre da je to strašno! Pogotovo jer u igri nema suvozača koji bi nam najavljivao zavoje pa se onda glazba može odvrnuti do kraja. To vam je i moja preporuka, čak i ako ne podnosite synthwave vrstu glazbe, nakon ove igre mogli biste ga zavoljeti. Grafika i glazba su elementi bez kojih art of rally ne bi bio to što jest, unatoč voznom modelu koji je jednako tako kvalitetan kao i spomenuti elementi.

Ako ne volite synthwave žanr glazbe, nakon ove igre mogli biste ga zavoljeti.

Same opcije vožnje su klasične, odnosno kakve viđamo u vozačkim naslovima. Imamo karijeru koja se vozi po klasama, slobodna vožnja, custom rally te time trial uz mogućnost online natjecanja u obliku ostavljanja svog vremena na tablici najboljih vozača. Druga opcija multiplayera ne postoji, što zapravo i nije nekakva negativna stvar jer je igra primarno okrenuta prema privatnom uživanju u samotnoj vožnji. Bez obzira što se vozi, skidanje vremena protivnicima uvijek je zabavno u ovoj igri. Naime, igra ima mogućnost određivanja koliko će se asistencije koristiti i time olakšati ili otežati vožnju stoga si svatko može podesiti onako kako njemu odgovara.

Sama karijera ilitiga kampanja je klasično strukturirana, a svaka klasa je podijeljena na pet godina. Kreće se od 1967., a završava 1996. kada u grupi S vozimo automobile koji su inspirirani tadašnjim klasicima. Uspješnim završavanjem godine osvajaju se bodovi, a time se otključavaju i nova vozila. Tako se u zadnjoj klasi može otključati vozilo koje se vozi u 70-im godinama pa je to i jedan od načina kojima se daje razlog za vraćanje na prijašnja natjecanja ako se želi ostvariti bolji plasman ili započeti vožnju na idućoj težini. One su podijeljene od lagane pa sve do Master težine u kojoj se pogreške ne opraštaju.

Mod karijere obuhvaća zlatno doba rallyja od 1967. do 1996. godine.

To od igrača traži poznavanje vozila do zadnjeg detalja, ali i svake staze u dosta solidnoj ponudi lokacija. Ponekad se zna dogoditi da igra ubaci jednu stazu i odmah iduća je ista ta staza sljedeća, samo u suprotnom smjeru, što je zabavno, ali već se na pola karijere upoznaju sve dostupne ceste. Najvažnije je da niti jedna staza nije dosadna, što znači kako niti igra nije naporna ako se vozi duže u komadu. Ovisno o dužini staze, iste se mogu završiti od minute i pol pa do nekakvih pet minuta. Ovisno o tome koliko se dobro vozi, no sama minutaža ide u prilog zabavnoj vožnji uz već spomenute zabavne staze.

Zbog toga je i karijera zabavna iako se radi o najjednostavnijem i klasičnom prikazu iste. Tu nema ograničenja u smislu da se prvo mora završiti na jednoj težini pa onda prijeći na iduću. Ovisno o vlastitom samopouzdanju i poznavanju automobila, može se odmah krenuti voziti na master težini pa ako ne ide, odabrati lakšu težinu. Bilo da ste amater ili ekspert, nemate ograničenja u tome kako se natjecati jer taj izbor ide po erama rallyja pa je eksperimentiranje i poželjno. Jedino što treba imati na umu jest poželjno igranje kontrolerom jer kontrole na tipkovnici nisu osobito intuitivne. Nije da se ne može voziti preko tipkovnice, ali kontroler je ipak bolja opcija ako ga posjedujete.

Igranje kontrolerom je poželjno u slučaju ove igre jer kontrole na tipkovnici nisu osobito intuitivne.

Gledajući sve elemente koje čine art of rally posebnim vozačkim iskustvom, može se reći kako je razvojni studio Funselektor luđački izletio iz zavoja u smislu kvalitete. Ovo ne izgleda kao ozbiljan reli naslov, niti je čista simulacija, ali vozni model puno više naginje prema tome nego prema arkadnom stilu vožnje. Primjerice, kad se sa zemlje pređe na cestu osjeti se koliko je truda uloženo u osjećaj vožnje. Možda i najbitnija stavka je taj osjećaj vožnje koji je toliko dobar da tjera na ponavljanje i unaprjeđenje vozačkih vještina.

Ta stavka u kombinaciji s grafikom, zvučnom podlogom te izometrijskim pogledom ovaj naslov lansiraju među najbolje vožnje koje su dostupne za PC platformu. Ovo je tip igre koju se može upaliti, odvoziti stazu-dvije te sa smiješkom na licu ugasiti igru i biti zadovoljan čak i kad se ne ostvari pomak na tablici vozača. Uostalom, kada se uspije iz zavoja izletjeti pod punim gasom i s potpunom kontrolom nad vozilom, a fantastična glazba prati dobru vožnju, osjećaj zadovoljstva je na vrlo visokoj razini. U suprotnom, čak i kada se pokupi svaki kamen, drvo ili upadne u vodu, zbog ugođaja unutar igre. fristracoka je na veoma niskim razinama, za razliku od zabave.

Označeno sa: ,

Kombinirajući stiliziranu grafiku, vrhunski soundtrack te vozni model koji je u isto vrijeme izazovan i zabavan, art of rally uspijeva se nametnuti kao jedna od najboljih vožnji 2020. godine.

92 Naša ocjena