HCL.HR

Recenzija

Astral Chain

PUŠTEN S LANCA

Ivan Brekalo

Godina je 2078., koale i tigrovi navodno su već izumrli, a ista bi sudbina mogla zadesiti i ljudski rod. Vanzemaljska prijetnja pod nazivom „Chimera“ protjerala je ljude na Ark – megalopolis koji predstavlja  posljednje utočište čovječanstva. Policijska jedinica „Neuron“ jedina je nada za opstanak. Članovi te jedinice u borbi koriste „Legione“ – zarobljene i laboratorijski pripitomljene Chimere koje drže na lancu te im nervnim putem daju naredbe.

Rasteretite um, zagrizite krafnu i pripremite pendrek, stigao je Astral Chain.

Astral Chain je akcijska avantura, eksluzivna za Switch platformu, koja silno želi iskočiti iz gabarita standardne PlatinumGames akcijske igre. Kaotičan i krajnje spektakularan sistem borbe svakako je glavni adut i ovog PlatinumGames uratka, ali to nije ni približno sve što Astral Chain nudi.

Nedugo nakon što u plavu odoru obučete sestru ili brata blizanca oko kojih se vrti cijela priča, sjedate na motocikl i krećete u svoju prvu misiju. Većina misija započinje uviđajem na mjestu zločina. Nakon razgovora sa svjedocima i korištenja tzv. IRIS tehnologije koja može replicirati holograme sa sigurnosnih kamera, potrebno je složiti teoriju i sukladno tome pratiti tragove. Taj dio odrađuje se u vidu mini kviza i baš kao i borba – donosi ocjenu, od najlošijeg „D“ do najboljeg „S+“.

Zatim slijedi malo patroliranja ulicom pri čemu ste slobodni pripomoći građanima koji imaju svakakve molbe i prohtjeve. Tijekom prvih misija lako je steći dojam da se radi o otvorenom svijetu, ali zapravo je to samo prividno tako. Izuzev opcionalnih zadataka, napredak je linearan i često se nije moguće vratiti na prijašnju lokaciju.

Lako je steći dojam da se igra odvija u otvorenom svijetu, ali zapravo je samo prividno tako.

Igra polako i pametno dozira objašnjenja svih mogućnosti, kako u borbi, tako i izvan nje. Legiona ima ukupno pet i svaki od njih ima posebne mogućnosti u borbi i izvan borbe. Primjerice, u fazama istraživanja odani Beast Legion može pratiti tragove nestalih osoba i iskopati korisne predmete iz ruševina, dok snažni Arm Legion može podizati teške predmete i otvarati zaglavljena vrata.

Zbilja, u Astral Chainu ima svega, čak i platformskih sekvenci i neprimjetnog šuljanja u stilu Metal Gear Solida. Nije to loše, ali ono što mi je zasmetalo je to da nijedan od tih elemenata nije naročito zanimljiv. Fantastična je jedino borba, korištenje posebnosti Legiona izvan borbe je interesantno, istraživanje je zabavno samo u početku, a sve drugo često zna biti naporno već i prvi put, a da ne govorim o ponovnom prelasku na većoj težini ili pokušaju skupljanja „S+“ ocjena u svakoj od misija.

U Astral Chainu ima svega, čak i platformskih sekvenci i neprimjetnog šuljanja u stilu Metal Geara.

Srećom, RPG element je racionalno umjeren pa se svodi samo na unapređenje oružja i nadogradnju Legiona, te je sve vezano uz taj dio jednostavno za pratiti.

Za skupljanje „S+“ ocjena potrebno je odigrati i neke mini igre među kojima ima igara koje funkcioniraju na principu kontrola pokretom. Te mini igre nisu sjajne i nalaze se baš u nekima od najduljih misija. Perfekcionisti, sretno vam bilo.

Mini-igre nisu sjajne i nalaze se baš u nekima od najduljih misija.

Fotoaparatom možete poslikati sve likove i vanzemaljske nemani, što je jedna od „naredbi“. Naredbe su alternativa PlayStation trofejima u ovoj Nintendo igri. Variraju od izazovnih zadataka do zanimljivih i zabavnih dosjetki, te sve od reda donose nekakve nagrade: dodatne boje uniforme, nove odjevne predmete, stilove frizura i boje Legiona.

Izvan borbe Astral Chain izgleda zbilja lijepo, za što je zaslužan specifičan vizualni stil. U borbi također izgleda vrlo dobro,te su animacija i efekti odlični, ali je prava šteta što se ne vrti u 60 sličica po sekundi, već u 30. Neobičan izbor s obzirom na naglasak na akciju, ali razumljivo ako se uzme u obzir količina neprijatelja i efekata na ekranu u kasnijim misijama. Osim toga, jedinu zamjerku upućujem na dizajn određenih neprijatelja koji ponekad izgledaju nemaštovito.

Astral Chain izgleda zbilja lijepo, za što je zaslužan specifičan vizualni stil.

Po pitanju zvučnih efekata i glazbe, teško je naći zamjerku; dok je glasovna gluma pak na približno istoj razini kao i priča – služi svrsi, ali moglo je to i puno bolje. Naime, tematika je dobra, likovi imaju potencijala i Astral Chain u miksu hrpe različitih stilova stvarno ima prostora ispričati kvalitetnu priču. Ali, kako stvari stoje – tu ćemo zadaću morati prepustiti vrlo izglednom nastavku. Osobno se nadam i nešto kvalitetnijem humoru, iako taj segment donekle popravlja Lappy, službena maskota policijske postaje.

Nego, hajmo se vratiti na najvažniji dio. Izgleda da ja, baš kao i igra, uporno preskačem borbu. Vjerujte, unatoč spomenutim manama i neuravnoteženostima, borba nekako uspijeva nadoknaditi sve te nedostatke. Vaš čuvar zakona rukuje futurističkom policijskom palicom koja ima tri moda: brža palica s manjom snagom, ali duljim serijama, sporija, ali veća palica koja više djeluje kao mač, te pištolj.

I tako ide policajac ulicom i naleti na zlog vanzemaljca. Ishod? Upravo onako kako ste i očekivali, policajac dobije plavo ispod oka. Ali, zato ima svog Legiona koji divljački može prebiti bilo koga tko prekrši zakon ili ugrozi čovječanstvo. Nisam spomenuo da se Legioni hvataju Pokemon metodom, te su tada pohranjeni u tzv. Legatus uređaju. Caka je ta što funkcionalni Legion može biti izvan Legatusa samo određeno vrijeme koje se dodatno skraćuje ako prima štetu.

Povlačenjem Legiona obnoviti ćete mu energiju, a tada se oslanjate na vještine koje uče na policijskoj akademiji u 2070-ima. Šalu na stranu, ovaj dio je uzbudljiv jer bez Legiona se osjećate fragilno i vrlo često morate „kupovati vrijeme“ i nekako preživjeti u gomili nezgodnih protivnika od kojih je svaki jači i izdržljiviji od vas.

Bez svog pomoćnika, Legiona, vaš je lik iznimno fragilan i vrlo mu često morate kupovati vrijeme.

Palica je modificirana na način da se rizik nagrađuje i svakim uspješnim udarcem dodatno dopunjavate energiju Legiona i onda birate pravi trenutak kada ga vratiti na teren. Napadi palicom pridruženi su RZ tipki, dok su Legion napadi dodijeljeni na LZ tipku. Držeći LZ tipku moguće je upravljati Legionom i lancem koji također ima nekoliko funkcija u borbama, a najznačajnija bi bila vezanje protivnika nakon čega mu ne preostaje drugo nego pretrpjeti nadolazeću seriju udaraca.

Tijekom određenih akcija i serija udaraca dolazi do vizualne indikacije koja pravodobnim pritiskom LZ tipke aktivira sinkronizirani napad. Sinkronizirani napadi su istodobni napadi vašeg lika i Legiona, te nanose ogromnu štetu. Također, postoji mogućnost izvođenja završnih udaraca koji su podjednako vizualno atraktivni, te osim što neprijatelju skidaju preostali dio energije, pune vašu energiju.

Legione možete izmjenjivati tijekom borbe, svakom Legionu možete pridružiti dodatne vještine, a određeni napadi ovise o kombinaciji Legiona i odabranog moda palice.

Sve u svemu, borba je inovativna, te sadrži tu neku uravnoteženost koja ponekad nedostaje ostatku igre. Normalna težina nešto je lakša nego u drugim PlatinumGames naslovima, a z prelazak osnovne kampanje potrebno je preko 20 sati igranja. Mnogo je više potrebno za kompletan prelazak koji uključuje dodatnu težinu, skupljanje „S+“ ocjena i rješavanje  „naredbi“.

Određeni dijelovi između borbi ponekad znaju biti naporni i stvaraju dojam da je trajnost Astral Chaina produljena na pomalo umjetan način. Međutim, vrijedi to pretrpjeti kako bi se došlo do dijelova radi kojih Dante i Bayonetta svakako imaju razloga biti ljubomorni.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za Nintendo Switch. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Dante i Bayonetta mogu biti ljubomorni. Ako volite akcijske igre sa osebujnim stilom, Astral Chain se ne propušta.

80 Naša ocjena
  • spektakularna borba prepuna kaosa i stila
  • nadogradnja Legiona i oružja
  • izazovnost
  • dobra glazba
  • istraživanje i platformske sekvence znaju biti naporni
  • priča i humor su mogli biti bolji
  • nemaštovit vizualni dizajn određenih protivnika

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.

Komentari (5)

  • Shadow king

    31.08.2019 - 18:07

    Još nisam nijednu Platinum igru odigral, a dost ljudi hvali njihove igre. Vrede kaj Bayonette igre? Ovaj Astral Chain mi izgleda ok

    • Oblakoder

      @Shadow king, 31.08.2019 - 21:36

      Ako je suditi po ovoj oceni solidna igra, nista poseno 🙂

    • Ilija95

      @Oblakoder, 05.09.2019 - 15:42

      na metacriticu ima ocjenu 87

    • DINEK

      @Shadow king, 31.08.2019 - 21:39

      Probaj Nier Automata.

    • Wolfman

      @Shadow king, 01.09.2019 - 09:42

      Pa da, ako voliš akcijske igre onda definitivno odigraj Bayonette. Od novijih igara ja bih isto preporučio Nier Automata (imaš i na PC-u ako nemaš PS4/Xbone).

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?