Battlestations: Pacific [PC]

Battlestations Pacific, baš kao i stariji mu brat Midway, spaja akciju i taktiku u realnom vremenu i daje vam na raspolaganje kontrolu nad avionima, brodovima i podmornicama. Da napomenem, ali vjerujem da ste to i pretpostavljali, igra nije nikakva simulacija. Znači nema bojazni da je upravljanje avionima, brodovima i podmornicama u igri komplicirano. No to opet ne znači da je igra jednostavna, jer u kaotičnim borbama gdje koristite sve raspoložive jedinice morat ćete pokazati da ih možete sve kontrolirati, odnosno napraviti svoju taktiku i na kraju pobjediti neprijatelja.

Odmah pri ulasku u igru, kao novi i neiskusan igrač, dobro je proći kroz trening gdje ćete se upoznati sa kontrolama i osnovnim mehanikama igre. Nakon treninga na izboru imate dvije kampanje, američku i japansku. Dakako tu je i multiplayer mod igre, no o njemu nešto kasnije.

Japanska kampanja počinje napadom na Pearl Harbor i u njoj ćete proći kroz alternativnu povijest, odnosno vidjeti ćete kako je Japan nakon napada proširo svoje carstvo po Aziji. S druge strane, Američka strana kampanje je povjesno točna. Prije svake misije imate brifing i video u stilu starih filmova koji su dosta dobro napravljeni i daju plus na atmosferu. Prvo što bi izdovojio kao lošije odrađen dio u igri je vocie acting, odnosno nekakav kvazi-japanski i mačo američki, moglo je bez toga, ali što je tu je.

Naravno kako to uvijek ide u igrama, prvo počinjete sa jednostavnim misijama da biste kasnije upravljali cijelom flotom. Jedinice s kojima započinjete japansku kampanju su avioni, a kasnije dolazite do misija gdje kontrolirate brodove i zatim podmornice. Avioni su dosta jednostavni za kontroliranje, a ima ih poprilično puno, od bombardera do kamikaza. Ako želite možete i staviti pogled iz kokpita što opet pridonosi boljem osjećaju borbe i atmosferi općenito.

… Podmornice su posebna priča jer zahtjevaju najviše pozornosti …

Brodovi su najjednostavniji za kontroliranje, a s njima ćete imati i najveću raznornu moć. Ovo se pogotovo odnosi na razarače, prilično je dobar osjećaj kada okrenete sedam il osam topova prema cilju i opalite. Podmornice su posebna priča jer zahtjevaju najviše pozornosti. Iako su podmornice najbolje za pogodi i pobjegni taktiku morate s njima vrlo pažljivo igrati, pogotovo ako vas neprijateljski brodovi pronađu pa vas krenu uništavati. Tada je naravno najbolje zaroniti do dna jer ćete tamo biti najsigurniji od eksplozija, no tada se javlja drugi problem – nemogućnost korištenja periskopa i ispaljivanja torpeda.

Kada ste na razini korištenja oružja i periskopa morati ćete znat dobro procjeniti kada i gdje ispalit torpedo ako pucate s velike udaljenosti. Također morate paziti i na svoj periskop da vam ga brod ne uništi u potpunosti kada pređe preko njega. Ipak, to i nije toliki problem jer se periskop može i popraviti. Kod podmornice morate još paziti i na to koliko imate zraka, a kada vam ga počne nestajati onda naravno valja izroniti i obnoviti zalihe. Negativna strana podmirnice je što su spore kod okretanja pa zna potrajati dok se ne okrenete prema željenoj meti, a i povremene misije s dotičnima znaju bit pomalo naporne kada se primjerice morate igrati lovice s neprijateljem.

Najbolje misije u kampanji su upravo one gdje učestvujemo u velikim bitkama i upravljamo različitim jedinicama. Tu ćete proći kroz različite tipove misija poput – uništi što je zadano, obrani određenu jedinicu, osvoji bazu itd… Velike bitke nisu komplicirane jer se lagano može upravljati svim jedinicama preko taktičke mape i davati im zapovijedi, a i prebacivanje jedinica je jednostavno napravljeno. Ipak je najbolje kada vi kontrolirate većinu jedinica, jer kada zadate AI-u da napada to baš i neće biti onako kako biste vi to napravili. Naime, AI ima malo čudne ideje kako uništiti protivnika.

… Dodatne jedinice morat ćete otključavati osvajanjem medalja ili izvršavanjem misija …

Igra sadržava veliki broj jedinica što pridonosi raznovrsnosti, a svaka zaraćena strana naravno ima svoje jedinice. Na početku nisu sve jedinice odmah dostupne, većinu ćete morati otključati dobivanjem medalja ili tako što ćete izvršavati misije. Da biste dobili zlatnu medalju morate obaviti sve objektive misije. Treba spomeniti da trebate izvršiti primarni, sekundarni i skriveni objektiv koji pak nema opis. Za skriveni objektiv dakle trebate pretpostavit što bi to moglo biti. Sve u svemu, singleplayer mod definitivno nije loš i ima što za ponuditit ako je ovo vaš tip igre.

Igra ima skirmish mod ako želite offline vježbati za multiplayer okršaje, a u multiplayer modu se možete spojiti s društvom u LAN-u i online preko Livea. Pacific ima pet novih modova za MP igranje: Escort, Siege, Competitive, Duel i Island Capture. U Escort modu morate zaštiti jedinicu kao obrambeni igrač ili ju kao napadač uništiti. Obrana pobjeđuje kada jedinica dođe do izlazne točke ili kada prođe određeno vrijeme, dok napad pobjeđuje kada uništi jedinicu. Kod Siege moda morate kao obrambeni igrač spriječit iskrcavanje neprijatelja obalu, dok kao napadač morate osigurati da se jedinice mogu iskrcati. Ovdje imate pokazivač koji vam govori koliko je jedinica ostalo.

Competetive je mod gdje se svi igrači nalaze zajedno u timu i uništavaju protivnički AI te tako skupljaju bodove. Duel je mod koji vam dopušta borbu tim protiv tima, gdje birate jedinicu s kojom ćete se boriti. Igra se na runde koje mogu trajati do petnaest minuta ili dok ne uništite protivnika, odnosno on vas. Konačni pobjednik je onaj tko je više rundi pobjedio. Zadnji mod, imena Island Capture, je „najveći“ u smislu dužine igranja (koja može biti od trideset minuta do dva sata, ovisi kako igrate) i broja jedinica koje kontrolirate. Bodove trošite na jedinice kako želite, odnosno kakvu ste taktiku smislili, takve jedinice ćete i pozvati. Pojedini otoci koje osvojite donose vam nove klase i poboljšanja, a konačni pobjednik je onaj tko kontrolira sve otoke.

Što se tiće tehnikalija, grafika i zvuk su zadovoljavajući kao i kontrole. Iako sve to nije ništa spektakularno i ultra detaljno, sve je na zadovoljavajućoj razini. Osim isforsiranog voice actinga, za koji mislim da se mogao bolje odraditi, nemam previše prigovora niti na zvuk niti na grafički izgled igre, ali nema se što ni osobito pohvaliti. Kažu kako slika govori 1000 riječi, pa bacite oko na priložene screenshote iz igre i shvatiti ćete na što mislim. Kao najveću negativnu stvar u igri bi naveo da ima misija koje su vrlo spore i naporne. Ovo ponajviše vrijedi za dosadne misije kada se lovite s brodovima jer to može potrajati poprilično dugo, ali i podmornice u određenim misijama znaju djelovati prilično naporno.

Sve u svemu, ako volite akciju i taktiku u igrama, Battlestations Pacific nudi podosta zabave, kako u singleplayeru tako i u multiplayer modu. Dvije kampanje sa ukupno 28 misija te mnoštvo različitih jedinica za upravljati zadovoljiti će singleplayer potrebe, a dobar broj multiplayer modova natjerati će vas da se vratite igri nakon što završite obje SP kampanje.

A vi? Jeste odigrali Battlestations Pacific? Ova recenzija vas je potakla da ju nabavite? Podjelite s nama vaše komentare na ovu igru i njenu recenziju u boxu za kometare ispod.

Nakon Battlestation: Midwaya, Eido Hungary radi nastavak imena Battlestations: Pacific, novu igru sa zračnim, morskim i podvodnim borbama. Vrijedi li vaše pažnje?

81 Naša ocjena