BFME 2: The Rise of the Witch King

Davor Igrić

Koliko će nas još dugo LOTR franšiza pratiti? Nakon trodijelne filmske sage, uskoro bi nam u kina trebao doći i «Hobit»; također jedan u nizu Tolkienovih velemajstorskih dijela. LOTR franšiza očito dobro prodaje stvari, a samo su tri godine trebale da se pred nama nađu dva ponajbolja RTS hita današnjice – BFME 1 i BFME 2. A sada, na scenu stupaju dodaci. Jer, u priči se više nema puno toga za napraviti. Jedino što ovoj igri treba jesu upravo dodaci koji će začiniti svaku novu MP partiju protiv nekog od vaših drugova sa neta. EA se bacio na posao. A kakav su posao napravili sa BFME 2: The Rise of the Witch Kingom pročitajte u sljedećih par redaka.

There is still hope…for men. Or expansion packs…Whatever… Tako je. Još uvijek ima nade za ekspanzije. Sasvim sam siguran da su one budućnost MP gaminga. Jer kad se sve ideje i inovacije u svijetu igara u potpunosti iscrpe i kad piscima scenarija ponestane novih svjetova za pokoriti, jedino što će gamingu preostati su – ekspanzije. Jer, prosječnom igraču na netu ubrzo ponestane volje za igranjem sa jedno te istim vojskama i jedno te istim taktikama. I onda tu ulijeću te famozne ekspanzije. Štoviše, prvotna igra za koje su one izdane je odlična, i stvarno joj ništa ne fali, osim toga što je već predugo na tržištu, a tržište je gladno novoga. I što jedan tim veličine EA napravi. Izda istu igru, ubaci neku fikcionalnu priču, tek par puta spomenutu u knjizi, i još manje puta u filmu, pridoda novu zlu frakciju, upgradea stare i tržište je sretno jer se MP malkice promijenio. Dolaze neki novi klinci kojima je «Angmar baš kul» i na kraju svi ushićeno trljaju ručice. Ali, što je to toliko zanimljivo oko ove ekspanzije?

Bow to the one king…The Witch King. Kao što rekoh, dobili smo novu kampanju. Witch King, Sauronova desna ruka, i jedan od 11 Nazgula (ujedno i najjači Nazgul) odlučio je u doba oko 2000 godina prije radnje iz LOTRa ujediniti narode sjevera u borbi protiv ljudi. Okuplja veliku vojsku, i kreće u masivan pohod protiv ljudi, patuljaka i vilenjaka. Ne želim previše spoilati, ali kao u oba nastavka, prve misije poslužit će vam za samo upoznavanje sa likovima i vojskom. Od prve pa nadalje, dobivat ćete nove građevine i nove jedinice koje ćete moći koristiti u tim misijama. Konačan zbir iznosi više od 15 različitih heroja i jedinica. Po meni, prilično impresivno, ako uzmemo u obzir da su te vojske praktički mašta programera, te da se većina njih ne spominje u knjigama. A imat ćete: par vrsta trolova, pa sorcerere (koji su jako varijabilni, a o tome malo poslije), pa posebnu angmarsku konjicu – vukove, i još mnogo toga. Uz to, u vaše ruke dan je i sam Witch King, s kojim je solo igranje, stvarno užitak. Naime, Witch King ima pretenzije prema oštećivanju vlastitih okolnih jedinica prilikom zamaha, pa je, stoga, najefikasniji kad je sam. Nadalje, kada bi povlačio paralelu i uspoređivao ovu frakciju sa nekom već postojećom, prvo bi rekao da je Angmar sličan Mordoru (valjda zato što su zli). Ali, kada malo bolje promislim, Angmar je najsličniji upravo – patuljcima. Mislim, za to postoji i sasvim logično objašnjenje. Patuljci su «dobra» frakcija. Uz to, patuljci su jako defenzivno nabrijana frakcija (jaki oklopi i defense, mala brzina). U drugom nastavku, za patuljke nije postojala prava counter frakcija. Nitko se nije mogao oduprijeti njihovoj snazi i velikom oklopu. Sve do sada. Angmar je, isto tako, relativno spora frakcija (ima ona i brzih stvorova, poput vukova, ali gledajući općenito), ali ima moćne jedinice, i isto tako moćan oklop. Kada na sve to pridodamo i možda najjače junake u igri (izuzev One Ring heroja) oni postaju pošast broj jedan na svjetskim serverima. Njihova najjača jedinica, po meni, su Snow Trollovi. Zamislite, recimo, jednog mordorskog trola. A sad zamislite pet tih trolova koji vitlaju ogromne mačeve i dobili ste jedan bataljun Snow Trollova. Maloprije sam spomenuo i varijabilnost Angmara. To je jedina frakcija koju možete prilagođavati stanju na terenu jednostavnom izgradnjom par Thrall Mastera. Sami za sebe oni su veoma slabi, ali imaju jedinstvenu mogućnost prizivanja jedne čete: ili vukova, ili archera, ili swordsmana. Shvaćate gdje idem? Svaka od tih jedinica ima svoje prednosti pred protivničkim (ali i mane), ali je najvažnije što, od sada vi, na temelju trenutačnog stanja na bojištu, odlučujete koje želite prizvati i steći taktičku prednost. Ako vam sve ovo ne govori dovoljno o Angmarovoj snazi, onda stvarno ne znam kako da vam pomognem 🙂

A wizard arrives precisely when he means to… Kako ne bi sve ispalo crno kao što NIJE, pobrinuo se EAov tim. Kad su već odlučili napraviti «zlu» frakciju kojoj će se stvarno biti teško suprotstaviti, bilo bi dobro da i «dobrima» daju nešto novo. Tako su elfovi dobili potpuno nove Rohhirim Archere koji su savršeni za klasične hit-and-run taktike. Uz to, svaka je frakcija dobila i jednu specijalnu jedinicu. Da, upravo tako i piše (recimo kod elfova). Noldor Warriors – special unit. Specijalne su po tome što ih u svakom trenutku igre možete imati najviše tri. No, da ne budete tužni i tri grupe će vam biti dovoljne. Ovo su, u biti obične jedinice + heroji. Kako da ih najlakše opišem? Imaju osobine i jednih i drugih. Nalaze se u grupi i napadaju kao grupa, a s druge strane, levelupanjem dobivaju neke mogućnosti poput davanja leadership bonusa okolnim friendly unitima. No, naravno, od novih jedinica, ovo nije ni približno to. Svaka je frakcija doživjela svojevrsni refresh, malu izmjenu, dodatak, kako bi je se još više izjednačilo ili poboljšalo u odnosu na druge. Posebno iritirajuća stvar iz prijašnjih nastavaka je, od sada, ispravljena. Napokon su u Warg Sentry ubačena tri warga (a ne jedan, kao u dvojci) te konačno ti vražji Warg Sentriji imaju svoju ulogu i konačno ih ljudi imaju razloga graditi 🙂 Dapače, ovo nije ni približno sve što igra ima za ponuditi. Pa, krenimo dalje.

Pallantir Powers, make up (da, da…znam…Mjesečeva Ratnica 🙂 ) Naravno da je sa novom silom došao novi red specijalnih moći koje ćete moći kupiti u Pallantiru. Kao i uvijek, bodovi se zarađuju borbom, što i nije tako teško, a same moći su i više nego jake. Posebno je fascinantan ogromni vuk, glavno biće Angmara, counter Balrogu. I to ne samo zbog snage. Ovo biće, čudovište, kako god, neodoljivo podsjeća na istog onog vuka iz Black & White serijala. Svaki puta kada sam ga prizvao nisam se mogao prestati čuditi otkud ti silni deja-vuovi koje sam u to vrijeme doživljavao. No, u svakom slučaju, EA se lijepo potrudio i ponudio nam ogromnu paletu novih Pallantir moći koje ostavljam vama na otkrivanje.

I need a hero…I`m holding onto a hero `till the end of the night… Angmar posjeduje (kao što sam već prije rekao) vjerojatno najjače heroje u igri. Witch King i Morgomir imaju sposobnost pretvaranja protivničkih jedinica u Wraithove – veoma moćnu sjenku. Uz to, Witch King je toliko moćan da ubija pola protivničkog bataljuna odjednom (a ako se u blizini nađu i vaši, neće mu biti žao). Uz njih, tu je i ogromni trol – Rogash, sa svojom posebno unaprijeđenom verzijom Gimlijeve moći – Leap Attacka. Rogash je u stanju u jednom skoku uništiti mnogo više protivničkih jednica nego Gimli. Na kraju, moj favorit među herojima jest Kharsh. Poseban Wraith sa mogućnošću ubijanja protivničkih bataljuna bez da ih uopće dotakne. Samo ga pošaljite kroz protivnički napad i vidjet ćete puno posrnulih boraca zaraženih nekim čudnim otrovom koji Kharsh širi oko sebe. Što se tiče ostalih heroja u ostalim frakcijama, Mordor je također doživio male promjene. Od sad se Nazguli ne grade u bazi, nego u Siege Weaponsima, te se stoga oni tretiraju kao jedinice, a ne heroji. Zato ih od sada možete graditi puno brže i nešto jeftinije, te ih se u jednom bataljunu nalazi do 9. Što je, priznajte, bolje od tri jedinice iz prethodnika.. Što se tiče heroja, valja spomenuti da i ovaj RotWK nudi Create-a-Hero opciju, koja je po mojem osobnom mišljenju malo inteligentnije i zanimljivije napravljena nego ista u dvojci.

Atmosfera i grafička prezentacija Grafika je ista kao u prethodniku, te savršeno dočarava jedno Međuzemlje. Moram priznati da je sama igra, što se tiče grafike, savršeno optimizirana, te će vam konfa koju ste koristili za igranje dvojke i u ovoj verziji savršeno vrtjeti igru. Što se tiče same atmosfere i zvukova u igri oni su još uvijek na razini, iako ni blizu atmosferi iz jedinice. Ali, kada shvatite da je ova igra pretežno napravljena za online ratovanje, onda vam je jasno da je atmosfera baš onakva kakva treba biti. Nadalje, osim izostanka ponekog heroja iz prva dva nastavka, u kampanji nećete primijetiti da se radnja stvarno odvija oko dvije tisuće godina prije.

Every add-on comes to an end Ovaj dodatak trebao bi vam pružiti oko 10 sati igranja u SP kampanji, ali njegova je prava snaga nalazi na MP serverima. Uz dosta novih jedinica i pokojeg novog heroja, ova ekspanzija mogla bi se smatrati jednom od najboljih u zadnjih godinu dana. Za kraj ću reći samo ovo. Ako ovu igru shvatite kao dodatak, onda ćete u njoj uživati. Ali, ako vam se ona učini kao samo još jedan od načina zarade bez puno muke, onda će vas relativno mala količina dodanog jako razočarati. Ja ju smatram ovim prvim, te joj stoga dodjeljujem možda malo veću ocjenu od zaslužene.

Ekspanzija za drugi nastavak strategije iz EA-a bazirane na Lord of the Rings franšizi nije donijela neke osobite količine dodatnog sadržaja, no ipak nije razočarala.