Costume Quest 2

Renato Pedišić

Za noć uoči Svih svetih nikada nisam stavljao svijeće u bundeve, nikada nisam oblačio strašne kostime niti skupljao slatkiše po susjedstvu. Vjerojatno to u ovo doba godine ne radite ni vi, budući da je takvo što gotovo isto kao i naš karneval (maškare, poklade, fašnik…) koji se proslavi u veljači. No, treba li nas to spriječiti da igramo igre tematski vezane uz „Halloween“? Nipošto! Zato sam se i uhvatio simpatične Double Fineove avanture Costume Quest 2, tematski vezane uz taj amerikanizirani praznik.

Ova vam je igra inače nastavak relativno dobro primljenog Double Fineova naslova iz 2010. godine koji se pojavio na znatno većem broju platformi s tim da je PC verzija igre kasnila punih godinu dana. To je vrlo zanimljivo budući da se ovoga puta igra pojavila prvo na računalima, ostavivši tako mnogo fanova serijala na suhom. Fanovi bi mogli biti razočarani i činjenicom da se u nastavku priča prethodnika ne spominje ni jednim slovcem, a to je loša stvar i za novu publiku, budući da se na početku veoma lako izgubiti u priči koja vas odmah baca u ono što se tada čini kompliciranom radnjom.

No, stvari zapravo i nisu toliko komplicirane, već ih samo taj nedostatak pozadinske priče čini takvima. U biti radi se o sasvim lako shvatljivoj pričici o djeci koja putovanjem kroz vrijeme pokušavaju spriječiti zlog zubara da ukrade Noć Vještica, odnosno uvođenjem diktature ukine sve slatkiše i kostime u zemlji. Nažalost, ta priča koja pomalo nalikuje na onu Grincha koji je ukrao Božić u praksi ne ispada toliko zanimljivom, a humor koji donosi bezličnog je i ispranog okusa. Nasreću, igru spašavaju djetinjasto-strašljiva atmosfera i simpatičnost svijeta pa prosječan igrač ima radi nečega nastaviti sa sječom neprijatelja.

Iako je humor bezličan i ispran, igru spašavava simpatična atmosfera.

Ti neprijatelji pak nisu naročito raznoliki, a borba s njima repetitivna je te se u konačnici svodi na dobro tempirane napade i obranu te pravovremeno korištenje specijalnih sposobnosti i kartica koje određuju uvjete borbe. Borba na poteze može lako dosaditi, pogotovo zato što su neprijatelji pri početku naizgled prezahtjevni, a pri kraju prelagani i dosadni.

Pri tome ni najmanje ne pomaže činjenica da se ova igra naziva RPG-om, a da ne nudi ni najmanji vid personaliziranog igranja. Ako se mijenjanje kostima u ovoj igri može nazvati RPG elementom, onda se i mogućnost korištenja novog mača u nekoj akcijskoj avanturi isto treba smatrati role playingom. Otvoreni prostori su ograničeni, svi zadaci su više-manje obvezni i vode jednom konačnom cilju, a to osobno ne bih nazvao role-playing naslovom jer takvi podrazumijevaju neku razinu personalizacije.

Personalizirati nećete moći ni kontrole u igri, što postaje značajan problem budući da je njihov tvornički raspored dosta nepraktičan, a uz to i neprilagođen tipkovnici. Čak i sama igra preporučuje uporabu kontrolera što, unatoč vjerovanju proizvođača, i nije toliko uobičajena stvar u vlasništvu prosječnog PC gamera.

Svijetli trenutci igre su domišljati i višeslojni zadaci.

Ipak, ne mogu reći da se igrajući Costume Quest 2 nisam zabavio jer i ovaj naslov ima svojih trenutaka koji su uglavnom vezani uz neke domišljate višeslojne zadatke koji zahtijevaju malo korištenja sivih stanica. Osim toga, neki kostimi imaju zabavne posebne sposobnosti koje se mogu koristiti i izvan borbe što daje jednu dodatnu dimenziju gameplayu, pogotovo kada istražujete tajne ovoga naslova kojih je taman dovoljno da začine sedam sati dug prelazak igre.

Prolazak igre začinit će i simpatični vizualni stil koji mi na početku nije u potpunosti odgovarao, ali jednom kad sam se navikao na njega bio mi je sasvim prikladan i simpatičan. Ono što nije bilo simpatično su česti bugovi vezani uz zapinjanje o objekte, a donedavno je valjalo pripaziti i na nekoliko kritičnih bugova radi kojih jednostavno više ne možete nastaviti igrati. Ovo je bio posebno kritičan problem, budući da se igra koristi auto save sistem koji briše prethodne spremljene pozicije, sprječavajući samog igrača da promijeni išta vezano uz svoju zlu sudbinu. Srećom, Double Fine se pozabavio prijavljenim problemima, no mogu vam iz prve ruke reći kako njihovo susretanje prije ključnih zakrpa nije bilo nimalo zabavno.

Isto se ne može reći za cijelu igru, premda je jasno da ju muče neki ključni problemi. S druge strane, Costume Quest 2 ne košta mnogo i velika je vjerojatnost da će se brzo naći na prigodnom popustu, a u prilog mu ide i to što je prikladan je za odigravanje s najmlađima. Ako ikada nabasate na ovaj naslov kada ne budete imali ništa pametnije za igranje, razmislite o njemu jer postoji mogućnost, makar i mala, da će vas osvojiti svojom simpatičnom naravi.

Uoči amerikaniziranog blagdana Noći vještica recenzirali smo Double Fineov prigodni Costume Quest 2 i otkrili što skriva iza svoje maske.

61 Naša ocjena
  • simpatično