Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit

POVIJESNO PUTOVANJE

Simpatični glavni lik, zanimljiva priča i interesantne zagonetke glavne su odlike nove point’n’click avanture Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit. Iako ovaj žanr već dugo vremena nema popularnost kakvu je imao 90-ih, to ne znači kako je kompletno mrtav. Dokaz je upravo ova igra koja uzima ono najbolje iz zlatnog doba žanra te dodaje pokoji moderni element. Tako u današnje vrijeme nećemo loviti piksele, ali ćemo se ipak koji put počešati po glavi prije nego otkrijemo rješenje zagonetke.

19.99€ PC Ustupio izdavač

Crowns and Pawns vodi nas u avanturu koja je povijesna koliko je i obiteljska. Naime, protagonistica igre je simpatična Amerikanka Milda koja saznaje da joj je umro djed te je naslijedila kuću u Litvi. No, prije nego krenemo preko bare, treba prvo riješiti domaće probleme i pomoći prijateljici Dani koju odmah upoznajemo na početku igre. Pričajući s njome imamo priliku odabrati si zanimanje koje će kasnije utjecati na rješavanje jedne zagonetke. Šteta što to nije značajno u više navrata jer ovako ostaje dojam kako je u pitanju neiskorišteni potencijal.

Nakon toga igra nas upoznaje s dva elementa koja će nas pratiti tijekom avanture. Riječ je o mobitelu koji osim za razgovore i dopisivanje (logično), služi i za zapisivanje važnih otkrića. Zatim je tu još i mogućnost odabira odjeće za Mildu jer iz stana ipak nećemo moći izaći u pidžami. Ovaj element odabira obleke isto je vezan za radnju, no nije isforsiran pa će biti jasno naglašeno kad treba promijeniti odjeću. Nakon što se sredimo i zaputimo u park kako bi pomogli Dani, tad zapravo kreće ovo zanimljivo putovanje.

Naime, radnja se počinje zapravo razvijati kad stignemo u Litvu u kojoj se inače i odvija većina igre. Ono što će brzo istaknuti je kvaliteta priče unutar koje je odlično istaknuta i osobnost Mildinih prijatelja. Njih nema puno u igri, ali to je i dobra stvar jer se nije štedjelo da ih se uvjerljivo oživi. To je najviše vidljivo kad se s njima komunicira bilo pozivom ili pak dopisivanjem. Isto tako, tijekom tipkanja, treba pohvaliti onoga tko je bio zadužen za priču. Odgovore koje imamo na izboru mogli bismo bez problema koristiti u stvarnom životu, a da nisu na razini Krv nije voda.

Osim toga, razgovori s drugim likovima koji guraju radnju prema naprijed također su dobro napisani, a kombinacija povijesnih elementa odlično se uklapa u cijelu priču. Za dodatnu mistiku tu je i KGB, ali isto tako i ljubitelji teorija zavjere bi mogli biti zadovoljni. Kako je riječ o point’n’click avanturi, sama radnja nije dovoljna da igra bude zabavna jer su zagonetke druga strana pravilno balansirane jednadžbe. Stoga, Crowns and Pawns ima dobre te šarolike probleme koje moramo riješiti čiji balans ide od jednostavnih do onih koji će nam ostaviti upitnik iznad glave.

Iako igra ima pomoć u obliku označavanja svih elemenata na sceni koje pružaju interaktivnost, mora se paziti na detalje jer druge pomoći nema. Najveći problem zapravo leži u nekonzistentnosti određenih elemenata zagonetki. Tako je moguće jedan predmet pokupiti čim ga vidimo, a drugi nije moguće pokupiti na prvi susret, nego se mora sjetiti da smo ga negdje vidjeli i kasnije se vratiti po njega. Osim toga, poneka rješenja su baš ono na samom rubu logike pa se do njih dođe tek kad se isproba sve ono što ne bi prvo kombinirali. Uz to postoji i zagonetka koja je vremenski ograničena, no igra to neće sugerirati. Tad se opet mora razmišljati praktički izvan kutije.

Srećom, zagonetke su zanimljive i nisu naporne čak i ako je rješenje na granici blesavog, pa je zapravo glavni izazov to što igra neće niti suptilno naglasiti što dalje. Konkretan primjer jedne zagonetke koja bi to najbolje demonstrirala neću davati jer bi time otkrio rješenje, ali ako zaigrate Crowns and Pawns nakon čitanja, moglo bi vam biti jasno na što sam mislio. Ono što je važno za naglasiti je kako treba davati iznimnu važnost svim detaljima te probati kombinirati sve i svašta.

Jedna sitnica na koju se zaboravi može postati ogroman stop znak u napredovanju zbog spomenute nekonzistentnosti u tome kako određene zagonetke funkcioniraju. Onda s druge strane imamo trubu za koju moramo zapamtiti melodiju pomoću koje animiramo navijače. Kao što je već rečeno, šarolikosti neće nedostajati.

Crowns and Pawns treba pohvaliti i na audiovizualnom segmentu koji dodatno pridonosi cijeloj atmosferi igre. Nacrtane pozadine u kombinaciji s 3D likovima izgleda vrlo dobro, no jedan veliki vizualni nedostatak odnosi se na korištenje predmeta. Taj dio nažalost nije animiran što malo spušta dojam i izgleda pomalo blesavo. Van toga, sve ostalo je na razini. Bilo da su to lokacije u Litvi, hokejaška utakmica ili lokacija u Italiji – vizualni stil je konzistentan i oku ugodan. Glazbene teme su također zadovoljavajuće kao i kvaliteta snimljenog govora.

Ono što bi iskusnije klikatelje i rješavače zagonetki moglo iznenaditi je trajnost igre pa se ista može završiti u rasponu od četiri do šest sati, ovisno koliko se često počešemo po glavi. Nije to loše, pogotovo što u pitanju nije cijena od 60 eura, no vidljivo je kako je kraj igre zbrzan. Iako je sam završetak zadovoljavajući, ta jedna scena spusti malo dojam jer je odrađena kao da se nije znalo kako točno napisati kvalitetniju reakciju našeg lika. Unatoč tome, dojam o radnji se ne mijenja jer traje taman da bude zanimljiva bez zamora s nepotrebnim elementima.

Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit na kraju pokazuje kako nije potrebno izmišljati nove stvari unutar žanra, pogotovo ako inspiracija koja se uzima za razvoj igre ima sve odlično posloženo. Ljubitelji dobrih priča doći će na svoje kao i ljubitelji zanimljivih zagonetki, a to je ono što jedna avantura treba imati. Taj spoj je odlično odrađen, a na njega se još nadovezuje ugodna vizualna estetika te glazbena podloga i onda cijeli paket bude jedno ugodno iskustvo u kojemu mogu uživati ljubitelji žanra kao i ekipa koja tek ulazi u klikanje i rješavanje problema.

Kombinacija zanimljive radnje i likova, šarolikih zagonetki te ugodnog audiovizualnog segmenta čini Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit kratkim, ali slatkim iskustvom koje jedno ili dva popodneva može učiniti vrlo zabavnim.

• zanimljiva radnja i simpatični likovi
  • šarolike zagonetke
  • ugodan grafički i audio segment