Darksiders 2

Fantazijski serijal Darksiders, koji se na sceni prvotno pojavio 2010. godine, ima zanimljiv moto. Ono što ne može dosegnuti kvalitetom, Darksiders postiže količinom. Naime, jasno je da Darksiders nije klasa u kojoj se nalaze The Legend of Zelda ili God of War serijali, ali bome nije ni daleko od njih. Prvi je dio ponudio relativno ugodno i zabavno iskustvo igranja bogato sadržajem i zavidnom trajnošću, a drugi nam donosi sve to na još većoj skali. Je li mu se ta taktika isplatila ili se Darksiders II samo rastegnuo samo da ne bi morao ponuditi ništa neviđeno? Isto to pitamo se i u video recenziji priloženoj odmah ispod, a nakon što nju odgledate prođite još jednom i kroz tekst u nastavku – uvijek napišemo više detalja nego ih smontiramo u video.

Darksiders II stavlja nas u ulogu Smrti, drugog od četiriju jahača apokalipse koji imaju zadatak očuvati balans dobra i zla u svemiru. S obzirom da se radnja odvija paralelno s događanjima prethodne igre, taj im zadatak nije uspio već u startu, a na Smrti je da spasi svog brata Rata (… da) od nepravedne kazne za zločin koji nije učinio. Međutim, u svijetu Darksidersa čak i Smrt mora igrati po pravilima pa ta spasilačka akcija ne ide baš glatko. Sve u svemu, njegova se avantura proteže na nekoliko regija i kroz nekoliko preokreta pa uvijek imate dojam da se nešto događa i da se krećete prema nečemu, makar se priča razvija dosta sporo.

Maštovit dizajn ovdje ima prevlast nad pričom…

S jedne strane, tipična je to fantazijska izmišljotina puna snažnih stereotipa. No s druge strane, Darksiders II ima nešto interesantniju fabulu od svog prethodnika utoliko što ju upotpunjuju zanimljiviji likovi. Maštovit dizajn ovdje ima prevlast nad pričom koja bi sama po sebi bila tek prosječna ili bolje rečeno prolazna. Štoviše, i Smrt je kao protagonist mnogo intrigantniji od svog brata, što je posebno vidljivo u načinu na koji drugima pojašnjava svoje motive. No premda priča u principu uopće nije loša, treba reći da ovo nije jedna od onih igara koje se igraju zbog tog elementa. Darksiders II tako možda ne blista u narativnom dijelu, ali se zato iskazuje na gameplayu.

Trebalo bi mi dosta vremena da detaljno opišem gameplay mehaniku ove igre od platformerskog dijela preko akcije do RPG segmenata. Međutim, postoji i lakši način. Platformerski elementi preuzeti su iz Prince of Persia igara, borba je God of War na steroidima, a RPG dodatak je klasika s kakvom ste se susreli već nebrojeno mnogo puta. Pohvalno je što sve to vrti u pravilnom omjeru pa nijedan segment nije naporan unatoč tome što se redovito ponavlja uz nekoliko varijacija. Drugim riječima, taman kad vam skakutanje i rješavanje zagonetki dosadi, slijedi neka zanimljiva borba, a kada ona završi obično se trguje predmetima, nadograđuju vještine i kupuju novi potezi.

Borba je u srži slična u odnosu na prvi Darksiders, ali je obogaćena novim mogućnostima. Na raspolaganju su primarno i sekundarno oružje, a onda i zasebne (multifunkcijske) moći poput korištenja revolvera ili privlačenja neprijatelja. Vještine koje otključavate napredovanjem omogućuju vam da po cijenu standardne mane prizovete neprijatelje koji će se boriti uz vas, napravite neki poseban potez ili pak stvorite zaštitno polje s posebnim pogodnostima za svog lika. Tu je još i mogućnost pretvaranja u nadmoćnu verziju Smrti kada u makljaži nanižemo uspješne combo poteze. Samim time, borba u Darksiders II je pravi spektakl raznovrsnosti koji omogućuje kreativno tamanjenje raznolikih neprijatelja. Pohvalno je i to što je sustav kontrola jednostavan pa za specijalne poteze nećete trebati lomiti prste kombinacijama triju ili više tipki.

Značajnije osvježenje, iako ne baš pravi novitet, osjeti se u platformerskom dijelu igre. Dok je to u prvom Darksidersu bio tek popratni gameplay element, Smrt je daleko agilniji akrobat pa se u nastavku otvaraju nove mogućnosti u vidu češćih prostornih zagonetki. Srećom, ti dijelovi igre izvode se bez većih problema. Zagonetke su najčešće jednostavne, a navigiranje okolišem dosta automatizirano. Ono što pak ponekad zna zasmetati jest to da rješavanje prostornih zagonetki često zna ovisiti samo o sposobnosti zapažanja. Primjerice, ako na jednom zidu ne zapazite drugačiju teksturu koja označava da Smrt može po njoj trčati, zna se dogoditi da izgubite dosta vremena vrteći se u krug tražeći neko drugo rješenje samo zato jer niste vidjeli jednu takvu sitnicu.

Otvoreni svijet u kojemu vas nitko ne vuče za ruku…

Ključan dodatak ovog nastavka je RPG-jevski loot sistem. Svako oružje i sva oprema u igri posjeduju svoje rangove i statistike. Darksiders II ne ide toliko daleko da ćete se oružjem morati prilagođavati neprijatelju, ali ubacuje sustav trgovanja pa i nadogradnje posebnog tipa oružja žrtvovanjem postojeće opreme. Igra zbog toga potiče na istraživanje kako bi se došlo do škrinja s blagom koje nisu na izravnom putu do cilja, a to je svakako dobrodošao poticaj kada na raspolaganju imate otvoreni svijet u kojemu vas nitko ne vuče za ruku.

Darksiders II je inače velika i sadržajna igra pa je lijepo vidjeti da su svi gameplay elementi fino uklopljeni u jednu zabavnu cjelinu. Važno je to jer se u ovu igru bez problema može utući i više od dvadesetak sati. Prelaskom glavne kampanje otključava se Crucible mod kroz koji se u areni tamane valovi neprijatelja, a osim njega tu je i New Game+ ako igru želite još jednom proći, sada uz sve otključane vještine iz prvog prelaska.

Bilo bi pretjerano reći da je Darksiders II izgledom superiorniji od svog prethodnika, ali mora se priznati da je stilski dotjeraniji, raznovrsniji i oku ugodniji. Situacija je takva da općeniti dizajn izvlači osrednju tehničku stranu igre. Neozbiljne strukture građevina i još luđi izgledi likova sklanjaju vam pozornost s manjka poligona i tekstura niske razlučivosti. Igra izgleda pristojno i donosi neke dojmljive prizore, no istodobno se ne može pohvaliti naročito atraktivnim efektima. U specifičnom slučaju PC verzije ne može se pohvaliti ni mogućnošću mijenjanja grafičke kvalitete, no to bi se po riječima developera trebalo promijeniti budućom zakrpom.

S obzirom da u igri više vremena provodimo u samotnom istraživanju nego u razgovoru s drugim likovima, u auditivnom dijelu zanemarit ćemo glasovnu sinkronizaciju i pokloniti se Jesperu Kydu koji je svojim skladbama u ovoj igri ponovno napravio pravo remek djelo. Glazba ovdje uvelike doprinosi kvaliteti atmosfere i pravo je čudo kako je Kyd uspio stvoriti nešto što je drugačije od svega što ste dosad čuli, a što opet savršeno pristaje ovoj igri. Teško nam je zapravo dočarati kako to otprilike zvuči, stoga je najbolje da to otkrijete sami.

Vigil Gamesu u znak odobravanja podižemo dva palca gore. Darksiders II učinio je ono što je i trebao – nadmašio je svog prethodnika i narastao u svakom pogledu. Doduše, nije to nikakva revolucionarna igra, a stavke priče i grafike ispale su nešto slabije u usporedbi s cjelinom. Međutim, ne treba cjepidlačiti oko sitnica. Ovo je iznimno vrijedna igra koja podsjeća na doba kada su žanrom akcijskih avantura vladali Soul Reaver, Devil May Cry i Prince of Persia. U današnje vrijeme kada su ti velikani u mirovini ili na prisilnom bolovanju, Darksiders II je više nego dostojan nasljednik koji će popuniti njihovo mjesto.

Slažete se? I bolje vam je! Ozbiljno sad, ostavite nam svoje komentare o Darksidersima 2, a ne bi škodilo ni da ostavite vlastitu ocjenu kad je mogućnost već tu. Uostalom, uvijek bude zanimljivo vidjeti koliko se naša ocjena razlikuje od prosječne ocjene korisnika.

VIDEO RECENZIJA – Drugi jahač apokalipse pokucao je na naša vrata, a suprotno narodnoj predaji, mračni kosac je iznimno ugodan lik s kojim se itekako da kvalitetno utući vrijeme.

88 Naša ocjena
  • dizajn