HCL.HR

Recenzija

Darksiders 3

BIČUJ ME NJEŽNO

Hrvoje Smoljić

Serijal Darksiders imao je snažan početak. Talentirani ljudi u Vigil Gamesu napravili su dvije odlične igre koje su bile miks akcije i RPG-a s elementima puzzle platformera. Sagu smo započeli kao jahač apokalipse – Rat, a u nastavku smo strah sijali u ulozi Smrti. Nakon raspada THQ-a, većinu njegovih franšiza pod svoje okrilje je uzeo Nordic Games koji se kasnije preimenovao u THQ Nordic. Kad je najavljen rad na trećoj igri u Darksiders serijalu, poduprt talentom ljudi koji su radili na prve dvije – nismo ni mogli naslutiti koliko će se toga zapravo promijeniti.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Fanovi koji su očekivali da će Darksiders 3 nastaviti priču te možda konačno ujediniti braću jahače ostat će kratkih rukava. Igra nas vraća natrag u ranu fazu apokalipse i stavlja u ulogu Fury. Njen zadatak je uspostaviti kozmičku ravnotežu i istrijebiti sedam smrtnih grijeha koji haraju devastiranom Zemljom. Sestra jahačica je, kao i njena braća, hodajući klišej mačizma. Iako se do kraja priče razvije kao lik, većini likova tijekom igre prijeti dekapitacijom ili sličnim fizičkim nasiljem.

Najzanimljiviji trenuci njene priče dogode se u samoj završnici igre koji zapravo služe kao najava nastavka. Sve prije toga je ponavljanje gradiva iz prethodnih igara pa će se tako i Fury baviti otkrivanjem zavjere koja stoji iza preuranjene apokalipse.  Usput će susresti neke, fanovima poznate likove te posjetiti svaki kutak igrinog povezanog svijeta.

Igra ne teži fotorealizmu već se diči stiliziranom grafikom nalik crtanom filmu. Iako je kvalitetom prosječna, ono što ju izdvaja jest zanimljiv dizajn likova i okoline kojim se serijal oduvijek mogao pohvaliti. To se naročito odnosi na velike otvorene lokacije i velebne građevine koje  ostavljaju impresivan utisak. Igra je prepuna opcionalnih lokacija koja će vas često nagraditi korisnim predmetom ili pak kazniti teškim protivnikom.

Darksiders 3 grafički se ističe otvorenim lokacijama, velebnim građevinama i odlično dizajniranim likovima.

Glavnina igre i uvjerljivo najveća promjena u nastavku dolazi u vidu borbe i ranjivosti glavnog lika. Kada po prvi puta uletite između nekoliko naizgled slabih neprijatelja očekujući slične rezultate kao u prethodnim igrama – čeka vas iznenađenje. Naime, slabiji protivnici će vas usmrtiti u samo nekoliko udaraca dok će većim i boss protivnicima obično biti dovoljan jedan udarac da vam odnesu 90% zdravlja. Ono se ne regenerira automatski, već vam ubijanje neprijatelja puni predmet zvan Nephilim’s Respite s kojim se onda liječite.

Promjena je to koja bi mogla razočarati brojne fanove serijala s obzirom da izostaje onaj osjećaj moći koji ste imali igrajući kao Rat i Smrt. S druge strane, izazov koji igra stavlja pred igrača često je glavni izvor zabave. Ubijanje neprijatelja Furyinim bičem ekstremno je zadovoljavajuće, tim više što protivnici i bossovi ne služe isključivo kao distrakcija ususret novom momentu u priči, već kao punokrvne prepreke koje će kazniti svaki vaš nedostatak opreza.

Borba se oslanja na vještinu igrača, a kada funkcionira kako treba, glavni je izvor zabave u igri.

Pravovremeno izbjegavanje napada koje otvara mogućnost za snažan protunapad ovdje je od ključne važnosti, a Fury također na raspolaganju ima određene sposobnosti i svoj ultimativni oblik koji će joj barem malo olakšati sukob s hordama raja i pakla. U tom pogledu, Goku ima novog konkurenta u stiliziranju kose s obzirom da Fury tijekom igre otključa čak četiri različita oblika koji u potpunosti promijene i njene vizuale. Osim što odlično izgledaju, svaki od njih dolazi s različitim ofenzivnim sposobnostima, ali i otvara drugačiji način kretanja svijetom te pomaže u rješavanju zagonetki. Potonje u nastavku padaju u drugi plan, vrlo su jednostavne te zapravo služe za razbijanje monotonije konstante borbe.

Bez obzira na činjenicu da nova razina izazova igru čini zabavnom, ona sa sobom vuče i neke probleme. Pojavu prvog problema uzrokuju određene mehanike borbe koje nisu u potpunosti ispolirane kako bi akomodirale snažnije neprijatelje i slabijeg protagonista. Vremenski je prozor za pravovremena izbjegavanja napada vrlo uzak, a protivnici se često zaključaju u animaciju napada i pogode vas čak i ako ste im naizgled izvan dosega. Uz to, borba protiv više protivnika utječe na framerate igre što nikako nije dobro kad igra zahtjeva oprezno tempiranje izbjegavanja.

Borba protiv većeg broja protivnika negativno utječe na performanse igre što nikako nije dobro s obzirom da se zahtjeva oprezno tempiranje izbjegavanja.

U kombinaciji s činjenicom da same Furyine animacije izbjegavanja i napada uglavnom nije moguće prekinuti, sve to dovodi do čestih umiranja i frustriranja. Nerijetko se nalazite u situaciji gdje vas nekoliko puta za redom naizgled slabi protivnici usmrte zbog nečega što nije vaša krivica. Dodajte tome i checkpoint sustav nalik Dark Soulsu – gdje će vas igra nakon umiranja baciti 10 minuta unatrag pa u konačnici imate igru koja se oduži iz potpuno krivih razloga. No, ni taj sistem nije konzistentan. U nekim slučajevima će lokacija na kojoj ste ubili neprijatelje ostati prazna, a u drugim će se oni ponovno pojaviti. S druge strane, u oba slučaja vam predmeti za liječenje neće biti vraćeni pa će ponovni pokušaj potencijalno biti još teži.

U kretanju brojnim lokacijama nećete si moći pomoći pogledom na mapu koja je ovog puta izostala. Umjesto toga imate samo pokazatelj generalnog smjera u kojem se sljedeći veliki boss nalazi. Iako vam igra u početku daje naslutiti kako ćete im moći pristupiti redoslijedom kojim vas je volja, u konačnici vam određena područja zaključa iza zapreka koje ne možete zaobići dok ne otključate prethodno spomenute Furyine oblike. Sljedeći problem koji se otvara je neravnomjeran raspored težine protivnika – koji bi mi osobno bio razumljiv kada bi se radilo o igri otvorenog svijeta.

Težina igre je često uzrokovana kombinacijom loše implementiranih mehanika i tehničkih poteškoća koje dovode do frustracija.

Naime, težina ne raste linearno kako prolazite kroz igru već pred vas sporadično baca obične protivnike koji vas ponekad namuče više nego pojedini boss protivnici. Ne pomaže ni činjenica da pri samom kraju igre nećete imati osjećaj da je Fury značajno moćnija. RPG sustav ulaganja duša ubijenih protivnika u Furyino zdravlje, snagu napada i specijalnih sposobnosti tako ispada površan, čak i suvišan element gameplaya. Također zaboravite da ćete lika opremati raznim dijelovima oklopa kao što ste mogli u slučaju Smrti, što je meni osobno bio jedan od omiljenih aspekata Darksidersa 2.

U konačnici, Darksiders 3 je vrlo fokusirano akcijsko iskustvo koje bih opisao kao nešto bržu i pristupačniju verziju Dark Soulsa. S jedne strane osjećam zadovoljstvo činjenicom da ova franšiza nastavlja živjeti, dok mi je s druge strane žao zbog nedostatka inovativnosti pa i svojevrsne regresije po pitanju igrinog opsega. Često se priča i različite mehanike igre doimaju siromašnije nego u prethodnom dijelu, koji je po meni daleko superiorniji s obzirom na sve navedeno. Čak bi iskoristio onu umornu izreku da za svaki korak naprijed u odnosu na prethodnike, Darksiders 3 napravi dva koraka natrag.  Za fanove serijala, i dalje neizostavno štivo. Za ostale, samo prosječna akcijska igra.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin proizvođač.

Označeno sa: ,

Darksiders 3 pokazuje da svaka AAA igra ne mora biti otvorenog svijeta s mnoštvom aktivnosti kako bi bila dobra. Nažalost Darksiders 3 je "samo" dobar s obzirom da u niti jednom pogledu ne predstavlja značajan iskorak u odnosu na prethodne igre iz serijala.

63 Naša ocjena
  • napeta i izazovna borba
  • zanimljivo dizajnirane lokacije i likovi
  • sposobnosti glavne junakinje
  • težina igre često je rezultat loših mehanika
  • checkpoint sustav nepotrebno oduži igru
  • manji fokus na loot i RPG elemente u odnosu na prethodnika
  • tehnički problemi

Hrvoje Smoljić

Strastveni igrač svega što je RPG. Kada se ne troši u nekom MMO-u, u konstantnoj je potrazi za novim gaming iskustvom koje će mu proždrijeti dušu.

Komentari (25)

  • Azumath

    30.11.2018 - 18:20

    Meni je odlicna igra. Ima nekoliko nedostataka koji mi ne umanjuju ocjenu bas osim tog checkpoint sistema. Sto se tize tezine, sad prelazim drugi put i puno mi je laksa jer znam kako ide, ali se slazem da je mali problem to scaleanje. U jednoj prostoriji sredis protivnike u 2 napada, u drugoj te zgaze tako reci.
    Fury mi je odlicna. Sins, svi osim Avarice su mi super. Prica mi je isto dobra.
    Sve u svemu ja sam jako zadovoljan igrom i drago mi je da je imala manji budget jer sad treba manje primjeraka prodati da bude profitabilna i da dobijemo nastavak.

  • Darcoolio

    30.11.2018 - 18:24

    Nerealno niska ocena.

    • tonchek

      @Darcoolio, 02.12.2018 - 04:51

      A zašto je ta ocjena “nerealna”?
      Sustav borbe je stvarno frustrirajuč jer zbog pada frameratea i zbog užasno loše kamere jako često se dogodi ta te neki boss oneshot-a te onda moraš ponovno doći do tog bossa zbog checkpointa a nakon ponavljana toga 3-4 puta postane stvarno naporno. Prvih par sati igranja jedini način na koji se može igrati protiv jačih protivnika je bazirano na dodge i counter. A puzzle elementi su u potpunosti neintuitivni i nose jako male nagrade.
      Također na skoro svim portalima igra je dobila slične ocjene pa mislim da jedina stvar koja je ovdje nerealna si ti.

    • Darcoolio

      @tonchek, 02.12.2018 - 18:29

      Framerate će se ubrzo srediti, da li će onda biti frustrirajuće?
      Nije frustriajuće što igre koje Bethesda izbacuje čekaju po x meseci da postanu totalno igrive, a opet dobiju visoku ocenu?

    • tonchek

      @Darcoolio, 02.12.2018 - 20:30

      igre koje bethesda izbacuje imaju po 50 mehanika koje utječu na gameplay i od toga njih više od 40 radi ispravno. A ova igra ima doslovno dvije-tri mehanike od kojih nijedna nije dobro odrađena ni borba ni puzzle ni kretanje (double jump i charged jump), a sve ostalo su izbacili iz igre. Sustav napredovanja pa gotovo ni ne postoji 5% dmg boost nema smisla. Igra je ograničena na jedan stil igranja a borba ovisi samo o tajmiranju dodge-ova tako da da moram reći da će i dalje biti frustrirajuće

  • Agent

    30.11.2018 - 19:21

    mislim da checkpoint su najviše smanjili ocjenu i težina igre sa rezultatom loših mehanika.Tehničke probleme će oni to još riješit

  • l)oolvl

    30.11.2018 - 20:51

    sad ću je odigrati iz razloga što ne vjerujem da zaslužuje baš tako niske ocjene.

  • trulex

    30.11.2018 - 21:08

    ovo sad ko veliki shit izgleda po ocjenama hcl, mada ne vjerujem hcl-u u ovom slučaju, isto je i sa zadnjom recenzijom hitman 2. Ne znam čemu tolika strogoća, valjda da vas malo podigne marketinški.

    • SonOfZeus

      @trulex, 30.11.2018 - 22:24

      Nije ni na drugim sajtovima puno bolja ocjena.

    • Chronosus

      @trulex, 03.12.2018 - 12:38

      Prosjek na metacriticu je niži (72) a user score samo nešto viši (76),tak da su ravno u prosjeku.

  • Hrvoje Smoljić

    30.11.2018 - 22:01

    CPU:Intel Core i7-7700K
    GPU:NVIDIA GeForce GTX1080Ti

    Loot je u DS2 činio čitav RPG sustav dubljim, a i vukao je sa sobom vizualnu customizaciju lika te čino istraživanje isplativijim. Temeljno jesu različiti, ali Dark Souls je ovdje bio preočit uzor.

  • Mateo32013

    30.11.2018 - 22:21

    Pa ni u Bloodborenu se animacije napada nisu mogle prekinuti, checkpointi su također bili jako udaljeni pa je umiranje bilo frustrirajuće, a i itemi se nisu vraćali u inventory nakon smrti. Ne kažem da je DS3 bolji od Bloodbornea, ali mislim da je 63 nerealno niska ocjena.

    • Sinek

      @Mateo32013, 30.11.2018 - 23:45

      kad soulsborne igre to rade onda je gg

    • Darcoolio

      @Mateo32013, 01.12.2018 - 11:38

      Lik ga je zabrljao za svoju, čini mi se, prvu recenziju 🙂
      I još uvek imaju brata koji je dao ocenu 1 u glasovima.

    • Hrvoje Smoljić

      @Darcoolio, 01.12.2018 - 13:43

      Meni je, kao fanu serijala teško bilo ostati objektivan. Ocjena reflektira da je igra dobra – ništa više, ništa manje.

    • Darcoolio

      @Hrvoje Smoljić, 02.12.2018 - 01:18

      Onda je tom logikom 50 sasvim dovoljno.

  • 312AE

    30.11.2018 - 22:43

    Meni je igra 80,moraju ju još malo zakrpati. No do sad mi je zabavna. No igral sam tek kojih dva sata. Čul sam da se u vodenom svijetu playstation dosta muči. No tolko negativno mi još nije niš upalo u oči.

  • Shadow king

    30.11.2018 - 23:25

    Možda se ne oslanja tolko na RPG elemente kao dvojka jer se bazira na formuli jedinice koja je više Zelda style? Sad, dal je to loše il dobro, možda ovisi koga pitaš, al ipak nebi znal jer još nisam igral tu igru a i mislim da ne budem u bližoj budućnosti

  • Flacko

    01.12.2018 - 13:52

    Igra je sve u svemu dobra. Ima par mana, ali ne bih rekao da zasluzuje ocenu 63. Nije ovo sad neka igra koja ce da se pamti dosta, ali vredi je zaigrati

    • Flacko

      @Flacko, 01.12.2018 - 18:01

      ali je veoma frustrirajuce kada vas vrati na checkpoint

  • BoneDigger

    01.12.2018 - 19:22

    Zasto si imaju misljenje da je sve +80 dobro a sve ispod toga je teski srot?

  • Skaad

    02.12.2018 - 00:22

    Za ovakvu igru to je mala ocjena. A ne i prevelika.

  • so_random

    02.12.2018 - 13:45

    Igra je izgubljena u prostoru i vremenu kao i tim koji ju je developo

  • ZeroHourDeath

    03.12.2018 - 03:35

    Igra je odlična.

  • klanfa78

    06.12.2018 - 07:15

    Skoro celu ovu recenziju sam ja pre 4 dana izgovorio prilicno glasno,recenicu po recenicu kako sam je prelazio! Po meni , a fan sam serijala , greska je ici u pravcu tezine i celog tog koncepta Dark Souls-a, koja je ozbiljna i dobra igra ali geek-ovsik nafurana,isforsirana,u svakom segmentu programirana da bude teeeezak gameplay.
    Sta je -tu je …igra nije toliko losa ,cak sasvim dobra kad se zaigras .
    Ali Chekpointi …debakl :)))))))))))

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?