DJ Hero 2 [PS3, X360, Wii]

Petar Karabatić

Activision, EA, Microsoft, Nintendo… Koliko god gameri mislili da su oni tu radi nas, jedina stvar koja ih uistinu pokreće jest novac, a onaj tko to javno pokazuje u jednom ili drugom obliku, izaziva gamerski bijes. Activisionov šef Kottick to najbolje zna. Kottickov lajt motiv je izmusti što više novca ponavljajući uspjeh Guitar Heroa, koji jest jako dobra i zabavna igra no ujedno i vrlo skupa; Komad plastike u kombinaciji sa softverom za veliku količinu našeg teško zarađenog novca. No uspjelo je prvi put, drugi, pa i treći, stoga je odlučio kako bi Hero trademark mogao donijeti još više novca šireći brand na druge glazbene stilove.

Tako je došao prvi DJ Hero, izuzetno dobra igra sa ne baš spektakularnim brojem prodanih primjeraka, no oni koji su je kupili bili su jako zadovoljni replay valueom koji je igra pružila kao i inovativnim gameplayom. DJ Hero 2 nastavlja tamo gdje je prvi stao i dodatno polira već dobro ispoliranu igru.

Pri prvom paljenju primjetit ćete novu vizuru igre. Ona je sada puno čišća, da ne kažem “appleovska”. Očito je da DJ Hero 2 cilja na stariju populaciju, a kao najbolji dokaz toga se može navesti težina o kojoj ćemo nešto kasnije pisati. Prijateljsko korisničko sučelje vodi prema tutorijalu koji u biti nije potreban igračima koji su zaigrali prvi DJ Hero, jer promjena u gameplayu gotovo pa i nema. Freestylegames su očito išli za onim “ponavljanje je majka znanja.“

Kad govorimo o otključavanju novih mixeva, prvi DJ Hero bio je vrlo pravocrtno iskustvo. Bilo je potrebno samo odigrati postojeće mixeve i time bi dobili nove. DJ Hero 2 uvodi promijenu na ovome polju – uveden je mod karijere poznatiji kao Empire mode koji je potrebno preći kako bi se u igri napredovalo, odnosno kako bi dobili nove pjesme. Očigledno, ovaj princip je preuzet iz Guitar Hero franšize. Naime, nakon obavljanja dizajnerskih poslova oko izgleda svoje alternativne persone, odnosno DJ-a, krećete po svijetu kako biste postali popularni. Naglašene su DJ borbe sa brojnim poznatim DJ-evima, poput Tiesta, Deadmau5a i Shadowa. Proizvođač je očito pokazao kako ipak sluša glasove zajednice koji su se bunili na suhoparno singleplayer iskustvo prvog dijela. Trajanje Empire modea je otprilike 10 sati, no tek tada igra dobiva svoj pravi sjaj.

Spajanjem na PSN, Xbox live ili Nintendo Wi-Fi, replay value se povećava za tisuću. Naime, online mode je skoro doveden do perfekcije. Brojni načini online igre poput DJ battle, Freestyle, Checkpoint utrka i Best Score Fight igru čine vrlo zabavnom, zbog čega bi se minute mogle lako pretvoriti u sate uz televiziju i stalnu internet konekciju. Jedini pravi problem je zapravo rupa u sistemu koju iskorištavaju igrači koji ne znaju gubiti. Kao što znate, određeni gameri ne mogu pretrpjeti udarac po egu i bez problema otiđu „offline“ usred igre, što lako može izazvati nervozu. Bilo bi dobro sljedećim patchem napraviti nešto poput zabrane quita kako bi se ovaj “problem” riješio.

Po pitanju grafičke strane nove igre, možemo reći samo da ona služi svojoj svrsi – ona je tu samo kako bi podigla cjelokupnu atmosferu i to joj u uglavnom i uspjeva. Likovi su specifični i nisu generičnog izgleda kao u drugim glazbenim igrama, a pretpostavka je da za samu grafiku nećete previše ni mariti jer ćete biti preokupirani samom igrom koja je brza i frenetična.

Sada po dobrom starom Singstar principu dobivate bodove za pjevanje dok netko miksa…

Socijalni aspekt igre se širi i na offline multiplayer. Party mode omogućuje bezbrižno igranje te je namjenjen, kao što samo ime kaže – zabavama. Naime, ako se start na home screenu ne pritisne igra sama ulazi u party mode, a ako imate Singstar / Lips / Nintendo mikrofone možete i zapjevati, što je svakako novost u odnosu na prvi dio. Sada po dobrom starom Singstar principu dobivate bodove za pjevanje dok netko miksa. No ni tu nije kraj – ako slučajno imate i Guitar Hero gitaru, onda možete i zasvirati. A imate li novaca za bacanja možete kupiti dodatnu miksetu, spojiti je na postojeću i voila – dvostruko miksanje. No treba napomenuti kako ovaj oblik ne podržavaju neki miksevi već samo određeni, jednako kao i vokalne izvedbe. Ako imate dovoljno braće i sestara, gdje vam je kraj!

Kao što je već spomenuto, igra je ovaj put i nešto teža. Doduše beginner i easy razine su još uvijek, kao i u prvoj igri, savršene za ljude koji nemaju vremena previše vježbati. Medium je zapravo easy, no prava zabava, dakako, počinje na hardu. Tada do izražaja dolaze vaši ludi DJ skillZi. Što se novih tehnika miksanja tiče, valja spomenuti still buttons, odnosno držanje tipke bez miksanja, kao i dodatne razine cross fadinga. Freestyle je postao puno smisleniji jer traži smisao za ritmom što nagrađuje dodatnim bodovima. Achievement i Trophy manijaci će biti zadovoljni što će dobivanje istih predstavljati dobar izazov, jer ih stvarno treba zaslužiti te su zadaci na razini (izuzev onog „watch the credits” Trophyja).

U slučaju kupnje cijelog DJ Hero 2 paketa, osim same miksete dobiva se besplatno i prvi nastavak igre što daje dodatnu vrijednost cjelokupnom paketu, koji usput rečeno košta nešto manje od onog prvog iz ne tako davne 2009. godine.

Sve u svemu, riječ je o izvrsnoj igri, koja nudi veliki replay value, dobru zabavu, dobru glazbu (preko 85 mikseva odnosno čak 160 pjesama čime Activision opravdava cijenu igre) i zgodan online koji produžuje trajnost cijelog iskustva. Minusa pretjerano i nema, osim što bi mogli navesti da je igra više ekspanzija prvoga nastavka, ali nismo li se već naviknuli na to? Ako ste ljubitelj elektronske glazbe svakako kupujte. Ako niste igrali prvi dio, a zanima vas kakav biste virtualni Dj bili, onda toplo preporučujemo jer ćete u paketu dobiti i prvi nastavak serijala. Također, ako ste odigrali prvi dio pa imate i dalje svoju miksetu… što čekate? Dobit ćete igru kakva je otpočetka bila planirana. Let the mixing begin!

Jeste već isprobali novu dozu virtualnog mixanja iz FreeStyle Gamesa? Sviđa vam se naša recenzija? Ostavite nam svoje komentare i ocjene igre…

Svi znamo da Hero trademark donosi brdo novca svojim vlasnicima, ali i novi DJ Hero 2 još jednom pokazuje kako sam gamer dobiva dobru vrijednost za svoj novac…

88 Naša ocjena