DmC: Devil May Cry

Preporod poznatog serijala koji je neko vrijeme izbivao sa scene nikada nije jednostavan zadatak. Zaposlenici Ninja Theory studija ambiciozno su se primili općenito dobro prihvaćene Devil May Cry franšize, no prve objavljene slike novog Dantea, glavnog protagonista igre, razljutile su većinu fanova zbog potpuno novog izgleda heroja. “Dante sada ima crnu kosicu i malo baca na nekakvog emača – kako sad to?!” – Ljudi su se pitali. No prije izlaska jasno je objašnjeno da igra nije direktan nastavak na prošle naslove te da se radnja odvija u jednom sasvim drugom svijetu. Najavljivane su također razne izmjene u odnosu na prošla izdanja, ali i neke potpisne stvari koje su odlučili zadržati pa nije ni čudo da je taj najavljeni spoj tradicionalnog i inovativnog polako ipak probudio demonsku krv u ljubiteljima serijala i akcijskih igara općenito. Nama nije mnogo trebalo da okvirno odredimo kvalitetu novog DmC-a. Igra od samog početka hvata dobar tempo kojim vas uvodi postepeno u osnovne mehanike gameplaya te pred vas baca sve više sve snažnijih protivnika. Najbitnije od svega – čini to sa stilom.

Sasvim je očekivano bilo da neću moći izbjeći povlačenje paralele između tradicionalnog i novog Dantea u ovoj recenziji. Fanovi prijašnjih igara serijala, a samim time i starog sjedokosog Dantea na kojeg su sve navikli ipak ne bi trebali biti previše ogorčeni vizualnom promjenom protagonista. Naime, iako su razlike više nego primjetne bilo karakterno ili vizualno, novi Dante je upakiran u nešto moderniji izgled i malo opuštenijeg i ležernijeg duha. Više je mladenački nastrojen, što u ovom slučaju uopće nije loša stvar. Iako je i u dovoljnoj dozi pretenciozan i napuhan, moramo mu priznati da ima šarma i stila. U svakom je slučaju zabavno igrati s njim, a jedan suptilni hommage starom liku pri samom početku igre pokazuje da tradicija u ovom naslovu možda jednostavno ne bi ovako dobro funkcionirala.

Osim novih krpica, frizure i karakternih osobina, suvremeni je Dante dobio i novu priču, a ovaj put narativna strana kao da je bitniji dio paketa u odnosu neke prijašnje nastavke. Dante je u ovoj igri sin demona i majke anđela koji su radi svoje nezakonite veze ubijeni i/ili mučeni. Dante i Vergil, njegov brat, su radi svoje sigurnosti odvojeni i sakriveni u dva sirotišta te su im izbrisana sjećanja kako bi se što bolje i sigurnije uklopili među ljudima. Dante se kroz život nije baš nešto najbolje snašao, ako ćemo biti iskreni. Nesvjestan svog podrijetla živi na marginama društva, točnije u kamp prikolici na doku te je ustvari puki probisvijet. To se sve mijenja kada ga napadnu demoni zlog manipulatora Mundusa koji drži cijeli grad pod kontrolom i hipnozom. Dante susreće i upoznaje svog brata koji mu postepeno vraća sjećanje i uspijeva ga nagovoriti da stane uz njega u borbi protiv zlih demona koji obmanjuju grad. Naravno, još je mnogo toga isprepleteno u cijeloj priči, ali nećemo spoilati.

Zanimljiv je i koncept mjesta radnje u DmC-u. Naime, igra se odvija u jednoj naprednoj metropoli imena Limbo City, koja je pod direktnom vlašću već spomenutog, zlog demona Mundusa. No većina se igre ne odvija doslovce u gradu, već u Limbu koji djeluje kao svojevrstan paralelan svemir. Demoni moraju privući Dantea u Limbo kako bi ga mogli tamo ubiti, a isto tako on mora putovati u taj paralelni svijet ludosti kako bi zaustavio njih. Najveća prednost ove ideje leži u tome što je Limbo genijalno dizajniran i vrlo dinamičan pa će se tako vaše borbeno polje konstantno mijenjati i tražiti da mu se prilagodite, što vrlo efikasno povećava napetost, a i zabavu u borbi.

DmC ima svojih istraživačkih i platformerskih dionica i elemenata, no i dalje je to u srži čisti hack’n’slash. Ono što najviše pogoduje igri u tom pogledu je broj oružja i potencijalnih kombinacija napada. Dante je inicijalno opremljen svojim vjernim mačem i pištoljima, no kako prolazite kroz igru postepeno ćete otključavati dodatna oružja i mogućnosti. S očeve iliti demonske strane Dante nasljeđuje sporu ali snažnu sjekiru i teške rukavice kojima može umlaćivati sve što mu se nađe na putu te kuku kojom može stvari i protivnike privući sebi. S anđeoske strane svoje majke nasljeđuje veliku kosu (op.a. ručnu kosu, u smislu alata za košenje trave… ili glava demona) i svojevrsne šurikene te kuku kojom može sebe privući protivnicima ili stvarima u svijetu, tj. oružja koja su mnogo brža i udaraju veće mase protivnika, ali čine znatno manje štete. Kada uzmete u obzir da uz to Dante može pucati iz svojih pištolja, sačmarice ili mini ručnog topa koji dobije kasnije u igri, jasno vam je da vaši protivnici zapravo nemaju šanse zaustaviti vas. Bar ne ako ste spretni s kontrolerom.

Ovako velik broj oružja može zvučati kao noćna mora za pamćenje svih kontrola i kombinacija, no igra si uzme vremena da vas polako upozna sa svakim oružjem i njegovim posebnim mogućnostima, a i sama shema kontrolera je dobro zamišljena tako da ne bi trebalo biti zabune prilikom izvođenja napada. Borba je zapravo vrlo zabavna, različiti napadi i oružja na neke protivnike utječu bolje ili lošije pa ćete ih često kombinirati, a u kutu ekrana vam igra suptilno vodi evidenciju bodova i ocjenjuje vašu borbu ocjenama od „Prljavo“ do „SSSenzacionalno!“ čime vas dodatno potiče na isprobavanje novih kombinacija. Jedini problem koji sam doživio je da tranzicija s ljudskih na anđeoska ili demonska oružja, koja se vrši pritiskom jednog od triggera, nije dovoljno brza i glatka što može dovesti do toga da Dante izvede neki neželjen potez ili pak potpuno uništi odličan combo. No, tehnički, ni tu nije kraj potencijalnim načinima klanja svega što se kreće. Naime, ubijanjem protivnika skupljate svojevrsne XP bodove koje kasnije možete iskoristiti kako biste pojačali neke postojeće napade, otključali dodatne napade ili otključali neke Danteove mogućnosti kretanja u prostoru.

Mogućnosti su uistinu brojne, a zadovoljavajuća je činjenica da su protivnici još i brojniji pa ćete se imati na čemu iživljavati bez da vam to isto iživljavanje dosadi. Osim što su brojni, vaši su protivnici i dobro dizajnirani i osmišljeni. Neki od njih su imuni na jedan tip oružja ili pak nose velike štitove kojih se prvo morate riješiti kako biste ih mogli napadati. Ustvari, svakog protivnika prvo morate upoznati da biste ga mogli ubiti. Na svu sreću, to nije neki zamorni proces već vam je najčešće najavljeno vizualno ili zvučno kada će vaš protivnik iskoristiti svoj karakteristični napad. Najčešće su to nekakva punjenja snage prije nego punom brzinom izlete na vas, ali dobro su tempirana tako da ih možete sve uočiti i izbjeći čak i kada ste okruženi raznim demonima (op. ur. znači, skoro uvijek?).

Boss bitke nisu brojne, ali su dobro izvedene. Doduše, nema tu previše inovacija, od njih dobivate točno ono što biste i očekivali. Na najlakšoj su postavci težine možda ipak malo prelagane što može ubiti dojam napetosti i veličine borbe, ali na težim postavkama znaju postati vrlo guste, zabavne i neizvjesne sve do zadnjeg trenutka, iako ih morate odigrati točno onako kako su isplanirane ili ćete u protivnom konstantno pogibati.

Bez obzira koliko se protivnika animira u jednome kadru, DmC se vrti glatko i izgleda prekrasno. Kao što sam već spomenuo, većina igre odvija se u Limbu koji je paralelna stvarnost našeg svijeta. Spoj je to jednog inspiriranog i iskrivljenog svijeta mašte koji na prvi pogled izgleda kao stvarnost. Razine na kojima igrate su žive. Tlo pod vama i zidovi oko vas će se razdvajati u manje lebdeće otoke usred ničega, zgrade će se preokretati, kutije i palete letjeti po skladištima, a vi ćete se po njima kretati koristeći set urođenih i zarađenih sposobnosti te spretno tamaniti demone dovoljno lude da vas uopće pokušaju zaustaviti. Taj dizajn svijeta i vrhunske animacije iznimno dobro idu uz eksplozivan i brz akcijski gameplay.

Razine se vidno razlikuju jedna od druge, a nude i određenu dozu slobodnog prostora za istraživanje. Istraživanjem možete naići na dodatne bodove za nadogradnje ili pak na ključeve koje kasnije u levelu možete iskoristiti za otključavanje arena s izazovima. Lokacije osim što su genijalno površinski osmišljene, mogu se pohvaliti i dobrim sveopćim vizualnim dojmom. Naime, neki će leveli prštiti od šarenih boja, dok će drugi poprimiti sasvim drugačiju, tamnu paletu i automatski promijeniti setting iz živahnog i adrenalinskog u turoban i zastrašujuć. Dodatni vizualni efekti čine borbe još ljepšima i uzbudljivijima, a isti se primjenjuju i na platformerske dijelove koji će vas ponekad pokušati nasamariti svojim mijenjanjem – što izgleda vrlo efektno.

Možda vam vizualno i karakterno novi Dante neće sjesti na prvu, ali zapravo ga je lako zavoljeti, a koliko god ovo drugačija igra bila i dalje je vjerna svojem imenu. DmC: Devil May Cry očigledno je dizajniran da osvježi svoj serijal i privuče k njemu novu generaciju gamera te da usput dobro zabavi svog igrača i zadivi ga vizualima. Sve to čini s odličnim ocjenama, a čineći to donosi i vrlo zdravu dozu svježine u žanr hack’n’slasha. Nije to neko dubokoumno iskustvo, a uz pomalo razočaravajuće boss borbe i poneki problem s fluidnosti kontrola, nije nikako ni bez greške, ali ima ono nešto zbog čega ćete ga se sjetiti usred dana i poželjeti ga još malo zaigrati. Taj dizajn svijeta, ta mehanika borbe, ta šarena akcija pa čak i taj novi Dante… kažem vam, zavoljeti ćete ga.

Mačevi, pištolji, sjekire, kose, kuke, rukavice, sačmarice… sve to novi Dante koristi kako bi potamanio što više demona u preporođenom Devil May Cryu. No je li to dovoljno da vrag stvarno zaplače?

• varijacije u borbi
  • dizajn općenito