God of War: Ghost of Sparta [PSP]

Što reći o God Of War igrama, a da se već ne zna? Ako kojim slučajem postoje igrači koji nisu nikada čuli za ubojicu bogova Kratosa, reći ćemo samo ukratko da je isti spartanski vojskovođa koji se bori protiv bogova s Olimpa. Za više informacija konzultirajte se sa Googleom, odnosno sa HCL-ovim recenzijama prijašnjih God of War igara, no najbolja preporuka je zapravo da odigrate sve igre iz serijala, jer je u svakom slučaju riječ o izvrsnim akcijom nabijenim naslovima, impresivnih vizuala. Najnoviji nastavak God of War franšize danas je pred nama u svoj svojoj PSP ekskluzivnoj slavi, a pod imenom Ghost of Sparta stavlja nas u centar radnje koja se odvija između prve i druge igre iz serijala. Kako ne bi uništili priču, koja je sasvim pamtljiva i dobro prezentirana, reći ćemo još samo da je glavna misao vodilja kroz igru potraga za Kratosovim bratom.

Samo otvorenje igre dati će vam do znanja da, iako se radi o PSP konzoli, ovo je prava GoW igra koja može parirati velikoj braći na kućnim konzolama. Igra izgleda fantastično i isto tako se izvodi. Može se reći da je Ready At Dawn izvukao zadnji atom snage iz PSP-ovih minijaturnih komponenti jer ova igra oduševljava u gotovo svakome pogledu. Sve je na razini od: prezentacije, vizuala, gameplay elemenata, pa sve do zvučne podloge. Čak ni na kontrole nemamo primjedbi jer unatoč tome što je PSP pomalo ograničen tipkama, pogotovo u smislu analoga, borba se odvija odlično, sa ponešto smanjenim brojem dostupnih poteza, no nakon dužeg igranja lako je zamijetiti da to zapravo nije osobit nedostatak jer varijacija u potezima i raznih magija ima sasvim dovoljno da vas igra konstantno tjera da ju igrate dalje.

Kako budete napredovali u igri, tako ćete se sve više čuditi što PSP zapravo može prožvakati, jer je igra u stanju prikazati i poveći broj protivnika na ekranu odjednom bez pada u performansama. Iako ovdje nema puno onih epskih trenutaka koje smo navikli viđati u konzolaškim naslovima serijala, taj nedostatak vrlo dobro je kompenziran manjim sekvencama koje impresioniraju velikim djelom upravo zbog toga što su prikazane na načemu što držite u ruci. Na sam dizajn levela nemamo baš nikakvih zamjerki jer izgledaju zaista odlično, bilo da ste iznad ili ispod zemlje. Pogotovo će vas iznenaditi dijelovi nivoa gdje Kratos izgleda kao sitna iglica zbog epskih proporcija u dizajnu.

Kao i u prijašnjim GoW igrama, Ghost of Sparta također se oslanja na prokušani akcijsko avanturistički gameplay te pogled na akciju iz trećeg lica. Zagonetke i skupljanje novih itema dio su gameplaya, no onaj najvažniji dio, borba, ponovno je pun pogodak. Borba se dakako odvija u bliskim mano-a-beštija susretima upotrebom mačeva (Blades of Athena i Thera’s Bane koji služi da zapalite oštrice), ali i na daljinu zato što Kratos ima na raspolaganju i Arms of Sparta, odnosno štit i koplje. Naravno, to koplje možete koristiti i za blisku borbu. Uz koplje i mačeve tu su već spomenute magije kojih ima tri: Eye of Atlantis ispaljuje munje, Scourge of Erinys oduzima enegriju neprijateljima, a Horn of Boreas zaleđuje protivnike. Ako igrate na težim razinama morati ćete pravilno upotrebljavati oružja i magije baš kao što ćete morati znati i pravilno blokirati udarce te im se izmicati u pravo vrijeme. S druge strane, oni koji se odluče za easy težinu mogu samo pritiskati kvadrat i trokut, kroz cijelu igru, jer pogreške neće biti kažnjavane.

Uz normalne protivnike koje ćete kroz igru rutinski tamaniti, tu su dakako i oni nešto jači, a ne bi to bila prava God of War igra bez onih ultimativnih protivnika – bosseva, koji će zahtijevati više igračeve koncentracije prilikom borbe. Male protivnike je naravno najlakše pobijediti, dok one jače prvo treba oslabiti, pa tek onda zadati završni udarac, koji ćete napraviti pomoću kratkih i intuitivnih quick time evenatova. Kad smo kod toga, treba napomenuti da ovo baš i nije igra za djecu jer završi udarci često uključuju brutalne animacije koje variraju od rezanja glava do iskapanja očiju.

Uz samu, borbu tu su i ti standardni akcijsko avanturistički elementi poput skakanja, plivanja, letenja, penjanja po liticama i tome sličnog, a igra sadrži i skrivene dijelove levela gdje se nalaze nagrade poput crvenih orbova te ostalih itema koji podižu količinu zdravlja, magije i energije za vatru. Neprijatelji koje ubijete također su velikodušni. Nakon što ih potamanite ostavljaju za sobom crvene orbove, dok oni jači ispuštaju i one plave koji služe za magiju, te zelene koji su za zdravlje. U suštini, gotovo svi zamislivi elementi gameplaya koje bi i očekivali od God of War igara u ovakvom prenosivom obliku su tu, a zbog velike pozornosti posvećene samom dizajnu likova i svijeta, kako u smislu grafičke impresivnosti, tako i u smislu jednostavno pametnog dizajniranog iskustva igranja – ovo je jedna od najzabavnijih PSP igara godine.

Ako vam akcijske avanture na PSP konzoli nisu strane, te ako ste igrali koju od prijašnjih God of War igara, kojih šest sati uz PSP konzolu biti će dovoljno za završetak Ghost of Sparte. Ako pak ne zadovoljavate gore navedene uvjete, iskustvo igranja može biti i duže za kojih sat-dva vremena. Nakon kompletiranja igre možete otključati Challenge of the Gods mod, Combat Arena gdje sami namještate protivnike protiv kojih se želite boriti, a tu je i Temple of Zeus u kojemu otključavate galerije, kostime i video materijale. Sasvim dovoljno popratnog sadržaja koji daje dodatnu motivaciju da završite glavni igrin singleplayer mod i u konačnici djeluje vrlo pozitivno na igrin replay value, iako se ne može reći da je igra u svojoj osnovi pretjerano duga.

Iako je riječ o PSP naslovu, nemojte misliti da je riječ o bitno sažetom obliku GoW igara sa PS2 ili PS3 konzola. Ekipa iz Ready at Dawn studija uspjela je produbiti iskustvo koje su nam ponudili u prošlom God of Waru za PSP – onome podnaslova Chains of Olympus, te dostaviti još dublju i imerzivniju GoW igru. Unikatna priča, vrlo pametan dizajn i impresivni vizuali za standarde mobilnog gaminga, ovoj igri svakako idu pod plus, a kad u mješavinu ubrojimo i vrlo kvalitetan, dobro prilagođen te prepoznatiljiv gameplay koji smo kroz prijašnje God of War igre toliko zavoljeli, zaključak je poprilično jasan. Ovo je jedna od najboljih PSP igara ikada, a gotovo smo sigurni da će pobjediti u kategoriji PSP igra godine u našim Zlatni Dabar nagradama za 2010-tu. Bili vi fan serijala ili ne, kao vlasnik PSP konzole ovo je igra koju bi zaista morali odigrati.

Kako bi još jednom pokazali našu nesebičnost, odlučili smo vam povodom objave ove recenzije podjeliti i dvije kopije ove nove God of War igre. Što morate učiniti? Jednostavno je – odgovorite na nagradno pitanje i pošaljite nam svoj odgovor na e-mail [email protected]. Time ćete osigurali svoje sudjelovanje u nagradnoj igri, a izvlačenje pobjednika će biti potpuno nasumično. Nagradno pitanje je…

Kako se zove Kratosov brat?

Svoje odgovore, zajedno sa vašim potpunim podacima (ime, prezime, adresa i nadimak na HCL forumu/portalu), pošaljite nam na e-mail [email protected] sa naslovom “Želim Duha Sparte”. Vaše e-mailove primati ćemo do ponoći 15. prosinca, kada nagradna igra službeno završava, a 16. prosinca očekujte novu vijest na HCL portalu u kojoj ćemo proglasiti dva sretna pobjednika kojima šaljemo njihove igre.

Sretno ljudi! Inače, ako imate kakve komentare o igri God of War: Ghost of Sparta, svakako nam ih ostavite u boxu ispod, a kad ste već kod toga, ostavite nam i svoju ocjenu igre.

Tjedan dana nakon objave ove recenzije završena je i naša nagradna igra u kojoj smo dvojici sretnih čitatelja HCL portala podjelili dvije originalne igre God of War: Ghost of Sparta. Tko ih je osvojio pitate se? Saznajte u vijesti putem linka ispod.

VIJEST: Tko je osvojio God of War: Ghost of Sparta?

Odigrali ste God of War 3 i žudite za novim Kratosovim avanturama? Posjedujete PSP konzolu? Evo recenzije nakon koje se trči u trgovinu video igrama.

93 Naša ocjena