Gomo

Renato Pedišić

Kada vidite ime Daedalic Entertainment pored neke point and click avanture ili pak pokraj igara sličnog stila, znate da na takve naslove morate pripaziti, iako će se češće dogoditi da ćete se u neku igru koju Daedalic potpisuje ili izdaje razočarati. Ipak, tu i tamo im se dogodi da budu povezani uz bisere kao što su Botanicula, Machinarium, Deponia, Goodbye Deponia, Memoria i drugi, pa sam upravo zato bio vrlo zainteresiran za Gomo jer se kao izdavač postavio upravo Daedalic, dok su na samom procesu izrade igre radili dečki iz novog studija Fishcow iz Slovačke.

Gomo je point and click avantura smještena u mračni svijet ispranih boja poput onoga iz Machinariuma, samo što ovdje atmosfera nije toliko mračna, već bih ju čak nazvao veselom i simpatičnom. Tome pridonosi mali milijun smiješnih situacija koje će vam, htjeli ne htjeli, navući osmjeh na lice, unatoč tome što bi ih neki mogli prozvati pomalo djetinjastima. No, Gomo i je igra koja je rađena za djecu koja su već utvrdila gradivo Prirode i društva te Matematiku 2 što dokazuje težina zagonetki koje su neprimjerene za predškolsku dob, a prelagane za igrače kojima su već izbile prve dlake ispod nosa.

Sama osnova gameplaya su jednostavan inventory koji se sastoji od tek tri kućice, zagonetke koje ne zahtijevaju kombiniranje prikupljenih stvari, pomalo očita rješenja svakog problema i sama činjenica da se unutar sat i pol trajanja igre uistinu nije mogla ugurati neka kompleksnija zagonetka koja bi pravih od ljubitelja avantura zahtijevala značajnije naprezanje moždanih vijuga.

I upravo je tu pogriješio Fishcow, budući da najčešće avanture ovoga tipa igraju isključivo point and click entuzijasti te upravo oni čine ekipu koja će u hrpi sličnih naslova koji su izašli ove godine potražiti i zamijetiti Gomu. Fishcow je unatoč tome ovaj naslov napravio za ciljanu publiku djece od 7 do 12 godina, a to se čini kao pogrešna odluka budući da će oni sigurno prije uzeti nekakav FPS ili pak sportsku simulaciju, a ne nekakvu mozgalicu primjerenu njihovoj dobi. Da je nešto teži, Gomo bi vjerojatno bio mnogo bolja igra, budući da bi pružio pravi izazov spomenutoj ekipi koja će prva naići na njega.

Ono što bi vas pored zanimljivog vizualnog stila i simpatične atmosfere moglo zadržati uz igru je priča koja unatoč svojoj ogoljenosti ima određenog šarma, iako je vidljivo kako se na njen kostur moglo dodati još malo mesa. To meso sigurno su mogli biti neki sporedni likovi koji bi priču produžili i upotpunili, a odabir prepričavanja fabule bez ijedne linije teksta donosi više štete od moguće koristi koja je mogla proizaći iz originalnosti prezentacije radnje. Unatoč tome, priča o potrazi plišanog lutka Goma za svojim plišanim psom Dingom u suštini je lijepa stvar koja uistinu odašilje poruku o važnosti prijateljstva.

Veliki minus valja uputiti sporosti samog gameplaya. Gomo jednostavno pretjerano sporo sprema stvari u svoj inventory što je posebno iritantno budući da prikupljanje ključnih objekata čini bitan dio igre. Čini se da je tim usporavanjem osnovnih funkcija Fishcow namjerno htio produžiti ukupno trajanje igre kako im se ne bi prigovorilo radi spomenutih sat i pol igrivosti. Drugi način na koji su svoju prvu avanturu htjeli produžiti su dodatni, bonus leveli koji su zapravo blesavo nepotrebni budući da im je gameplay preslikan iz whack ’em igara koje možete pronaći u lunaparku, a koje same po sebi ionako nisu nimalo zanimljive.

Vidljivo je kako Fishcow ekipa ima mogućnosti u budućnosti izraditi mnogo bolje projekte od Gome, ali u njih bi sigurno trebalo unijeti mnogo više truda i mašte. Za dosadašnji isporučeni trud cijena od 8 eura možda je malo previsoka, ali ako Gomu uspijete nabaviti na nekome popustu ili u sklopu nekog budućeg Humble Bundlea, vjerojatno se nećete razočarati. Sudeći po onome što sam vidio ovdje, čini mi se kako će u budućnosti neki drugi projekt Fishcow studija biti mnogo bolja igra za koju ćemo rado platiti punu cijenu, a koja će nam zauzvrat dati punu dozu igrivog zadovoljstva. Zato ih nemojte prebrzo otpisati, već se nadajte najboljemu od te još uvijek mlade i perspektivne ekipe novih developera. Čini mi se da imaju stila.

Što znate o Slovačkoj? Vjerojatno malo, no od tamo vam dolazi Fishcow, studio koji nam donosi Gomo – point and click avanturu koja priča o prijateljstvu toliko snažnom da će vas odvesti do kraja svijeta.

66 Naša ocjena
  • vizualni stil
  • jednostavno