HCL.HR

Recenzija

GreedFall

Miješana vreća

Hrvoje Smoljić

Teško mi pada ovo sušno razdoblje u žanru RPG igara zapadnjačkog tipa. Nisu Dragon Age i Mass Effect trilogija bez svojih mana, ali mi ostaju kao svijetli primjeri svega čemu jedan RPG treba težiti u mnogim aspektima. Dobra i razgranata priča u fascinantnom svijetu, zanimljivi likovi, napeta borba, loot i tipična RPG progresija. Nova RPG igra GreedFall na prvi pogled ima sve navedeno, no studio Spiders nije poznat po ispoliranim visokobudžetnim igrama. Unatoč njihovom postepenom napretku iz igre u igru, i na GreedFallu se vidi da nešto još uvijek fali.

Dobra je priča, ali…

GreedFall u početku ostavlja uistinu snažan dojam. Svijet u kojem se igra odvija inspiriran je kolonijalnom erom 17. stoljeća koji je dodatno začinjen magijom i kojekakvim fantastičnim bićima. Igra počinje sporo, ali zaista dobro iskoristi čitav dvosatni tutorial segment. Unutar njega uspijeva ostaviti dojam boravka u živućem svijetu predstavljajući sve glavne frakcije i neke od sporednih likova. Usput igraču konstantno golica maštu obećanjem kako iza ugla slijede veće, bolje i impresivnije stvari.

Čitava premisa vrti se oko ne tako davno otkrivenog otoka imena Teer Fardee. Kontinentalne frakcije već naveliko haraju otokom, a svaka želi iskoristiti tu čudesnu i misterioznu zemlju u svoju korist. U igri je i opaka bolest imena malichor, a otočje predstavlja jedinu šansu za potencijalni lijek. U priči je zaista lako povući paralele sa stvarnim otkrićem i kolonizacijom Amerike, a otok čak ima i svoju verziju prirodoljubnih domorodaca kojima kolonisti narušavaju način života.

GreedFall igrača baca u intrigantan i dobro razrađen svijet kojem daje kolonijalni zaplet.

Nažalost, taj kolonijalni aspekt priče nije u potpunosti iskorišten te igra tu problematiku samo površinski zagrebe. Sve se u konačnici svede na potlačene domoroce, zle kolonijaliste i naivnu nadu u suživot. Oklijevanje igre da se više fokusira na fatanstične elemente u kombinaciji s premisom znači kako ona tematski postane vrlo predvidljiva i prosječna.

Srećom, stvar spašava mogućnost igrača da kroz svoje odluke utječe na tijek određenih događaja i taj je aspekt igre odlično odrađen. Gotovo da nema misije gdje nije potrebno donositi neku odluku koja će odrediti njen tijek.  Iste mogu dovesti do mirnog razrješenja, borbe ili do segmenta sa šuljanjem. Trenutni ishod odluka zna biti predvidljiv, ali dalekosežne posljedice uglavnom nisu odmah očite.

Većini misija moguće je pristupiti na razne načine, a svaki sa sobom donosi određene posljedice.

Kolonijalne frakcije također su dobro zamišljene i osim što pršte osobnošću, daju kontekst političkim previranjima i intrigama kakve se ne bi posramila solidna epizoda Game of Thronesa. Uz to, reputacija igrača sa svakom od njih je bitan segment igre koji u nekim misijama, a naročito u njenoj završnici, ima znatan utjecaj na rasplet događaja.

Nažalost, segmenti igre najbliži igraču pate od određenih problema. Prvi od njih je anemični glavni lik u obliku plemićkog diplomata imena De Sardet. Kreator lika siromašan je opcijama, no moguće je napraviti reprezentativnog, muškog ili ženskog protagonista.

Teško je uspostaviti značajan odnos sa suborcima, ali im je vrlo lako zaboraviti imena.

U oba slučaja glasovni glumci odrađuju odličan posao i njihov je ekspresivan glas zapravo jedina naznaka osobnosti koju De Sardet ima. U ostatku igre se konstantno poziva na svoju plemićku titulu, vječno je ozbiljan i nepromjenjiv bez obzira na vaše odluke tijekom igre.

Drugi razlog su sporedni likovi koji, iako imaju neki osobni ulog u priči, jednostavno ne ostavljaju dojam stvarnih suputnika. Po svojoj uvjerljivosti su otprilike 17 razina ispod najdosadnijeg sporednog lika u Mass Effectu. Razlozi za pridruživanje protagonistu su im trivijalni, a međusobni odnosi nepostojeći. Komunikacija s njima je suhoparna, a jedino ih misije kojima zaradite njihovu lojalnost izdižu iz teritorija potpune generičnosti.

Sve navedeno uzrokuje nedostatak emotivne povezanosti sa svijetom i likovima, a posljedično i pričom. Kao i u Witcheru, ovdje su najbolje misije one koje se bave intrigama u domeni moralnog sivila, dok je ostatak prosječan do razine preskakanja dijaloga.

Dobar je gameplay, ali…

Svijet u kojem se sve odvija je vizualno zaista lijep i to je otprilike njegov doseg. Prostorno je rascjepkan na više manjih dijelova kojima nažalost bolno nedostaje raznovrsnosti i dinamičnosti. Gradovi različitih frakcija su daleko najbolje realizirani njegov dio no često koriste identične građevine, raspored prostorija i unutarnje uređenje. Priroda i teritorij između gradova nemaju različite biome te se svodi na samo jedan tip okoliša. NPC likovi nemaju dnevnu rutinu, a zapravo ih je i premalo zbog čega svijet često izgleda vrlo isprazno, a izvan misija u njemu nemate apsolutno ništa za raditi.

Svijet GreedFalla je pravi melem za oči, ali je vrlo ograničavajuć i isprazan.

Igraču je kretanje okolinom vrlo ograničeno, a rubovi mape nisu zamaskirani nekom prirodnom preprekom već često odsječeni nevidljivim zidom. Poticaja za istraživanjem nema jer su upitnici za točke interesa vidljivi i prije otkrivanja mape, a resursi za crafting sustav se nalaze razbacani putevima kojima igrač ionako prolazi. Posljedica toga je da je šetanje između često vrlo udaljenih ciljeva u nekoj misiji vrlo dosadno, a monotoniju povremeno razbije samo borba.

No, i ovdje postoji nit spasa u obliku hvalevrijednih RPG elemenata igre koji se uvelike odražavaju na gameplay. U kreatoru lika potrebno je odabrati jednu od tri ponuđene klase – ratnik, tehničar ili čarobnjak. Srećom, sustav je dovoljno fleksibilan da dopušta određenu dozu mješanja vještina, ali i mogućnost potpune promjene uloženih iskustvenih bodova neograničen broj puta.

Svaki uloženi iskustveni bod ima značajan utjecaj na buduće gameplay mogućnosti.

De Sardetu je moguće unaprijediti i talente i atribute. Atributi utječu na vrstu oružja i opreme koju je moguće koristiti, dok talenti poput karizme, provaljivanje brava i intuicija određuju način pristupu misijama. Trebate provaliti u neprijateljsku bazu? Ovisno o talentima u istu je moguće provaliti i ušuljati se, prerušiti se u odjeću druge frakcije, razgovorom se ušetati, preskočiti sa susjedne zgrade, raznijeti slab zid i slično. Sustav je to koji se nalazi u pozadini gotovo svake misije i uvelike pridonosi njihovoj raznolikosti i dinamičnosti.

U mom su slučaju misije zapravo vrlo rijetko eskalirale u borbene scenarije jer sam se potpuno posvetio svojoj ulozi pomirljivog ambasadora. No, borba je neizbježna te kao i mnogi drugi aspekti GreedFalla – polupečena. Mehanički nije pretjerano komplicirana i koristi kombiniranje slabog, snažnijeg i vrlo snažnog napada hladnim oružjem ili magijom te raznih pištolja i pušaka. Protivničke napade je moguće izbjeći ili parirati, a mnogi od njih uz zdravlje imaju i oklop koji je potrebno prvo razbiti.

Borbi nedostaje raznolikosti, bar još tri postavke težine i mikromenadžment suboraca.

Iako je pomalo ukočena, zna biti zabavna zahvaljujući borbenim vještinama i vizualno raznolikom oružju i opremi. Istu je moguće mijenjati i suborcima, no nažalost ne postoji nikakva opcija da ih se kontrolira u tijeku borbe ili se na bilo koji način definira što će u njoj raditi. U konačnici nije ni bitno, budući da je AI protivnika nepostojeći, a igrač već nakon nekoliko levela postaje nepobjediv i na najvišoj postavci težine.

Dobra je grafika, ali…

Unatoč čestom recikliranju grafičkih komponenti, GreedFall izgleda vrlo lijepo. Krase ga solidne teksture i vrlo dobar sustav osvjetljenja koji stvarno zorno dočarava atmosferu okoliša u kojem se igrač nalazi. Igra definitivno briljira i u semgnetu kojeg smatram vrlo bitnim u ovom tipu RPG-a – lootu. Ovdje je ponuda zbilja vizualno raznolika, a oklopi i oružje su tematski prikladno dizajnirani.

Naravno, nije i vizualni aspekt igre bez određenih problema – zašto bi u ovakvoj igri uopće i bio? To se poglavito odnosi na likove čije su facijalne ekspresije ukočene, a pokreti usta neusklađeni s onim što pričaju. Nije to nešto što značajno utječe na igru, no bode u oči, naročito kada se u obzir uzme iznimna kvaliteta i ekspresivnost glasovne glume. U prijevodu – emocije likova se čuju, ali se rijetko kada vide.

Srećom, nisam naišao na niti jedan bug kada je u pitanju izvođenje misija, no jesam na nekoliko grafičkih. Teksutre koje nestaju ili se preklapaju, likovi koji se ne učitaju, neprijatelji koji ne reagiraju na moju prisutnost ili ostaju o borbenom stavu za vrijeme dijaloga i slično. Srećom igra nije pretjerano zahtjevna te je framerate uglavnom stabilan, a mrvicu posrne tek kada ekran preplave neprijatelji i hrpa borbenih efekata.

Dobra je igra, ali…

GreedFall je igra koja je stvarno zbunila sva moja gamerska osjetila. Na prvi pogled ima sve što jedan RPG ovog tipa treba imati – solidnu priču, zanimljiv svijet,  suborce, ekspanzivne RPG elemente i dobre vizuale. No, premda ima širinu, apsolutno joj nedostaje dubine. Gotovo svim segmentima fali ono nešto što bi ih dovelo na razinu igara iz kojih GreedFall vuče inspiraciju. I to je uvjerljivo najveći problem jer sam igrajući GreedFall maštao o ponovnom igranju Mass Effecta ili Dragon Agea.

Možemo uzeti u obzir kako je igra vrlo ambiciozna budući da je napravljena od strane 30 ljudi s daleko manjim budžetom, ali to ne znači kako je vrijedna vašeg vremena. Ako vas baš jako svrbi nedostatak RPG igara, GreedFall može poslužiti. No, jednako vas, ako ne i bolje, može počešati i ponovni prelazak nekog starijeg Biowareovog uratka.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

GreedFall je vrlo ambiciozna igra koja rješava samo jedan dio jednažbe zbog koje toliko volimo RPG igre otvorenog tipa.

70 Naša ocjena
  • razgranata priča na koju utječu igračeve odluke
  • dobro realizirane frakcije i struktura misija
  • RPG mehanike i sustav opreme
  • zna biti vizualno lijepo
  • vrlo ograničen, isprazan i jednoličan svijet
  • dosadni suborci i neraznovrsni protivnici
  • prelagana i ukočena borba
  • loša sinkronizacija govora i vizualni bugovi

Hrvoje Smoljić

Strastveni igrač svega što je RPG. Kada se ne troši u nekom MMO-u, u konstantnoj je potrazi za novim gaming iskustvom koje će mu proždrijeti dušu.

Komentari (52)

  • KPsrna

    16.09.2019 - 09:42

    U kratko dobra igra, ali… rađe nemojte? xd

  • Zoran Žalac

    16.09.2019 - 09:44

    Mudro ću pričekati da izglade tehničku stranu koliko mogu, pa ću onda zaigrati. Možda u međuvremenu izađe i kakav mod za pc verziju. Uglavnom, igrat ću, u dugu zimsku noć.

    • Mah

      @Zoran Žalac, 16.09.2019 - 10:58

      Već radiš zimnicu?

    • Zoran Žalac

      @Mah, 16.09.2019 - 16:30

      Postao sam grozan s organizacijom vremena.

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 16.09.2019 - 11:04

      Dobro kazes, potencijala ima ali bas je ispala onakvom kakvom sam se nadao da nece – kao Vampyre – monotono, monotono i opet monotono. Igrao, skoro odustao u prvih pola sata i onda izleti ono cudoviste iz broda..reko krece.. je krenulo ali samo na 5min i onda opet monotono, monotono i monotono. Od mene 65. I to je previse

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 17.09.2019 - 18:02

      Bilo bi lijepo da su igru u ovakvom stanju dali, recimo CD Redu na dovrsavanje. Igra stvarno ima svojih trenutaka, vpice acting nije los, zapravo je skroz dobar ali ga ubija ocajni lipsync. Graficki opet ima odlicnih trenutaka ali odmah u iducoj sceni ti nije jasno da li jos uvijek igras istu igru. Steta…ovo je mogao biti odlican RPG ali dogodilo se upravo ono cega smo se bojali – nema Spider snage iznijeti ovakav jedan projekt do kraja… ne znam koliko tu korisnicke modifikacije mogu pomoci ali sigurno nece odmoci. Moram priznati da mi je malo zao novaca.

    • kebbab

      @Zoran Žalac, 19.09.2019 - 07:39

      Radije igraj Code Vein sledeči petak

  • darijoman

    16.09.2019 - 11:53

    Koliko igra otprilike traje kod prosječnog igranja ?

    • Raba

      @darijoman, 16.09.2019 - 12:02

      Kod prosječnog igranja prema dostupnim informacijama traje 35-40h. Za one koji poput mene vole riješiti sve ili gotovo sve side questove i ostale stvari trajat će i po 50+, 60+ sati.

    • Hrvoje Smoljić

      @darijoman, 16.09.2019 - 12:03

      Otprilike 30 sati za jedan prelazak, al s obzirom na više završetaka tu je kakav-takav razlog za odigrat još barem jednom.

    • darijoman

      @Hrvoje Smoljić, 16.09.2019 - 12:23

      Zahvaljujem

    • moordrak

      @darijoman, 17.09.2019 - 10:26

      Javim kada završim. Obično volim sve počistiti uključujući trofeje. Za sada sam na 55 sati i možda na 50% trofeja. BTW. ovaj naslov ih ima cijelu hrpu ….

    • darijoman

      @moordrak, 17.09.2019 - 14:20

      Ma najbolji način igranja, lagano i detaljno.

    • moordrak

      @darijoman, 01.10.2019 - 15:07

      Za vrlo detaljan prvi prijelaz u kojem sam zaradio oko 85% trofeja trebalo mi je 75 sati. Računam da će mi još trebati najmanje 15 sati za drugi prijelaz. Jedan trofej traži extreme težinu, što nisam na početku odabrao. Drugi prijelaz je svejedno obvezan jer spol možete birati samo na početku igre. Spol uvjetuje nekoliko trofeja vezanih uz romansu sa suborcima te drugačiji stil igre. Konkretno, lockpicking i stealth kills nisam uspio odraditi u prvom prijelazu jer sam koristio ključeve. Mali savjet: kada budete odrađivali romansu, prije nego nekome izjavite ljubav, odradite sve zadatke koje nude kompanjoni, ručno spremite poziciju i onda krenite sa romansama :). Uštedjeti ćete si brdo vremena. Možda još detalj, probajte zapamtiti pojam kruna kraljeva. Prije nego uopće krenete na taj zadatak, spremite poziciju. Poslije će biti kasno 🙂 Ovo također uvjetuje hrpu trofeja odnosno nekoliko različitih dobrih i loših završetaka.

  • SonOfZeus

    16.09.2019 - 12:01

    Slazem se za mane ali meni osobno ima neki sarm igra i moram priznat da me nije razocarala jer me dobro uvukla u njen svijet tokom putovanja brodom. 🙂

  • SanKa

    16.09.2019 - 12:15

    a goddamnit, jos jedno razocarenje 🙁 dokad

    • deanHR

      @SanKa, 16.09.2019 - 12:43

      Baš. Za ovu igru je bilo tu negdje da će razočarati i baš mi je žao jer je to moj primaran žanar.

  • SeaNN

    16.09.2019 - 13:50

    Meni je igra jebeno sjela, utuko sam 44 sata jos nisam presao. Side questovi su mi jako dobro napravljeni i sto je najvaznije nisu dosadni, nego svaki ima svoje znacenje. Neznam neko se nece sloziti samnom ali meni osobno je greedfall hidden gem. Opet treba i shvatiti da ovo nije AAA vec AA i da je na njemu radilo 28 ljudi 3 god. Stvarno se nadam da ce greedfall uspijeti i da ce spiders se malo probiti kao studio, jel potencijala i volje imaju.

    • moordrak

      @SeaNN, 16.09.2019 - 16:49

      Potpisujem od riječi do riječi! Ovako se radi odličan posao. Greedfall je maksimalno ispeglan, a usudio bih se reći, napravili su bolji posao nego neki daleko razvikaniji studiji.

    • funky0308

      @SeaNN, 17.09.2019 - 18:10

      Ne bi bilo posteno reci da igra ne valja, po meni GreedFallu nedostaje jako malo. Samo taj lipsync da je bolji ja bi bio puno sretniji..ali eto..nije. Meni nije najbolje sjela ali kupio sam je i igrati cu je. Kao i Zoki, ostaviti cu je malo da se kiseli i da se pokrpa sto se pokrpati da i sigurno cu je odigrati ili barem igrati. Ako mozes prijeci preko tih nekih losijih strana, siguran sam da si zadovoljan igrom. Rekao sam vec, voice acting je odradjen stvarno dobro sto je bitno za ovakvu igru ali ocajan lipsync mi je bas pokvario sve. Borba mi je OK ali nije mi dovoljno izazovna i jako mi fali skakanje. OK, to igri ne uzimam kao manu, to je odluka developera i jedan drugaciji pristup. Pati me i taj svijet..bio sam odusevljen kada sam u razgovoru s likovima cuo da idemo na otok, kada sam usao u birtiju i vidio da mogu popraviti stol ili platiti stetu…lijepo je pokazana raznovrsnost i razlicit pristuo rijesavanju problema i onda opet sve postane monotono… natjeram se da idem dalje, kontam si – to je tek pocetak, biti ce bolje… izleti ono cudoviste iz broda koje mi je odlicno animirano i smisljeno i bas se zagrijao za igru, odem na otok i … opet isto, monotono i nekako isprano. Imam osjecaj kao da me igra zaje… 🙂 . Biti ce valjda malo popravaka i valjda ce biti bolje

  • invictum

    16.09.2019 - 14:40

    mene najviše smeta što ima 4 vrste interijera zgrada… nakon par sati igranja skužiš da sve rezidencije imaju iste teksture, isti razmještaj, u biti interijeri su identični… no sve u svemu igra će pružiti određenu dozu zabave, grafika u globalu je dobra. Evo ako nekoga zanima i malo gameplay-a s početka igre: https://www.youtube.com/watch?v=vWKOXAx4cSo

  • delight353

    16.09.2019 - 14:48

    Dobra recenzija. Isto i ja osjecam u vezi Greedfalla; ima nesto, ali… Mene, zapravo, najvise smeta sto precesto moj lik prica za mene. Iznosi svoje misljenje/stajaliste koje ja mozda ne mislim. Kako sam i u forumskoj raspravi naveo; ne mogu igrati kao totalni bad ass, ili pozitivac. Mozda grijesim, jer nisam stigao toliko daleko s igrom. Slazem se za suborce/companione – ima ih kao da ih nema. Ja bih rekao 65. Igrati kada nema bas nicega na vidiku, a cijena je cca 20 eura.

  • mOOha

    16.09.2019 - 15:57

    ” Oklijevanje igre da se više fokusira na fatanstične elemente u kombinaciji s premisom znači kako ona tematski postane vrlo predvidljiva i prosječna.” — po mom mišljenju upravo suprotno – jer sve odlete u fantastiku i po tome su sve te ‘predvidljive i prosječne’ …

  • moordrak

    16.09.2019 - 16:31

    Fer ocjena. Obzirom na opći nedostatak kvalitetnih RPG naslova, Greedfall je pravo osvježenje ponude. Trenutno sam na pedesetak sati, imam još sigurnih dvadeset sati gameplaya i još mi nije dosadno. Greedfall traži strpljenje i metodičnost. Svega tu ima. Kao da čitam dobar roman. Igra me potpuno uvukla u svoj svijet što znači da pazim na svoje postupke, slušam što mi suputnici govore i zapravo mi je stalo do događaja i likova u igri dok neke druge želim zgaziti kao crve. Mogu craftati opremu, mogu mijenjati klase, mogu mijenjati oružja, mogu koristiti magiju, otrove, zaleđivanje, zamke, sposobnosti, melee i sve to zajedno kombinirati u letu kroz taktički izbornik, ne moram se brinuti za backpack ili neshvatljive izbornike, a po potrebi misije, mogu vrlo jednostavno mijenjati svoje sposobnosti tako što zamijenim suigrača drugim. Ekonomija, trgovina, skupljanje, otkrivanje. Istraživanje mape donosi beneficije i nije baš uvijek očito kuda treba ići i što treba napraviti bez obzira na označenu poziciju na mapi. Određene zone treba posjetiti više puta, ovisno kojim se tempom napreduje kroz igru. Ma nemam što više reći. Osjeti se koliko je truda uloženo u Greedfall. Ovu igru je napravila ekipa ljudi velikog entuzjazma uloživši srce i dušu u nešto što je u konačnici poslastica za svakog pravog ljubitelja RPG žanra. Magistralement! Merci Spiders!

    • SanKa

      @moordrak, 17.09.2019 - 09:28

      fer ocjena, a tvoj tekst zvuci kao da igra treba dobiti više 🙂

    • moordrak

      @SanKa, 17.09.2019 - 10:16

      Sedamdeset je sasvim solidna ocjena. Ja sam joj dao puno više jer svaki naslov koji me uspije zadržati preko 40 sati u svojem svijetu ne može biti loš. Da li je tehnički savršeno izveden to je neko sasvim drugo pitanje. Ako napraviš nekakvu generalnu check listu, Greedfall ima podosta kvačica na njoj. Rijetko koji naslov je savršen. Usudio bih se reći, takav vjerojatno ne postoji. Ocjena ne bi samo trebala biti suhparni broj nego i stimulacija igraču za isprobavanje nekog naslova. To je ujedno i zadatak recenzije: zainteresirati ili kompletno ohladiti igrača od nekog naslova. Objektivno, sedamdeset i sve iznad je debelo pozitivna ocjena. Dalje je samo stvar osobnih preferencija i autorove subjektivnosti.

    • SanKa

      @moordrak, 17.09.2019 - 13:25

      lijepo receno

    • funky0308

      @moordrak, 17.09.2019 - 18:15

      Kako je kolega SanKa rekao na komentar ispod – lijepo receno. U pravu si. Ne treba se ni ocjenom zamarati, to je samo broj i uvjek je subjektivan koliko god se recezent borio da bude objektivan. Treba probati, dati igri sansu i vidjeti kako tebi stima. Znaju igre stvarno iznenaditi, kako pozitivno tako i negativno.

  • BeLLicus

    16.09.2019 - 18:51

    I opet ima daleko bolju ocijenu na steamu od “velikog” Gearsa 5!

    • SanKa

      @BeLLicus, 17.09.2019 - 09:28

      šok i vjeverica, još jedno smeće od ekskluzive za xbone

    • Igor Belan

      @BeLLicus, 17.09.2019 - 09:58

      Jel vi momci sad mislite da ste nešto pametno napisali ili ste svjesni svega i sprdate se… ili što se događa?

    • SeaNN

      @Igor Belan, 17.09.2019 - 11:10

      Igore nemoj biti tako strog ?

    • Igor Belan

      @SeaNN, 17.09.2019 - 11:23

      Ma pitam ozbiljno jel ne kužim jel se dečki šale ili što. Valjda je svima jasno da je Gears 5 dosta dobro primljen, da je trollerski i nepošteno reć “još jedno smeće od ekskluzive za xbone” i da recenzije na Steamu treba zapravo pročitat za punu sliku onoga što ljudi zapravo zamjeraju kada daju lošu ocjenu.

    • Wolfman

      @Igor Belan, 19.09.2019 - 16:56

      Hot take, edgy komentari na HCL-u, ništa novo…

    • SonOfZeus

      @Igor Belan, 19.09.2019 - 17:20

      Koliko sam skuzio sama igra nije losa, ali MT/spori progress i “pay to win sooner” je nesto sto je danas velika boljka ljudima (s razlogom) i za igru od 500kn je nedopustivo. No – opet – to govorim ja koji sam kupio 2k20 makar sam znao kakva ce igra bit… ?

  • Saren

    17.09.2019 - 03:03

    I sad sam u dilemi. Citajuci vecinu komentara a i samu recenziju neznam dali da ovo kupim ili ne. Uzivao sam u RPG-ovima tipa KOTOR 1+2, Mass Effect 1-3, (da cak i Andromeda), manje poznatih kao Kingdoms of Amalur ili recimo Torclight ili kultni Fable. (Ako se itko pita, da Witcher 3 je odlican ali nije za mene kao ni Divnity, jednostavno ne volim taj tip igara gdje igra hoce da radim “tucu” na njezin nacin ili igram na poteze. Da, odlicni su naslovi ali kako sam rekao ne tip igara koji me zanima). E, sad sa svim ovim recenim, vecina vas nije zadovoljna nekim napredkom u igri ili tehnickim poteskocama. I sam autor recezije kaze, uzeti sa kao dozom rezerve. Pitanje jest, uzeti ili ne. Mozda bi mi se ovaj tip igre i svidio i sa svime sto znam o njoj dosad cini se vrlo zanimljiv, ako borba nije nesto nalik Dark Souls. Ako jest – izbjegavat cu ju u sirokom luku. Da se razumijemo, DS naslovi su vrhunski po prici i svemu, ali opet nisu za svu publiku. Za mene osobno DS serijal jest odlican, ali je i mazohizam. Ne smeta mi pomuciti se u RPG igri ali isto tako ne zelim se zilaviti oko dva ili tri neprijatelja primjerice. Tako da neznam na kraju svega ovoga, dali uzeti Greedfall ili ne. Vampyr me recimo jako zainteresirao i bio mi je super svega 30 minuta, nakon cega mi je postao monoton i zakljucio sam da hpye koji mi je generirao pri pocetku je jako brzo nesta, te mi je igra postala kao posao, a ne kao zabava. Nadam se da sa ovim naslovom nije isti slucaj, tako da one koji su igrali vecinu toga sto i ja molim za iskren savjet, dali kupiti ovo ili ne. Ako je kao Vampyr ili DS serijal onda nije za mene.

    • delight353

      @Saren, 17.09.2019 - 07:01

      Mislim da ce ti najbolje biti prvo probati “narodnu” verziju, ili uzeti na Steamu, pa ako ti se ne svida, refundat. Pod uvjetom da igras na PCu. U svakom slucaju, igra nije losa. Stvarno. Prica je interesantna. Jedini problem je sto se u pojednimin segmentima vidi manjak budeta. Combat nije slican DS serijalu. Mjesavina light Witchera i Dragon agea. Borba je real time s mogucnoscu pauziranja i biranja slijedeceg koraka.

    • moordrak

      @Saren, 17.09.2019 - 09:41

      Jaki osjećaj borbe ćeš imati nekoliko puta kroz igru, na početku je poseban naglasak na težini, netom prije isplovljivanja prema TeerFrade otoku. Tražiš li težinu DS-a, to ovdje nećeš pronaći. Greedfall nije takav tip igre. Kako napreduješ, si sve jači i jači, dropa ili pronalaziš ili kupuješ bolju , jaču opremu dok neprijatelji, što dalje odmičeš u igri, postaju trivijalno izazovni čak pri najvećoj težini. Greedfall je klasični RPG, napravljen po pravilima DND-a točnije, osjeti se “stara škola” kroz cijelu igru. Vampyr je vrlo sličan zato, ako ti se on nije sviđao neće ti se sviđati niti Greedfall. Nioh, Sekiro, Bloodborn. U njima je aspekt borbe daleko jače naglašen i one će ti se vjerojatno sviđati. Tehnički, možeš borbu učiniti izazovnom tako da svoje likove ne nadograđuješ ali onda se kompletno gubi smisao mnogih mehanika implementiranih u Greedfall.

      bem ti ove odgovore… otišao je krivo.. niš.. dvaput je dvaput… 🙂 Dajte HCL-ovci više implementirajte neki sustav edita. Nismo u ’97 kvragu…

    • Saren

      @moordrak, 17.09.2019 - 13:50

      Hvala na dojmovima i pomoci. Nista vidjet cu sta cu onda, vjerojatno uzet na Steamu pa isprobat. Ako mi se ne svidi refund, ali dat cu igri sansu.

    • SonOfZeus

      @moordrak, 19.09.2019 - 17:18

      Mene je osobno vampyr brzo pustio, a ovo primilo i igram svaki dan. Tako da nije pravilo. Doduse mogao bi opet probati vampyr zao mi je zbog price sto nisam ni pola zavrsio…

    • funky0308

      @Saren, 17.09.2019 - 18:17

      Pricekaj malo..pasti ce cijena, a i igra ce sigurno dobiti neke patcheve i dodatno poliranje. Ako si volio Witchera, Mass Effect i ostale vec nabrojane igre, svidjeti ce ti se i ovo

  • Chronosus

    17.09.2019 - 11:05

    Tužno mi je što se non-AAA igre (kao što je ova, pa i recimo Sinking City nedavno) često seciraju po višim standardima od AAA igara. To je donekle razumljivo jer su svi problemi vidljiviji dok se AAA igre recenziraju po principu “ima hrpa sadržaja, grafika je lijepa, dakle dobro je”, a to što je sadržaj repetitivan, a gameplay nije baš nešto zabavan se ni ne spomene.

    Pa jebemu, uspoređujete igru koju je radio developer koji ima 20 ljudi plus freelanceri s Dragon Ageom koji je radio BioWare s 800 ljudi, i vidi čuda, nije baš sve ispolirano kao tamo. No shit!?

    Svi se slažu da je igra zabavna i ima ono nešto. Ali, ponavljaju se građevine i likovi, mora da se nisu dovoljno potrudili pa eto, ne isplati se.

    Zato i jesmo preplavljeni šugavim megalomanskim generičkim naslovima koj su dizajnirani da igraš što dulje čisto zato da potrošiš što više novaca na mikrotransakcije (vidi nedavnu vijest o Ubisoftu i koncentriranim, kraćim single player igrama).

    • Hrvoje Smoljić

      @Chronosus, 17.09.2019 - 13:35

      Žanrovska ljestvica je visoko i nemilosrdno postavljena i normalno da će se igra koja teži biti kao Dragon Age i Witcher uspoređivati s tim igrama neovisno o broju ljudi koji su na njoj radili. Možemo čestitati Spidersu na ambicioznosti i trudu, ali to što su oni mali studio nema i ne bi smio imati utjecaj na konačnu ocjenu.

    • Chronosus

      @Hrvoje Smoljić, 18.09.2019 - 00:04

      Pa čuj, osim tih naslova koje si naveo nije da baš ima puno sličnih kvalitetnih naslova. Zadnji witcher je izašao prije 4 godine, od dragon agea je prošlo 5.
      Ali nebitno, normalno da ćeš primjetiti da se lica likova ponavljaju, kao i građevine. Ali ako igra ima ono nešto to postaje nebitna primjedba. Ako išta, ovo je savršen primjer zašto bi se trebali maknuti od bodovanja igara.
      Većina će scrollati do ocjene, zaključit da nemaju vremena za ništa što ima ispod 80% i krenuti dalje, potpuno ignorirajući poruku da igra zapravo u coreu jako dobra i da ima ono nešto.

      S druge strane imaš Anthem koji je apsolutno smeće od igre bez ikakve duše, priče uz tonu problema u samoj strukturi igre, ali igra na koju je bacano love i love – samo 6 postotaka lošije od ovoga, dakle usporedivo loše.

      Ako je igra više od zbroja svojih djelova, treba dobiti i adekvatnu ocjenu. Ako je manje, isto tako.

      Zato je ACG tako voljen kao reviewer. Naveo je sve probleme kao i vi, ali dao joj je buy.. Zašto? Igra ga je uvukla kao rijetko koja (što se vidi i po komentarima ljudi tu koji igraju).

      S druge strane vidi zaključak prvog komentara ovdje o poruci ove recenzije: “dobra je ali rađe nemojte”…

    • Chronosus

      @Chronosus, 18.09.2019 - 10:20

      I kao naručeno, izašao noćas članak o tome kako trenutni plan novog contenta za Anthem otpada i da će se koncentrirati na rješavanje strukturnih problema. Fantastic!

    • SeaNN

      @Chronosus, 20.09.2019 - 00:01

      Da mogu 10 puta bih ti lajkao!

    • funky0308

      @Chronosus, 17.09.2019 - 18:20

      A gle, da se igra prodaje po cijeni primjerenoj za jedan AA naslov onda bi ga tako i gledali ali ako izdavac trazi 50 eura, koliko kostaju i veliki AAA naslovi onda se s njima i usporedjuju. Ne mozes reci da si ti mali developer koji je izdao nize budzetnu igru kako bi ti se kod recenziranja sve to uzelo u obzir ali naplacivati full cijenu

    • Chronosus

      @funky0308, 18.09.2019 - 11:12

      Igra je jeftinija nego AAA naslovi, neće imati mikrotransakcije a s obzirom na trajanje od min 30ak sati čini se da opravdava cijenu. Uzmi u obzir i da je marketing za ovu igru daleko manji i da će doprijeti do daleko manjeg broja igrača čisto jer nema name recognition.

    • funky0308

      @Chronosus, 19.09.2019 - 18:17

      Kako je jeftinija? Cijena joj je 50 eura koliko kosta i svaka druga AAA igra. Je, neke se prodaju i za 59 ili 69 eura ali velika vecina AAA igara prodaje se za 50 eura, kao i ova

    • Chronosus

      @funky0308, 19.09.2019 - 21:25

      Koja nova AAA igra košta 50 eura? Minimum je 60 eura, a obično ima i skuplje edicije sa dodatnim pizdarijama.

    • funky0308

      @Chronosus, 20.09.2019 - 19:54

      Joj daj ne lupetaj..od 49 do 59 eura su sve igre koje izlaze na PCu, a smatraju se AAA naslovima. Ultimate, GOTY i sl verzike su od 60 pa nadalje. Koja to indie igra ili nisko budjetna igra kosta 49eura? 20-30€ je cijena takvih igara. 50€ sigurno ne.

  • goldfinger

    23.09.2019 - 18:57

    Igrao nekih 2-3 sata,i onda glatko & bez j…m ti-deinstalirao….Fali tu(ipak)još puno toga do pravog,kvalitetnog RPG-a…Po meni-čak i mrvu previsoka ocjena..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?