Half Life 2 Mod: NeoTokyo [PC]

Ideja za NeoTokyo mod rođena je u umu Justina Harveya još davnih dana. Prvotno je ovaj mod trebao biti baziran na Valveovom source engineu, no zbog tadašnje odgode izlaska Half Lifea 2, igra je ipak prvotno zaživjela kao Unreal 2 modifikacija i kao takva ušla u natjecanje Make Something Unreal. Iako više-manje dovršen kao U2 mod, daljnji rad na njemu je napušten te se ponovno počelo raditi na istom modu u Source engineu.

Kako sam u uvodu napisao malo o povijesti moda, red bi bio da opišem što je zapravo svijet NeoTokya. Radnja se odvija 30-ak godina u budućnosti gdje je Japan upao u socijalno-politički sukob zbog promjene vremena. Kako se japanska vlada bori sa pojačanim vanjskim (azijskim geopolitičkim) i unutranjim (socijalno političkim) problemima, tako raste pritisak da se Japan vrati u doba gdje se svodilo sve na vojnu moć. Nakon propadanja zakonskog pokušaja mjenjanja japanskog ustava koji bi omogućio vojsci da ide u vojne akcije van zemlje, došlo je do vojnog udara kojeg su pokušale izvesti japanske oružane snage. Udar je propao iako je bio blizu uspjeha i zbog toga je japanski premijer osnovao National Security Forces (NSF) zvanu GROUP SIX koja odgovara premijeru sa zadatkom da brane Japanski ustav i riješavaju sve prijetnje koje su usmjerene prema Japanu. Odmah pri osnivanju čuli su glasine o GSDF Specijalni postrojbama (JINRAI). JINRAI su Special Operations Group 43 (SOG43), lojalni nacionalisti koji bi htjeli vratit Japanu snagu i moć. Tako počinje Rat sjena između NSF i JINRAI, odnosno dvije frakcije s kojima možete igrat. Kako sada znate priču NeoTokya odnosno događaje koji su rezultat borbe između frakcija, dolazi na red da vam pojasnim što ovaj mod nudi i da li se isplati trošit svoje vrijeme na njega ili ne.

Igra se trenutno svodi na Capture The Ghost mod, jedini koji se za sada može igrati. U buduće će ih bit još po najavama developera i to će bit vjerovatno klasični modovi, iako postoji mogućnost da se developeri odluče i za neke nove. Ipak, idemo se mi pozabaviti trenutnim CTG modom. Capture The Ghost je vrsta Capture The Flag moda sa jednom bitnom razlikom. Ghost iliti duh je zapravo torso robota s glavom, no nije sve tako jednostavno kada pokupite duha jer vam tada ispada primarno oružje, ali to ne znači da ste zakinuti sve dok imate nekog tko će vas štititi. Kada ga nosite u rukama ocrtava vam se gdje su neprijatelji i njihova udaljenost. Tu je poželjno da se dobro snalazite u prostoru da možete suborcima govoriti gdje se nalaze i kako da vas najbolje zaštite. Ako ste sami uvijek možete locirati neprijatelja sa duhom i tada prebaciti na pištolj te probati sami ubiti neprijatelja, no onda gubite mogućnost da vidite njihove pozicije, stoga je najbolje da uvijek imate nekog pored sebe dok trčite sa njim i tu se nazire timsko i taktično igranje.

Klase se dijele na Recona, Assaulta i Supporta. Svaka se razlikuje po mogućnostima, no naoružanje je svima isto, iako postoji mogućnost odabira koje želite koristiti, a možete i otljučati nova oružja. XP skupljate osvajanjem duha, pomagajući timu u osvajanju duha, ubijanjem neprijatelja i na kraju za sve one koji vole se igrati kampera, preživljavanjem runde. Spomenuo sam da se klase ipak razlikuju po mogućnostima.

Recon je klasa koja ima neograničen sprint, mogućnost dalekog skakanja, može bit nevidljiva, nosi laki oklop i det pack, odnosno remote detonator ali nemože imati sva oružja. Ako volite mobilnije klase Recon je upravo za vas.

Assault klasa je (kao što i sam naziv kaže) napadačka. Oni imaju osrednji oklop, mogu biti nevidljivi kao i Recon, ograničen sprint te nose bombe.

Support je zadnja klasa koja uvijek treba pružati podršku timu (i štititi osobu koja nosi duha jer ima teški oklop). Nedostatak je što nemaju mogućnost sprinta i ne mogu biti nevidljivi, no posjeduju dimne bombe, imaju jači oklop, te brže otključavaju nova oružja.

Kao što vidite iz opisa svaka klasa ima svojih prednosti i nedostataka no tu još nije kraj. Svaka klasa ima mogućnost posebnog vida koji svakoj klasi daje prednost u drugačijoj situaciji.. Recon tako ima nightvision što je korisno za mračnije prostore, Assault ima detektor pokreta koji je najkorisniji za otkrivanje nevidljivih protivnika, dok Support ima termalni vid koji detektira toplinu ljudskog tijela što mu daje mogućnost najboljeg otkrivanja protivnika te je pogotovo koristan u kombinaciji s dimnom bombom, pošto jedini mogu vidjeti kroz dim, no s nedostatkom da nikada ne mogu uočiti nevidljivog protivnika. Upravo radi takvih različitih prednosti, pogotovo posebnog vida, treba se kretati sa ostalim klasama kako bi si međusobno govorili lokacije protivnika. Bez timske igre nema previše smisla igrati NeoTokyo jer jednostavno nije toliko zanimljivo.

U igri ima 12 oružja koja možete odabrati kada imate najveći rank. Treba spomenit da neka oružja imaju sekundarnu paljbu ili specijalne metke, no to ću ostaviti da si sami otkrijete ukoliko se odlučite isprobati ovaj mod. Oružja i municiju je također moguće pokupiti od protivnika i jedna bitna stvar je da ako volite često trošiti metke morate biti oprezni jer nakon bacanja šaržera gubite metke koji su vam ostali u njemu. Ipak, svaka klasa ima dovoljno municije stoga vam je neće ponestati tokom borbe, osim ako ju ne trošite uzaludno. Treba spomenuti da metak može probijati određene materijale poput drveta, stakla (tko bi rekao) i tankog metala pa treba biti oprezan da se ne sakrijete iza takvoga materijala kako ne bi poslije bili iznenađeni.

Kako u uvodu piše igra je na Source engineu, što u prijevodu znači optimizirano. Dakle ako imate staru kantu nema bojazni da ju neće pokrenuti. Stil se oslanja na Ghost in The Shell, ako ste gledali dotični film onda možete pretpostaviti na što mislim. Dizajn igre je fantastičan, teksture su odlične kao i atmosfera blago futurističkog Japana koju su uspjeli stvoriti. Zvuk je također na razini, dok je soundtrack odličan ako volite organsku, emotivnu elektroniku iscrtanu iz akustičnih i orkestralnih elemenata.

Pred kraj da spomenem neke stvari koje se razlikuju od Unreal verzije. Source verzija ima razrađenije klase, pažnja se posvetila penetraciji metaka, redizajnirana je iz temelja i gameplay ima drugačiju dinamiku. Ono što je izostalo to su nišanske mušice, iako svatko oružje je pažljivo dizajnirano sa nišanima, nećete ih koristit osim kod snajpera, dok će ostala oružja imati samo lagani zoom te će se pojaviti crosshair sa mjeračem udaljenosti. Vozila nažalost nisu uključena u igru jer se Source engine navodno ne snalazi dobro sa otvorenim prostorima.

NeoToky Mod je besplatan, a za njegovo pokretanje vam treba bilo koja igra bazirana na Source engineu. Iako je trenutno dostupan samo sa CTG modom i 10 mapa, autori najavljuju da će se kroz dodatne updateove to sve povečati. Tako da možete očekivati još više sadržaja u budućnosti. Moram još napomenuti da se igra odlično vrti za prvi izlazak i potpuno je stabilna. Toliko od mene, ja se vraćam u redove NSF i nadam se da se vidimo online.

Prije nekoliko dana objavili smo naš special tekst Half Life 2 PC Modding report, a danas vam donosimo i potpunu recenziju moda NeoTokyo, jednog od boljih modova za Half Life 2 na koji smo naišli.

• stil
  • dizajn