Hatoful Boyfriend

Renato Pedišić

Zašto sam zaigrao Hatoful Boyfriend? Kratko i jasno – iz zezancije. Bilo mi je nevjerojatno smiješno da je nekome palo napamet napraviti igru u kojoj ulazite u ljubavne veze s golubovima pa sam žustro tjednima zahtijevao da mi se nabavi recenzentski primjerak. Dok su se svi u redakciji hvatali za glavu, a ja se potiho smijuljio, Igor je uspio ući u neke kontakte, prvo s originalnim proizvođačem Moom Hatom, a potom i s proizvođačem ovogodišnjeg remakea – Mediatonicom. Da skratimo priču, prije par dana upalio sam igru i uz prvi komentar „A što sad?“ zaigrao simulaciju spojeva s golubovima. S golubovima.

Da, stvari su uistinu tako čudne kako zvuče. Okvir priče je ovakav – vi ste ljudska djevojka, jedina polaznica škole za nadarene golubove u svijetu kojim vladaju ptice. I ne samo to, da stvari budu još čudnije, naša protagonistica sama živi u špilji životom pračovjeka, a usput ima i fetiš na seksi golubove (ni ja ne mogu vjerovati što sada pišem).

Bilo kako bilo, odgovor na pitanje zašto golubovi vladaju svijetom dio je pozadinske priče koju ćete morati otkrivati sami, a što dublje budete ulazili u igru shvatit ćete da stvari i nisu tako vesele kao što se čine na prvi pogled. Ispod sve sile igara riječima, referenci na druge igre i filmove, hrpe blesavog humora i situacija na koje ćete se glasno smijati duže vrijeme, nalaze se mnogo ozbiljnije teme za čije će vam shvaćanje trebati nekoliko prolazaka. Moja iskrena preporuka je ta da igru pređete svih 24 puta, koliko ima i završetaka, jer ćete samo tako vidjeti sve što vam ona ima za ponuditi – i smijeh, i suze, i misteriju, i dramu. Takvo što ipak ne bi trebao biti veliki problem, budući da će vam za jedan prolazak trebati uvrh glave 30 minuta, ako ne i manje uz ubrzavanje nekih dijelova priče koji se ponavljaju u svakom prolasku.

Pozitivna stvar je ta da vam radi zanimljivosti fabule nijedno odigravanje ne bi trebalo biti dosadno, ali bi vam mogla dosaditi činjenica da Hatoful Boyfriend slijepo slijedi pravila svojega žanra. Tu se radi o interaktivnoj vizualnoj noveli što znači da vas igra limitira na čitanje teksta koji izgovaraju likovi te vam tu i tamo nudi mogućnost odabira koji može zaokrenuti priču u drugom smjeru. Ako vam takvo što ipak ne zvuči dosadno, onda ćete se vjerojatno dobro zabaviti, a ako ste zakolutali očima na sam spomen minimalne interakcije, Hatoful Boyfriend radije nemojte ni zaigrati.

Glasovne glume ovdje nema, ali je zato zvučna podloga odlična i dobro prilagođena onome što se događa na ekranu. Svaki lik ima svoju glazbenu temu koja se javlja svaki put kada se pojavi na ekranu, što će vam dati osjećaj gledanja neke dobre drame ili pak nijemoga filma. I to je zbilja ono što je zanimljivo kod Hatoful Boyfrienda – dok se druge igre sve više približavaju prenapuhanom filmskom mediju današnjice, ovaj naslov radi zaokret prema kazalištu i taj posao obavlja odlično.

Kako se na ekranu ništa zapravo ne miče, već se samo izmjenjuju statične slike likova i prostora, o vizualnoj strani ne bih puno pisao. Naravno da bi bilo bolje da se igra barem s te strane malo više ponaša kao prava igra, ali fino nacrtani likovi u anime stilu imaju svoj neki štih koji bi se mogao posebno dopasti ljubiteljima moderne kulture Dalekog Istoka.

Sve u svemu, Hatoful Boyfriend tehnički nije ni dobra ni loša igra, već je jednostavno drugačija. Ako ste voljni izdvojiti 8 eura za nešto drugačije, level-ljubavne-veze-s-golubovima drugačije, onda vas sigurno čeka sve ono za što ste platili, a možda i puno više tamo gdje se najmanje nadate. Pri tom naravno ne mislim na seks s golubovima. Ovdje toga nema, perverznjaci jedni.

Mislite da ste drugačiji od drugih? Čudna strana Japana vam je privlačna? Hatoful Boyfriend, simulacija ljubavnih veza s golubovima, možda je upravo igra za vas.

• Priča
  • glazbena pozadina