HCL.HR

Recenzija

Hitman

ĆELAVIJI NO IKAD

Zoran Žalac

Ako postoji pakao i neka igra čijim bi se igranjem tamo moglo otići, Hitman bi bio najizgledniji kandidat za to. Istina da jedan GTA daje slobodu da se našikate i radite haos, ali u Hitmanu vas od slobode razriješenih ruku ne bi spasila nijedna ispovijed. Primjerice, krajnje je pokvareno zatući konobara, uzeti mu odoru i spremiti ga u hladnjaču, pa onda smiksati koktel sa otrovom za štakore i svoju metu utopiti u WC školjki dok povraća taj isti otrov. Krajnje pokvareno, ali i zabavno, kao što nam pokazuje prva epizoda novog Hitmana.

Zapravo, više podsjeća nego što to pokazuje kao novu stvar. Ovaj Hitman nema mnogo noviteta u svojoj formuli gameplaya, ali zato i jest ovako dobar. Nakon pomalo razočaravajućeg Absolutiona ovim nastavkom vraćamo se na ono što je Hitmana i proslavilo, a to je sloboda pristupa. Maknuta je tako ona iritantna mehanika da vas neprijatelji mogu prepoznati dok ste prerušeni pa se sada okolišem krećete mnogo slobodnije. Odnosno, ta je mehanika zamijenjena time da vas samo neki neprijatelji mogu raskrinkati ako ste im dovoljno blizu, a takvi su vam označeni bijelom točkicom iznad glave. Savršen je to balans uz koji nikad niste potpuno sigurni, ali ste slobodni vrebati mete po svojoj volji.

Igralište za to stvarno je ogromno. Zvijezda početne epizode je Showstopper misija u Parizu gdje posjećujete veliku vilu i modnu pistu; ali osim te lokacije tu su i dvije manje trening misije na brodu i aerodromu. Da biste istražili svaki kutak tih mapa treba vam najmanje tri sata, što je solidna trajnost. No, vjerojatnost je da ćete se uz Hitmana zadržati i duže od toga. Igra, naime, ima dobro razrađen sustav izazova koje ne možete sve odraditi pri jednom prelasku misije. Primjerice, izaziva vas se da ostanete neprimijećeni, da se ne prerušite ili da metu eliminirate na specifičan način.

Igra ima dobro razrađen sustav izazova koje ne možete sve odraditi pri jednom prelasku misije.

Uspješno odrađen izazov na kraju misije nagrađuje vas bodovima za mastery level, a njime se otključavaju dodatna oružja i ostale pogodnosti. Primjerice, misiju možete započeti na alternativnoj lokaciji, možete prošvercati neko oružje u određeno skrovište na mapi, i sl. Izazovi funkcioniraju tako što vas mame da ponavljate misije, a iako jednim dijelom otkrivaju mogućnosti rješavanja misije prije nego ju krenete igrati, ljepota je u tome što si težinu u Hitmanu diktirate sami. Sva pomagala u obliku sučelja daju se isključiti, čak i Instinct mod uz koji vidite gdje se nalazi meta.

hitman-pc (11)

Težina se, međutim, definira i kroz Contracts misije koje vam zadaju drugi igrači, a isto možete napraviti i vi. Koncept je preslikan iz Absolutiona, a ovdje se uklopio savršeno. U Contracts misijama tako možete dobiti zadatak da eliminirate mete koje nepomično stoje okružene drugim ljudima, za što vam je potrebno kreativno razmišljanje pri kojem vam igra ne daje smjernice. Dodatna ograničenja imate utoliko što vam igrači mogu zadati da mete eliminirate u posebno zadanim odorama, odnosno s posebno zadanim oružjem.

Preslikani Contracts mod iz Absolutiona daje dodatan izazov igri i potiče kreativno razmišljanje da biste rješili situaciju.

Sve navedeno u jednom paketu je najzanimljivije Hitman iskustvo do sada. Sloboda u igri postoji čak i izvan zadataka jer si možete zadati i neke vlastite, npr. eliminirati što više NPC-jeva na nivou i izvući živu glavu. Ipak, Hitman nije savršeno sandbox iskustvo što je jasno vidljivo kad proučite ponašanja NPC likova, odnosno njihovu umjetnu inteligenciju. Za razinu jedne stealth igre AI je poprilično rudimentaran, tj. obavlja svoj posao po zadanom protokolu. Čim se izađe iz okvira tog protokola, AI ne registrira ono što bi trebao.

Primjerice, kad nečujno eliminirate metu, a NPC to primijeti sekundu kasnije dok ste vi još u sobi, to se svejedno registrira kao „neprimjetno ubojstvo“ – iako je primijećeno tijelo eliminirane mete. Na stranu sad to što uz odgovarajuću odoru niste nikome sumnjivi iako ste uz metu bili jedina osoba u prostoriji; ono što pomalo smeta jest nepovezanost događaja na mapi. Umjetna inteligencija nije toliko inteligentna da promijeni tijek misije ako se jedna stvar dogodi dovoljno daleko od druge mete. Primjerice, eliminirate jednu metu, ali čak da netko to i primijeti, vijest o eliminaciji neće stići do druge mete.

Umjetna inteligencija NPC likova nije mnogo napredovala u odnosu na prošle Hitman igre, likovi se samo bolje snalaze na većim levelima.

Možda prigovaram bezveze, ali smatram da AI igra veliku ulogu u ovakvoj igri, a on generalno nije mnogo napredovao od originalnog Hitmana – samo se bolje snalazi na velikim levelima. Nije ni AI u nedavnom MGS-u 5 bio savršen, ali barem nije trpio neke nelogičnosti. U Hitmanu, s druge strane, stražar prijavi da ide istražiti čudan zvuk koji je čuo, vi ga ošamutite i nitko se poslije ne pita zašto se on više ne javlja. Ipak, da ne bi ispalo kako AI u Hitmanu ništa ne valja, zna vas on ponekad i iznenaditi. Primjerice, ako nekoga napadnete sprijeda pa ga onesvijestite, kad ga ostali probude on će znati opisati vaš izgled, zbog čega morate pronaći novu odoru.

hitman-pc (6)

Ako već umjetna inteligencija nije postala pametnija napretkom hardvera kroz zadnjih šesnaest godina, barem se igra nekoliko koraka približila realističnom prikazu. Osvjetljenje je odlično, a vidljivo učitavanje, tj. iskakanje objekata u daljini nepostojeće. Istina je da je ovo igra s većim brojem zatvorenih prostora i statičnih likova, ali najavljeni su i neki otvoreniji gradski leveli (kao sljedeći, drugi level u Italiji), pa ćemo vidjeti kako će se Glacier 2 pokretač nositi s time.


Ono što je za sada jasno jest da igra nije tehnički ispolirana kako bi trebala biti. Verzije na konzolama trenutno boluju od padova fps-a ispod 30 na pojedinim lokacijama, dok PC verzija ni s dvostruko jačim hardverom ne može zadržati glatkih 60 sličica po sekundi. Iznimka je DirectX 12 mod, uz koji se performanse vidno poboljšavaju, barem na AMD-ovim karticama. Međutim, uz DX12 rušenja igre su češća; a iz nekog razloga u DX12 ju nisam mogao pokrenuti preko cijelog ekrana već samo u windowed modu, i to bez boarderless moda. Igra je od izlaska dobila nekoliko zakrpa, a to još nije popravljeno.

hitman-pc (10)

Osjećaj je stoga takav da će Hitmanu na kraju trebati više zakrpa nego novih misija. U principu nemam ništa protiv epizodnog formata igre, koliko god on bespotreban bio; ali uz ovakvu tehničku neispoliranost jasno je da se i ovdje radi o prikrivenom Early Access programu za igru koja je već sada odlična, ali bi bila još i bolja kad bi svi u njoj mogli uživati na najbolji mogući način, bez opadanja performansi ili rušenja.

Moj je savjet zato da se s Hitmanom strpite još neko vrijeme i pričekate ostatak sadržaja, u prvom redu ažuriranja. Ćelavi Agent 47 neće nikamo pobjeći, a možda i Square Enix u međuvremenu odustane od svoje blesave odluke da ovoj singleplayer igri prišije zahtjev da pri igranju cijelo vrijeme morate biti spojeni na internet. Jer čim pukne veza sa serverom – što uopće ne mora biti do vas – izbačeni ste u glavni meni. Dok se takve stvari ne riješe, Hitmanu je bolje da ostane u sjeni.

Označeno sa: ,

Izgleda kao da bi mogao biti najbolji Hitman do sada. Pod uvjetom da pored izbacivanja novih misija pošteno optimiziraju igru i srede servere kako igrači ne bi oćelavili zbog tehničkih problema.

80 Naša ocjena
  • gameplay mehanika
  • izazovi i Contracts mod
  • sadržajno dobar početak
  • neoptimizirano i tehnički problematično
  • loše reakcije likova izvan predviđenog okvira

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (20)

  • BB-8

    23.03.2016 - 15:12

    Da li se ikako ocjena moze prominit,jer htio sam dati 85 ali san slucajno stisnija 7?

    • Igor Belan

      @BB-8, 23.03.2016 - 16:28

      Sređeno 😉

    • BB-8

      @Igor Belan, 23.03.2016 - 18:30

      Fala, najbolji ste, samo tako nastavite 🙂

  • Iris94

    23.03.2016 - 19:12

    Zbog epizodičnog izbacivanja i tehničkih problema sam dao ocjenu 20/100. Taman koliko i zaslužuje 🙂

    • MoGaming

      @Iris94, 23.03.2016 - 20:31

      nisam ocjenivo al se slazem s tobom.Ovim epizodnim izbacivanjima treba stat na kraj

    • funky0308

      @Iris94, 24.03.2016 - 08:10

      Zasto ne, za razliku od ekipe koja dijeli ocjene (najcesce 1) igrama koje nikada nisu igrali, zasto ti ne bi mogao dati ocjenu koju smatraš točnom? Korisnice ocjene su, ocito, tu da bi se jedni drugima osvecivali, a ne vidjeli pravu reakciju ljudi koji igru i igraju…steta

    • MoGaming

      @funky0308, 25.03.2016 - 01:13

      ne ocjenjujem igre koje nisam igro a ovo ne mislim igrat u ovom formatu i da je najbolji hitman do sad

  • Vejn

    23.03.2016 - 19:31

    Prvo problemi sa GOW sada sa Hitmenom. Da, super je ovaj DX12 lol,ccc..

    • departed1983

      @Vejn, 24.03.2016 - 01:24

      Jok. Nije do DX12. Do proizvodjaca grafickih je koji su nam rekli da su napravili hardver koji podrzava APi koji ce izaci za godinu dana 😀
      Ja da sam ti sad bi tu profilnu promjenio iz protesta 😀

    • Vejn

      @departed1983, 24.03.2016 - 09:24

      hahahahaha ”protesta” Pa nvidia koliko znam ne podrzava to sranje od DX-a lol Ali ‘aj da ti ucinim, evo nove slike 😀

  • trulex

    23.03.2016 - 20:05

    Ovo je jako dobra igra, jedva čekam da zaigram.

  • Glavas_ZG

    24.03.2016 - 02:53

    Šta se dogodilo sa grafikom ovdje ?

  • shargo331

    24.03.2016 - 16:17

    Po meni je ovo bez veze, radije odigrat partiju CS:GO-a

  • RedEy3

    24.03.2016 - 17:12

    Nisam igrao ali bojim se da što sam vidio do sada ne može biti bolja od Blood Money-a, a i treba sačekati da sve epizode izađu prije nego se zaista ocijeni igra.

    • Dom3gaming

      @RedEy3, 08.04.2016 - 13:57

      Sigurno ne može biti bolja od Blood Moneya

  • Whynot?

    25.03.2016 - 12:58

    80?!?! Really?! Onda Divisionu 65 ako cemo o nedostatcima AI inteligencije. Jer on tamo u biti i ne postoji.

  • 9a3cmc

    25.03.2016 - 22:06

    A di su srebrni Custom 1911 🙁

  • shadow10050

    12.05.2016 - 17:16

    čekat ću punu igru pa odigrat ovo je samo krađa

  • karlod1997

    11.01.2017 - 16:02

    Hitman Rambo 🙂

  • invictum

    18.02.2017 - 22:37

    Jako dobra igra, no potreban jaci hardver za pokretanje, gtx850m 2gb ispod 10 fps. Na 1060 se vrti dobro. Jako zanimljive misije, stealth, razni pristupi svakoj misiji…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?