HCL.HR

Recenzija

Horizon Call of the Mountain

ZABAVNI PARK ROBO-DINOSAURA

Žarko Ćurić

Već vidim krizni stožer u Sonyju kad su se prije nekoliko godina odlučili za izradu novog PSVR uređaja. Uletio je Jurica s genijalnom idejom da ga nazovu PSVR2. Svi su se pogledali u prostoriji, nastalo je par sekundi tišine nakon čega se prolomio ogromni pljesak. Tako jednostavno, a tako učinkovito. Kolege su Juricu odmah uzeli u svoje ruke i bacili ga pobjedonosno dva-tri puta u zrak.

No, iz kutka prostorije Mihael je nervozno promatrao druge kako stavljaju Juricu na pijedestal. Uvjeren je da je njegova ideja s nazivom PlayStation 360 pun pogodak. Ono, zaokretanje svega za 360 stupnjeva. Doslovno i figurativno. No imao je on već plan kako uvaliti Juricu u probleme. U trenutku zanosa, čuo se njegov prodorni glas iz kutka sobe: “Ako si tako pametan Jurice, koju ćemo igru ponuditi s izlaskom tvog PSVR2?”

Nabacio je provokativni osmjeh, očekujući da će ovo pokolebati Juricu. A on je već imao asa u rukavu. Pecanje u God of War svijetu! Cijela prostorija kolega je utihnula, spustila Juricu i zabrinuto ga pogledala.

Kapljice znoja pojavile su se na Juričinom čelu dok je procesuirao navedeni problem. Nastavak Astro Bota je previše sigurna oklada. Gran Turismo svi ionako očekuju da će doći, kao i novi Resident Evil. Možda Wipeout? Ma ne, toga se nitko ne sjeća. Spider-Man bi sigurno bio previše mučan zbog njihanja po gradu. I onda se sjetio.

“Ekipa, radimo Horizon za PSVR2!” Žamor je ispunio prostoriju. Bilo je tu i dalje dosta skepse, no Jurica je nastavio: “Znate onu igru penjanja na PC-u? E sada se penjemo u Horizon svijetu!” Ljudi su već počeli da klimaju potvrdno glavom, no naravno da se Mihael morao ubaciti: “Kakve to uopće ima veze s Horizonom?!”.

“E vidiš dragi moj”, započeo je slavodobitno Jurica, “između dionica penjanja na planinu ubacit ćemo poneku borbu s robo-dinosaurima uz pomoć luka i strijele. Te nakratko ubacimo Aloy da se pojavi!” I ni sekunde nije prošlo, a Jurica se već našao ponovno u zraku, uz gromoglasno izricanje njegovog imena. Samo je Mihael i dalje ostao u kutu, nervozniji nego inače.

PENJANJE UZ PRSTOHVAT BORBE

Horizon Call of the Mountain upravo bi se i mogao svesti na takvu formulu. Igrom dominira ogromna količina penjanja uz povremeni nalet adrenalina u borbama s mašinama. Penjanje kao penjanje je zabavno, no već nakon uvodnih sat ili dva postane lagano monotono. Prati iscrtani dio stijena, posegni rukom i povuci se dalje. I tako u krug. Istina, tijekom napretka kroz igru otvorio sam neke nove mehanike poput cepina te kuke za penjanje. No iskreno, ništa previše uzbudljivo i neviđeno u VR svijetu.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
70€ PlayStation 5 – PSVR2 Ustupio izdavač

Ipak, jednom kada sam se popeo, uživao sam u nekim od najljepših pejzaža u svijetu igara. A to posebno dolazi do izražaja u virtualnom okruženju visoke razlučivosti kakvu donosi PSVR2. Pogled na udaljeni vodopad ili obrise snježne planine nisu ogromna zamuljana mrlja na ekranu, nego prekrasni obrisi prošarani sunčanim zrakama u koje je ponekada teško gledati radi HDR ekrana. Kao u stvarnom svijetu. Nakon uvodnih par minuta totalno sam se izgubio u svijetu Horizona, pa me ne čudi što sam osjetio laganu nelagodu kada sam s vremena na vrijeme pogledao dolje prema ponoru. Ako vas je strah visina – zaobiđite ovu igru u širokom luku!

Igra je tipični primjer proizvoda za promoviranje tehnologije i toga se nimalo ne srami. Što od već navedene grafike, tako i do iskorištavanja svih prednosti novog naglavnog uređaja. Kontroleri rade bez ikakvih problema te je stvarno doživljaj kada sam s leđa morao uzeti luk i strijelu ili cepin za penjanje. Vibracije kontrolera prilikom bilo kakve interakcije s okolinom daju neki čudno dobar osjećaj stvarnog otpora, kao da sam stvarno naslonio ruku na nešto. A adaptivni triggeri, iako ne možda jaki kao na originalnom Dual Sensu, i dalje pružaju savršen osjećaj otpora prilikom ispaljivanja strijela.

Igra je tipični primjer proizvoda za promoviranje tehnologije i toga se nimalo ne srami.

A čekajte tek da pokraj vas prošeta jedna od ogromnih beštija pa osjetite vibraciju u samom uređaju! Sve stvari su prilično dobro ukomponirane i rade baš onako kako sam očekivao. Jedina prava zamjerka oko iskorištavanja prednosti PSVR2 je mali fokus na praćenje očiju. Istina, igra koristi ovu tehnologiju za različitu kvalitetu slike, tako da će mjesta gdje gledate imati veću oštrinu. No, ovdje više mislim na gameplay elemente uključene s ovom tehnologijom. Osim upravljanja menija pogledom, nikakve druge mehanike nisu implementirane. Što je stvarno šteta, jer je tehnologija vrhunska i kretanje menijima nikada nije bilo tako prirodno.

PRIČA REDA RADI

Nažalost, izgleda da su ekipe Guerrilla Gamesa i Firespritea iskoristile većinu budžeta na ove fine VR dodatke, pa je priča igre nekako ostala u drugom planu. Nije da je nema, ali iskreno – ne bi bilo šteta da je uopće nema.

Ako vas je strah visina – zaobiđite ovu igru u širokom luku!

U igri upravljamo Ryasom, vještim majstorom penjanja iz pobunjeničkog pokreta Shadow Carja. On je zbog navedene pobune zatočen te da se oduži za svoje zločine, mora pomoći u ekspediciji Sundoma. Kroz igru sam sreo nekoliko poznatih lica iz serijala, uključujući Aloy, ali bez neke pretjerano bitne uloge u čitavoj radnji.

Srećom, osim ljudskih likova koje srećemo kroz igru, bilo je tu i par susreta s limenim beštijama iz prethodnih nastavaka. Same borbe znaju biti prilično napete i potrajati nekoliko minuta. Cilj je kao i u ostalim Horizon igrama otkriti slabe točke na mehaniziranim zvijerima te iste zasuti svojim strijelama. Kroz igru sam otvarao nove vrste strijela i mehanizama izbjegavanja protivnika, te mi se svaka bitka uvijek činila prilično svježa.

Borbe su stvarno rijetke i nalaze se između dužih dionica penjanja.

Doduše, svježinu i nije bilo teško za postići jer borbe su stvarno rijetke i nalaze se između dužih dionica penjanja. Kada pogledam u globalu, nisam siguran jesam li proveo više od 20% igre u borbi. Osim makljaže i penjanja, s vremena na vrijeme naišao sam i na poneku zagonetku. No nemojte očekivati neke složene puzzle elemente ili pretjerano korištenje moždanih vijuga. Većina zagonetki svodi se na pokretanje određenog mehanizma, najčešće uz pomoć postavljanja zupčanika, nakon čega se otvara prolaz.

USKE PLANINSKE STAZE

I onda dolazimo do možda i najveće zamjerke za igru, a to je apsolutna linearnost levela. Nisam očekivao veliki ogromni svijet kao u ostalim Horizonima, ali ovdje baš pričamo o jednocrtnom putu koji rijetko ima kakvo račvanje. A i prilikom tih račvanja, otkrio sam samo par skrivenih stvari za skupljanje ili dodatne opreme za izradu strijela.

Nisam očekivao veliki ogromni svijet kao u ostalim Horizonima, ali ovdje baš pričamo o jednocrtnom putu.

Tijekom putovanja često sam nailazio na ognjišta, prilikom čega mi se napredak automatski spremio, no osim toga mogao sam se i vratiti na centralni hub. U tom malom improviziranom selu mogao sam odabrati starije lokacije, kupiti nešto materijala za strijele, komunicirati s mještanima ili pogledati zbirku skupljenih predmeta.

Igra ukupno traje oko šest do sedam sati. Osim već spomenutih stvari za skupljanje, kroz put se nalaze skrivene mete za strijele te pojedine mehanike za razbibrigu, poput bojanja zida prstima ili sviranja bubnja s udaraljkama.

Izvan glavne priče, postoje i dva dodatna moda. Prvi nazvan River Ride je sličan uvodnoj sceni unutar igre gdje plovite brodom po rijeci dok se oko vas pojavljuju poznate beštije. Ovo je zapravo onaj mod koji ćete pokrenuti svojoj baki ili kolegi s posla koji žele vidjeti kako uopće izgleda taj VR.

Drugi mod ima kompetitivni element, ali nažalost samo s AI likovima iz igre. U njemu sam se nadmetao u streličarstvu te brzini penjanja, te mi je ovo bila prilično zabavna razbibriga. Šteta samo što ne postoji mogućnost natjecanja sa stvarnim igračima s nekom ljestvicom najboljih.

PROJEKT ZA POTREBU

Horizon Call of the Mountain pao je na kraju pod breme pokazivanja tehnologije. Ovaj naslov sigurno je jedan od najljepših vizualnih prikaza VR tehnologije i kapaciteta novog PlayStation naglavnog uređaja. No ipak, brdo drugih stvari zbog toga je gurnuto u drugi plan.

S obzirom da je ovo Horizon naslov, očekivao sam ipak malo više slobode u istraživanju te samoj priči. Ovako fanovi serijala neće previše propustiti oko svijeta ako preskoče ovaj naslov. Borbe su stvarno super zabavne te ponekad čak i fizički iscrpljujuće, no ima ih ipak premalo da dodatno podignu vrijednost igre.

Ne mogu reći da nisam uživao igrajući ovu igru, no sumnjam da ću joj se ikada vratiti nakon prvog prelaska. Radije ću iskušati neku novu niskobudžetnu VR igru koja se usudi ipak barem mrvicu više riskirati s ovom odličnom tehnologijom.

Horizon Call of the Mountain je tipična igra za pokazivanje kada ti netko dođe u goste. No između tih posjeta će vjerojatno stajati negdje u kutku vašeg PlayStation kataloga, jer sve što je zanimljivo vidjeli ste u nekoliko sati prelaska igre.

70 Naša ocjena
  • možda i najljepša VR igra
  • iskorištavanje svih mogućnosti PSVR2
  • prilično zabavne i intezivne borbe
  • previše penjanja, premalo borbe
  • prilično linearno iskustvo
  • totalno nezanimljiva priča

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.

Komentari (8)

  • Chronosus

    25.03.2023 - 18:01

    Samo mjesec dana je trebalo za recenziju. :/

    Baš šepate s pokrivanjem VR-a.

  • PotatoKiller

    25.03.2023 - 19:41

    A sta su se preseravali…

  • Spot pupa

    25.03.2023 - 21:52

    Probao sam i mogu reć ništa posebno. Čak mi je bilo i dosasno. Probao sam i Gt 7 u VR-u i to je vrh.

    • rejki_84

      @Spot pupa, 26.03.2023 - 11:59

      Da, GT7 je potpuno drugi dozivljaj u VR, da ne kazem nova igra 🙂

    • Spot pupa

      @rejki_84, 26.03.2023 - 18:43

      Apsolutno!

  • rejki_84

    26.03.2023 - 11:56

    Definitivno ima previse pentranja. Nekako mi ovo vise djeluje kao neki tech demo nego kao igra.

  • PppPP

    26.03.2023 - 19:10

    I to penjanje užas kad se jedino moš zahvatiti gdje oni žele hahha dosadno

  • SanKa

    27.03.2023 - 09:24

    cujem da je Village za razliku od ovog pun pogodak u VR izvedbi

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?