Lara Croft and the Temple of Osiris

Poznata pljačkašica grobova imena Lara Croft jedna je od ikona industrije videoigara za koju su čuli i oni koje nisu toliko blisko upoznati sa svijetom gaminga. Stoga i ne čudi potez Square Enixa od prije par godina da dugo razdoblje između glavnih akcijsko-avanturističkih Tomb Raider naslova popune jeftinijim spin-offom koji će im donijeti koju kovanicu u njihovu kasicu prasicu.

Lara Croft and the Guardian of Light iz 2010. godine očigledno je bio profitabilan, budući da se Square Enix odlučio na nastavak. Tako nam je na samom kraju 2014. godine stigao i drugi dio spin-offa pod nazivom Lara Croft and the Temple of Osiris za osobna računala, PlayStation 4 i Xbox One.

Još prije objave recenzije, ovu igru smo malo prokomentirali uz gameplay snimljen PS4 Share funkcijom. Bacite pogled.

Priča nas ovaj put odvodi u Egipat, točnije u Osirisov hram gdje stižu naša junakinja Lara i suparnik joj Carter Bell u potrazi za Osirisovim štapom. U dar-maru za vrijeme utrke prema štapu, Lara i Carter bude zloglasnog boga Seta koji odluči zavladati svijetom, a na nama je da ga zaustavimo s Osirisovom ženom Isis i sinom Horusom skupljanjem svih dijelova Osirisovog kipa razbacanih po hramu.

Ovakav ishod pomalo je antiklimaktički, budući da nakon što ubijete (egipatskog) boga u sebi prelaskom raznih zamki na kraju shvatite da ste to sve radili radi lijevog kamenog stopala ili čvrsto isklesane stražnjice kipa. Kompletna priča previše je predvidljiva te vas nijednog časa neće iznenaditi, čemu također doprinosi i pomalo dosadna glasovna gluma koja je tu čisto reda radi. Žao mi je Lara, ali ne trebam čuti svaki put kako se samouvjereno hvališ kako si nešto pomaknula.

Doduše, ovo je ipak manji spin-off pa ako zanemarimo tupavu priču i dosadnu glasovnu glumu postoji velika vjerojatnost da ćete se zabaviti igranjem ove akcijske avanture iz ptičje perspektive. Ne donosi ova igra ništa toliko revolucionarno, no svi elementi gameplaya su dobro odrađeni i pravi je užitak zaigrati level kada se naviknete na kontrole.

Svi leveli unutar Osirisovog hrama mogu se podijeliti na izmjenjujuće dionice napucavanja s raznim čudovištima te elemente zagonetki. Za napucavanje na raspolaganju u početku imamo samo jedan pištolj, no kasnijim napretkom otvorio sam arsenal vatrenog oružja o kojem pojedine vojske mogu samo sanjati. Osim već spomenutog vatrenog oružja sve žive i nežive spodobe tamanit ćemo i Osirisovim štapom koji ispušta čudnovatu zraku. Rekao bih da izgledom ta zraka podsjeća na laser, no očigledno u doba egipatskog carstva nije postojala takva tehnologija pa stoga nazovimo ovo jednostavno zrakom “moći”. Osim za uništavanje protivnika čudesna zraka moći pomoći će nam i u rješavanju brojnih zagonetki koje se uglavnom vrte oko odbijanja svjetlosti uz pomoć pomičnih ogledala. Nisu to pretjerano nezgodne zagonetke na koje ćete razbijati glavu i kontroler nekoliko sati, no sigurno nisu ni pretjerano lake i bit će vam potrebno par pokušaja prije nego skužite konačno rješenje, pogotovo u kasnijem stadiju igre.

Cijelim putem do kraja igre skupljaju se skrivene lubanje, ali i ogromna količina razbacanih dragulja po mapi koji tu nisu samo za povećanje našeg rezultata na kraju levela nego i za otvaranje škrinja; svaka od njih sadrži medaljone i prstenje koji nam navodno povećavaju određenu statistiku našeg lika. Kažem navodno, budući da nijednog trenutka nisam osjetio značajan utjecaj istih za vrijeme igranja, što je zapravo podosta razočaravajuće. Ne samo da vas igra na kraju levela nagrađuje određenim kamenim dijelom nekog kipa nego vas niti ne tjera na skupljanje dragulja na mapi jer jednostavno znate da vam isti neće donijeti nikakav bitan napredak unutar igre.

Ono pak što bi vam moglo razbiti monotoniju je odlični kooperativni način prelaska levela za maksimalno četiri igrača preko mreže ili lokalno. Svi leveli biti će posebno prilagođeni broju igrača na mapi što će dovesti do totalnog kaosa na ekranu i odlične zabave. Ne samo da su neprijatelji teži te dolaze u većem broju nego su i zagonetke prilagođene tako da svi likovi moraju sudjelovati u njihovom rješavanju.

Ipak, nemojte očekivati prijateljsku atmosferu, budući da svaki igrač želi osvojiti titulu najboljeg na kraju levela, što će dovesti do čestog zabijanja noža u leđa i prljavih igrica – upravo onakva zabava kakvu volimo u kooperativnom načinu igranja. Nakon prelaska levela solo ili s ekipom vraćamo se na centralnu mapu koja povezuje sve dijelove hrama.

Naravno, nije moguće odmah u startu pristupiti svim dijelovima hrama, no napredovanjem i skupljanjem dijelova Osirisovog kipa malo po malo otvaraju se svi dijelovi centralne mape. Za otvaranje pojedinih elemenata morat ćemo se poigrati i sa satom koji upravlja obje vrste vremena, tako da možemo odabrati dob dana i vremenske prilike iznad samog hrama čime ćemo otvarati nove puteve. Zvuči zanimljivo, no zapravo se svodi samo na četiri izbora u kombinaciji dana/noći i lijepog vremena/kiše te ne traži veliko mozganje kada jednostavno možete isprobati sve četiri opcije i vidjeti koja vam zapravo otvara put.

Laru Croft and Tempe of Osiris na kraju možemo opisati kao igru sa zabavnim gameplayom koja nažalost gubi dio čari svojim mlakim pristupom u nagrađivanju igrača te pomalo nezanimljivom pričom. Slobodno si povećajte ocjenu ako imate koji kontroler viška i prijatelje spremne za malo kauč-zabave, jer je upravo kooperativni način igranja odrađen dosta dobro i ponudit će vam sate zabave u nemilosrdnom natjecanju za svaki dragulj. No pazite da vam to nisu baš najbolji prijatelji – moglo bi vam to biti zadnje druženje skupa.

Lara Croft vraća se pljačkanju grobova iz ptičje perspektive, a ovaj put ima tri prijatelja i jedan štap s posebnom moći.

79 Naša ocjena
  • zagonetke