Magicka [PC]

Marko Babić

Priča Magicke počinje 2008. godine kada je Arrowhead zbog tadašnjeg studentskog projekta (Magicke) dobio švedsku nagradu za igru godine. Taj je uspjeh nagnao developere da naprave spomenutu igru za komercijalan izlazak, što se i dogodilo početkom tekuće nam 2011-te. Igra je prodana u 30 tisuća primjeraka prvog dana, a dosad je zabilježeno preko 200 tisuća prodaja.

Što je to ovaj mladi švedski studio napravio da je zainteresiralo toliko igrača? Objašnjavamo u video recenziji, ali i u detaljnijoj tekstualnoj recenziji u nastavku.

Priča je smještena je u fantasy setting, baziran na skandinavskoj mitologiji, gdje grupa mladih čarobnjaka napušta svoju čarobnjačku akademiju kako bi spasili svijet. Na tom će putu čarobnjake voditi stanoviti Vlad, u priči koja je čista sprdačina s gomilom referenci na pop kulturu, gaming i internet fore.

Priča će vas odvesti na raznovrsne lokacije. Od šume u kojoj ćete ubijati gobline koji govore “rakanishlol”, močvara punih zombija, do planina krcatim Yetijima te sela i crkve koji neodoljivo podsjećaju na Tristram. Nabasat ćete na razne reference poput mrtvog Belmonta, oznake na mapi imena “Nunshul pass”, borit ćete se protiv Smrti koji je usput vlasnik agencije za putovanja, putovati kroz vrijeme i još koješta presmiješno što želimo da sami otkrijete.

Sama glasovna sinkronizacija također je teška sprdačina. Riječ je o nekom englesko – švedskom hibridnom jeziku koji uglavnom nema smisla i zvuči kao „derpa derp“. Neki će možda reći da igra forsira humor previše, ali sve je to simpatično, duhovito i nadasve interesantno, tim više ako igrate u društvu s kojim se možete smijati.

Svoju ćete avanturu proživljavati iz ptičje perspektive i, ako imate prijatelje, u društvu. Koncept prizivanja čini, koji čini samu srž ove igre, inovativan je i tražit će malo navikavanja. Naime, iako biste isprve tako zaključili, ovo nije RPG; nema korištenja mane za čini niti, ako ste stariji gamer i sjećate se toga, pamćenja i odmaranja.

Postoji osam osnovnih čini (poput liječenja, štita, vatre, leda i sličnog) raspodijeljenih na tipke q, w, e, r; a, s, d, f. Pritiskanjem tih tipki prizovete željene čini te ih desnim klikom miša uputite na neprijatelje. Osim toga ih možete baciti na sebe pritiskom kotača na mišu ili shift + desni klik miša za AoE.

Moguće su gotovo beskrajne kombinacije čini i njihovih efekta. Primjerice, ako kombinirate vatru i struju, neprijatelje ćete zapaliti, a usput i spržiti strujom; kombinacijom štita i kamenja postavit ćete kamenu barikadu ispred sebe; kombinacijom kamena i leda nabost ćete protivnike na gomilu oštrog leda koji izlazi iz zemlje; kombinacijom vatre i vode dobit ćete paru, itd. A ako ste posebno raspoloženi za neslane šale na prijateljima, uputite svoju laifa u njihovu arcane zraku neposredno blizu njih i uživajte u efektu.

Jednostavno sam htio staviti nadimak kolege u ime ovog paragrafa, budući da je igra o čarobnjacima. Uglavnom… Osim standardnog improviziranja, koje je vrlo zabavno, postoje i posebne čini s točnom kombinacijom, tzv. „Magicks“. Nakon što prelazeći priču pronađete knjigu s kombinacijom, preostaje vam samo pritisnuti pravilne tipke i zatim pritisnuti razmaknicu (tipka space za one slabe na Hrvatski).

Pored izvrsne mehanike bacanja čini, tu je još i vaše fizičko oružje koje također možete ojačati činima za dodatnu jačinu ili efekt poput zamrzavanja i sličnog. Kako ćete prelaziti igru, nabasat ćete na mnogo drugih oružja i štapova od kojih svaki ima svoje prednosti. Oružja vrijedna spomena su primjerice m60, excalibur, highlanderov mač i još mnoga druga s raznim referencama kojih se ne možemo sjetiti, a i ne želimo spoilati.

Osim priče, igra nudi i tzv. Challenge mod u kojem ste stavljeni u svojevrsnu arenu s ciljem preživljavanja dvadeset valova neprijatelja, što je dobra stvar da iskušate koliko ste zbilja dobri u svom tom bacanju čini. Oba se moda mogu igrati samostalno, no prava zabava krije se u odličnom co-op modu koji je igriv na istom računalu (tipkovnica ili do tri gamepada) ili putem interneta, gdje zabavni gameplay zaista dolazi do izražaja.

Koliko god da je igra nama genijalna i zabavna, moramo se obrušiti na njene najveće nedostatke: Neoptimiziranost i bugovi. Igra grafički izgleda kao nešto što će čak i integrirane grafičke pokretati bez problema, no to je samo varka. Na testnom računalu koje pokreće sve najnovije igre na najvišim detaljima, Magicka mjestimice trza u 1680×1050 rezoluciji, a na mnogim integriranim grafičkim karticama uopće ne radi.

Osim te neoptimiziranosti, još su veći problem bugovi. Da budemo pošteni, mnogo je bugova nestalo brzim i učestalim patchanjem, no još ćete uvijek u jednoj areni u challenge modu samo odjednom nestajati s mape, a igra će vam se i povremeno rušiti bez ikakvog racionalnog objašnjenja. No unatoč tome, igra se sada da sasvim zadovoljavajuće igrati, naročito naspram prvih tjedan dana od njenog izlaska, kad su bugovi bili toliko učestali da niste mogli nikako igrati kooperativno preko interneta bez rušenja igre svakih pet minuta i izgaranja živaca na sve strane.

Ima tu još nekih stvari koje će, nadamo se, biti uvrštene u igru u narednim zakrpama. Stvari kao mogućnost izbacivanja nekog igrača iz igre, in-game pregled pinga i takve neke sitnice na koje smo navikli kod drugih igara. Vrijedi spomenuti da je potvrđeno kako ćemo dobiti deathmatch, 1vs1 i slične modove, a oni nestrpljivi među vama mogu već sada guglanjem pronaći neke vrlo dobre community modove.

„Dunka dunka“ u igrinom jeziku znači „parti“. Bolji opis za igru ne bismo mogli naći. Igra je vrlo zabavna – em gameplayem, em svojim opičenim humorom i referencama na sve što vam srce može poželjeti, em svojom blesavošću. Topla preporuka za sve fanove indie igara, ali i za sve gamere općenito. Barem dajte priliku igri s demo verzijom. Zapravo, ako i namjeravate kupiti igru, obavezno skinite prvo demo verziju ako niste sigurni možete li je pokrenuti.

Jeste već isprobali Magicku? Slažete se sa nama? Četiri čavke čuče na čabru? Ostavite nam komentare i ocjene, znate da ih volimo…

VIDEO RECENZIJA – Magicka je igra malog švedskog developera koja je unatoč tehničkim nedostacima i bugovima uspjela zabilježiti odličnu prodaju i popularnost. Objašnjavamo zašto…

84 Naša ocjena