Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order

Muke po Thanosu, opet

Hrvoje Smoljić

Prošlo je više od desetljeća otkada smo dobili posljednju Ultimate Alliance igru. Zapravo je vrlo logično da nastavak dobijemo sada, kada je Marvel na vrhuncu popularnosti. Nekada opskurni likovi sada su imena kojima barata svaka treća osoba, neovisno o involviranosti u širi Marvel univerzum.

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order je igra koja je napravljana i za hardcore obožavatelje koji prate stripove, ali i za casual filmsku publiku. Za prvu skupinu iz razloga što je većina likova temeljena na stripovskim verzijama istih, a za potonju zbog sada već naširoko poznatog glavnog negativca u obliku Thanosa i njegovog Black Ordera. Oni su, pogađate, u potrazi za Infinity kamenjem koji će Thanosu priuštiti apsolutnu moć i dominaciju nad čitavim svemirom.

Igrom slučaja, voljeni Čuvari Galaksije u pokušaju da već na početku igre spriječe takav ishod, slučajno teleportiraju sebe i svo kamenje na Zemlju koje zatim pada u ruke raznih negativaca. Igra to koristi kao izgovor da igrača kroz deset poglavlja odvede na prepoznatljive lokacije unutar Marvel univerzuma gdje nam nad nekim likovima prepusti kontrolu, a s drugima suoči u vidu boss bitaka.

Igrina priča nije pretjerano zanimljiva ni originalna, ali ju drže široka paleta prepoznatljivih Marvel likova.

Sama priča nije pretjerano zanimljiva ni originalna, a na trenutke, poput izvornog materijala, postaje komična u svojoj izvedbi. No, ne mislim to u negativnom kontekstu jer koliko god površna na trenutke bila, od početka ju pa do kraja nose brojni karizmatični likovi, bilo pozitivci ili negativci.

Iako je igrivih likova čak 36 komada, mnoge bi moglo razočarati kako među njima nema gotovo niti jedan igrivi negativac. Uglavnom se radi isključivo o herojima koji postepeno postaju dostupni tijekom prelaska igre. No, radilo se o herojima ili zlikovcima, svi su vrlo brižno preneseni iz svojih stripovskih inkarnacija.

Priču naprijed guraju odlično napravljene animirane scene prepune zabavnih interakcija među likovima odrađene iznenađujuće dobrom glasovnom glumom. Svaki od njih također ima svoju kratku, obično vrlo dobro režiranu uvodnu scenu koja prikaže koliko je opako moćan i sposoban u korištenju svojih moći.

Igrivi likovi se uglavnom sastoje od pozitivaca, a svi su vjerno preneseni iz svojih stripovskih inkanrancija.

Uz spomenute Čuvare Galaksije, imamo i čitavu proširenu postavu Avengersa, Defenderse, dio postave X-Mena, ali i nekoliko iznenađenja koje najbolje da otkrijete sami. Negativci i pomoćni likovi su jednako brojni i šaroliki, a napravljeni su toliko dobro da sam se često razočarao kada bih shvatio kako mi igra neće dopustiti da i s njima malo zaigram.

No, kako se mnoštvo likova reflektira na gameplay? Ako ste zaigrali prethodne Ultimate Alliance igre, otprilike znate što očekivati. Čitava stvar se odvija iz izometrične perspektive, u izrazito linearnim levelima. Doduše, novitet u ovom nastavku je mogućnost prebacivanja na novu, herojsku kameru koja pobliže prati lika kojeg kontrolirate.

U svakom trenutku je potrebno imati četveročlani tim sačinjen od bilo koje kombinacije dostupnih likova. U solo igri je moguće prebacivati kontrolu između svakog od njih, dok će preostala tri kontrolirati polusposobni AI. Naravno, dostupna je i iznimno zabavna mogućnosti kooperativne igre gdje se drugi igrači mogu priključiti u bilo kojem trenutku – bilo mrežno, bilo lokalno na jednom ili više uređaja.

Igru je moguće zaigrati s još tri igrača, te je to uvjerljivo najzabavniji način za iskustiti igrinu kampanju te brojne izazove.

Glavnina igre sastoji se od jednostavnog sustava borbe u čijoj srži leži raznovrsnost likova i njihovih sposobnosti. Svi oni na raspolaganju imaju lagani combo napad, snažniji, ali sporiji napad, četiri specijalne sposobnosti te veliki ultimativni napad. Iako je sustav borbe vrlo plitak, a s vremenom i postane pomalo repetitivan, ne znači da nije zabavan.

Opet, čitavu stvar spašava broj igrivih likova koji ipak donose određenu dozu raznovrsnosti. Iako sve moći kojima raspolažu nisu mehanički jedinstvene, vizualno su vrlo raznolike i često vrlo impozantne pa ih je pravi gušt istraživati i tražiti različite sinergije među likovima.

Primjerice, stalni dio mog tima bili su Thor koji je služio kao glavna ofenzivna snaga te Scarlet Witch koja je maltretirala protivnike i liječila saveznike. Druga sam dva lika često mijenjao kako su dolazili novi te se pri kraju ustalio uz opaku Storm i iznimno brzog Black Panthera. Sve to dakako ovisi o vama, vašem stilu igranja i omiljenim herojima. U tijeku igre ih je moguće mijenjati na svakom checkpointu, no kasniji boss protivnici svojom težinom ipak traže fokusiranje na nadograđene likove.

Olakotna je okolnost što će novootključani lik biti isti level kao najsnažniji u trenutnom timu, a nekorištene je moguće posebnim predmetima pojačati do željenog levela. Osim iskustvenih bodova i standardnog leveliranja, sve likove je moguće opremati i posebnim kristalima koji im poboljšavaju statistike, snagu napada, regeneraciju zdravlja, energije i slično. Tu je i ogromno heksagonalno stablo nadogradnji koje neovisno o odabranim likovima, čitavom timu poboljšava određene statistike.

Sustav borbe vrlo je plitak, ali i dalje iznimno zabavan zahvaljujući raznolikim moćima brojnih likova.

Bez obzira što su protivnici vizualno, ali i u pogledu napada također vrlo raznovrsni, uglavnom im se pristupa na jednak način. Brojne slabije protivnike je moguće usmrtiti s nekoliko običnih napada, a snažnijima treba probiti obranu koja se regenerira nakon što im se uputi nekoliko udaraca. Sve boss bitke u svojoj srži također sadrže ovu mehaniku obrane, ali je za njih potrebno značajno više napadanja kako bi istu uspješno probili.

Svako poglavlje sadrži nekoliko boss borbi protiv prominentnih zlikovaca, a one su odrađene stvarno maštovito i vrlo su zabavne. Neke od njih mogu biti vrlo teške, pa me tako Doctor Strange pomalo iznenadio do te mjere da sam ga uspio poraziti tek nakon što mi se timu umjesto AI-a pridružio drugi igrač.

Osim uistinu mesnate kampanje, Ultimate Alliance ima i Infinity mod koji se sastoji od različitih izazova u kojima je moguće zaraditi nadogradnje, ali i otključati alternativne kostime za likove. Ti se izazovi uglavnom sastoje od težih verzija događaja iz kampanje, obično s nekim modifikatorom ili posebnim uvjetima za pobjedu. Iako ne pružaju ništa jedinstveno u vidu gameplaya, znaju biti poprilično teški te nuditi dobre nagrade pa su idealno mjesto za brze kooperativne partije.

Uvjerljivo najbolji dio kampanje su borbe protiv bossova koje su ujedno i njen najteži dio.

Iako igra grafički izgleda solidno za Nintendo Switch, nije bez svojih problema. Zapravo uvjerljivo najveći problemi u Black Orderu dolaze upravo iz tehničkog aspekta igre. Prvo – oba tipa kamere povremeno izgube doticaj s akcijom pa se pozicioniraju tako da protivnici uopće nisu vidljivi na ekranu, čak i kada se koristi sustav automatskog nišanjenja.

Također, opet neovisno o odabiru kamere, vidljivost likova na ekranu zna biti ekstremno loša. Nije mi se jednom dogodilo da mi se neki lik izgubi u moru efekata, da bi na kraju otkrio kako protivnici po njemu mlate negdje u kutu ekrana.

Igra se bori zadržati stabilan framerate i rezoluciju svaki put kad se ekran nakrca protivnicima i efektima.

Drugo – slabe performanse na Nintendo Switchu. Iako ne toliko u smislu da u potpunosti ubiju užitak igranja, već samo stalno podsjećaju koliko bi igra možda bila još zabavnija da ju je moguće zaigrati na nekoj hardverski superiornijoj platformi. Naime, igra i u docked i prijenosnom modu koristi dinamičnu rezoluciju koja se prilagođava događajima na ekranu.

Na TV-u se trudi dostići 1080p, a u prijenosnom modu 720p rezoluciju. No, Switch često to ne uspijeva s obzirom da je ekran redovito ispunjen protivnicima, ali i brojnim efektima. Na TV-u je konstatno pristuna određena doza zamuckivanja, dok u handheldu stvar radi glatko uz često padanje rezolucije do te mjere da teksture postaju vidno mutne i pikselizirane. Mnogo toga ovisi o likovima koje odaberete i koliko su njihove moći intenzivne u pogledu efekata, ali očekujte redovita padanja frameratea ispod 30 fps-a.

U konačnici, Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order odlično je iskustvo za sve obožavatelje Marvela, ali i one koji su željni dobre kooperativne zabave. Iako nema tu neke mehaničke dubine, vidi se da je u igru uloženo mnogo ljubavi i pažnje prema licenci i likovima koji će ovo 20-satno iskustvo ipak činiti svježim od početka do kraja. Šteta je samo što solidne temelje i konačnu ocjenu kvare brojni tehnički problemi – nadam se, s vremenom, ipak popravljivi.

Recenzija je rađena na primjerku igre za Nintendo Switch. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order po mnogočemu je ljubavno pismo bogatom Marvel svijetu. Možda nije najbolje optimizirana ili mehanički duboka igra, ali je trenutno najbolje, zabavno okupljanje svih voljenih heroja na jednom mjestu.

• bogata i šarolika postava igrivih likova
  • plitak, ali zabavan sustav borbe
  • kooperativno igranje