MediEvil [PS]

Većina gamera devedesetih, pa i ranijih godina prošlog stoljeća, složila bi se s tvrdnjom da igre unatoč procvatu tehnologije još uvijek nisu evoluirale do razine savršenog balansa između odlične zabave i kvalitetne priče. Ipak, rijetkih ali uistinu pozitivnih primjera definitivno je bilo. Jedan od takvih jest MediEvil – naslov koji je uspješno iskoristio blagodati PlayStation konzole. Bijaše to nadasve šarolik platformer s naglaskom na akcijske elemente, a njegov protagonist proslavio se kao simpatični mrtvac – kostur slavnog viteza Sir Daniela Fortesquea.

Radnja igre smještena je tijekom mračnog 14. stoljeća u imaginarnom engleskom kraljevstvu Gallowmere. Nakon što je čitavo stoljeće ranije uništio crnog maga Zaroka, hrabri vitez Dan Fortesque osuđen je na vječni počinak u svojoj kripti. No da ovaj simpatični mrtvac nema mirne snove, pobrinuo se upravo zli čarobnjak koji se vraća na scenu provodeći svoj opaki plan osvajanja kraljevstva. Za potrebe istoga, Zarok uzdiže vojsku mrtvih, ne znajući da to uključuje i neočekivanu nuspojavu – njegov ljuti protivnik Sir Daniel Fortesque također se budi, zajedno s osjećajem dužnosti zaustavljanja poznatog neprijatelja. Uz pomoć palih suboraca, živi kostur tako kreće u avanturu spašavanja Gallowmerea.

Kroz njegove zgode i nezgode igrač posjećuje dvadesetak tematski različitih levela – od groblja, farme i šume pa sve opsjednutog grada te ludnice. Gameplay se sastoji od tipičnog mlaćenja neprijatelja, rješavanja zagonetki i potrage za ključevima (runama). Neprijatelji su raznoliki, kako po izgledu tako i po svojstvima, a za njihovu eliminaciju koristi se širok arsenal oružja. Ono se pak dijeli na kratkometno (mačevi, toljage) te dalekometno (strijele, koplja) oružje, od kojih svako ima po nekoliko vrsta. Dobar dio istih može se pronaći kroz samu igru, no većina je rezervirana kao nagrada koju igrač dobiva nakon što pokupi tzv. kalež. Kalež je prisutan u gotovo svim levelima, a da bi ga se pokupilo, treba prvo eliminirati određeni broj neprijatelja. To ponekad biva pravi izazov, no dobivene nagrade svakako su vrijedne. Uostalom, skupljanjem svih kaleža igrač dobiva alternativni kraj igre.

Dakle, sam koncept igre nije pretjerano kompliciran, što uvelike pogoduje elementu zabave. No ono u čemu MediEvil doista očarava jest atmosfera. Dizajn levela i neprijatelja prožet je sitnim detaljima humora, a taj šašavi stil nikako ne umanjuje ukupni dojam. Štoviše, igra je upravo zbog njega privukla zavidan broj fanova. Uz kombinaciju vrhunske glazbene podloge, rezultat je toliko fascinantan da s pravom možemo tvrditi kako je MediEvil odmah pri samom vrhu igara koje su srednjovjekovni fantasy univerzum dočarale na kvalitetan i sebi svojstven način. Teme i motivi unutar igre tako djeluju kao zasebna i zaokružena cjelina koju igrač ni u jednom trenutku ne poistovjećuje s nekim drugim, već viđenim stvarima. Drugim riječima, MediEvil slovi kao originalno iskustvo, što mu je ujedno i najveći kompliment.

Ipak, to ne znači da je igra lišena problema. Ono što je u početku mučilo prve 3D igre, prisutno je i kod MediEvila. Naime, kamera iz trećeg lica ne funkcionira uvijek onako kako bi trebala – nezgodni kutovi prikazivanja i zapinjanje za objekte ili zidove glavna su mana ove igre. Doduše, kameru je moguće kontrolirati, no s obzirom da se to upravljanje kod ranih PS igara ne vrši desnom analog palicom već s R2 te L2 tipkama, to baš i nije najsretnije rješenje. U najgorem slučaju, neukrotiva kamera na vidjelo iznosi i preosjetljive kontrole za kretanje, koje zbog poprilične težine igre na pojedinim nivoima vode do nepotrebne frustracije. No ukoliko ste na taj učestali problem naviknuti, on vam ne bi trebao predstavljati prepreku za uživanje u ovoj unikatnoj igri.

MediEvil je unatoč manama pravi klasik PlayStation konzole. Njegov nastavak uspješno je produljio životni vijek jednookog kostura, a prije pet godina dobili smo i svojevrsnu preradu za PSP platformu. No mnogim je igračima u sjećanju ostao isključivo original, prvenstveno zbog fenomenalne atmosfere koju nitko nije ponovio. Stoga se još uvijek nadamo trećem dijelu, a u međuvremenu povremeno hranimo nostalgiju igranjem originala. Dakako, isto savjetujemo i vama.

Hoćete li prihvatiti savjet, vaša je odluka. No kao što to uvijek ponavljamo, od vas očekujemo da igri date svoju ocjenu te nabacite komentar u kojemu ćete je obrazložiti.

Znate onaj osjećaj kad se vratite onome što vam je definiralo djetinjstvo? E pa, slična nostalgija obuzela nas je pri ponovnom posjetu svijetu legendarne igre zvane MediEvil.

88 Naša ocjena