HCL.HR

Recenzija

Mortal Kombat X

Nova generacija za novu generaciju

Žarko Ćurić

Priča desetke započinje događanjima koji su se zbili dvije godine nakon kulminacije prošlog nastavka, da bi nas nedugo nakon uvoda bacila još 20 godina unaprijed. Glavni antagonist Mortal Kombata X ponovno je ljubiteljima serijala dobro poznati protjerani bog Shinnok kojeg je oslobodio još jedan badass Quan Chi, a cijela priča vrti se oko magičnog amuleta koji korisniku daje ogromnu moć. Kao što možete vidjeti i naslutiti iz kratkog opisa, priča je užasno predvidiva te pomalo nemaštovita, čemu pridonosi prenaglašena glasovna gluma i dosta jeftini dijalozi prožeti vrijeđanjem na razini poremećenih desetogodišnjaka. OK, OK, iščupat ćeš mi srce i zdrobit ćeš ga, shvatio sam te, možemo li molim te započeti s borbom.

Prije nego nastavite čitati pogledajte kako naš Vjeran radi sarmice od protivnika u malo gameplaya iz PC verzije na maksimalnim postavkama u 60 FPS-a.

Poseban nedostatak inspiracije vidljiv je kod pojavljivanja novih likova; polovica njih su djeca ili bliži rođaci već viđenih likova iz prošlih nastavaka. Srećom svaki od osam novih likova (ne brojeći DLC likove koje nažalost nisam isprobao) ima jedinstven borbeni stil te drastično doprinosi raznovrsnosti tijekom borbi; novopridošla D’Vorah napada svoje protivnike raznim vrstama insekata dok se dvojac Ferre i Torra bori u paru sinkroniziranim napadima.

Osim toga, prije početka borbe možemo odabrati jedan od tri ponuđena seta napada za bilo kojeg od 24 dostupna lika (29 ako brojimo DLC likove) što otvara ogroman prostor za vježbanje, usavršavanje i taktiziranje. Svaki od tri dostupna stila prilagodljiv je za drugačiji način borbe, od stilova za blisku borbu do onih gdje se u prvi plan stavljaju specijalni udarci iz daljine; upravo zbog ovoga sam kod svakog borca pronašao barem jedan stil koji mi je odgovarao.

Igra ima naprosto ogroman spektar modova koji će ponuditi nešto za svakoga.

Kad smo već kod bogatog sadržaja, moram se osvrnuti na naprosto ogroman spektar ponuđenih modova koji će ponuditi nešto za svakoga, bilo da ste ljubitelj samostalnog prelaženja igre na najtežoj razini, dio ekipe koja međusobna slaganja i neslaganja produbljuje lupanjem tipki na kontroleru ili fanatični tragač iskusnih boraca s kojima ćete upariti šake preko mreže.


Mrežni mod radi dovoljno dobro u igri i brzo se spaja na protivnika, iako je algoritam za pronalazak protivnika dosta čudan, jer vas zna spojiti s protivnicima koji nisu ni blizu vaših sposobnosti. Osobno me se dojmio Fraction mod gdje biramo jednu od pet frakcija te svojim borbama i uspjesima doprinosimo njihovom pozicioniranju u odnosu na druge ekipe. Takmičenja traju oko tjedan dana, a svi igrači pobjedničke frakcije dobivaju posebne ikone, pozadine i natpise za svoj virtualni natpis unutar igre te fraction fatalityje.

Sigurno ste se već zabrinuli budući da sve do sada nisam spomenuo fatalityje, no krvoločni završeci borbe su tu i izgledaju bolnije nego ikad. Kidanje dijelova tijela, guranje dijelova tijela u druge dijelove tijela, podvrgavanje dijelova tijela raznim utjecajima – uglavnom shvatili ste, mnogo zabave s dijelovima tijela. Ipak najgnusniji fatality koji sam doživio unutar igre je – kupovina jednostavnih fatalityja!


Da, dobro ste pročitali, plaćanjem određenog novčanog iznosa izvest ćete najluđe fatalityje pritiskom samo dvije tipke na kontroleru! Kao da ovo nije dovoljno, tu je i mogućnost otključavanja kompletne Krypte za 150 kuna ili kupovina ekskluzivnih DLC likova koje nije moguće osvojiti unutar igre.

Osobno nisam neki pretjeran protivnik DLC-a koji bitno ne utječu na samu srž igre te je ne pretvaraju u situaciju „plati da pobijediš“, no izbacivanje pet likova iz rostera je zbilja nizak udarac. Mogli su barem malo pričekati te ih izbaciti naknadno uz obrazloženje da su ih osmislili ili razvili nakon izlaska, a ne bez imalo srama već prvog dana tražiti dodatni novac za igru za koju u startu valja platiti 60 eura.

OK, sad kada sam se malo ispuhao, vrijeme je da popričamo i o samom sustavu borbe. Većina ljubitelja prethodnika lako će uskočiti u novi nastavak, jer je igra ostala vjerna svojoj osnovnoj shemi, no to ipak ne znači da nije došlo do promjena. Od novosti vrijedi spomenuti interaktivne mape koje zbilja unose novu dozu taktiziranja prilikom borbe, budući da se pravilnim pritiskom tipke možemo izvući iz ugla preskakanjem preko protivnika ili zadati opasni napad okolnim predmetom. Za korištenje interaktivnih objekata potreban je napunjen novouvedeni stamina bar, a isti se osim za interakciju koristi i za trčanje. Iz prošlog nastavka vraćaju se i X-Ray napadi koji na teatralan način prikazuju lom kostiju usput vam stvarajući bolan izraz na licu pri pomisli na nešto slično.


Grafički gledano igra izgleda stvarno prekrasno – jedino u oči upada razlika kvalitete pojedinih modela likova, budući da pojedini borci izgledaju puno detaljnije od drugih. Ipak najbitnija stvar što se tiče tabačina je ispunjena, a to je stabilnih 60 sličica po sekundi što stvara osjećaj fluidnosti prilikom izmjene udaraca. Jedini dio koji kvari ovu vizualnu prezentaciju su X-Ray i Fatality napadi koji se odvijaju u 30 sličica po sekundi zbog čega je vidljiv prijelaz s fluidnog gameplaya na nešto manje fluidan animirani dio.

Mortal Kombat serijal grabi prema naprijed velikim koracima, budući da mi je deseti nastavak što se tiče samog gameplaya najbolji kojeg sam igrao. Mnoštvo modova i širok izbor likova koji posjeduju po tri različita načina borbe učinit će Mortal Kombat X tabačinu kojoj ću se često vratiti na novu partiju. Ipak neke stvari nadam se da ne idu pod ruku sa serijalom u budućnost, pri čemu primarno mislim na dosta loš dijalog te kriminalni pristup mikrotransakcijama koje se vežu uz deseti dio. No do novog nastavka sigurno nas čeka još par godina, a do tada ćemo svoje vještine brusiti na itekako vrlo dobrom Mortal Kombatu X.

Nakon niza ispodprosječnih nastavaka, Mortal Kombat vratio se na svjetla pozornice odličnim rebootom 2011. godine; upravo zato su moja očekivanja bila velika za deseti nastavak simbolično nazvan Mortal Kombat X. Krije li se iza X-a razočaranje?

82 Naša ocjena
  • gameplay
  • izbor modova
  • stabilna grafika
  • kriminalne mikrotransakcije
  • dijalog

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.

Komentari (12)

  • bartul_9

    18.05.2015 - 19:47

    koje pobjedija na nagradnoj igri…nemogu nigdi nac

  • Hrv4tin4

    18.05.2015 - 20:21

    Puno manje likova nego li u prošlom nastavku… Loše optimizirano za PC s hrpom bugova… Dođem do zadnjeg stagea i neda mi se igrat stisnem skip fight i 3 puta mi se igra zbloka… Izgubim i taj preskok i sve… I naravno igra je orginal na Steamu… 🙁

    • kaisersephirot

      @Hrv4tin4, 18.05.2015 - 20:36

      Na PC verziji je radio potpuno drugi tim (High Voltage Software) dok je na PS4 i X1 verziji radio NetherRealms :/ A što se tiče likova, ne brini, bit će sigurno još puno DLC-ova xD

    • Hrv4tin4

      @Hrv4tin4, 18.05.2015 - 20:39

      Ma je… Bit će DLCova na pretek… Iako već imam kombat DLC i Goro… No opet u Komplete editionu su bila (ako me sjećanje ne vara) 34 borca, dok ih je tu trenutno 25… Ne znam preskupa je s obzirom na ono što nudi…

    • kaisersephirot

      @Hrv4tin4, 18.05.2015 - 20:46

      A dobro, Komplete Edition je došla nakon originalnog izlaska na konzolama s borcima koji su tamo bili dio DLC-a, dok je na konzolama bilo 27 igrivih boraca koliko se sjećam. Meni osobno je dosta širok izbor, nemam zamjerku na to, pogotovo kad uzmem u obzir tri palete napada

    • Czar

      @Hrv4tin4, 19.05.2015 - 10:06

      Blokira ti vjerojatno radi užasnog memory leaka koji je donio 3 patch.
      Ja s 12 giga rama uspijem odigrat jedan tower s 5 protivnika, osimica mi je već puno i nema šanse da ju odradim nego blokira i pomaže jedino hard reset.

  • grgoljblaster

    19.05.2015 - 08:12

    86 od mene, posle 25 sati igranja me i dalje drze singleplayer modovi. Nemam hrabrosti da se bijem online xD

  • Czar

    19.05.2015 - 10:01

    UPOZORENJE!!!
    Ova recenzija je OK za one koji misle nabaviti verziju za konzole.
    Za PC verziju najprije otići polgedati na zid plača, tj. na steamov MKX podforum koja se to tehnička katastrofa krije ispod haube i kako je to PRELOŠE HVS odradio.
    Sad se ne sjećam ali ako Zlatni Dabrinjo ima kategoriju najlošija konverzija godine, ne treba čekati kraj godine nego im šaljite nagradu već danas jer ovako nešto dvaput godišnje ne izlazi.
    Platio ukupno skoro 70 funti, imam 6 jezgreni proc, dual grafičke, 12 giga rama što je poprilično iznad minimalca i preporuke i do trećeg patcha sam i mogao nešto igrati samo sam imao tu i tamo drastičan pad FPS-a. Nakon trećeg patcha kao da pokušavam igrati na prastarom Celeronu a svaki jebeni patch im je 15 giga velik tako da ako ovako nastave još paar patcheva ja ću morat još i novi hard kupit samo za MKX.

  • Czar

    19.05.2015 - 10:11

    Ocjenu nisam dao jer po sadržaju bi igra dobila sigurnih 90/100 od mene, ali uzalud kad mnogi radi tehničkih problema nemogu iskusiti taj sadržaj pa se skoro mjesec i po dana nakon izlaska još uvijek nemože igrati a plaćeno je kao AAA naslov i nebi bilo uopće nepravedno da lupim 1/100.

  • buXna

    19.05.2015 - 11:33

    Razocaranje, tolko su je reklamirali, a na kraju prilicno losa igrica.

    • XLBanana

      @buXna, 08.02.2020 - 16:07

      Ne znam sto ti je losa igra, igra je odlicna, sad je mozda i najbolji mk ikad

  • markoxx89

    01.06.2015 - 19:00

    Igrica je odlična što se grafike tiče.Ali jako sam razočaran sa likovima koje su ubacili.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?