New Pokémon Snap

RETRO FILTER

Filip Zorić

New Pokemon Snap je igra koja apsolutno nema pravo biti toliko dobra koliko jest. Kažem to jer je fokus ovog naslova na fotografiranju Pokemona – banalnoj radnji koja ne zvuči baš uzbudljivo. Originalni Pokemon Snap iz 1999. bio je solidan naslov, ali nije bilo sigurno hoće li takvo nešto uspjeti u modernom dobu. Na našu sreću, Bandai Namco je dokazao da je i danas moguće od tog čudnog koncepta napraviti kompletnu igru koja je zabavna i kreativna.

59,99€ Nintendo Switch Ustupio izdavač

Dakle, New Pokemon Snap stavlja vas u ulogu fotografa Pokemona. Morate putovati otocima u novoj regiji zvanoj Lental i okinuti što bolje slike slatkih stvorenja. Nemate mogućnost slobodno hodati okolišem, već je cijela igra na tračnicama te se vozite specifičnim putevima. Mnogima se vjerojatno neće svidjeti ovakva izvedba, ali mislim da pristaje opuštenoj atmosferi New Pokemon Snapa. Uz to, tvorci igre su pronašli neke zanimljive načine kako istraživanje učiniti zanimljivim – a o tome ću više reći malo kasnije.

U New Pokemon Snapu imate samo dio cjelokupne Pokemon kolekcije za fotografirati, ali selekcija je dovoljno široka i većinski sam zadovoljan odabirom Pokemona za ovu igru. Tu su nam stari favoriti poput Onixa, Tailowa i Bulbasaura, ali i Pokemoni iz novijih igara poput Sandygasta, Lycanroca i Beweara. Impresivna je nova dimenzija živopisnosti koju je New Pokemon Snap dodao ovim beštijama.

U New Pokemon Snapu imate samo dio cjelokupne Pokemon kolekcije za fotografirati, ali selekcija je dovoljno široka.

Svaki Pokemon sad ima jedinstvene animacije i zanimljive načine ponašanja. Blesavi Magikarp će većinski skakati u mjestu jer je i u ovoj igri beskoristan, Tailow će se simpatično uplašiti ako mu se dovoljno približite, a zmajski Pokemon Flygon će napraviti prekrasni ples u zraku ako mu zasmetate. Ovo sjajno dočarava karaktere ovih zvijeri, a i dopušta vam da udarite neke brutalne slike.

U igri ćete većinski ostvariti napredak tako što fotografirate novootkrivene Pokemone. Međutim, u prelasku igre pomoći će vam ocjene koje dobivate s obzirom na to koliko se dobro vidi Pokemon kojeg ste uslikali, koliko je impresivna scena oko njega i što Pokemon radi u trenutku fotografiranja. Sviđa mi se što na ove načine igra nagrađuje istraživanje i kvalitetno fotografiranje.

Svaki Pokemon ima jedinstvene animacije i zanimljive načine ponašanja.

Ako želite bolje fotke, na raspolaganju su vam razna pomagala. Možete baciti jabuku koja privlači manje Pokemone i onda iste uslikati dok ručaju. Na raspolaganju vam je i melodija koja će probuditi neke beštije, a neke će na nju čak i zaplesati. Imate mogućnost skeniranja okoline, što će vam otkriti dodatne informacije o Pokemonima u blizini, ali će ih to i “iznenaditi” – što je možda idealan trenutak za dobru fotku. Također možete otključati pomagalo Illumina Orb, koje osvijetli Pokemone i tako ih bolje istakne za modnu reviju.

Mehanike koje vam pomažu u fotografiranju su sjajne jer vam dopuštaju da imate više utjecaja na ponašanje Pokemona. Još moram pohvaliti kako se ti gameplay elementi odlično vežu za glavnu premisu igre. Skeniranje i bacanje jabuke nemaju osjećaj kao da su sporedne stvari, već su tu kako bi stavili još više fokusa na mehaniku fotografiranja.

Mehanike koje vam pomažu u fotografiranju su sjajne jer vam daju više utjecaja na ponašanje Pokemona.

Naravno, moramo popričati malo i okolinama koje istražujete u potrazi za fotogeničnim zvijerima. Regija Lental sačinjena je od otoka, a isti imaju različite klime, faunu i naravno – drugačije Pokemone. Leveli u New Pokemon Snapu nisu nešto impresivni što se tiče grafičke moći. Teksture izgledaju dosta isprano i subjekti na vašim fotografijama često iskaču čisto zato što okolina nije baš najljepša. Međutim, leveli su znatno bolji u aspektima dizajna i strukture. Svaki od njih ima neke zanimljive izazove koji će vas natjerati da se dodatno potrudite za vaše fotografije.

U džungli zvanoj Founja u kadar će vam često upadati lišće i ostala fauna, pa je možda pametnije namamiti Pokemone da dođu u neko prikladnije područje. U ledenom kraju pod nazivom Shiver Snowfields su neki Pokemoni skriveni u snijegu, tako da morate pronaći način da ih probudite ih iz zimskog sna. Tijekom istraživanja vulkana Fireflow valja biti pažljiv jer vam neki stvorovi mogu pobjeći tako što uskoče u lavu. Kad po prvi put putujete ovim levelima stvarno ćete se osjećati kao neki istraživač koji mora naučiti kako divljina funkcionira.

Teksture izgledaju dosta isprano i subjekti na vašim fotografijama često iskaču čisto zato što okolina nije baš najljepša.

Možda se neki od vas pitaju: “Pa čekaj, što imam za raditi u ovoj igri kad jednom prođem sve okoline?”. Bez brige, Nintendo je adresirao te primjedbe na dosta dobre načine. Gotovo svaki level ima i alternativnu verziju koju ćete posjetiti tijekom noći. U to vrijeme možete pronaći neke nove Pokemone, ili će oni koje znate otprije raditi nešto drugačije. Na primjer, u Florio Nature Parku će Tangrowth u večernjim satima spavati. Međutim, ako ga probudite napraviti će neke lude akrobacije.

U istom levelu jedino noću možete svjedočiti epskoj tučnjavi između Pinsira i Heracrossa. Ovakve stvari dodaju jako bitan aspekt iznenađenja, a i daju vam razloge da ponovno odigrate levele. Međutim, tvorci igre se nisu tu zaustavili. Postoji hrpa tajnih područja i alternativnih ruta za otkriti. U džungli Founja postoje skrivene ruševine do kojih možete doći samo ako pomaknete Lieparda koji vam blokira put, a u Elsewhere Forestu možete otključati novi puteljak samo ako pustite melodiju za specifičnog Pokemona. Svaka alternativna ruta ima nešto drugačije za ponuditi, tako da se stvarno isplati biti kreativan s istraživanjem.

Ono što će vam nuditi zabavu u New Pokemon Snapu također su načini na koje možete urediti vaše fotografije. Možete iskoristiti različite filtere za vaše slike, dodati komične naljepnice, pojačati svjetlinu ili kontrast itd. Nema tu nešto previše opcija, ali je svakako zgodan aspekt igre. Moram priznati da sam više nego impresioniran sa svim sporednim sadržajem koji je dodala ekipa iz Bandai Namca.

Do sad sam stvarno bio pozitivan u ovoj recenziji, a to je zato što mislim da igra zaslužuje takve kritike. Iskreno, nije mi lako pronaći previše mana za New Pokemon Snap. Mislim da smo teško mogli dobiti bolju igru s ovakvom temom. Tako da će moja najveća primjedba možda zvučati blesavo – ipak je ovo sve samo fotografiranje Pokemona. Koliko se god Bandai Namco potrudio što se tiče gameplay dizajna, New Pokemon Snap često postane repetitivan čisto zato što se ne može ništa revolucionarno napraviti s glavnim mehanikama.

Kad po prvi put putujete levelima, stvarno ćete se osjećati kao neki istraživač koji mora naučiti kako divljina funkcionira .

S tim na umu, teško mi je opravdati cijenu od 60 eura, barem za one koji nisu veliki fanovi franšize. Nemojte me krivo shvatiti, ovdje ima više nego dovoljno sadržaja – samo nisam siguran je li bio ispravan potez ovako jednostavnoj igri dati istu cijenu kakvu imaju neke kompleksne akcijske avanture. Mislim da je možda bilo pametnije od New Pokemon Snapa napraviti nešto manju i jeftiniju igru, čak i ako bi to značilo da bi dobili manje sadržaja.

Na kraju jednostavno moram pohvaliti kreativnost koja je prisutna ovdje. Ovaj je naslov bolje pokazao simpatičnost Pokemona nego glavne igre u serijalu. Uz to, zbog intuitivnih kontrola i raznih stvari za otkriti uvijek možete nakratko zaigrati ovo i zabaviti se. Definitivno preporučujem New Pokemon Snap obožavateljima franšize koji žele ponovno posjetiti ovaj luckasti svijet.

New Pokemon Snap možda nije naslov koji će vas zadiviti svojom kompleksnošću, ali nudi više nego dovoljno kreativne zabave.

82 Naša ocjena
  • karakteri Pokemona su sjajno izraženi