Operation Flashpoint 2: Dragon Rising [PC,X360,PS3]

Za početak da krenemo sa jednom malom digresijom na recenziju. Naime ako ste malo pratili događaje oko razlaza Bohemie Interactive, originalnog kreatora Operation Flashpointa, sa Codemastersom, dotadašnjim izdavačem igre, onda znate kako Codemasters više neće izdavati igre iz Bohemia studija. Ono što možda ne znate je kako je Codemasters ipak pripojio sebi prava na samo ime Operation Flashpoint i njegove nastavke, dok je Bohemia nastavila raditi vojne igre pod imenom ArmA. Stoga svim fanovima prvog dijela ide ova napomena – Operation Flashpoint: Dragon Rising je u potpunosti Codemastersova igra, Bohemia Interactive nema veze sa njom. To naravno nije nužno loša stvar, pa nastavite čitati i saznajte što nam je to Codemasters na kraju donio.

Recenziju ćemo započeti sa opisom singleplayera, točnije sa kampanjom. Prije prve misije imate kratki uvod o događajima na otoku Skiri. Tada ćete saznati da su Amerika i Rusija postali saveznici, a Kina njihov neprijatelj. Cijeli sukob je izbio zbog nafte koje ima na zalihe na spomenutom otoku, pa je Kina (koja je postala ekonomska velesila) odlučila vojnom akcijom preuzeti otok od Rusije. Tu mi kao američke jedinice dolazimo na scenu, s ciljem micanja kineske vojske s otoka.

Kroz kampanju nećemo igrati samo s jednim timom, već sa dva. Jedan tim predodređen je za misije po danu, a jedan tim za noćne misije. Kampanja sadrži jedanaest misija plus šest dodatnih koje ćete otključati kodovima. Dva koda možete dobiti igranjem mini igre na službenoj web stranici Operation Flashpointa 2, dok za ostale opet pogledajte na netu.

Nažalost misije su ponekad suviše jednostavne i nisu previše izazovne. Sekundarni zadaci postoje, no nisu obavezni za izvršavanje, odnosno ako ih ne izvršite ništa ne gubite. Dužina igranja Dragon Risinga će vam odlučivati o težini igre koju odaberete. Pa ako se odlučite igrati na experienced težini i ako ste upoznati sa „realnijom“ mehanikom igranja, biti će vam potrebno oko šest, šest i pol sati igranja da završite igru. Na hardcore težini igranje će puno duže trajati, no to je samo zbog jednog razloga, nema checkpointa niti snimanja tokom igre. Poprilično glupo jer ako negdje morate ići usred igranja, jedina mogućnost vam je pauziranje igre i zatim nastavak igranja kada se vratite.

Također na hardcore težini nemate nikakav hud pa vam to opet otežava igranje jer ne vidite neprijatelja na radaru, ne znate koliko metaka imate i sve slično tome. Za frikove ovo će biti odlična zabava, dok svi oni koji se žele opustiti prilikom igranja ipak će igrati na experienced.

Kada završite kampanju i dodatne misije, postoji odličan mission editor gdje si možete složiti nove misije za singleplayer, multiplayer i co-op način igranja. Editor je vrlo intuitivno napravljen, lako ga je koristiti i dobro će vas zabaviti nakon što završite singleplayer kampanju. Definitivno veliki plus što se tiče replay valuea igre.

Igra ima koliko-toliko realnu balistiku metka, punjenje protutenkovskog oružja realno je napravljeno, kada vas pogode u nogu ne možete više sprintati i slično; sve su to lijepi detalji koji pridonose zanimljivosti igranja. Ako se pitate da li umirete od jednog metka u igri, odgovor je da i ne. Da ako ga primite posred čela što znači ponavljanje misije ili zadnjeg checkpointa. Ne ako vas pogodi u ruku, nogu ili neki drugi manje važan dio tijela, tada se možete sami izliječiti. Ako dobijete metak koji vas onesposobi onda možete zvati nekog iz vašeg time da vam zaliječi ranu i opet ste nazad u borbi. Ako se pitate koliko metaka možete primiti, odgovor je sve dok imate krvi u sebi. Naime kada vas jednom pogode, počinjete krvariti i onda se morate što prije zaliječiti.

Što se tiče vašeg tima, dečki nisu previše pametni, ne traže sami zaklon, no znaju koliko toliko dobro slušati naredbe koje se izdaju dosta brzo kroz jednostavni izbornik. Jedan od najvećih problema koji sam osobno imao sa svojim AI upravljanim timom bio je taj što su bili užasno neprecizni, pa ih nisam mogao previše same ostavljati. Tri osobe da ne mogu srediti jednog neprijatelja nije baš pohvalno.

Neprijateljska inteligencija sa druge strane i nije pretjerano loša, definitivno ima svojih trenutaka. Primjerice ako zapucate na neprijatelje na otvorenom, bacit će dimnu bombu i početi će se povlačiti. No opet, to su rijetkosti, jer u većini slučajeva biti će razmjena vatre na većoj udaljenosti. Najveći nedostatak za taktičku igru je nepostojanje naginjanja ulijevo ili udesno. Po ovome se vidi da su konzole prevladale u razvoju igre. Za mene ovo je nedostatak koji me je najviše koštao života u igri. Nadam se da će uskoro doći patch koji će ovo ispraviti. Još jedna nelogična stvar je što se možete penjati po planini koja je po kutem od 89 stupnjeva (op.ur dobro, barem nije 90), a praktički ne možete prekoračiti kamen koji je velik tek deset centimetara. No to je srećom gotovo nebitno za gameplay, odnosno ne narušava zabavu igranja.

Što se tiče oružja i mehanizacije kroz kampanju nećete ih vidjeti previše. Svaku misiju počinjete sa određenim oružjem koje možete promijeniti tako da ćete ga uzeti od mrtvog neprijatelja ili u posebnim kutijama gdje su opet samo neprijateljska oružja. Kroz kampanju vidjet ćete nekoliko vrsta prijevoznih sredstava, od Hummera, običnog džipa i džipa sa strojnicom, do helikoptera. Ostatak možete isprobati u multiplayeru ili još bolje u mission editoru.

Multiplayer se dijeli na co-op i pvp način igranja. Co-op ilitiga kooperativno igranje se za sada svodi na četiri igrača, budući da misije u igri ne podržavaju više igrača. Player vs player način igranja dijeli se na dva moda, Annihilation i Infiltration, koji podržavaju do 16 igrača u jednome timu. Ako netko ode prilikom igranja tada botovi zamjenjuju tog igrača ili igrače. Valja spomenuti i kako postoje naznake da će kroz kakve DLC-ove doći još modova za multiplayer igranje. Ako poželite odigrati pvp onda očekujte nešto slično Battlefieldu jer je teren ograničen na četiri kilometra kvadratna sa klasama i vozilima. Najveći nedostatak u onlineu je što ne postoje dedicated serveri, što prečesto znači podosta laga u igranju. Poprilično razočaravajuće za PC igrače.

Tehnički dio igre svakako treba pohvaliti jer je igra odlično optimizirana i zaista nije previše zahtjevna. Jedini nedostatak kod toga je što grafika nije na razini nekih današnjih eye-candy igara, ponajviše zbog tekstura koje povremeno nisu dovoljno detaljne. Ipak, grafički igra izgleda dovoljno dobro da zanemarimo muljave teksture i krenemo dalje sa opisom igre. ako su misije većinom jednostavne, uživati ćete dok ih prolazite. Da nema mission editora, replay value igre bio bi mizeran, no ovako definitivno imate što raditi nakon što završite igru. Kako smo se u ArmA-i 2 razočarali količinom trigger bugova, valja napomenuti da Operation Flashpoint: Dragon Rising takvih bugova nema. Igra je prilično fluidna, a povremeni bugovi nisu toliko iritantni kao kod ArmA-e. Multiplayer je nažalost nešto lošije odrađena kompomnenta igre jer co-op spremne misije koje imate na raspolaganju podržavaju samo do četiri igrača, dok je pvp igranje često pravo mučenje zbog pronalaska servera sa malim pingom. Zbog nedostatka vremena nisam previše radio u mission editoru tako da ne mogu sa sigurnošću reći da li je moguće povećati broj igrača za co-op, no čak i da je, nedostatak dedicated servera za pvp borbe nešto je veći problem za mp mod igre.

Sve u svemu riječ je o poprilično dobroj taktičko-akcijskoj FPS igri, koja će ljubiteljima žanra priuštiti nekoliko sati zabave u singleplayeru te kasnije u mission editoru ili online. Ipak, ako ste ljubitelj originalnog Operation Flashpointa, od ove igre nemojte očekivati da ćete dobiti osjećaj koji je prvi dio igre pružio. Za takvo što probajte ArmA-u 2 i pokušajte zanemariti bugove.

Jeste igrali ovu igru? Koju ocjenu ste joj dali? Odgovorite na ova pitanja putem boxa za komentare ispod i ne zaboravite nam ostaviti svoju ocjenu igre (vrijedi samo ako ste registrirani na HCL)

Ljubiteljima taktičko-vojnih igara ne treba posebno predstavljati naslov Operation Flashpoint. Svi ostali koji su tek čuli za igru vjerojatno znaju onu glavnu činjenicu koja ju opisuje – igra ne oprašta pogreške i rambo stil igranja.

• optimizacija
  • mission editor
  • zanimljivo za odigrati