Oval Office: Commander in Chief [PC Trash]

Marko Babić

Jeste li se ikada zapitali kako je to biti najmoćniji čovjek na svijetu? Jeste li htjeli ikada biti na toj poziciji moći? Ni ja također. Riječ je, naravno, o poziciji predsjednika Sjedinjenih Američkih Država ilitiga SAD-a. Da, da, dobro ste me čuli: Sad to i možete postati, iako samo virtualno, no nemojmo kvariti silan ushit. Svi znamo da su predsjednici, a i svi u politici generalno i bez iznimke, loši korumpirani ljudi koji nemaju pojma ni o čem te bismo svi mi bili bolji od njih. Tako se barem da zaključiti kad itko krene pričati o politici i bičati po… Manje više svima. To, naravno, možete čuti od bilo koga bilo gdje. Uvijek. Dakle, sad možemo službeno dokazati da bismo bili ultimativni političari, tj. bolji od ikog trenutnog.

Odmah na početku igre bilo bi pametno kliknut na ono „How to play“ i naučiti se osnovama igre, no i bez toga, realno, ne propuštate mnogo jer se sve da naučiti na bazi „probaj i zajebi“. U redu, fast forward kroz pravila i ostale gluposti i evo nas opet u glavnom izborniku spremni kliknuti na svima poznatu opciju nove igre. Znači, odmah na početku imate neke postavke poput toga kojoj stranci želite pripadati te možete definirati svoju ličnost kao predsjednika, tj. podesiti koliko ste religiozni, koliki ste domoljub, volite li više promet ili prirodu, i tako dalje. Supač, riješimo se svih tih stvari kojima ćemo ići na živce cijeloj naciji i nađemo se u ovalnom uredu.

Odmah nakon pokretanja nove igre, meni je upala u oko jedna bizarnost. Naime, odmah na početku vam je popularnost doslovno nikakva, prema anketama, 0% ljudi bi glasovalo za vas, a vaša protivnička stranka ima više članova od vaše, koja ima ravno nula članova. Kako smo ono dobili izbore? Ah, da: Namještali smo. Nema veze, idemo dalje. Pred vama će na ekranu zatim biti previše ikona. Više nego na najlošijem desktopu vjerojatno. Tamo će biti izvješća iz pojedinih značaja države, komentari ljudi, tj. indikatori koliko su zadovoljni vama te neke ikonice preko kojih ćete moći mijenjati zakone ukoliko ćete imati dovoljno političke moći. Kao što se iz slika u pozadini vidi, određeni će dijelovi predstavljati određene skupine. Tako imate zdravstvo, školstvo, tehnologiju, promet, nacionalnu sigurnost, itd. U gornjem desnom kutu su još neke gluposti kao vaša popularnost, vaši ministri koječega (koje možete otpustiti, a tome nisam odolio prvi put) te prijeteće organizacije koje vas žele odriješiti predsjedničke dužnosti, kao i života. Na kraju je jedna tipka koja završava vaš red i tada dobivate kojekakva glupa izvješća o nezadovoljstvu ljudi, prijedloge novih zakona koje možete prihvatiti ili odbiti, ankete o vašoj popularnosti te izvješća o tome kako su vas neki hipiji pokušali ubiti.

Pošto situacija u svijetu, a kamo li u SAD-u nije nikako idealna (kriza, recesija, Maddoni su odbili zahtjev za posvajanjem), nećete dobiti sve idealno servirano. Da, da. Počeli ste s velikim gubitkom u državnom proračunu i ne sviđate se svim glasačima i vrijeme je da im se ulizujete. Morat ćete mijenjati neke zakone i kod svakog vas čeka indikator koju će skupinu to veseliti, a koju ne. Fora je to što zbilja mnogo toga možete mijenjati. Npr. vas proklete hipije će veseliti što možete legalizirati baš sve droge, možete smanjiti porez što će veseliti ljude, ali vašu blagajnu ne. Možete uvesti zabranu alkohola što će veseliti roditelje, ali alkoholičare ne. Sad će mnogi od vas biti razočarani, no ne, ne možete crncima i ženama ukinuti prava, žao mi je. Također ne možete povaliti neku sluškinju u ovalnom uredu i izazvati skandal svjetskih proporcija. Ah, ta uskogrudnost developera.

Natrag o kenjanju na igru: Ako me sjećanje ne vara, prvi put su me pokušali ubiti pripadnici neke brigade, a moji su zaštitari i špijuni bili dovoljno dobri, tj. nesposobni pa su ovi zločesti odmetnici uspjeli. Šmrc. Koga briga – New game. Drugi put sam došao do plusa u državnom proračunu, promijenio par zakona, sviđao se prema nekim indikatorima dosta ljudi, dobio neke ugovore za aviotvrtke ili nešto takvo, popravio državne odnose, dobio podršku nekolicine javnih ličnosti, no anketa je uvijek pokazivala popularnost od nula posto i na kraju sam, kad je došlo vrijeme ponovnih izbora gdje će doći do izražaja sav moj težak rad za boljitak nacije, dobio baš toliko glasova. Nula posto. Zanimljivo. Osim toga, igrao sam na najlakšoj težini. Vrlo smisleno, palac gore ekipi. S druge strane, što više očekivati od developera koji za igru u glavnom meniju same igre napišu „The ultimate power simulation!“. Iako se iz readme datoteke čine dosta simpatičnim, začudo.

Igra je dosadna i jednolična. Uvijek će vam iste zakone predlagati, uvijek su isti problemi, uvijek vas svi mrze, uvijek vas isti zli odmetnici žele ubiti što povremeno i uspiju. Nemojte igrati ovo, osim eventualno da dobijete 1% glasova i meni se smijete kako biste bili bolji predsjednik od mene. Svejedno, moram reći da je igra ipak dosta bolja od većine smeća koje igram i recenziram za ovu trash rubriku.

Ultimativna simulacija moći za PC napokon nam je stigla u ruke. Oh kako smo je željno izčekivali! Pročitajte kako je to biti virtualni predsjednik SAD-a, u lošem virtualnom svijetu.

39 Naša ocjena
  • mijenjanje zakona