Pikmin 3 Deluxe

NAPRIJED, VOJSKO!

Filip Zorić

Nintendo Wii U je unatoč komercijalnom neuspjehu konzole imao neke sjajne naslove koje su obožavali i kritičari i publika. Super Mario 3D World, Mario Kart 8, The Wonderful 101… ta je mašina definitivno imala kvalitetne ekskluzive. Srećom po one koji su Wii U preskočili, Nintendo je zadnjih godina odlučio izbaciti dosta svojih Wii U naslova na Switch. Sada u tu skupinu možemo svrstati Pikmin 3 Deluxe – poboljšanu verziju originalne igre.

59,99€ Nintendo Switch Ustupio izdavač igre

Pikmin 3 Deluxe je priča o tri pilota – Charlie, Alph i Britanny – koji su u potrazi za za resursima na stranim planetima. Ubrzo se oni rastanu kad se njihov svemirski brod sruši zbog kvara. Igrač u početku preuzima ulogu Alpha i dobije zadatak pronalaska svojih prijatelja. Kao i kod većine Nintendo igara, ovdje priča nikako nije u fokusu. Nađe se tu poneka smiješna izjava likova, ali priča je praktički tu za opravdati zanimljive gameplay koncepte i dizajne neprijatelja.

Animated GIF

Pikmin 3: Deluxe dosta je čudna igra za pojasniti što se tiče mehanika. Iskreno ne znam ni u koji bih ju žanr uopće svrstao. Vjerojatno bih rekao da je ovo jednostavnija verzija strateške igre, no ni to nije u potpunosti točno. Vidite, na svom putovanju po stranim planetima heroji pronađu čudnovata bića pod imenom Pikmin. Pikmini su mali čovječuljci koji dolaze u raznim bojama, a s obzirom na boju rade različite stvari. Crveni Pikmini su najjednostavniji bez neke posebne moći, Rock Pikmini najjače napadaju, žuti Pikmini mogu provoditi struju, a plavi Pikmini mogu plivati. Glavna mehanika igre jest da naređujete ovim Pikminima da napadaju vaše protivnike, prikupljaju resurse i obavljaju druge zadatke. Praktički imate svoju malu armiju kojom možete savladati neprijatelje.

Baci Pikmina da se igramooo!
Daleko najbolji aspekt igre je taj kako je Nintendo uspio naći zanimljive i kompleksne načine za razviti relativno jednostavnu glavnu mehaniku. Ipak je to ono što Nintendo najbolje radi – definiraju jednostavnu glavnu mehaniku igre (bacanje kape u Super Mario Odysseyu, pucanje vode u Mario Sunshine) i onda daju toj mehanici dubine bez pretjeranog kompliciranja.

Najjednostavnija radnja koju možete napraviti u Pikmin 3: Deluxe je bacanje vaših Pikmina, i tu akciju ćete koristiti za veliku većinu zadataka u igri – ali to nikad ne dosadi. Da, bacati ćete Pikmine u prvom i zadnjem levelu igre, ali igra vas testira da to radite na različite načine. Tome uvelike pridonose razni tipovi Pikmina i zbilja sjajan level dizajn.

Svidjelo mi se što u gotovo svakom levelu pronađete neki način za koristiti svakog Pikmina. Crveni su općenito dobri za skupljanje resursa, Rock Pikmini su uvijek korisni jer mogu srušiti kamenja iza kojih se kriju tajne, a plavi mogu spasiti ostale Pikmine iz vode koja je prisutna u dosta okolina u kojima se nađete.

Uz to imamo i razne mini zagonetke u levelima koje vas tjeraju da koristite specifične Pikmine. Na primjer, za daljnju progresiju u levelu možda trebate uključiti neki stroj – za to će vam trebati vaši žuti čovječuljci. Čak i neprijatelji na koje naiđete će biti lakše poraženi ako koristite određene taktike. Neki neprijatelji imaju naviku udariti o pod, što lako odbaci većinu Pikmina.

Svidjelo mi se što u gotovo svakom levelu pronađete neki način za koristiti svakog Pikmina.

Međutim, Rock vrsta je otporna na takve napade, što znači da su idealni za te situacije. Stvarno mi se svidjelo kako je igra uspjela napraviti zabavan i relativno kompleksan gameplay sistem iako se isti oslanja na samo jednu ili dvije tipke.

Ali, nije sve bajno na ovom području. Nintendova filozofija korištenja jednostavnih kontrola ponekad zna biti frustrirajuća. Lijevi joystick koristite i za kretanje i za ciljanje kamo ćete baciti vaše Pikmine, što nije uvijek idealno. S druge strane, kontrole pokretima previše su spore da bi bile efikasne. Također je u nekim trenucima jednostavno naporno držati sve svoje Pikmine pod kontrolom. Možete ih imati sto na polju i nije ih uvijek lako poslati gdje ih želite. Imate tipku za pozvati Pikmine natrag k sebi, ali čak i uz to je igra ponekad limitirana hardverom Nintendo Switcha.

Nintendova filozofija korištenja jednostavnih kontrola ponekad zna biti frustrirajuća.

Tome pomaže činjenica da Pikmin 3 Deluxe nudi i opciju co-opa, koja dopušta vama i prijatelju da preuzmete uloge različitih heroja. Mislim da co-op nije sjajan, ali definitivno olakšava upravljanje i Pikminima i herojima.

Jedan bitan aspekt koji nisam bolje objasnio do sad je taj da je ovdje riječ i vrsti igre preživljavanja. Imate određeno vrijeme tj. jedan dan u igri za istraživati level – kad padne mrak morate se vratiti na svoj svemirski brod. Pikmini koje niste uspjeli okupiti do tad su vam zauvijek izgubljeni. Uz to, morate skupljati hranu kako biste prehranili vašu posadu svaki dan. Survival dio igre nisam previše spominjao jer sam iskreno neutralan oko njega.

S jedne strane zabavno je biti nagrađen za istraživanje u obliku hrane za vaše preživljavanje. Ipak je srce igre putovanje u svemiru i otkrivanje novih planeta. S druge strane, mislim da ovo ne dodaje nešto previše samoj mehaničkoj kompleksnosti. Ponekad sam čak bio frustriran jer sam u okolini pronašao nešto zanimljivo, a već je bio kraj dana i morao sam se vratiti na brod.

Mislim da co-op nije sjajan, ali definitivno olakšava upravljanje i Pikminima i herojima.

Osim singleplayer story moda, Pikmin 3: Deluxe nudi još nekoliko modova. Mission mod je zanimljiva opcija za igranje jer kondenzira onaj sjajan gameplay dizajn o kojem smo pričali u misije od desetak minuta. U tim misijama morate obaviti zadatke u određenom vremenu: skupiti što više zlata, poraziti što više neprijatelja ili pobijediti boss bitku. Mission mod podržava i co-op igranje. Ovi leveli su sjajna opcija za one koji žele samo nakratko zaigrati bez da se obaziru na priču ili survival mehanike.

Nintendo je u ovoj Deluxe verziji odlučio dodati i sporedne misije s kapetanom Olimarom, koji je inače maskota franšize i glavni heroj prve dvije igre. Ove misije su mješavine Mission moda i Story moda jer imate mehaniku dana i noći u kombinaciji s tajmerom. Opet, ovo nije neki previše impresivan dodatak – ali ne kvari ostatak igre.

Bingo Battle je meni jedan od zanimljivijih dijelova igre jer je dosta originalan pristup kompetitivnom modu. Ovdje možete igrati protiv jednog prijatelja ili pak u timovima od dva igrača. Na početku meča su vam dane “bingo kartice” s određenim resursima koje morate skupiti ili neprijateljima koje morate poraziti. Onaj igrač ili tim koji prvi ispuni Bingo karticu u jednom smjeru (dijagonalno, vertikalno ili horizontalno) pobjeđuje. Ovaj me mod zbilja iznenadio svojom zabavnom premisom. Sama kompetitivna priroda je zanimljiva jer se natječete u tome tko je bolji general Pikmina, ali bingo kartice su jako originalan element koji nudi i dosta varijacije jer su svaki put kartice drugačije.

Bingo Battle je meni jedan od zanimljivijih dijelova igre jer je dosta originalan pristup kompetitivnom modu.

Za kraj, moram naravno spomenuti koliko lijepo izgleda Pikmin 3: Deluxe. Kao i kod većine Nintendovih igara, glavna stvar ovdje nije realistična prezentacija – već šarmantni dizajni likova i prekrasne okoline u kojima se nađete. Naročito impresioniraju ovi strani planeti na kojima se nalazite. Nije bitno je li se nalazite u području prekrivenim tropskom faunom ili tundrom – okoline pršte osobnošću i ljepotom.

Imate osjećaj kao da ste neko izgubljeno dijete koje postepeno sve više cijeni prirodu koja ga okružuje. Dizajn neprijatelja je također jako maštovit. U isto vrijeme izgledaju vanzemaljski i kao da pripadaju u svakom vrtu. Ipak, najšarmantniji dio igre su sami Pikmini kojima zapovijedate. Iako je njihov dizajn na prvi pogled jednostavan, svejedno sam na njih gledao kao da su moji mali prijatelji.

Pikmin 3: Deluxe je dosta zanimljiva igra jer njen gameplay nije previše lagan za pojasniti. Strateška igra na Switchu kao konzoli s jednim ekranom možda ne zvuči kao dobra ideja, ali Nintendo je dokazao suprotno. Ali, ponekad hardver i kontrole kaskaju za ovom inovativnom vizijom. Unatoč tome, imam veliko poštovanje za ovakve naslove jer su jako inovativna i puna originalnih ideja. Ako išta, trebate zaigrati ovo ako ste zainteresirani za nešto s onim “Nintendovim pečatom kvalitete”.

Pikmin 3 Deluxe je igra koja ponekad zna biti naporna za igrati, ali to nadoknađuje svojom originalnošću i šarmom.

84 Naša ocjena
  • dizajnovi Pikmina su šarmantno srce igre