Prince of Persia

Matej Majcenović

Nisam siguran koliko gamera ustvari zna podatak kako je novi Prince of Persia ustvari sedmi nastavak serijala i novi početak još jedne trilogije. Ukoliko niste, sad znate. Siguran sam da velik broj igrača nije imalo priliku zaigrati naslove iz originalne trilogije, no zato su mnogi od vas vjerojatno zaigrali neku od igara iz trilogije koja je počela ”davne” 2003. odličnim Sands of Timeom. Nakon dva iznadprosječna nastavka, Ubisof počinje iznova te mladom Princu dodjeljuje magarca, žensku, novi izgled i besmrtnost.

Vraćajući se s putovanja, perzijski se princ nađe u nezgodnoj situaciji. Naime, izgubio je svog suputnika i veliku ljubav – svog magarca. Tijekom potrage ga uhvati pješčana oluja i znate kako to ide kad su pješčane oluje u pitanju, nakon što se prašina slegne, nemate pojma gdje se nalazite. Princ se našao u velikom vrtu sa ogromnim hramom u središtu. Tu upoznaje Eliku koja ga uvodi u hram. U hramu upoznaje njenog oca koji ga pokušava ubiti, što mu ne polazi za rukom, ali zato uspijeva presjeći drvo života i time oslobađa zlog Ahrimana. I da skratim priču, vaš je zadatak vratiti život drvu života. Životna ironija.

Gameplay je u mnogočemu različit od onoga iz prošle trilogije, pa je pitanje hoće li novi Princ osvojiti srca starih fanova. Naravno, na to pitanje vam ne možemo dati odgovor jer to ovisi o igraču, no na nama je da vam u detalje objasnimo u čemu je razlika. Kako smo već spomenuli magarca, nastavljamo s ženskom. Ime joj je Elika i kao što već vjerojatno znate, pratit će Princa od početka do kraja njegove najnovije pustolovine. Zahvaljujući njenom poznavanju magije, Princ ne može umrijeti. Dok će nekima to smetati zbog činjenice da je igra ovim potezom prilično lagana i prilagođena pridošlicama ili možda onima kojima je PoP serijal bio pretežak, neki će na ovo gledati kao na pametan potez koji im je uštedio mnogo vremena i živaca. Ako od igre tražite izazov, možda ovo nije igra za vas. Osim što je tu da vam osigura besmrtnost, Elika vam također pomaže i u borbama. Broj combo poteza u ovoj je igri zahvaljujući Eliki znatno veći nego u prethodnim nastavcima, unatoč znatno manjoj količini borbe u odnosu na iste. No o tome nešto kasnije.

Vratimo se na drvo života i zadatak o vraćanju života. Sigurno ste se zapitali, kako vratiti život nečem čije je prezime život. Igra se ustvari svodi na sakupljanje orbova. Ti vam orbovi daju nove moći pomoću kojih otvarate nove levele. Kako bi produžili trajanje igre bez nekog dodatnog rada i truda, proizvođači su odlučili ubaciti malo dobre stare reciklaže. Orbove nećete pronaći razbacane po levelima odmah. O ne, za orbove ćete se trebati potruditi. Nakon što savladate jednog od četiri bossa koliko ih ima u igri, leveli će se napuniti orbovima i na vama će biti da još jednom ”proskačete” istim levelom kako bi ih sakupili sve. Ipak, to im nećemo previše uzeti za zlo s obzirom da je level design uistinu kvalitetan. I o tome nešto kasnije.

Nastavimo s borbama. U novom su PoP naslovu one veoma rijetke a zahvaljujući velikom broju combo poteza, teško da će vam dosaditi. Masovnih bitki više nema, ovdje ste u mogućnosti boriti se tek s jednim neprijateljem odjednom. Ukoliko ih je više, drugi će jednostavno čekati da dovršite prvoga pa će se ubaciti. Ulaskom u dvoboj, kamera se ”zaključa” i Princ dobiva mogućnost napada mačem ili gauntletom, skakanja i korištenja Elikine magije. Različite kombinacije dovode do zapanjujućih rezultata. Probajte ih isprobati što više.

Proizvođači su se odlučili da u novom nastavku pretvore Princa u skakača, i to su napravili više nego dobro. Na platformske elemente se ne možemo požaliti. Skakanje, trčanje po zidovima, penjanje i ostale atraktivnosti su izvedene na najvišem nivou i teško da će netko pronaći minus u ovom djelu igre. Minus vjerojatno nećete pronaći ni kod dizajna levela. Leveli su ogromni i odlično dizajnirani, a kad u paket dodate i odličnu ”cell shaded” grafiku, budite sigurni da će se vaše oči nagledati virtualnih ljepota. Ukoliko se ikada izgubite u tom velikom svijetu, uvijek možete upitati Eliku za pomoć. Sistem slanja orba koji vas vodi po zacrtanom putu, viđen u drugom nastavku Fable-a prisutan je i ovdje. I radi odlično. Već smo spomenuli kako se radi o prilično laganoj igri, a lagano u većini slučajeva ide ruku pod ruku sa kratkim. Na sreću, ova igra nije kratka. Za završetak će vam biti potrebno nešto više od 10 pa do 15 sati za one manje iskusne. Ukoliko se odlučite ponovno preći igru, možete to učiniti sa novim kostimima. Nije neka nagrada ali skromne igrače veseli.

Iako priča nije na prvom mjestu kod ovakvih igara, ne mogu si pomoći bez da spomenem cutscene i komunikaciju Princa i Elike. Mislim da ne govorim samo u svoje ime kad kažem kako su prinčevi pokušaji humora i ”macho man wannabe” forsanja na razini serija koje RTL prikazuje svaki radni dan u popodnevnim satima. Mislim ok, bar cutscene nisu dosadne, ali većina njegovih šala je toliko isforsirana i neoriginalna da mi dođe da izvadim srce prstima. Eto.

PC verziju nemojte ni pokušavati igrati bez gamepada. Ukoliko još nemate nikakav PC gamepad, možda je pravo vrijeme da si ga priuštite. Zvučna strana igre je na razini, a za soundtrack su i dalje zaduženi Inon Zur i Stuart Chatwood. Što se optimiziranosti tiče, igra nije previše zahtjevna. Ako ste nakon igranja GTA IV pomislili da je vaš komp ostario i kako je pravo vrijeme za novi, možete odahnuti. Konfiguracije stare godinu dana ovu će igru vrtiti na high detaljima bez ikakvih problema.

Da rezimiramo. Novi se PoP uvelike razlikuje od stare trilogije. Mišljenja igrača su podijeljena. Da li je Ubisoft napravio korak naprijed ili korak unatrag? Meni se osobno više sviđao stari Princ, no mora se priznati kako Ubisoft nije razočarao novim naslovom. Očekujemo više od nastavka.

Ne zaboravite izkomentirati ovu igru u boxu ispod, a slobodno bacite i koji komentar o recenziji. Ako vam je do dubljih rasprava oko ove igre za to je nekako prikladnije mjesto naš forum i Prince of Persia topic na njemu, pa slobodno dođite i tamo i ostavite nam koji forumski post.

Nakon Sands of Time trilogije, Ubisof je odlučio početi iznova te mladom Princu dodjeljuje magarca, žensku, novi izgled i besmrtnost. Kako se Princ prilagodio promjenama, doznajte u recenziji.

86 Naša ocjena
  • Borba