Prototype [PC]

Duje Kozomara

Alex Mercer zgođušan je mladić iz New Yorka, u društvu poznat zbog svojih izrazito stylish modnih kombinacija, a radi za korporaciju imena GENTEK. Korporacija GENTEK ustvari je jedna jako zla korporacija koja u tajnosti razvija tzv. Blacklight virus, baziran na virusu koji je pušten u Idahu 1969. godine, dizajniranom za promjenu ljudskog DNA. Modno osviješteni Alex optimistično pokuša ukrasti virus, no okruže ga specijalci i propucaju, a virus zarazi njegovo tijelo. Momak se ubrzo budi u mrtvačnici, tijekom obdukcije svog vlastitog trupla i otkriva da je zbog virusa dobio mnoštvo super moći. Nije potrebna posebno velika moć zaključivanja kako bi ste shvatili da prvih par redaka recenzije govori upravo o glavnom junaku Prototypea, a ne o mom susjedu iz Amerike koji živi na prvom katu.

Prototype je naslov prvi put najavljen na ljeto 2007. godine, a opisivalo ga se kao „konkurenta Infamousu koji će izaći na više platformi“. Najavljivao se atmosferični naslov u sandbox stilu u velikom New Yorku, po kojem će se igrači moći iživljavati na nezamislivo mnogo brutalnih načina. Gameri su ipak bili pomalo skeptični, pričalo se kako u trailerima igra izgleda „predobro da bi bilo istinito“ te kako neće previše čuditi ako podbaci.

Za početak, potrebno je reći da Prototype nije podbacio ni u kojem slučaju. Priča je možda pomalo loše prezentirana, no sasvim kvalitetno služi svrsi ufuravanja u atmosferu, a garantiramo da neće trebati dugo da vas igra uvuče u svoj svijet. U svijet zombijima zaraženog New Yorka po kojem se možete enormnom brzinom penjati po zgradama, lebdjeti iznad krovova kuća, rušiti helikoptere jednim udarcem i brutalno sijeckati sve što vam se nađe na putu – od nevinih prolaznika do vojnika koji otvaraju paljbu po našem heroju.

Da, Alex ima nebrojeno mnogo moći i ni najmanje ih se ne boji koristiti, što ga čini jednim od najzabavnijih likova koje smo kontrolirali. New York (odnosno Manhattan) je podijeljen na dvije zaraćene strane – vojsku i zombije, a Alex se po potrebi može pridružiti bilo kojoj strani. Osim glavnih misija koje nas vode dalje u storylineu, tu su i raznolike side misije poput lebdenja od točke A do točke B u što kraćem vremenu, consumanja (hranjenja, Alex to obavlja sa stilom) određenih ljudi ili pak pridruživanja vojsci ili zombijima te masovnog klanja pripadnika druge strane…

„Kupovanje“ svake moći i unaprijeđivanje već kupljenih obavlja se putem UPGRADE menija, a moguće je biranje između powers, movement, surviability, combat, disguise, vecihles i weaponry upgradeova. U powers upgradeovima nalaze se napadačke i obrambene Alexove moći, poput golemih kandži koje mu izrastu iz ruku. Pod movement pak spada ubrzavanje kretanja i glide ilitiga lebdenje, dok pod surviability spadaju health boostovi itd.

Za svaki upgrade potreban je određen broj Experience Pointsa, koje skupljamo obavljanjem glavnih misija, razvaljivanjem protivničke baze, obavljanjem jedne od side misija ili consumanjem jedne od osoba koje su bitne za priču. Navedeno consumanje izrazito je kul, urban i brutalan proces, a određenim osobama Alex može ući u pamćenje i upotpuniti dijelove priče koji mu nedostaju nakon što ih consuma. Naravno, nije nužno obavljanje misija, nitko vam ne brani da free roamate po gradu, uživate u pogledu s najviše zgrade i nakon toga skočite u zrak i padnete na cestu, odbacivši u zrak sve u krugu od desetak metara ili pak ukradete tenk, gazite sve što vam se nađe na putu i uništavate protivničke baze. Mogućnosti je uistinu puno, krv se prolijeva u hektolitrima, a originalnosti i atmosferičnosti svakako ne nedostaje. Iako se pri početku čini kao da Alexu baš ništa ne može stati na put, kako napredujemo prema kraju igre težina se naglo povećava, s vremenom protivnici postaju sve mudriji i izdržljiviji, pa će za kasnije boss fightove ipak trebati malo više truda i znoja.

Što se grafičke strane tiče, Prototype malo zaostaje za današnjim eye candy naslovima, što bi mu mlađe generacije gamera, razmažene blještavilom fensi naslova poput Crysisa, mogle zamjeriti. Ipak, ako barem malo pokušaju stvarno igrati igru, shvatiti će kako izrazito zabavan gameplay nadoknađuje pomalo zastarjelu grafiku bez ikakve dvojbe. Uostalom, činjenica je i da se naš glavni junak vrlo često nalazi okružen desecima neprijatelja, a takve scene bi bilo dosta problematično pokretati na punim detaljima kad bi igra imala tako fensi vizualan prikaz. Zahvaljujući dosta pristojnoj optimizaciji, nismo primjetili nikakva zastajkivanja i probleme kada bi se našli u masovnim bitkama.

Jako je zabavno istraživati golemi sandbox Manhattan sa Alexom, no, iako ga nisam nikad posjetio, siguran sam da Manhattan ne izgleda tako… jednoliko. Roamanje po gradu moglo bi postati pomalo repetativno zbog jednoličnog izgleda grada, no zbog moći našeg junaka koje postaju sve bolje kako napredujemo kroz igru, ipak nam nikako nije dosadilo. Više puta sam zažalio što Prototype nema nikakav multiplayer, siguran sam kako bi nadmetanja nekolicine likova sa super moćima bila izuzetno zabavan faktor koji bi igrače zadržao još duže prikovanima za stolce ispred igre. Ipak, i bez multiplayera replay value je dosta visok, s obzirom da igra ostavlja izbor igračima u većini svojih aspekata.

Prototype je prava igra za ovo ljeto. Zabavan, originalan naslov dopušta vam da se, kada se vratite kući isfrustrirani činjenicom da radite posao za koji niste dovoljno plaćeni, nemate curu već četiri godine, a pas Bleki je pobjegao od kuće jer ga niste hranili, brutalno iskalite na nevinim prolaznicima virtualnog Manhattana i osvetite Američkoj vojsci za sva zlodjela u Iranu. Iako priča nije najbolja, jako brzo ćete se ufurati u kaotični svijet moćnog Alexa Mercera, anti heroja nove generacije. Odavno nismo igrali naslov uz koji vrijeme ovako brzo prolazi, a osim loše priće, možemo mu zamjeriti samo slabu grafiku te pomalo monoton krajolik Manhattana. Upalite klimu, napravite si hladno piće i derite po Prototypeu, igra nudi sasvim dovoljno zabave za svakog gamera. Naša preporuka je tu.

Ukoliko ste već odigrali Prototype, i ako ste registrirani HCL gamer, ostavite nam komentar u boxu ispod ove recenzije i prokomentirajte s nama ovu zabavnu akcijsku sandbox igru i njenu HCL recenziju.

Upustili smo se u potpuno novu priču o super heroju u igri Prototype i poprilično se zabavili. Što je to toliko zabavno u Prototypeu? Saznajte u HCL recenziji.

88 Naša ocjena
  • Zabava