Raw Danger [PS2]

Džordž Vulić

Kao što mini uvod kaže, većina vas je upoznata sa igrama u kojima su vam neprijatelji različite izmišljene i supernaturalne kreature iz uma kreativnih kao i onih manje kreativnih programera. Posebni naglasak bi stavio na igre u kojima niste u mogućnosti uzvratiti udarac, te se vaše preživljavanje svodi na bježanje od sigurne smrti istovremeno pokušavajući pronaći pravi put do spasa. Znate što imam na umu? Odlično. Raw Danger nas u tom stilu stavlja u ulogu običnih ljudi koji obavljajući svoj svakodnevni posao se ni krivi ni dužni nađu u borbi za vlastiti život. Zvuči vam zanimljivo? Ako je odgovor pozitivan, onda čitajte dalje.

Mjesto tragedije je Geo City. 2010. godine, Geo City je tehnološki metropolis i kako ga njegovi kreatori vole nazvati; ”najsigurniji grad na svijetu”. Naravno, kako će se ispostaviti, koliko je Titanic bio nepotopiv, toliko je i Geo City neuništiv. S obzirom da je sagrađen u neposrednoj blizini Hudson rijeke, katastrofa se trebala očekivati prije ili kasnije. Zahvaljujući velikim količinama kiše koja je neprekidno padajući nekoliko dana digla razinu vode, rijeka se lagano počela izlijevati iz korita i probijati branu. Dijelovi grada se tako polako jedan po jedan nalaze pod vodom, da bi za 3 dana cijeli grad bio pod vodom. Na samome početku, priča vas stavlja u kožu Joshue Harvella; studenta koji za punjenje budžeta radi kao konobar. Poslužujući ljude na velikome skupu u kojem su sudjelovale i gradske glavešine, svjedoči blagoj poplavi hodnika koja se pretvori u kompletno razaranje sale i nekoliko trenutaka kasnije – hotela. S njim se skrpa Stephanie McMurrough, dijete bogatih roditelja koje je u potrazi za vlastitom individualnošću radeći poslove koje radi srednji sloj. Uz njih, u mogućnosti ste upravljati sa još četvoro likova različitih zanimanja. Priče svih 5 likova se isprepleću tako da će te biti u mogućnosti proživjeti određene događaje iz drugoga kuta. Važno je spomenuti da ste na određenim dijelovima igre u mogućnosti birati između nekoliko opcija akcije. Vaš odabir će utjecati na kasnije događaje u igri. Također, svaki od likova će imati svog suputnika s kojim će biti u mogućnosti razgovarati. U razgovoru će te isto imati nekoliko opcija odgovora za birati što će utjecati na vaš odnos s njim. Iako ovi detalji daju dojam određene nelinearnosti, istina je da možda i nećete biti zadovoljni s rezultatom s obzirom da se ništa drastično neće dogoditi, što god birali.

U igri ne postoji pokazivač zdravlja, već imate indikator vlažnosti tijela. Naime, kako je ovdje vaš neprijatelj voda, logično je da se morate prije ili kasnije smočiti. Što ste više mokri, temperatura vašeg tijela pada, i kako se hladite, tako i vaše akcije postaju teže. Sporije trčite, teže dišete, vid vam se magli. Ako dopustite da se potpuno ohladite, onesvijestiti će te se i igra je gotova. Toplo tijelo zadržavate mijenjanjem komada obuće koju možete pokupiti na različitim lokacijama. Također, tu su pribori za prvu pomoć i plinske peći koje također možete koristiti. Kad naiđete na plinsku peć, u mogućnosti ste se ugrijati, nešto pojesti i sejvati igru. Srećom, na svim lokacijama ih ima dosta, tako da vam ne bi trebao biti problem održavati tjelesnu temperaturu. Kao što sam već spomenuo, komade obuće je moguće pokupiti, uz cijeli spektar drugih predmeta koji bi vam trebali olakšati preživljavanje. Nažalost, vaš inventorij je poprilično limitiran. Proširite ga tako da pronađete različite ruksake koji povećavaju broj slobodnih mjesta u inventoriju.

S tehničkog aspekta nažalost ne mogu reći puno toga pozitivnog. Unatoč činjenici da je grad poprilično velik, lokacije su prepune nevidljivih zidova koji vas vode prema jedinom izlazu. Grafika je poprilično loša kao što možete vidjeti iz screenshotovima. Osim što su maksimalno silovali upotrebu sive boje u tamnim tonovima; teksture su ružne, a likovi napravljeni od malog broja poligona. Čak ni voda ne izgleda dobro. Ono što mi i dalje nije jasno je činjenica da igra izgleda kao da spada među one prve PS 2 naslove koji su bili nekakvi hibridi PS 1 i PS 2 grafike. Zbilja šteta, jer kao što sam već jednom spomenuo, neke igre su pokazale da je crna konzola sposobna za puno više. Zvuk je solidan, iako povremeno pati od bugova, kao što je vidljivo loopanje (ponavljanje) pozadinskih zvukova. Akcijska glazba je poprilično iritantna i izaziva u vama veću tjeskobu nego situacije u kojima se nađete. Glasovna gluma je osrednja. Neki likovi imaju dobre glasove, dok neki pate od loših glasovnih glumaca koji tako nonšalantno izgovaraju svoje retke kao da se radnja događa na tropskom otoku, a ne u gradu kojem prijeti potpuno uništenje. Upravljanje je srednja žalost. Trčanje likova izgleda poprilično smiješno, dok je upravljanje vozilima u razini sa Tony Hawk’s Undergroundom. Na ovoliko loših stvari mora doći makar jedna dobra. Igra ima dobar replay value zbog velikog broja predmeta koje možete pokupiti u drugome prolasku kao i drukčijeg načina prolaska igre (sjećate se onih opcija koje možete birati).

Kao što ste do sada mogli pročitati, iako igra ima dobru ideju, izvedba pati od većeg broja dječjih bolesti koje ju uništavaju. Ne mogu se oteti dojmu da je ovo sve moglo biti puno bolje napravljeno iako se radi o poprilično nepoznatom programerskom studiju. Ne znam, da je ovakva ideja bila u rukama timova kao što su Konami ili Capcom, vjerujem da bi finalni proizvod bila igra koja bi pomaknula granice gaminga. Ovako, ako ste igrač neopterećen grafikom i određenim propustima, te tražite bilo što da ubijete 7-8 sati slobodnog vremena, odigrajte Raw Danger. U protivnome, neka sve ostane na čitanju ove recenzije.

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

Godinama smo bježali od ljudi, duhova,zombija i deformiranih čudovišta, no ništa nije strašno kao bijes majke prirode.Igra Raw Danger je obradila temu prirodne katastrofe kroz oči malih ljudi kojima je jedini cilj pronaći pravi put i preživjeti.

63 Naša ocjena
  • Ideja
  • dobar replay value