Rayman Legends

Prije nepune dvije godine Rayman Origins mnoge je igrače nakratko vratio u doba veselih i zabavnih platformera. Igra je ostvarila uspjeh ponajprije zbog svoje kvalitete, ali i činjenice da je u tom trenutku unijela svježinu u svoj žanr. Nastavak pod imenom Rayman Legends nastao je upravo na temelju tog uspjeha, a da bi zadržao svježinu odlučio se na promjenu tematike i kao glavnu inspiraciju uzeo različite mitove i legende. Je li mu to dovoljno da i sam uđe u legendu, e to ćete saznati u ovoj recenziji.

Rayman ni ovoga puta nema neku ozbiljnu priču, što je dobro jer bi takvo što bilo glupo i tražiti. Doduše, zaplet u Legendsu postoji – Rayman i njegovi pajdaši spavali su čitavo stoljeće te sanjali razne noćne more koje su se namnožile i postale stvarnost u njihovom svijetu. Kada ih probudi leteći žabac Murphy, ekipa dobiva zadatak da spasi takozvane Teensieje tako što će poraziti neprijatelje iz noćnih mora.

Spašavanje spomenutih Teensija najvažnija je stvar u igri. Na standardnom levelu može se naći deset Teensija, a na posebnim razinama tri. Većina ih je skrivena ili zahtjeva malo muke prije oslobađanja, ali nije neki strašan izazov jer ćete ih bez većih problema skupiti dovoljno da otključate sljedeći set levela. Letećim Lumsima sada se otključavaju samo novi likovi, odnosno novi izgledi već postojećih likova. U tom otključavanju nema nekog velikog uzbuđenja, ali je skupljanje Lumsa sada bolje izvedeno.

Udarat ćete neprijatelje, lebdjeti u zraku, trčati uz zidove…

Na levelima više ne postoji konačan broj Lumsa koje možete skupiti pa vam zlatni pokal neće umaknuti ako slučajno promašite jednu svjetleću bubu. Naime, Lumsi se sada skupljaju u nizu, tako da je prva buba crvena i vrijedi dvije standardne. Ako ju pokupite, svaka sljedeća također postaje crvena i donosi vam više bodova. Osim pokala, Lumsima se osvajaju i svojevrsne strugalice koje igrača nasumično nagrađuju različitim bonusima, primjerice dodatnim Teensijima ili levelima iz Rayman Originsa.

Što se novih levela tiče, njih je stvarno mnogo, a podijeljeni su na pet svjetova i jedan dodatni koji se otključava po završetku igre. Većina gameplay mehanika u njima bit će vam automatski poznata ako ste igrali Origins. Dakle – udarat ćete neprijatelje, lebdjeti u zraku, trčati uz zidove i tome slično. U Legendsu se sve to mnogo češće radi pod pritiskom, odnosno u brzom ritmu; jer je dosta razina osmišljeno tako da vas u njima nešto proganja, da skačete u ritmu glazbe ili se utrkujete s vremenom.

Dodatak postojećoj mehanici jest uvođenje žapca Murphyja koji u verziji za Wii U može biti dodatni peti igrač, a u svim ostalim inačicama je pomoćnik kojim sami upravljamo jednom tipkom na kontroleru. Murphy je prisutan samo na određenim razinama gdje mu je zadatak pomicati razne objekte, smetati neprijateljima i slično. Najkorisniju ulogu ima u meksičkom svijetu gdje briše ili ispunjava dijelove levela i tako pravi put igraču. Taj dio igre je dobra naznaka onoga što se moglo postići ovim novitetom, ali je i pokazatelj da se za njega nešto moralo i žrtvovati jer se u verzijama koje ne koriste touchscreen kontrole Murphy kreće automatizirano. Drugim riječima, igrač nad njim nema punu kontrolu (osim ako ne igra Wii U ili Vita verziju) uz koju bi se ovaj novitet mogao značajnije iskoristiti. S obzirom da se desna analogna palica u igri ne koristi ni za što, moglo je to biti i bolje odrađeno. Uostalom, vidjet ćemo kako će Sonyjev Puppeteer izvesti taj sustav pomoćnika bez touchscreena.

UBIart pokretač ponovno je spojio prekrasan dizajn i odlične animacije, a ovoga puta je sve to dodatno ušminkano

Rayman Legends bez premišljanja možemo svrstati među grafički najljepše 2D igre. UBIart pokretač ponovno je spojio prekrasan dizajn i odlične animacije, a ovoga puta je sve to dodatno ušminkano. Posebna pohvala ide dinamičnoj pozadini koja često postaje igrivi dio levela pa već iz daljine možete vidjeti što vas ondje čeka. Segmentu zvuka zamjeramo izostanak King Lum melodije, ali glazba je i bez nje vesela te dobro odgovara šaljivom tonu igre. Ugodno iznenađenje su prerade nekih poznatih pjesama i skladbi, a posebno su zarazne pjesme uz čiji su ritam dizajnirani pojedini leveli.

Dakle, sve to zvuči i izgleda dosta idilično pa novom Raymanu teoretski nemamo što prigovoriti. Ipak, stvar je u tome da najveći novitet u Legendsu nije dovoljno značajan da bi samostalno nosio nastavak koji zbog toga ostavlja dojam već viđenoga.

Da ne bude zabune, Rayman Legends je veća i bolja igra od svog prethodnika. Količina sadržaja je stvarno zavidna, pogotovo s obzirom na cijenu od 30 Eura. Isto tako, taj je sadržaj još raznovrsniji nego u Originsu uz više različitih vrsta levela i zanimljivije boss bitke. Ali unatoč svemu tome, Legends ne predstavlja ništa novo niti svježe kada se u igri pojavi leteći žabac Murphy. Ako vam to ne smeta, u ovoj je igri lako uživati.

VIDEO RECENZIJA – Jedna od najljepših novih 2D igara ujedno je i jedna od najzaraznijih i najveselijih. Pogledajte i pročitajte što mislimo o novom Raymanu.

• količina sadržaja
  • prezentacija