Call of Duty: Modern Warfare II

Johnny, oh, Johnny

Lovro Maroševac

Dobro nam došao posljednji period godine kojeg već 19 jeseni za redom provodimo uz Call of Duty. Ovog puta zaigrali smo se s nastavkom Call of Duty Modern Warfarea iz 2019. godine. Baš kao i njegov prethodnik, Modern Warfare II igrače je odveo u moderni sukob – po dosadašnjim iskustvima najuspješniji za cijeli serijal. Je li Infinity Ward opet “pogodio u sridu”?

70-80€ PC Ustupio izdavač

Ne bi to bio Call of Duty da početak nije eksplozivan. Već standardno upoznavanje s pričom i igrom dobivamo kroz bombastičan uvod. Kampanja je rađena po već prokušanom receptu – linearne misije u kojima nema previše odskakanja ni silaženja sa zacrtane putanje i uvijek radite ono što vam drugi kažu. Maksimalno režirana akcija je ovdje prisutna na svakom koraku i vi ste samo jedan djelić te još uvijek neispričane priče.

Modern Warfare II počiva na temeljima postavljenima u Modern Warfareu iz 2019. godine. Već prepoznatljivo prizemljena priča s fluidnijim gameplayom i legendarnim likovima vodi nas kroz single-player iskustvo. U ovom se dijelu susrećemo s iranskim teroristom kojeg treba spriječiti kako ne bi poslao raketu na Sjedinjene Američke Države. Na tom se putu borimo protiv raznih neprijatelja, uključujući i meksički narko kartel, koji je zapravo i velika osnovica dobrog dijela ove igre.  Premisa igre je ta da istina skupo košta i da stvari nisu onakve kakvima se čine na prvi pogled.

Premisa priče je ta da istina skupo košta i da stvari nisu onakve kakvima se čine na prvi pogled.

Misije su ovdje strukturirane poprilično jednostavno i razumno. Imate više različitih misija, a pozdravljam to što se u nekima dala mogućnost drugačijeg pristupa. Tako, na primjer, možete uletjeti kao Rambo i pobiti sve protivnike ili suzavcem istjerati neprijatelje iz skučenih prostora. Ima tu, naravno, i već prepoznatljivog šuljanja, a upravo su takve misije i najbolje. Nema ih mnogo, no kad ih ima, pruža vam odličnu uživljenost u danom trenutku.

I dok je prethodni Modern Warfare imao poprilično unikatne misije, u nastavku se pak išlo na kartu nostalgije. Svi se sjećamo legendarnih Modern Wafare misija poput All Ghillied Up, No Russian, Loose Endsa i sličnih. E pa kad vam kažem da su neke misije direktno inspirirane njima, ne nužno i prekopirane, jasno vam je u kojem su se smjeru okrenuli iz Infinity Warda. Modern Warfare II je po misijama zapravo spoj Modern Warfarea (2007) i Modern Warfarea 2 (2009). Dvije očite misije koje inspiraciju vuku iz All Ghillied Up i Death From Above, a obje su, usudio bih se reći, lošije nego njihove izvedbe u izvornom izdanju.

Ovaj je Modern Warfare po misijama spoj originalnih dvaju igara iz 2007. i 2009. godine.

Ima tu i onih misija koje nemaju referentne uzore, a takve su zapravo i najbolje. Možda najbolja misija iz kampanje dolazi u jednom trenutku kad ste ostali bez svog oružja i šuljanjem se morate probijati kroz uske ulice i domove jednog gradića, dok neprijatelji tragaju za vama. Kako nemate oružja, primorani ste koristiti improvizirane stvari poput dimnih bombi, alata za provaljivanje, Molotovljevih koktela i tako dalje.

Postoje i neke misije koje su se jednostavno otegnule. Jedna takva je u Uncharted stilu skakanja s vozila na vozilo i sudjelovanja u velikoj potjeri, a nepotrebno se odužila i to od početka do kraja se nalazi u skroz istom formatu. Lovi ovoga, razbij one, pazi da ne nagaziš na mine – i to je to, ne previše kreativno, samo iscrpljujuće.

Ono što mi se najviše sviđa iz cijelog single-player iskustva kampanje jesu likovi. U igri imamo Pricea, Gaza, Farah i Nikolaija otprije, a pridružuju nam se i Soap, Alejandro te možda i najomiljeniji lik Ghost. Šefica Laswell je sveprisutna, baš kao i kroz povijest omraženi general Shepherd, koji ovdje nije na ratnoj nozi, već konce vuče iz svog ureda.

Novi lik Alejandro je vođa meksičkih specijalnih snaga, a njegova desna ruka je Rodolfo. Scenarij s njima dvojicom, a posebno prema Alejandru, napravljen je jako dobro. Meksički vojnici jasno pokazuju tko su i što čine te je to vama na ekranu dočarano točno onoliko koliko treba da shvatite motivaciju i dobijete uvid u karakter šefa i njegove desne ruke.

Graves je vođa Shadow Companyja, Shepherdovih snaga koje obavljaju prljav posao. On je odličan dodatak priči i savršeno se uklapa u grupu koju predvodi Ghost, baš kao i meksički dvojac. Gravesu inače glas posuđuje Warren Kole, isti onaj koji je posudio glas glavnom antagonistu priče Uncharted 4 Rafeu Adleru.

Većinski dio misija provodimo kroz ruke Ghosta i Soapa pod Shepherdovim vodstvom te Pricea, Gaza i Laswell. Kasnije se oni svi udružuju kako bi krenuli u završni boj protiv glavnog neprijatelja. Dinamika između Pricea i Gaza te Soapa i Ghosta možda je i najbolja u cijelom serijalu. Rekao bih da su mi Ghost i Soap postali bolji duo od Pricea i Gaza, a i dojma sam da je priča više fokusirana kroz njihov pogled, dok se dvojac iz prve igre tek tu nalazi da pokupi djeliće priče sa strane kako bi ona glavna ima puno jasniji smisao.

Dinamika između Pricea i Gaza te Soapa i Ghosta možda je i najbolja u cijelom serijalu.

Ghost i Soap su doslovno osobe suprotnog karaktera – Ghost je vuk samotnjak koji bi misije najradije odradio sam , dok se Soap ponaša poput ekstrovertne osobe koja introvertnima ide na živce. Baš kao što Soap na početku ide i Ghostu. Razrada likova je sasvim solidna i Ghost je konačno ovdje više koliko-toliko dubinski prikazan lik, a ne samo vojnik s cool maskom na licu. U jednom trenutku je dinamika Ghosta i Soapa poput one kod oca i sina, dok u drugom djeluju poput braće. Dijalozi između ovog dvojca su me par puta natjerali i na smijeh. Toliku kemiju imaju da mi je uistinu drago što je fokus igre bio na njima dvojici.

Gaz i Price imaju istu situaciju tako da zapravo dobivamo višeslojne likove kroz opcionalne razgovore koje nam igra zna ponuditi. Kako sam rekao, to je ono u čemu je Modern Warfare II možda i najbolji – razrada likova i istinska povezanost s njima. Pogotovo s Priceom koji u jednom trenutku bude iziritiran kad Laswell za nogomet, umjesto “football” kaže “soccer”.

Ako ste već igrali Modern Warfare trilogiju, jasno je kako će vam prolazak ovogodišnjeg izdanja igre biti pomalo predvidljiv. Međutim, ako ste među onima koji modernu duologiju igraju prvi put, dok originalnu trilogiju još nisu zaigrali, onda će vam zapleti u priči biti vrlo iznenađujući. To je još jedan dašak nostalgije koji zapravo kroji igrinu priču.

Ako ste već igrali Modern Warfare trilogiju, jasno je kako će vam prolazak ovogodišnjeg izdanja igre biti pomalo predvidljiv.

Dok je originalni Modern Warfare 2 ponudio uistinu šokantan zaplet u priči, ovdje ne bih baš rekao da je bilo tako – pogotovo ako spadate među one koji su odigrali prethodne Call of Dutyje. Ne smatram da je to nužno gora stvar jer obje priče su zapravo različite i pričaju neke sasvim druge stvari. Samo mi je pomalo ironično to što je MW2 emocionalno bio puno više istaknutiji, iako likovi te igre nisu bili toliko razrađeni kao likovi u MWII.

Smiješno mi je, ali u stilu ne mogu vjerovati da stvarno to rade, na koji se način želi uzbuditi ljude za treću igru u novom Modern Warfare serijalu. U pomalo Marvelovskom stilu iz scene nakon odjavne špice ponovno je nostalgičnom misijom, koja se ovdje odigrava filmskim prikazom, dano do znanja što nas čeka. Nije problem najaviti OČITO glavnog neprijatelja u trećem dijelu, već prikazati taj dio jednom od najkontroverznijih situacija u povijesti ove franšize, ako ne i industrije videoigara. Dobro, nisu prikazali u cijelosti, već su dali naslutiti, ali svejedno – poanta i dalje stoji. Nekako ostaje dojam da si 70 eura potrošio na igru kojom se najzanimljivije stvari tek najavljuju.

Izazovnost igre u single-playeru ove je godine još veća.

Izazovnost igre u single-playeru ove je godine još veća. Neprijatelje možete ubiti brzo, no ne sve. Postoje oni koji imaju određene štitove i kacige na glavi koje je teško skinuti običnim mecima. U takvim trenucima najbolje je pronaći nešto eksplozivno ili se približiti dovoljno blizu da se rukama ili noževima riješe ti protivnici. Ono što podliježe izazovnosti igre jest i činjenica da vas neprijatelji mogu ubiti dosta brzo. U tek par koraka/metaka, čak i na niskim postavkama razine trebate dobro promisliti kakvu ćete taktiku izvesti protiv njih jer vrlo lako ćete stradati.

Smetaju me dvije stvari najviše, a jedna od njih jest manjak inspiracije i kreativnosti u boss bitkama, koje su ponovno loše napravljene. Jedna od takvih bitki me podsjećala na onu famoznu igru mačke i miša u Batman: Arkham Knightu kad ste se morali boriti protiv Deathstrokea. Ovdje to djeluje još i gore osmišljeno, a kad dođe svom kraju – doslovno označava kraj, nema više, to je to. Negativac je nestao, vi ste pobjednici, vrlo anitklimaktični kraj boss bitke.

Druga stvar koja me smeta jest stvarno loš AI. Umjetna inteligencija vaših suboraca, a ponekad i neprijatelja, praktički je jednaka prošlogodišnjem Vanguardu. Kad se šuljate, neprijatelji mogu vidjeti vaše suborce, koji često istrčaju pred njih kako bi promijenili poziciju, no protivnici neće reagirati sve dok se vi ne pojavite. Neprijatelja umjetna inteligencija nije generalno loša, ima tu nekih noviteta, no ne možemo reći da je na zavidnoj razini. Neprijatelji će vas tako detaljno tražiti jednom kad vas u potpunosti uoče. Postoje ipak situacije u kojima se otkrijete dva metra pred njima, a oni vas ne primijete u potpunosti jer ste se odmah sakrili iza nečeg. Međutim, kao što sam rekao – jednom kad vas skuže, tada kreću u temeljitu potragu.

Prezentacijski je igra na najvišoj razini produkcije. Vizualno izgleda odlično, baš kao što je djelovao i Modern Warfare. Eksplozije su bombastične, animacije i modeli likova su iznimno detaljno animirani i prikazani. Postoji nekoliko efekata, a svaki od njih se kroz prezentaciju nije mogao bolje napraviti. Audio segment također je savršen, čak mi se čini bolji nego je bio ikad prije. Koraci, šuljanja, apsolutno sve možete jako dobro raspoznati. Toliko je audio dobro napravljen, da u jednom trenutku mislite kao da se vi nalazite na tom prostoru s drugim likovima oko sebe. Ista situacija se preslikava i na multiplayer komponentu.

Prezentacijski je igra na najvišoj razini produkcije.

Kooperativna zabava ovdje nije glavno jelo. Imate nekoliko zadataka koje morate obaviti, od šuljanja do obrane baze i to je to. U stvarnosti se borite protiv vremena da zadatke odradite na najbrži mogući način. Odvojene su od glavne priče tako da u jednu ruku zapravo djeluju kao sporedni zadaci. Trenutno su u igri dostupne tri takve misije, ali kroz daljnji period trebali bismo dobiti još i više. Prve dvije misije u Spec Opsu su izdržljive, no ona treća je pomalo dosadnjikava jer se igra klasični Survival u kojem morate preživjeti nalete neprijatelja kako biste sačuvali teren i ne dopustili da vam ga raznesu.

U kooperativnim misijama prije svakih možete odabrati kakav želite stil igranja. U samim počecima dostupan je Assault kit, a igranjem se kasnije otključavaju Medic i Recon. Svaki stil igranja ima određene benefite koji se po razinama otključavaju i dobivate neke posebne atribute poput brže promjene spremnika municije, nošenja dodatnih granata i slično.

Misije se umjesto u četvero igraju u dvoje i poprilično su zabavne, no u odnosu na multiplayer i podosta isprazne. Neće vas ovo zadržati u igri na duži period, već služi tek kao neka vrsta tranzicije između kampanje i multiplayera.

Kooperativne misije neće vas zadržati na duži period, već služe tek kao neka vrsta tranzicije između kampanje i multiplayera.

Konačno, vrijeme je da prokomentiramo multiplayer koji je bolji nego prethodne dvije igre, a na razini onog iz 2019. godine. Jasno je da tijekom godina i godina igranja igre koja izlazi jednom godišnje teško možete primijetiti neke promjene. Međutim, kad su godine obilježene Cold Warom i Vanguardom, koliko god zabavni njihovi multiplayer modovi bili, jednostavno se ne mogu mjeriti s Modern Warfareom.

Osjećaj napucavanja nikad nije bio bolji, fluidnost kretnje i pucanja oružja je na apsolutno zadovoljavajućoj razini. Iako multiplayer ima nešto manje mapa, kvalitetno su napravljene i nisam još doživio da me neka odbija od igranja – osim možda Santa Sena Border Crossinga, ali ta mapa je puno bolja i veća u Ground War modu.

Multiplayer ovogodišnjeg CoD-a nudi vam točno devet modova za igranje. Ima tu klasičnih Team Deathmatcheva, Search and Destroya, Hardopointa, Domination i sličnih. Među novima su se ugurali Prisoner Rescue, Invasion i Knock Out. Osim Ground Wara i Invasiona, svi ovi modovi mogu se igrati u 6 na 6 formatu u kojem je cilj da skupite što više bodova, zahvaljujući ili ubijanjem drugih igrača ili držanjem kontrolnih točki i sličnih stvari.

Prisoner Rescue je mod u kojem jedna strana mora spriječiti drugu da joj otmu, odnosno spase zatvorenike. Naravno, igra završava ako u međuvremenu ubijete sve igrače protivničkog tima. Respawna nema, ali zato ima mogućnost oživljavanja. Knock Out funkcionira na sličan način kao i Prisoner Rescue, no ovdje ne morate spašavati zatvorenike, već morate uhvatiti vreću s novcima i držati ju do isteka vremena.

Invasion je pak dobra alternativa za one kojima se ne sviđa Ground War. Umjesto 32v32, igra se s 20 igrača na jednoj i drugoj strani. Invasion služi kao ogromni Team Deathmatch mod u kojem se borite zajedno s pravim i AI igračima. Iako služi kao dobra alternativa Ground Waru, u smislu velikih borbi na ogromnim mapama, mišljenja sam da je taj mod mogao biti pretočen u nešto sasvim drugo jer za Team Deathmatch je sasvim solidan i običan TDM.

Baš kao što je slučaj u single-playeru, tako i ovdje imamo fantastično izražen i dorađen zvuk. Kretnje, pucnjave i raznorazni projektili stvarno vam daju osjećaj kao da se nalazite na bojištu. Rainbow Six Siege ima, među multiplayer igrama, najbolji zvuk, no poprilično sam siguran da je Modern Warfare II otišao pokoju razinu više.

Call of Duty nikad nije bio brži pa je tako u MWII multiplayer lobbyjima stvarno ludo i eksplozivno. Vrijeme za eliminiranje još je kraće nego ikad prije, tako da vrlo lagano možete ubiti druge igrače, ali mogu i oni vas. Osjećaj imerzivnosti je stvarno više nego dovoljno dobar jer iznimno je ludo i zabavno kad čujete da su neprijatelji ispalili projektile koji lete prema vašoj lokaciji. Ni u svojem 19. izdanju CoD nije razočarao po pitanju multiplayer komponente.

Vrijeme za eliminiranje još je kraće nego ikad prije.

Igranje iz perspektive trećeg lica također može biti zabavno. Multiplayer komponenta stvarno ima pregršt sadržaja za ponuditi i svaki je apsolutno na zadovoljavajućoj razini. Napucavanje iz trećeg lica nije uopće loše niti odbojno i savršeno se uklapa u repertoar ovogodišnjeg CoD-a.

Nije naravno prvi put u serijalu da se igramo iz treće perspektive, no baš kao i sve stvari u igri – tako je i ovo ispolirano do maksimuma. Ono što mi se u beti nije sviđalo jest da se ciljanjem igrač vraćao u prvo lice, no u finalnoj verziji to je ispravljeno tako da tek od određenih optika možete ciljati iz prvog, dok je treće većinski u prvom planu.

Gunsmith 2.0 nova je verzija Gunsmitha, malo redizajniranog modela sastavljanja oružja i dijelova istih. Uvijek je zabavno slagati vlastita oružja u igri. Netko ima preferenciju stabilizirati oružje što lakše, dok postoje i oni kojima je važnije što prije naciljati protivnika, ne mareći za kontrolu pušaka. U ovoj verziji sastavljanja oružja imate mogućnost do pet dodataka koje možete staviti. U Vanguardu je to bilo 10, a sada se vraćamo na manji broj dodataka i mislim da je to dobra stvar. S manje dodataka morate bolje razmisliti što želite postaviti na svoje pucačke sprave. Kao neka mini strateška igra u kojoj želite dobiti pokoju milisekundu koja će vam donijeti pobjedu na bojištima protiv drugih igrača.

S manje dostupnih dodataka morate bolje razmisliti što želite postaviti na svoje pucačke sprave.

Ovaj redizajnirani sustav sastavljanja oružja napravljen je prvenstveno kako bi se igračima ponudilo manje provedenog vremena u otključavanju oružja i dodataka koji idu uz njih. Sada postoje neka oružja koja se nalaze u istom stablu obitelji i njih otključavate postepeno kako napreduju s “glavom kuće” tog spektra. Dobra stvar je što vam se modifikacije za prvo oružje u obiteljskom stablu otključavaju i za sva ona sljedeća koja spadaju u isto.

Jedino što je možda problem u svemu tome jest nepregledno sučelje prilikom ulaska u Gunsmith 2.0, no taj problem nije usmjeren prema tome, već i prema cijeloj igri. Sučelje je stvarno moglo biti malo manje zbunjujuće, pogotovo kad se traže prijatelji za odlazak u party ili kad se pregledavaju oružja prilikom pokušaja otkrivanja što je sljedeće novo.

Kad se sve u uzme u obzir, CoD MWII odlično se vrti i u single-playeru i multiplayeru. Optimizacija je dobro odrađena i stvarno ovdje nema nikakvih problema. Bugova nisam uočio, no ono što me stvarno udaljava od igre su konstantna rušenja. U kampanji mi se to događalo tek na kraju iste, odnosno tijekom predzadnje misije u kojoj mi se u kratkom roku od nekih 10 minuta dogodilo da mi se igra sruši tri puta.

Mislio sam, ok – to je očito dio kampanje i vjerujem da će srediti nekim brzim ažuriranjem. Bome sam se prevario jer igra se ruši i u multiplayeru. U mrežnom dijelu stvarno zna doći preko glave i jednostavno vas odbija od daljnjeg igranja. Vjerujem da će to popraviti, no nedopustivo mi je da naslov koji košta 70 ili 100 eura (ovisno o verziji koju uzmete) ima toliko velike probleme rušenja.

Do Modern Warfarea 2 nikad nisam doživio da se igra ruši svima u partyju jednom kad u grupi bude više od dva igrača.

Štoviše, nikad nisam doživio da se igra ruši svima u partyju jednom kad u istom bude više od dva igrača. Solo ili duo igranje funkcionira savršeno, međutim jednom kad se uđe u lobby s više od dva igrača događa se apsolutni kolaps sustava. Jednu večer smo nas petorica proveli u partyju 45 minuta, pokušavajući pokrenuti bilo koji meč u multiplayeru i jednostavno nismo uspjeli jer čim se igra jednom igraču srušila, odmah je to poput virusa prešlo na druge. Grozno, ali vjerujem kako će se ti problemi s vremenom otkloniti.

Sve u svemu, Call of Duty Modern Warfare u nekim je segmentima bolja igra od svog prethodnika i daleko bolja od posljednje dvije igre. Međutim, postoje i aspekti u kojima je Modern Warfare iz 2019. bolji naslov tako da je na igračima zapravo odabir koja im se igra više sviđa. Klasična Call of Duty formula u multiplayeru još je više nadograđena i razrađena sasvim je dobar oslonac za igru koja će se igrati narednih godina.

Multiplayer je besprijekoran u oba slučaja, dok će za priču jedni reći da je bolja, a drugi pak tvrditi da nije nešto posebno. Modern Warfare II svakako ima bolje razrađene likove i jasno je da nas očekuje treći dio, za koji se nadam da neće biti toliko podložan nostalgiji, već će se nekom kreativom potpuno izdvojiti od ostatka trilogije. Ovogodišnji CoD možda je najbolje zaigrati jednom kad se riješe navedeni problemi rušenja, a čija prva sezona je na rasporedu kroz neka dva tjedna u trenutku pisanja ove recenzije.

Unatoč čestim rušenjima koja će se vjerojatno ispraviti, Modern Warfare II nudi vraški dobar multiplayer, uz dodatak fan service kampanje u kojoj će uživati okorjeli obožavatelji serijala. Nakon dvije godine razočarenja, Call of Duty se vratio u dobroj formi.

• Gunsmith 2.0 dobro je došla prerada poznatog sustava modificiranja oružja
  • dinamika Soapa i Ghosta u kampanji
  • zabavan multiplayer
  • odličan audio koji pruža fantastičan osjećaj prisutnosti
  • konstantna rušenja igre (PC verzija)
  • vrlo upitna umjetna inteligencija suboraca
  • možda previše nostalgije u kampanji

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.