HCL.HR

Recenzija

Dead Island 2

Mljeveno zombi meso

Lovro Maroševac

Dead Island 2 je još jedna zombi igra koja dolazi u periodu kad taj žanr više nije na razini popularnosti kao nekada. Ali teško je to Dead Islandu 2 zamjeriti kad je to nastavak koji je čitavo desetljeće proveo u paklu razvoja. Pravo je čudo da ova igra uopće postoji. No, je li uopće bila dobra ideja uskrsnuti ovaj serijal nakon toliko godina izbivanja sa scene?

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
60€ PC Ustupio izdavač

Bilo mi je drago kad se pročulo da će Dead Island 2 doista izaći. Nije me previše zabrinjavalo što je igra promijenila tri developera jer u startu nisam imao velika očekivanja. Prvi mi dio nije sjeo toliko dobro da sam osjećao veliku žeđ za nastavkom, no uvijek mi je drago vidjeti kad neki projekt bude dovršen u inat svim problemima. A onda se Dead Island 2 u prezentacijama pokazao kao igra za koju nikad ne biste rekli da se jedva dovukla kraju razvoja. Zapravo se doimala svježe i energično. Pa idemo vidjeti ima li stvarno te živosti i žilavosti, ili je posrijedi tek podgrijano meso.

Priča Dead Islanda bila je toliko kvalitetna da ju ni ne pamtim, a ništa bolja nije ni u nastavku. Ovdje se srušite avionom u mjesto zvano HELL-A, parodiju stvarnog Los Angelesa. Tamo susrećete ljude koji su preživjeli zombi apokalipsu i s kojima pokušavate kontaktirati vlasti da vas dođu spasiti. Postoji velika šansa da ste vi i još nekolicina njih imuni na zombi ugrize pa je tu i nada za nekakvim spasonosnim cjepivom.

Iskreno, kako je radnja tekla i kako sam obilazio na nove lokacije, praktički sam zaboravio da ta priča i postoji. Ne samo da je površna, nego nemate osjećaj da vas uopće gura prema naprijed. Imate glavne i sporedne zadatke koji su vezani uz priču, ali na njih ni ne obraćate posebnu pozornost. Nema ovdje one niti vodilje da se pitate kako to, zašto se ovakve stvari događaju i koji je povod određenim situacijama. Zadaci kroz priču svode se na jednu te istu stvar – dođi, očisti i obrani se od najezde zombija, uz pokoji dodatak boss bitke.

A kroz priču prolazite i otkrivate nove stvari pomoću šest različitih protagonista. Ima tu svakakvih ljudi – od onih koji se oslanjaju na snagu do onih koji su agilni. Možete odabrati koga god želite, ali ih ne možete mijenjati jednom kad krenete s igrom. Za to morate završiti svoj prvi prelazak i tek onda ponovno krenuti s drugim likom. Nekome će možda i odgovarati takav način otkrivanja svakog lika jer će vam za prelazak igre ugrubo biti potrebno oko 20-ak sati, možda i manje.

Na raspolaganju imate šest likova, ali ih ne možete mijenjati tijekom prelaska koji traje otprilike dvadesetak sati.

Odmah vam u startu mogu reći da se ponovni prelazak ne isplati jer ne donosi ništa novo po pitanju drugačije perspektive. Barem je takva situacija sada, kasnije bi se to možda moglo promijeniti. Priča se u istom tonu odvija i s Carlom i s Ryanom i s Amy. Lika si birate prvenstveno po stilu igranja, a razliku u pristupu otključavate kroz karte koje vam donose određene vještine. Bilo da je to udarac visokom nogom, zov divljine ili ošamućenje zombija, na vama je da odaberete točno koje karte želite. Ako vam se određeni način igranja ne sviđa, kartama se možete u potpunosti prilagoditi drugom. Koliko god da smiješno zvuči, ali u Dead Islandu 2 tako imate priliku taktizirati u vlastitom pristupu borbi sa zombijima.

U svom tom šamaranju zombija, Dead Island 2 ne donosi ništa novo što u originalu već nismo vidjeli. Način borbe protiv zombija, pronalaženje resursa u kovčezima, izgled sučelja – sve to je vrlo slično ako ne i gotovo isto kao u originalu. Samo u malo uljepšanoj verziji. No, u nastavku vam je onemogućena vožnja automobilima, koje je u originalu bilo.

Za razliku od prvog dijela, ovdje nema gaženja zombija automobilima.

Za to čak ne bih rekao da je minus jer jednostavno se nalazite u takvom mjestu koje od vas ne traži da se konstanto vozikate. To u prijevodu znači da vas očekuje naslov linearnog tipa. Nemate onaj istinski otvoreni svijet, iako su kvartovi grada otvoreni taman toliko da stignete istražiti i jedan i drugi kraj istog. Vrlo brzo možete prijeći s jednog kraja grada na drugi, a da ni ne osjetite neku dosadu u hodanju.

U tom smislu pozdravljam ideju izbacivanja vožnje jer svaki je kvart različit i unikatan za sebe. Dinamika i tempo igranja jednostavno vam ne dopuštaju da stanete. Stalno morate biti u pokretu jer iza leđa vam se nenadano možete stvoriti neprijatelj koji vas može iznenaditi. Ne morate ni trepnuti, a već ste okruženi zombijima.

Ne samo to, već su i sami zombiji različitih modela i izgleda u kvartovima. Naravno, ako se zadržite unutar jednog dijela grada duže vrijeme, primijetit ćete iste zombije, što je sasvim normalno. Međutim, ono što želim reći jest da u kvartu A nećete naići na zombije istog oblika kao u kvartu B. Također imate i više vrsta zombija – od onih običnih hodajućih nakaza do tenkovskih mrcina koje će vam zadati muke pri njihovoj ubijanju. Čak i ovi obični imaju varijacije: od gorućih, plamtećih jadnika preko šokera do onih koji su doslovce bombaši samoubojice.

Najbolji dio igre jesu svi silni načini na koji možete tamaniti zombije.

Ono što mi se baš sviđa i definitivno predstavlja najbolji dio igre jesu načini na koji možete ubijati zombije. Doslovno ih možete uništiti do temelja i njihovo šamaranje nikada ne dosadi. Proceduralni načini raspadanja zombija kad ih udarate, zapalite vatrom, stresete strujom ili polijete kiselinom su apsolutni pogodak. U tome vam pomažu oružja s kojima zombije možete osakatiti na sve moguće načine koje si zamislite.

Na raspolaganju stvarno imate mnogo “alata” za torturu: od mačeta, palica, štapova, kuhinjskih noževa pa do vatrenog oružja. Tu su još i modifikacije koje vaše malene ljubimce pretvaraju u još veće i po zombije opasnije naprave. Bilo da je riječ o trganju udova, razbijanju glava ili jednostavno otapanju protivnika – uživancija i zadovoljstvo skočit će vam na maksimalnu razinu.

Trganje i razbijanje je ludo, ali čekajte tek da vidite otapanje zombija kiselinom…

Posebno mi se sviđaju efekti otapanja zombija kiselinom u kojem im se odjeća i koža kidaju u stvarnom vremenu. Nemate situacije da je u jednom trenutku zombi čitav, u drugom se zadimi i u trećem više nema ništa na sebi, već vi svojim očima promatrate taj cijeli proces. Pravo ludilo bilo mi je kad su me lovili zombiji čije su čeljusti bile raspolovljene, a očne jabučice su im visjele iz njih. Nisam se u tom trenutku pitao kako su uopće išli u mojem smjeru s očima koje im gledaju u pod.

Dead Island 2 definitivno izgleda puno bolje od svojeg prethodnika, i to ne samo zato što je prošlo deset godina između te dvije igre. Estetski je igra vrlo lijepa, bilo u dizajnu lokacija ili kao što sam spomenuo – u detaljnom prikazu hodajućih leševa. Zvukovi udaranja zombija i lokve raspršene krvi kad nagazite na njih serviraju vam grešni osmijeh na lice. Nije sad to najljepša igra ove godine, da me ne shvatite krivo, ali po onome što smo dobili – izgleda više nego pristojno.

Ono što također moram napomenuti jest da sam uočio popriličnu sličnost između Dead Islanda 2 i Dying Light 2 Stay Humana. Možda je nezahvalno uspoređivati ova dva serijala, ali neki dijelovi u priči podsjetili su me na one iz Techlandovog naslova. Ne samo to, već i animacije određenih specifičnih poteza u borbama neodoljivo podsjećaju na one iz Dying Lighta 2. Možete to uzeti i kao dobru i kao lošu stavku, a u konačnici takvo što nećete ni primijetiti ako niste igrali Dying Light 2.

Unatoč netipično visokim PC zahtjevima koji su pred izlazak postali službeni, ja sam na svojem kompu (Ryzen 5600X, GTX 1660 Super, 16GB RAM) bez problema vrtio Dead Island 2 na ultra/high postavkama u 1080p rezoluciji. Dead Island 2 je na računalu stvarno dobro optimiziran i u tom tehničkom pogledu uopće nije bilo problema, što je rijetko pozitivna vijest za PC gaming u zadnje vrijeme.

Da zaključimo stvari, rekao bih da Dead Island 2 za svoj serijal nije ni pomak unaprijed, ali niti korak natrag. Lijepo je što je igra konačno ugledala svjetlo dana i dokaz je da unatoč brojnim odgodama i problemima u razvoju, ipak se može isporučiti nešto što nije problematično. Dead Island 2 je ona igra koja je isključivo usmjerena na zabavu i takvom ju trebate gledati. Svojom specifičnom satirom i humorom dopušta vam da u njemu uživate iako niste neki pretjerani obožavatelj ovakvih naslova.

Unatoč slaboj priči i nedostatku noviteta u odnosu na svog prethodnika, Dead Island 2 nudi krvavo zabavno iskustvo u kojem svatko može uživati. Čak i oni kojima zombi žanr nije preferirano jelo.

77 Naša ocjena
  • krvavo divna borba
  • bogat izbor oružja
  • tehnički besprijekorno (PC verzija)
  • slaba i nebitna priča
  • nemaštoviti glavni i sporedni zadaci
  • u odnosu na original nema ništa po čemu se baš ističe

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.

Komentari (30)

  • Agent

    18.04.2023 - 16:25

    “u odnosu na orginal nema ništa po čemu se baš ističe” Šteta

    • kebbab

      @Agent, 18.04.2023 - 16:41

      Ma pusti to. Kad god pređem igru pa posle pročitam recenziju imam onaj osjećaj kao da nismo igrali istu igru.

    • TheCaptainCrash

      @kebbab, 18.04.2023 - 17:10

      tako je uvijek u svemu. samo zato sto ti je covjek s interneta rekao da igra ne valja ili nesto, ne znaci da ce to biti i za tebe slucaj. ista svar sa novim albumom metallice, nije najbolji ali nije ni smece, sto se neki s interneta nebi slozili, ali oni ne misle za tebe.

    • Agent

      @kebbab, 18.04.2023 - 17:32

      A zato jer ovisi dal gledaš igru u odnosu na druge igru ili kao igru samu za sebe.

    • MoGaming

      @kebbab, 18.04.2023 - 22:11

      Ovo bi se moglo reći za puno recenzija ovdje. Vidi se obrazac, koju vrstu igara vole igrat i te dobiju uvijek visoke ocjene, bez obzira na kvalitetu.

    • Zoran Žalac

      @MoGaming, 19.04.2023 - 18:40

      Koji je to obrazac? U zadnje tri godine u 90+ kategoriji imali smo akcijske avanture, platformere, strateške igre, taktičke igre, simulacije vožnje, RPG, roguelike 2D akciju, pucačine a prije toga i puzzle avanture. Prilično širok spektar žanrova, rekao bih.

    • MoGaming

      @Zoran Žalac, 19.04.2023 - 21:15

      Obrazac postoji, to se posebno može primjetit u minusima na kraju recenzije. U nekim slučajevima kao u ovom, nategnu se minusi, samo da bi se opravdala niska ocjena. Zna se koja igra cilja na šta, ova definitivno cilja na zabavu i raznolikost u ubijanju, nije avantura da se gleda priča. Zadnji minus posebno nema smisla, ako je nešto dobro, zar treba ubacivat išta novo. Zašto na Fifi ne napišete da nema ništa novo?

    • Zoran Žalac

      @MoGaming, 19.04.2023 - 22:16

      Pa najčešći prigovor na FIFA igre i je da nema ništa novo 😆 Mislim, po toj logici ako je nešto dobro zar uopće treba pokušavati napraviti išta bolje? Valjda je jasno da igre nisu proizvodi koje iznova kupuješ očekujući da budu isti. Kupit ćeš pet boca nekog ulja ako ti je dobro, ali nećeš pet puta kupiti istu igru ako ti je dobra.

    • MoGaming

      @Zoran Žalac, 20.04.2023 - 19:14

      Ne mjenjat u smislu gameplay-a, ta logika konstantnog mjenjanja i je dovela da su neke u nastavcima skroz izgubile svoj put (npr. NFS) ili da su se neki pod žanrovi našli pred nestankom (RTS). Nitko nije rekao da igra mora bit ista po radnji nego po gameplayu.

    • Zoran Žalac

      @MoGaming, 20.04.2023 - 19:30

      Za to služe DLC-ovi, ekspanzije i sl. Dodaju ti još sadržaja bez izmišljanja tople vode. I cijena je onda prilagođena, utoliko što dodaci za igru ne koštaju kao nova igra. Da, ima primjera gdje su neke igre s previše mijenjanja izgubile svoj put, ali isto tako ima i primjera gdje su neke igre recikliranjem jedne te iste formule ljudima postale dosadne. Tako su propali i Guitar Hero i Rock Band, tako su Gearsi i Call of Duty postali predvidivi. Prethodno se to događalo i Assassin’s Creedu, Tomb Raideru, Sonicu… Vide oni jasno po prodaji ako opada, da ponavljanjem jednog te istog gube interes publike. Zato i imamo X rebootova svako malo.

    • MAJSTOR RINGO

      @Agent, 18.04.2023 - 17:23

      To sam kolega i ja juce napisao, samo nasminkanija grafika i to je to.
      Iako zaista volim generalno horor, survival, postapokalipsa zanr, kao sto sam takodje juce napisao, zaista je doslo do poprilicnog zamora materijala od ovog zanra.
      Stvarno bi trebalo da naprave vrhunsku igru da bih bio zainteresovan, nesto poput TLOU 1 i 2, metro exodus pa i days gone koji je underrated.
      Ovakav mix zombie sa nekakvim humorom me zaista odbija zestoko, naravno postoje igraci koji ce uzivati u ovom naslovu, ok je, ja zaista nemam nameru da ga igram pa da mi ga pokolonis i dzabe!

    • Agent

      @MAJSTOR RINGO, 18.04.2023 - 17:35

      Ja ne kažem da igra nije zabavna ili nešto samo šteta što su prvu igru napravili da je dobro prošla i dalje rade sve isto bez nekih promjena.

    • MAJSTOR RINGO

      @Agent, 18.04.2023 - 17:45

      Nisam ni mislio da igra nije zabavna ili suprotno, konkretno sam mislio na minimalne neke promene u gameplayu u odnosu na keca.
      Ako je tebi ultra zabavan ovakav tip igara, ok, nemam nista protiv.
      Meni nije, kao sto sam vec napisao, samo bi bilo gubljenje mog dragocenog vremena kojeg nemam bas na pretek!

    • Agent

      @MAJSTOR RINGO, 18.04.2023 - 17:55

      Prvi je bio ok zabavan,ostale nisam igrao pošto za oba nastavka piše da nema nekog pomaka pa onda mi bolje igrat prvi dio ako mi se nekad bude htjelo nego kupovat nastavke.

    • kebbab

      @Agent, 19.04.2023 - 13:44

      Pa i na Metacriticu za Desd Island 2 pišu ocjene od 50 do 90. To je razlog zašto mene ne zanimaju ocjene/recenzije. Prva igra mi se jako svidjela a ni Riptide nije bio loš tako da se čeka dvojka. Razumijem da se nekome igrica sviđa više nekome manje, ali prevelika je razlika između 50 i 90. Razumio bih raspon ocjena između 75 i 90, tako je jasno da jedan od ta dva ne zna što je igrao. Kao da nisu igrali istu igru.

  • Nemanjazzz

    18.04.2023 - 16:39

    “Iskljucivo usmjerena za zabavu i takvu je treba gledati”. Covek objasni ceo serijal

    • Cro_echo88

      @Nemanjazzz, 18.04.2023 - 20:49

      To je upravo ono sta igra treba i biti i sta igre u svojoj biti i jesu, a to je zabava. Malo sam se i zasitio igara sa nekim teskim pricama i likovima gdje vise imam osjećaj da radim nesto nego se zabavljam i ovo mi izgleda kao odmor za dušu nakon napornog radnog dana. Prvi dead Island mi je bio odlicna igra a vidim da su i nastavak napravili po istim postulatima. 😁

    • Nemanjazzz

      @Cro_echo88, 18.04.2023 - 22:37

      To je taj recept. Kontam da ces da volis igru ako si fan serijala

  • Iron666

    19.04.2023 - 11:47

    Epic Eksluziva podbacila, ma nemoguće 🙈 Vidim da su ostali portali bili još rigorozniji i još lošije ocijenili igru. Šteta, izgledalo je sočno, ali đabe ako je isprazno i dosadnjikavo

    • Darcoolio

      @Iron666, 21.04.2023 - 10:57

      kad si pre prešao igru?

    • Sandy1992

      @Iron666, 23.04.2023 - 09:31

      Kad si ju presao? Koliko ti je trebalo vremena? Tisina da te ne cujemo vise!!!

  • Rick Sanchez

    20.04.2023 - 08:56

    Igra će bit puno bolja nama koji nismo igrali jedinicu…

  • Gamingbalkanac

    22.04.2023 - 00:05

    Nisam ocekivao ovakvu nisku ocenu realno!

  • Daky_13

    23.04.2023 - 16:13

    Ovo je najgljuplja zabava i žanr koji postoji,viđeno najmanje 1000 puta.Više su postali dosadni sa tim zombijima.Prodavanje magle.

  • Toma_HR

    23.04.2023 - 20:49

    Hvala Lovro na ljepoj recenziji. Zanimljivno, ova igra me nije zanimala, onako tipična igra koja se kupuje na popustu za 100 kn ili dobiva u pretplati- medjutim naglo mi se promijenila recepcija i želim igrati ovu igru – zašto, zato jer je linearna!!!! Napokon jedna igra koja nije sandbox, glupi beskrajni dosadni otvoreni svijet

    • Aldin219

      @Toma_HR, 24.04.2023 - 14:14

      Dajte vise linearnih AAA igara bez komplikacija

    • Chimichangas

      @Toma_HR, 26.04.2023 - 12:47

      ne igra mi se ova igra jer mi izgleda prazno i jednolično, ali potpisujem ovo što si rekao, treba nam više linearnih igara

  • Toma_HR

    23.04.2023 - 20:50

    percepcija 🙂

  • PsiHoGujaR

    03.05.2023 - 23:41

    Ono kad drzis bilijarski stap, paliju ili sipku i ne mozes dovatiti zombija, a on dok zamane sakom dohvatite ma idi u pm i igru -.-‘
    Macetom 4x po glavi i ne pada glava :/
    75/100 i vise nego dosta

  • lxm

    19.05.2023 - 17:06

    dobra je samo sta ne vrijedi te novce ko i 90% posto igara zadnjih par godina..I s time da je igra s zombijima nema trunke horora,ko da ju je napravio neki klinac koji zeli igrat horor igre al ga je strah pa je okrenuo sve na zaje+anciju…i da, prica je skroz nebitna..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?