Rainbow Six Extraction

Vanzemaljske taktike

Lovro Maroševac

Sasvim je sigurno za reći da je Rainbow Six Extraction neobičan naslov. Jedna je to od onih igara koje nisu ni loše niti dobre, ali se zapitate jesu li nam trebale. Bivši Rainbow Six Quarantine, sada poznat kao Extraction novi je Ubisoftov naslov iz Rainbow Six obitelji. Po prvi puta serijal je s jednom punokrvnom igrom skrenuo u vanzemaljske vode.

39,99€ PC Ustupio izdavač

Za one koji još nisu upoznati, Extraction je zapravo produžena priča Outbreak moda iz Rainbow Six Siegea. Zbog svoje popularnosti u Siegeu, ovaj mod ponovo je zaživio u novom ruhu. Umjesto kao dodatak R6 Siegeu, Extraction se prodaje kao zasebna igra, odnosno spin-off naslov iz Siege svijeta.

Pomalo iznenađujuća stvar je to što je meni, kao fanu Siegea, Extraction zapravo vrlo dobro sjeo. Nije ovo najbolja kooperativna igra na tržištu, ali definitivno spada u one naslove koje ću rado zaigrati s prijateljima kad se pruži prilika. Usporedbe radi, prošlogodišnji Back 4 Blood brzo sam otpisao, a prema toj igri nisam bio skeptičan kao prema Extractionu. Možda je to jer sam od jednog imao veća očekivanja, a drugog manja – gotovo nikakva. Tko će ga znati, čudni su ti gejmerski putevi!

Vanzemaljska invazija najveća je prijetnja svijetu u Extractionu. Rainbow Six tim poslan je da riješi taj problem i uđe u borbu s dosad neviđenom prijetnjom. Rainbow Six Siege je poprilično kompetitivne prirode pa me zanimalo koliko će se to osjetiti u jednom ovakvom naslovu. Moram priznati da su mehanike Siegea vjerno prenesene. Svaki od operativaca ima svoje vještine koje koristi prilikom obavljanja zadataka. Bonusi na te njihove vještine dobivaju se tijekom leveliranja i mogu se iskoristiti za kasnije borbe.

Nisu baš sve vještine toliko korisne. Hibanu gotovo uopće nećete koristiti, osim u slučaju mutacija kod vanzemaljaca, dok IQ djeluje beskorisno jer je njena vještina pronalazak potrepština koje možete bez problema pronaći i normalnim putem. Osim vještina, postoji mogućnost otključavanja uređaja i naprava koje vam uvelike mogu pomoći u kasnijim fazama rješavanja zadataka.

Moram priznati da sam se malo pribojavao kako će razne naprave djelovati u Extractionu. U Rainbow Six Siegeu gotovo svaka ima neki svoj zadatak, a većina ih se odnose na destrukciju okoline i sprječavanje protivničkih operativaca u dolasku na određene dijelove mape. U Extractionu sve te naprave djeluju na gotovo istom principu, ali uvelike prilagođene PvE formatu.

Ima i nekih novih stvari koje nisu dio Siegea (npr. ogromni štit koji štiti od projektila), što me dovodi u pitanje hoćemo li ih u skoroj budućnosti vidjeti tamo. Slična situacija je bila s Outbreakom, gdje su predstavili mehaniku odbacivanja koju je na kraju dobila Nomad.

Kad se radi usporedba s Outbreakom, moram reći da su u tom modu postojale tri mape na kojima su igrači morali obaviti zadatke. Dostupna je bila tek nekolicina operativaca i razine težine nisu se previše razlikovale po samoj težini. Osobno mi nije bilo teško završiti sve tri mape na najtežem nivou. U Extractionu je ono bolje napravljeno, što je u jednu ruku trebalo biti očekivano. Ovdje tako imamo 18 operativaca koji nisu svi odmah dostupni, već se polovica njih mora otključati tijekom samog igranja.

Balans težina ovdje je jako dobro postavljen. Na najnižoj težini doslovno možete proći kroz mapu, obaviti zadatke i bez ikakvih problema završiti misije. Kako otključavate one teže razine, shvaćate da se morate izrazito dobro pripremiti s opremom i odgovarajućim operativcima jer postoji šansa da ćete odmah u startu izginuti i izgubiti operativce. U tim trenucima najviše do izražaja dolaze timski rad i vještine operativaca.

U prijevodu, nemate mjesta za pogreške jer vas Extraction itekako kažnjava ako krenete krivim smjerom. Jednom kad izgubite operativce, tada vam se nudi mogućnost da ih vratite. Međutim, jedini način da ih vratite jest da ponovo zaigrate mapu na kojoj ste ih izgubili. Njihovim gubitkom gubite i bodove koje ste zaradili pa je tu potrebno paziti da ne padnete sa desetog na osmi level i slično. Ako izgubite sve operativce i ne uspijete ih vratiti, igra vam automatski dodijeli onog operativca kojeg ste prvo izgubili. Iskreno, očekivao sam ovdje da ćete u potpunosti moći izgubiti operativce, ali to nije slučaj i pomalo sam razočaran ovim dijelom.

Svaka mapa ima tri pod-razine s određenim zadacima koji nikad nisu isti. Nakon što na jednom dijelu mape odradite zadatke, tad imate opciju da krenete prema drugom dijelu ili se vratite u bazu s prikupljenim bodovima. Igra vas ne kažnjava ako ne želite do kraja odraditi ono što vam je zadano, već nudi mogućnost da promislite jeste li spremni krenuti dalje ili vam je ipak potrebna dodatna priprema. Ni ovaj segment igre nije loš, već vam daje prostora za manevriranjem.

Vanzemaljske prijetnje dolaze u različitim oblicima. Od običnih vanzemaljaca do onih koji oponašaju određene operativce, količina neprijatelja u igri je iznimno raznolika. Svaki od tih neprijatelja ima svoje manje. Jedne možete srediti samo gađanjem u glavu, druge možete propucati kroz leđa ili trbuh, treći padaju nakon eksplozivnih granata. Igra vam u jednom dijelu nudi i boss bitke koje je itekako moguće proći, ali trebate se dobro postaviti jer u suprotnom ćete u vrlo kratkom roku morati spašavati vlastite operativce iz vanzemaljskog raja.

Super stvar je i što vam porastom težine dolazi do mutacija kod vanzemaljaca. Jedni će razviti gljive na sebi koje vas mogu oslijepiti, drugi će ostavljati tragove koji će vas usporiti, treći će imati oklope na sebi koje možete uništiti granatama ili nožem.

Osim protivnika koji se kreću, u Extractionu postoji još i crna ljigava tvar koja se kreće po površinama te gnijezda. Prvotna stvar služi kako bi vas usporila, a maknuti ju možete tako što ćete ju propucati ili udariti rukom. Gnijezda ovdje služe kako bi stvarala neprijatelje, što je ponekad poprilično naporno. Extractionu fali podosta dinamike u tom segmentu jer odmah baca na vas sve što ima, umjesto da to odradi postepeno uz određeni vrhunac.

Samo ubijanje vanzemaljaca i suradnja koja se očekuje od vas najbolje se može osjetiti u kooperativnom druženju. U slučaju da imate još dva prijatelja koji bi s vama mogli zaigrati Extraction, bit će to pun pogodak. Najbolji dio Extractiona i dalje leži u njegovoj kooperativnoj zabavi s druga dva igrača. Osobno mi je vrijeme stvarno brzo prošlo kad sam igrao s osobama koje znam i s kojima komuniciram bez problema.

Može se Extraction zaigrati i solo, tu nema problema. Srećom, ovdje igrate solo i nisu vam dodijeljeni nikakvi botovi koji bi vam možda pomrsili račune svojom (ne)inteligencijom. Sviđa mi se i što su sami zadaci prilagođeni solo igranju. Duplo manje resursa za zadatke trebate koristiti, ali je i dalje izazovno da se ne možete tek toliko prošetati kroz levele.

Međutim, u solo modu najviše do izražaja dolazi repetitivnost igre koja se ne osjeti toliko u kooperativnom modu, upravo zbog toga što je on puno zabavniji pa ustvari i ne primijetite taj problem. Sumnjam da u solo modu možete potrošiti 10-15 sati igranja, koliko bez problema odradite u društvu.

Rekao bih da je igra vrlo dobro optimizirana. Čak sam mislio reći kako s tehničke strane gotovo da i nema nikakvih problema. Sve dok nisam otključao zadnje dvije mape. Problem je nastao kad sam zajedno s još dvojicom igrača prelazio na drugi dio mape i u jednom momentu igra je samo stala. Problem se nikako nije mogao riješiti (barem ne tada) pa smo se odlučili za onaj najbolji način u tom trenutku – izaći van iz lobbyja. Bilo bi to sve ok da nas igra nije kaznila zabranom igranja od nekoliko minuta i gubitkom operativaca koje smo u tom trenu koristili.

Malo je dojam s tehničke strane pao nakon ovih problema s ne učitavanjem igre, a u kasnijim stadijima igre dogodila su se pokoja rušenja, no ne toliko često. Audiovizualne mehanike, baš poput onih u gameplayu, ne razlikuju se previše od Siegea. Zvuk je vrlo dobar, možda na momente i bolji nego u Siegeu.

To je više-manje to što se od Rainbow Six Extractiona može izvući. Igra je to koja ima dobre temelje, a jasno je i zašto. Mehanike iz Siegea su vjerno prenesene, zabave ne manjka s pravim društvom, no neke tehničke stvari pokazuju zašto je Siege superiorniji.

Je li nam Rainbow Six Extraction uopće trebao? Pa i je i nije. Pohvalno je što je Ubisoft poslušao fanove Outbreaka i proširio im već dobiveno iskustvo. No dojam ipak stoji da je Extraction mogao biti tek poveća ekspanzija za Rainbow Six Siege, a ne punokrvna igra po cijeni od 40 eura. Ne sumnjam da će u budućnosti dobiti više sadržaja, ali isto tako nisam siguran hoće li ikome ostati u sjećanju za nekih 10-ak godina, a možda i manje.

Rainbow Six Extraction najviše dolazi do izražaja kad ga igrate u društvu. Igrin potencijal najbolje se osjeti u tim trenucima, nudeći vam dobru zabavu koja vam skreće pogled s već viđenih stvari u ovakvim naslovima.

74 Naša ocjena
  • vjerno prenesene mehanike iz Siegea
  • zabavno u društvu
  • balans u težinama
  • tehnički problemi na određenim mapama
  • prepoznatljiva repetitivna petlja u gameplayu
  • vještine kod nekih operativaca djeluju beskorisno

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.