Scarlet Nexus

My astral bleach academia

Hrvoje Smoljić

Nije tajna da sam veliki obožavatelj japanskog animea i da mi sline cure kad vidim neku igru koja pokušava emulirati taj stil. Ne tako davno u svom skromnom osvrtu na raniju verziju Scarlet Nexusa bio sam pun pozitivnih dojmova, a igru sam i usporedio s Astral Chainom koji je jedna od mojih omiljenih igara na Nintendo Switchu. No, priroda recenzentskog posla je takva da treba skinuti ružičaste naočale i zaroniti ispod lijepe fasade u sve  blokove jedne igre. Scarlet Nexus u toj metafori može preživjeti svaki potres i primjer je odlično realiziranog akcijskog RPG naslova.

49,99€ PC Ustupio izdavač

MOĆ PRIJATELJSTVAtm

Anime može imati najbolju akciju na svijetu bez da to išta znači ako priča nije na mjestu. Neću reći kako Scarlet Nexus tu briljira, ali kao fan animea nisam ostao razočaran onim što donosi. Priča je ovdje izrazito linearna i glavni je nositelj čitave igre kojoj su svi ostali aspekti apsolutno podređeni. Bilo kakva saznanja mogu potencijalno upropastiti doživljaj igranja pa se definitivno ne morate plašiti spoilera u nastavku recenzije.

Sve se odvija u dalekoj budućnosti gdje je u ljudskom mozgu otkriven hormon koji je većini čovječanstva podario širok spektar super-moći. No, situacija je daleko od idealne jer Zemlju okružuje misteriozna izmaglica iz koje na tlo svako malo padaju jednako misteriozna čudovišta kolektivnog imena Others. U pokušaju suprotstavljanja istima osnovana je Others Supression Force (OSF) organizacija sačinjena od ljudi sa super-moćima koja hijerarhijski funkcionira kao nekakva vojska.

Scarlet Nexus pričom uspješno seže u domenu punokrvnog anime.

Igra na izbor daje odabir jednog od dva lika. To su Yuito Sumeragi ili Kasane Randal, koji igru započinju kao svježi novaci OSF-a. Osim činjenice kako oboje barataju moćima psihokineze, radi se o polarno različitim likovima s radikalno drugačijim motivima za pridruživanje OSF-u. Njihove priče odvijaju se na dvije odvojene putanje koje se u ključnim trenucima presijecaju. Moguće je odigrati samo s jednim od njih i otići relativno zadovoljan raspletom, ali puna priča postat će potpuno jasna tek kada je iskusite s oboje.

Tu sam u stvari ostao poprilično zatečen veličinom ove igre koja je ujedno i usporila moju isporuku ove recenzije. Za prvi prelazak s Yuitom trebalo mi je pozamašnih 20 sati, a onda nešto manje drugi put s Kasane jer igra drugi prelazak tretira kao NewGame+ gdje sam ipak bio malo sposobniji za suočavanje sa svim protivnicima. U svakom slučaju, igra je strukturom punokrvni anime u igrivom obliku. Ima relativno spor početak, mnoštvo likova, 75 različitih misterija, sa 62 šokantna saznanja te 17 zaokreta koji onda sve odvedu u nekom neočekivanom smjeru. Standardne stvari za jedan shonen anime.

Igra je iznenađujuće dugotrajna, a količina dijaloga između likova zapanjujuća.

U skladu s tim, očekujte enormnu količinu dijaloga koji se odvija kroz kombinaciju malobrojnih animiranih filmića, kvazi statičnih portreta likova, ali i kroz sam gameplay. Iako linearna i bez ikakvih mogućnosti da utječete na priču ili konverzaciju, prezentacija priče nikada ne prekorači granice dobrog ukusa i redovito se isprepliće s akcijom. Osim toga uvijek servira neka zanimljiva saznanja; bilo o glavnom narativu ili o odličnoj postavi sporednih likova.

U tom smislu Scarlet Nexus nudi ugodno iznenađenje u obliku bond sustava koji po strukturi i dubini karakterizacije likova definitivno baca na confidant sustav iz Persone. Svaki od 10-tak sporednih likova koji vas prate kroz igru ima detaljno osmišljenu pozadinsku priču, motive, želje, strahove koje je u predahu između glavnih misija moguće postepeno otkrivati i tako s njima poboljšati odnos. Svi se nekako uklapaju u standardne anime arhetipove pa imamo rezidentnog mrzitelja glavnog lika, šaljivdžiju koji krije mračnu tajnu, potajno zaljubljenu prijateljicu, starijeg lika koji teško hvata korak s modernim i slično.

Bond sustav ima mana, ali značajno doprinosi karakterizaciji likova.

Svi su više-manje odlično realizirani, a čak i ako vas ne zanimaju njihove pozadinske priče, ne bih preporučio da ignorirate bond epizode budući da donose i značajne gameplay bonuse. U većini bond epizoda likovi samo međusobno razgovaraju, ali kasnije se mogu pojaviti i misije, značajnije akcijski nastrojene. Čak im je moguće i dati poklone koji će poboljšati međusobne odnose, doduše u nešto manjoj mjeri nego same bond epizode.

Sustav ima svojih problema, a prvi je da zahtijeva susprezanje nevjerice s obzirom da likovi uredno odlaze na kavu ćaskati iako su članovi različitih frakcija svojevrsnog građanskog rata. Pred kraj igre količina bond misija čak  zna biti malo naporna. Glavna priča leti 100 na sat usred nekog apokaliptičnog događaja, a vi dođete u bazu i vidite da svih 10 likova ima bond misije koje će maksimalno stati na kočnicu i odvesti vas da radite neke trivijalne stvari. Od istog problema pate i sporedne misije koje nisu vezane uz likove, ali one ne donose značajne nagrade pa ih je najbolje potpuno ignorirati.

OMAEA WA MOU SHINDEIRU

Ako je priča glavno jelo Scarlet Nexusa, njen prilog i efektan začin je borba. Ona ovdje dosta nalikuje Astral Chainu ili možda nešto sporijem Devil May Cryju. Sve se odvija u realnom vremenu, postoji mehanika pravovremenog izbjegavanja napada, a svi neprijatelji imaju oklop koji je moguće razbiti pa ih instantno ubiti atraktivnim potezom. Yuito preferira blisku borbu mačem, dok Kasane baca projektile srednjeg dometa.

Osnovni combo napadi su vrlo simplistički, ali kao što sam spomenuo, oboje posjeduju moć psihokineze, što je u svijetu igre fensi naziv za telekinezu. S njom mogu bacati svu silu predmeta razasutih levelima na neprijatelje i koristiti je istovremeno s osnovnim napadima. Energija za korištenje psihokineze se nadopunjuje standardnom borbom pa igra u suštini nagrađuje agresivan pristup te ima jedan dobar ritam na koji se lako priviknuti.

Pomalo troma u početku, borba brzo postane brza, slojevita i atraktivna.

Igra u tom aspektu kao i s pričom počne dosta tromo jer su neke osnovne vještine poput izbjegavanja napada ili brzog ustajanja nakon što vas neprijatelj sruši zaključane iza iskustvenih bodova. No, nakon samo par sati igre, borba totalno poleti i postaje strahovito zabavna. Glavnog lika u borbi redovito prate dva potporna lika, ali u borbi više služe za privlačenje pozornosti neprijatelja i time vama daju kratak predah.

Od suboraca je moguće privremeno posuditi ukupno četiri, a kasnije i osam super-moći, što značajno produbljuje sustav borbe. Kao da napadi glavnih likova nisu dovoljno atraktivni i bez njih, dodatne moći ih nose daleko preko 9000. Dodavanje vatre na Yuitov mač znači da će njegov combo sada kreirati vatreni torando prema neprijateljima, a struja će njegovim napadima dati i dalekometnu komponentu. Ima tu nevidljivosti, dupliciranja napada, usporavanja vremena, teleportiranja kratkog dometa, dodavanja oklopa oko tijela i slično.

Super-moći nisu samo melem za oči nego i bitan taktički element borbe.

Moći nisu tu samo kako bi borbu učinile efektnijom i zabavnijom nego joj daju i određeni taktički element. Određeni neprijatelji obično imaju slabosti na neke statuse ili zahtijevaju da im se pristupi koristeći određenu moć kako bi im uopće mogli nauditi. Igra ih se kasnije ne libi kombinirati pa je nekad potrebno brzinski prebacivati aktivne moći kako bi se uspješno prošli borbeni sukobi ili neke boss borbe. Možda zvuči kompleksno, ali kontroliranje svega navedenog je barem na kontroleru koji sam koristio na PC-u odrađeno vrlo intuitivno.

Moguće je tijekom igre skupljati određene resurse i valutu s kojom se likovima mogu kupiti naprednija oružja i poboljšanja statistika. Ona ne mijenjaju izvedbu gameplaya, ali barem donose dobrodošle kozmetičke promjene koje ipak ostavljaju dojam napretka izvan standardnog leveliranja. Veseli što igra nudi i odjeću te razne modne dodatke poput maski, ruksaka, pa čak krila i repova kojima je moguće opremiti glavnog i sporedne likove. Kozmetika je vidljiva čak i u filmićima što je jedan zgodan detalj koji developeri često zanemare kad implementiraju sustav opreme.

Neprijatelji i leveli nisu dovoljno raznovrsni da nose ovako dugotrajnu igru.

Nažalost, nije sve idealno. Završnica igre je po pitanju gameplaya općenito problematična i ne ide u korak s pričom koja je zanimljiva do zadnje sekunde u oba prelaska. Prvi problem je neraznovrsnost neprijatelja s obzirom na dužinu igre. Nema tu zagonetki ili nekog drugog začina gameplaya koji bi na duge staze manjak protivnika učinio podnošljivijim. Vrlo lako je pohvatati sve njihove snage i slabosti te je malo reći kako sam već sam pri kraju prve kampanje na borbu protiv nekih gledao samo kao zamornu prepreku do idućeg momenta u priči. Popustilo me to nakratko jer sam u drugom prelasku igrao s drugim likom, ali je vrlo brzo opet počelo bosti u oči.

Drugi problem završnice je linearni dizajn levela i njihovo učestalo ponavljanje iz misije u misiju i kampanje u kampanju. Nemam ništa protiv linearnosti i određene doze repeticije, ali ovdje se baš osjeti kako priča opsegom i dužinom daleko nadilazi ono što nekolicina linearnih levela može ponuditi. To me dodatno čudi jer igra ima i neke otvorenije lokacije u obliku malih gradova kao što su Suoh i Sieran City, a potpuno ih trati i ne da igračima da u njima rade ništa pretjerano smisleno niti ih uopće vodi tamo vrlo često.

PRIMJETI ME, SENPAI!

Kada pričamo o audiovizualnom aspektu igre i dalje vrijedi ona izjava kako je Scarlet Nexus anime u igrivom obliku. Doduše, ima kod grafike stvari koje su bolje odrađene od drugih. Sama estetika čitavog svijeta te dizajn likova, što prijateljski što neprijateljski nastrojenih, su odlično pogođeni i stvarno je lako potonuti u priču igre te zapamtiti sve bitne aktere i lokacije. Efekti raznoraznih supermoći su za prste polizati i mehanički relativno jednostavnu borbu čine atraktivnijom nego što bi bez njih bila.

Ono gdje igra vizualno zaostaje je u dizajnu levela. Nažalost, većina igre se odvija po linearnim i beživotnim lokacijama kojima nedostaje detalja te koje ne koriste potencijal igrine premise. Tu i tamo bljesne neka intrigantna ili otvorenija lokacija, ali kao što sam rekao, igra ne provede tamo ni približno dovoljno vremena.

Ja sam osobno sub>dub ljubitelj animea pa sam igrao s japanskim glasovima i engleskim titlovima i moram reći kako je glasovna gluma također za svaku pohvalu. Zaista ne mogu izdvojiti jednog lika čiji je glasovni glumac umoran došao u studio ili je loše odabran da ga utjelovi. Uz dobar anime nekako često podrazumijevam dobru glazbu pa je šteta da osim pjesme u uvodnoj špici, ona ovdje nije pretjerano pamtljiva.

NIJE FILLER

Nažalost, igre nisu anime koje i nakon 500 epizoda mogu puno lakše zadržati interes gledatelja. Tako većina problema Scarlet Nexusa proizlazi iz činjenice da je igra, ako uronite u obje kampanje, jednostavno predugačka. Koliko god priča bila zanimljiva, ostali aspekti igre jednostavno nisu dovoljno raznovrsni da bi je po pitanju gameplaya učinili napetom na duge staze.

Ipak, kad se sve zbroji i oduzme, čak i kad igrina čar u završnici popusti, u nju je već utučeno iznimno zadovoljavajućih i zabavnih 20-tak sati što je i više nego dovoljno za ovaj tip igre. Fanovi ovog stila igara slobodno mogu dodati još 10 bodova na ocjenu jer se ovdje svakako radi o autentičnom anime iskustvu s intrigantnom pričom, zanimljivim likovima te zadovoljavajućom, vizualno atraktivnom akcijom. Za ostale će to također biti dovoljno da ih zabavi od početka do kraja, ako ništa, barem s jednim likom.

Ako uz anime koje gledate imate u životu prostora i da odigrate jedan, Scarlet Nexus pruža zabavno, autentično iskustvo koje je moglo biti i nešto kraće.

78 Naša ocjena
  • intrigantna priča i zanimljivi likovi