Sound Shapes

Vaša skupocjena investicija u obliku PlayStation Vita konzole skuplja prašinu dok vi žeđate za kvalitetnom prijenosnom zabavom? Ne očajavajte – razvojni tim Queasy Games donosi nam idealnu ljetnu razbibrigu kroz svoj naslov zvan Sound Shapes. Riječ je o simpatičnom 2D platformeru u kojemu reproducirate glazbu interakcijom s okolišem. U teoriji se to ne čini naročito zanimljivim, no pokušat ćemo vam opisati zašto to u praksi zvuči kao melodija vrijedna slušanja.

U Sound Shapesu kontrolirate glazbenu kuglicu, skupljate note te izbjegavate neprijatelje i prepreke. Ono što ovaj koncept čini različitim od svih ostalih platformerskih formula je taj da svaka pokupljena nota gradi pjesmu koja svira u pozadini. Note nisu nasumično razbacane već strateški smještene pa one pri vrhu ekrana predstavljaju visoke tonove, a one pri dnu niske. Štoviše, u igri postoji više vrsta nota shodno različitim instrumentima. Osim nota koje grade ritam, glazbu u igri stvaraju i objekti, odnosno prepreke i neprijatelji. Primjerice, kada pjesma sadrži pozadinski zvuk udaranja u igri nailazite na hidraulične preše; kada u Beckovoj pjesmi Cities stihovi glase: “break a little, hurt a little, lose a little, move a little, turn a little”, određene se platforme razdvajaju, pretvaraju u neprijatelje, nestaju, pomiču i naginju.

Leveli su tematski drugačiji, ali u svakome se može intuitivno prepoznati što je prijetnja, a što služi za navigaciju okolišem. Samo kretanje je iznimno jednostavno jer su na raspolaganju tek skok i sprint, što je pozitivna stvar uz dobru responzivnost i preciznost kontrola koje uvjetuju kvalitetu gameplay elemenata. Međutim, ako je kretanje jednostavno, ne znači da igra nije izazovna. Checkpoint mjesta dostupna su na svakom koraku kako ne bi bilo nikakve frustracije, no ako želite kompetitivni segment igre, nakon prijeđenog levela možete usporediti svoj rezultat (broj prikupljenih nota + brzina prelaska) s drugim igračima na mreži. Moramo spomenuti kako je čudnovato da se rang ljestvice rade samo na temelju ta dva kriterija. U trenutku izlaska Sound Shapesa igrači imaju dosta podjednake rezultate, a kada se broj igrača poveća dobro će doći nešto što će njihove rezultate dodatno diferencirati – primjerice broj pogibanja po nivou.

Nivoi su inače podijeljeni na albume glazbenika I Am Robot and Proud, Jim Guthrie, deadmau5 i Beck. Premda su, kako je već rečeno, stilski različiti, broj od dvadeset razina neće vas očarati. Svaki level u prosjeku traje oko pet minuta, a prvim prelaskom istoga otključavaju se predmeti za editor. Ako niste natjecateljskog duha nećete imati razloga da se vraćate tim levelima, što i nije toliko loše jer vas nakon njih čekaju stotine korisničkih razina. Međutim, poželite li uživati u Sound Shapesu za vrijeme putovanja (a igra je usput rečeno idealna za to), ostat ćete osuđeni samo na priloženih 20 levela jer one korisničke ne možete nigdje sačuvati, a internet konekciju u pokretu teško ćete ostvariti ako nemate 3G model konzole.

Odličan editor osigurat će tisuće korisničkih levela, no bez internetske konekcije igra nudi tek 20 nivoa.

To je trenutno najznačajniji minus ove igre, a ističemo ga zato jer ga je lako ispraviti. Potrebna nam je samo zakrpa koja bi omogućila preuzimanje korisničkih levela, te naknadna podrška ostalih glazbenika, po mogućnosti u obliku besplatnih DLC paketa. U svakom slučaju, bilo bi stvarno interesantno vidjeti što bi u Sound Shapesu napravili kreativni umovi poput Mobya ili primjerice Daft Punka.

Ako se i sami smatrate kreativnim umom, odgovarajući level editor koji dolazi uz igru prilično je moćan alat za lako kreiranje glazbe. Neki će uz malo mašte zanimljivošću čak i nadmašiti standardne nivoe, a sustav „lajkanja“ i praćenja korisničkih levela omogućit će vam da u što kraćem roku pronađete popularne, a prema tome i kvalitetne nivoe. Vlastite kreacije također se dijele brzo i jednostavno – upload traje svega nekoliko sekundi. Jedina zamjerka editoru ide u segmentu manipuliranja objektima putem stražnjeg dodirnika koji slabo prepoznaje željene pokrete, ali to nije toliko strašno jer je isto moguće obavljati i putem analognih palica.

Da zaključimo: Sound Shapes je izvrstan platformer pred kojim je svakako svijetla budućnost. Zamjerke koje mu sada pripisujemo mogu se lako otkloniti, a mi vjerujemo kako će Queasy Games upravo to i učiniti. Uostalom, nismo još ni spomenuli jednu interesantnu stvar: kada Sound Shapes kupite za 15 dolara, igru automatski posjedujete u dvije verzije – jednoj za PS Vitu, a drugoj za PS3. Ovo je svakako hvale vrijedan potez Sonyja te svakako jedan razlog više za nabavku igre ako ste ljubitelj glazbe i platformera.

Originalnost nije strana žanru platformera, no igre poput Sound Shapesa iznova nas uspijevaju iznenaditi domišljatim idejama i inovativnim konceptima.

• zabavan gameplay
  • odličan level editor