Stalin vs Martians [PC]

Marko Babić

U redu, svi smo učili o Drugom svjetskom ratu u školi i svi znamo tko je Ioseb Besarionis dze Jughashvili ilitiga Joseph Stalin. Svi znamo i za njegova istrebljenja milijuna i milijuna ljudi iz vlastite domovine, obično čisto zato jer može ili jer se ne slažu s njim u politici, no isto tako svi znamo da je pod njegovim vodstvom Rusije pala velika Njemačka u ratu. Ako se autore ove igre pita, postoji nešto što nam nije ispričano u vezi tog nemilog rata, a to je ono oko čega se vrti ova igra.

Priča ide otprilike ovako: Vi ste neki lijevi general i Staljin vam šalje poruku (ne SMS) kako su u ovim teškim trenucima Marsovci započeli invaziju na Sibiru. Vaš je zadatak ukloniti ih pošto je on sam zauzet s druge strane sa Švabima i njihovom invazijom na teritorij Majke Rusije. U redu, kakva je ovo igra sad? Osobno to nisam nikad očekivao, no igra je RTS i savršeno ismijava sve moguće WW2 naslove. Pogledajte samo screenshote učitavanja igre između misija. Ili bilo koje screenshote, zapravo.

Čim započenete igru naći ćete se s nekoliko pješaka i tenkova usred mape. Iste sekunde će vas neki mali Marsovci napadati. Osobno nisam ni taknuo miš ili tipkovnicu već sam samo počekao kojih desetak sekundi da ih moji sve zakolju. Kako ih ubijate, zarađivat ćete novce i to ćete moći koristiti za pojačanja koja će se niotkud samo pojaviti na mjestu označenom svima nam poznatom komunističkom crvenom zvijezdom. Da, nećete ništa graditi i čekati da vam jedinice izađu, samo trebate kliknuti na gumb za pojačanja i birati koju jedinicu želite.

Novcem možete kupiti i neke posebne stvari. Stvari kao što su: Anthrax, himnu SSSR-a i sl. Jednostavno i logično, zar ne? Nakon toga ćete morati braniti određena strateška mjesta, tražiti i ubijati Marsovce te raditi gomilu takvih stvari tipičnih za jedno Staljinovo poslijepodne. Nakon uspješno izvršene misije Staljin će vam osobno čestitati na uspjehu i zadati vam novi zadatak.

Kako idete dalje s misijama, tako ćete dobivati i nove jedinice, no i jače neprijatelje također. Kad ubijete neprijatelje, ostavit će vam kojekakve power-upove i kad to pokupite s nekom jedinicom, efekt varira od toga za što služe. Ne možete ih promašiti. Ogromni su, okrugli i sjaje se. Neki će vas ubrzati, neki vam pojačati armor, neki damage, neki će vam popraviti zdravlje itd. Sami Marsovci obično izgledaju smiješno i stereotipno te imaju isto takve napade. Naravno, sve mora biti izbalansirano pa će tako Marsovci imati svoje kojekakve power upove. Primjerice, imaju neka svoja stabla koja proizvode nekakvu sluz, a to im daje neke beneficije u vidu jačeg damagea, većeg armora, boju potenciju… Shvaćate što vam govorim, jel.

Da, gornji podnaslov uistinu ima veze s igrom. Odmah čim uđete u igru vas čekaju razne sprdnje na sve i svašta… Kad uđete u igru dočekat će vas himna SSSR-a i molit će vas da ustanete dok svira. U glavnom meniju piše za igru: „The unknown pages of the Second World War”, a ispod toga: „Game of the Year Editiron“. Pod opcijama za gameplay imate pitanje „Do you like cats?“. Sjećate se kako su u Red Alertu 2 jedinice pričale engleski onim ruskim naglaskom kad bi ih označili ili ih uputili negdje? Zamislite te glasove kako govore „I worspih communism“ ili „My name is Ivan. I like you!“ i još gomilu boljševičko – lenjinskih fenboj izjava. Kad vaši umiru, govorit će stvari kao „Oh, no, I am dying!“.No tu nije tome kraj. Samo igrajte igru i vidjet ćete parodiranje svega što se da u toj igri. Zadnje igre na koje sam se tako smijao su bile Giants: Citizen Kabuto i Armed & Dangerous.

Grafika u igri vas neće ništa posebno oduševiti, kao ni sam gameplay, a ni ništa drugo zapravo. Grafika je zastarjela, zvuk nije nešto posebno, a glazba u igri varira od nekog kvazi – rocka do chiptune glazbe koja može biti zarazna. Mnogi su popljuvali igru, nazvali je najgorim RTS-om ikada, dali niske ocjene te je na još bezbroj načina degradirali.

Ozbiljno, koji je njihov problem? Kakav su gameplay očekivali od igre koja se zove „Stalin vs. Martians“? Jesu li možda očekivali Unreal 3 engine, HD grafiku i Dolby 5.1 zvuk? Treba im smisao za humor, dovraga. Naravno da je igra loša i gameplay je zbilja smećast, no sve je toliko namjerno da im se jednostavno ne može uzeti za zlo.

Nije da bi napravili nešto valjano da su htjeli, ali hej, koga briga. Igra je nešto pregenijalno. Vidi se da je ekipa koja je radila igru opičena (ne samo po igri, manual je isto kul) i zbog toga dobiva ovako visoku ocjenu. Osim toga igra je prilično jeftina te ju sada možete nabaviti i za cijenu ispod 10€ ( kada je izašla koštala je 19.99 € ). Stoga ako vam je do zajebancije, malo smjeha za jedno poslijepodne i uživate u trash kulturi, ovo je vaša igra. Definitivno najbolji treš koji sam ikad igrao. Ako ovi developeri slučajno naprave nastavak ili išta drugo, želim znati.

Je itko od vas slučajno zaigrao ovaj predivni trash? Obavezno nam ostavite komentar ispod i recite što vi mislite o igri i planirate li ju nabaviit ako već niste.

Naš dežurni trash recenzent Marko prihvatio se još jednog nezavidnog posla recenziranja deklarirane trash igre imena Stalin vs Martians. Zašto je na kraju Marko ostao oduševljen? Čemu tako visoka ocjena?

79 Naša ocjena
  • humor
  • cijena